ELOkuun eloisten viikonloppu, la-su
http://www.vauva-lehti.fi/keskustele/tm.asp?m=9426352&p=1&tmode=1&smode… Linkissä loppuviikon juttelut.
Ollaan kyläilyreissulla. Flunssa vaivaa, mutta kuvotus on tiessään. Milloinkohan on sellainen tilanne, että ei olisi mitään vaivoja?
Pitkästä aikaa näyttää kunnon talvelta, kun luntakin on mukavasti. Itse väännään sisällä opiskeluhommia, kun isovanhemmat leikkivät esikon kanssa.
Tuosta painosta.. Itsellä kyllä paino nousee ihan kiitettävästi myös alussa, kun kuvotus pysyi kurissa vain syömällä. Mutta monilla kavereillani on paino tippunut alussa pahoinvoinnin vuoksi ja ihan hyvin lapsi on kasvanut. Äidin vointi onkin ollut sitäkin surkeampi.
Mukavaa viikonloppua!
Kommentit (8)
Flunssa ei hellitä otetaan. Muuten olisi ihan leikkiä lapsen kanssa lumessa, mutta nyt saa muut leikittää tyttöä. HUominen menee varmasti saikulla, saa nähdä miten tästä flunssasta toipuu. Kuvotus on tiessää, mutta nälkä koko ajan.
Täällä on vointi tosi hyvä. Pahoinvointi on jo siirtynyt pois, hyvä niin. Nyt alkaa jo pikkuhiljaa nauttimaan kunnolla tästä raskaudesta, kun taas jaksaa tehdä muutakin kuin röhnätä sohvalla puoli koomassa. Paino on tippunut täälläkin muutaman kilon. Noro viruksen jäljiltä kun painoa lähti 2-3kg ei ole tullut enään takaisin, ja ihan kiva niin. Tässä raskaudessa toivon ettei kiloja tulisikaan niin paljoa kuin esikosta (+25kg), paitsi jos kesällä turvotus taas iskee, niin eipä sille minkään mahda:/ Mutta sitä en vielä stressaa.
Kohta pitäisi lähteä mummolaan kyläilemään, joten tää eukko painelee tästä suihkuun! Ainiin, enään kaksi yötä np-ultraan..*jännittää* :D
Mukavat sunnuntai pvän jatkot!
Falz & Veijari 13+2
täytyy nyt ihan mainita kun kerran voi et ei ole etonut niin kovasti kuin esim eilen. pulkkamäessä tuli oltua tunti .se tuntui just sopivalta ajalta. nyt on jut sellanen luistelu ilma. aurinkoa, hohtavat hanget ja pakasta.
tilattiin pitzaa ja illalla on tiedos kahvin kans kinuski kakkua ihan vaan mun oman 27v.synttärin kunniaksi. ei vielä paha ikäkriisi, vaik tuntuu et lasten syntymän jälkeen on tullu enemmänkin ikää.
iloa ja hyvää oloa kaikille odotuksee.
palailen asiaan ens viikonpuolella.
äippä,poitsut ja masuasukas 11+1
Niin samaa mietin itsekin, painoa nimittäin, kun esikoisen kanssa sitä tuli 24kg, niin mitenkähän nyt kun kesäkin on ja nestettä varmasti kertyy silloin. Meillä ois vielä pojan sylikummien häät heinäkuun viimeinen viikonloppu ja mies on siellä bestman ja toivoivat, että meidän poika Iivo ois siellä sit isin apuna sormuksen kantajana.
Mutta entä minä....joku säkki varmaan mahtuu päälle ja sandaalit.
Mutta murehdin sitä sit, tiedä vaikka vauva ois jo syntynyt, tekis mieli toisaalta passata koko häät, mutta katsellaan kuulostellaan.
Mummolassa mekin ollaan tällä hetkellä ja söin just masuni täyteen.
Iltaisin iskee aina sit tuo ällötys olo, mut sopivasti onkin sit nukkumaan meno aika. Muuten ei masuun kummoisia, aika tuntuu menevän nopeasti, hyvä niin.
Mutta olipas taas omanapaista, sai vähän purnattua:)
Sunnuntai iltaa kaikille:)
Iivokki ja mössykkä 13+2
Aurinkoiset onnittelut kermakarkille:) Itsekin vietin keskiviikkona 29v synttäreitä ja ei vielä paina ikäkriisi, hyvin nuorekas olo, toivottavasti vielä pitkään:)
Iivokki ja mössykkä 13+2
Mies tuolla paistelee esikoisen kanssa lettuja, joten pikaisesti kuulumisia. Kermakarkille synttärionnittelut!
