Sectio ei ole synnytys!
Kommentit (23)
tapeltu. Ja onkos ne sektiovauvat ollenkaan vauvoja, vai pitäisikö niille keksiä joku ihan muu nimitys? Oikeat vauvathan kuitenkin tulevat luonnollisesti alateitse. Ehdottakaa hyviä nimityksiä sektiovauvoille.
Sektioäidithän eivät tietenkään voi sairastua SYNNYTYKSEN JÄLKEISEEN masennukseen. Joten jos sellaiseen on taipumusta, niin kannattaa pyrkiä sektioon :)
Pitää alkaa tehdä sektiopäiväkakkua.
Eihän synnyttäneiden lapsetkaan synnytyspäivää vietä, vaan syntymäpäivää...
Vierailija:
Pitää alkaa tehdä sektiopäiväkakkua.
koska siinä voi lääkäri vittuilla.
keskustellaan jostain tuoreemmasta aiheesta, vaikka imetyksestä.
eikä syntymäpäivää. kun se ei olekkaan syntynyt kun on leikattu.
Monella mamilla menee sekaisin synnytys ja syntymä. " Meidän Jonin synnytys kaksi vuotta sitten kesti 15 tuntia" . Ai jaa, mun esikoiseni on jo 3, eikä hän ole vielä synnyttänyt kertaakaan :p Mun ensimmäinen synnytykseni sen sijaan kesti 5,5 h.
Vierailija:
eikä syntymäpäivää. kun se ei olekkaan syntynyt kun on leikattu.
vain synyttämällä synnytään ja leikauksella leikataan ulos ;)
ja tyhmä en ole. Taidat olla hiukan itse pilkun viilaava jos et vitsiä ymmärrä.
Meinaan tosiasia onettä mä pidän sektiotakin synnyttämisenä juuri siksi kun ei synyttämättä mitään synny.
eli olen siis synyttänyt 6 lasta. tosin esikoista on avittanut kirurgi.
Vierailija:
vain synyttämällä synnytään ja leikauksella leikataan ulos ;)ja tyhmä en ole. Taidat olla hiukan itse pilkun viilaava jos et vitsiä ymmärrä.
Meinaan tosiasia onettä mä pidän sektiotakin synnyttämisenä juuri siksi kun ei synyttämättä mitään synny.
Synyttäminen... LMAO :D
No, meitähän on moneksi samoin mielipiteitä.
Ja näistä voidaan taistella elämämme loppuun asti, mutta toisaalta maailmassa on tärkeämpiäkin asioita, kuin tapella mikä on oikea tapa synnyttää uutta elämää maailmaan.
Toivottavsti pystytte opettamaan lapsillenne että maailma ei ole niin mustavalkoinen miten tietyt täällä sitä määrittää...
on paljon harmaan eri sävyjä ;)
Joku lapsi syntyy sektiolla, joku toinen taas ei. Molemmat syntyvät. Mutta molempia ei synnytetty. Liian vaikea ymmärtää?
Vierailija:
vain synyttämällä synnytään ja leikauksella leikataan ulos ;)ja tyhmä en ole. Taidat olla hiukan itse pilkun viilaava jos et vitsiä ymmärrä.
Näin ollen sektio on SYNNYTYS koskaa sen seurauksena on lapsen SYNTYMÄ (lapsi juhlii myöhemmin SYNTYMÄPÄIVÄÄNSÄ).
Tajusitteko pahvit?
En tajua, miten ihmiset eivät ymmärrä merkityseroja. Synnyttäminen on aktiivista toimintaa, syntyminen passiiivista. Synnyttämällä syntyy lapsi, mutta myös leikkaamalla syntyy lapsi, ja kummallekin vietetään syntymäpäivää.
mitään ei synny synyttämättä.
leikkaamalla leikataan ulos, synyttämällä synnytään.
ja taas mennään...