Huomenna on np-ultra, ja olen ollut tässä jo ihan hermoni menettää :( Jännittää ja pelottaa ihan hirveästi. En kyllä tiedä oikein miksi. Oikeastaan nyt helpottaa, kun ei tartte enää odotella, huomenna sitte tilanne on se mikä on. Ja sehän on vastaan otettava, mitä annetaan.
Oireista: paleltaa, kohdun kasvukipuja, hetkittäin huono olo, tisut isot ja nännit kipeät. Jos huomenna kaikki hyvin, en kyllä enää oireita mieti ;)
Paino on kyllä noussu, en tarkkaan tiedä paljonko, yritän nyt kuitenkin pitää sen tässä, tai vaikka vähän laskiskin, ei haittaisi :) Terkkakin sanoi, että saa vaikka laskeakin. On meinaan ennestään tätä vararavintoa vauvalle... Esikoisesta paino nousi 12 kg, sen alle pitäisi kyllä jäädä tällä kertaa. Tietty kesästä ja turvotuksesta ei tiedä...
Pitäkää mulle siskot huomenna peukkuja, palailen huomenna asiaan.
Emma 11+6
Viikko mennyt hyvin ja nyt alkaa 13 rv. Äitikin soitteli Suomesta ja kyseli kuulumisia. Kuulemma puoli Suomea tietää nyt raskaudesta, mutta senkus juoruilevat siellä keskenään - mun ei tarvitse olla onneksi siellä kuuntelemassa...
Torstaina on np, ja jännittää. Mullahan ei ole periaatteessa mitenkään todennettu raskautta lääkärillä - on vain mun oma testi tehtynä. Mitä jos se kaikki onkin mun omassa päässä eikä mahasta löydy mitään?? Kun ei oikein mitään oireita ole, enkä ole niin kauheasti perehtynyt näihin raskaus/lapsi-asioihin, olo on epätodellinen. Yleensäkin kerron kaikista asioistani melko avoimesti muille ja niitä hätäisiä johtopäätöksiä on tullut tehtyä aikaisemminkin. Olo tuntuu suoraansanottuna melko tyhmältä.
Muutenkin elämäämme on ilmeisesti tulossa muutoksia ja asuinmaa voi vaihtua. Hmmm, sopeutuisinkohan ajatukseen synnyttää Kiinassa? Toinen vaihtoehto Saksa tuntuu vielä inhimilliseltä. Toisaalta, jos Kiinassa on miljardi ihmistä, eiköhän ne synnytykset hanskaa siellä aika hyvin ;)
Mirris + Alien
pahoinvointi tai ennemminkin äklötysällötys alkaa olla jo parempaan päin. ollut kaiket yöt aina tosi huono olo,ja päivälläkin välillä, nyt koko tämä vk on ollut puolet parempi.
myös kamala väsymys on tuntunut helpottavan,tämä vk siltäkin osin helpompi. viikko sitten olin aivan tuskaisan väsynyt, oikein uupunut. ei sitä väsymystä ollutkaan sitten toivottavasti kuin kolmisen viikkoa =)
jouduin perumaan työvuoroni takia rv 12+4 nt-ultran,ja nyt se on vasta tasan rv 14 =( byääh. pitäisi saada mitat, koska pikkuinen on varmaan muutamia päiviä nuorempi kuin nämä kuukautisten mukaiset viikot. tuo rv 14 tasan on niillä rajoilla,että mitan vielä saa.
piti olla toka neuvola vasta joskus rv 16, mutta sain sen nyt sitten onneksi muutaman viikon päähän =) olen toista odottava, joten käyntejä on harvakseltaan. sitten pääsen kuulemaan sydänäänet =)
olo on rauhallinen,oli alussa niin hermostuksissa koko ajan, paljon hermoheikompi kuin esikoisesta. alkuraskauden ultra auttoi asiaa ja pikkuinen voi hyvin =)
masu on hieman kasvanut, housun nappia pitää joistain housuista avata, ja nyt on pari pv ollut selkeitä kohdun kasvukipuja.
neitiniiskunen rv 10+2