Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Te, joiden vanhemmat erosivat, kun olitte lapsia. Oliko ratkaisu oikea?

Vierailija
26.05.2024 |

Millaiset olivat asumisjärjestelyt eron jälkeen? Olitko niihin tyytyväinen ja saitko itse vaikuttaa asiaan? Oliko erolle mielestäsi riittävän hyvä syy? Oliko uusia kumppaneita kuvioissa? Koetko, että vanhempien erolla on ollut vaikutusta omiin parisuhteisiisi?

Erityisesti kiinnostaa vastaukset, jos eron syynä ei ollut väkivalta, päihteet tms vaan se tavallinen rakkaus loppui tai kasvettiin erilleen.

Kommentit (108)

Vierailija
21/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Höpsistä hapsusta tätä sepittelyä taas.

Vierailija
22/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eroavat nykyään niin helposti. Selkäreppulasten henkisiä traumoja sitten parannellaan heidän ollessa aikuisia.

Aiheesta on tieteellisiä tutkimuksia jotka päätyvät juuri tuohon lopputulemaan. Joidenkin tiedevastaisten sarjaeroajien mielestä ne pitäisi poistaa. Totuus kun sattuu hauraaseen egoon.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ero oli oikea ratkaisu. Jäin äitille pienenä, ja tutustuin isään myöhemmin. 

Liian erilaiset luonteet.

Isä on kuollut ja pukkaa nurmennukkaa. 

Kaikkea hyvää tuonpuoleiseen.

Vierailija
24/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lainaus ei toimi, on 20lle.

Jos toisen on vaikea uskoa että voi olla helvettiä myös ilman alkoholia, niin sun on vaikea uskoa että ei se ole välttämättä helvettiä ollut.

Meillä ero johtui tasan siitä että toinen petti ja löysi uuden. Ei ollut mitään ongelmia perheessä muuten.

Ero jätti minuun teininä erittäin isot arvet.

Sanotko että myös tuossa tilanteessa se oli ihan tosi suotavaa noin vaan lähteä ja hylätä oma perhe?

Kaikilla se ei ole helvettiä ollut se elo ennen sitä eroa, vaan siitä se helvetti vasta alkaakin.

Vierailija
25/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihmiset eroavat nykyään niin helposti. Selkäreppulasten henkisiä traumoja sitten parannellaan heidän ollessa aikuisia.

Aiheesta on tieteellisiä tutkimuksia jotka päätyvät juuri tuohon lopputulemaan. Joidenkin tiedevastaisten sarjaeroajien mielestä ne pitäisi poistaa. Totuus kun sattuu hauraaseen egoon.

Näinhän se on. Tämän takia ja itse erolapsi olen niin aion erota vasta kun lapset on aikuisia.

Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Todellakin noiden lasten takia. En halua heille traumoja tehdä tahallani.

Sen verran pitää omia lapsia rakastaa.

Ne menevät itsekkäiden minä minä eroavien vanhempi ihmisten edelle.

Vierailija
26/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erosivat kun olin 12, vitkuttivat lopullista eroa vuosia ja se oli yhtä kärsimystä. Jos olisivat eronneet aiemmin niin olisimme saaneet kasvaa rauhassa, eikä sen helvetillisen riitelyn keskellä. 

Vierailija
27/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Näinhän se on. Tämän takia ja itse erolapsi olen niin aion erota vasta kun lapset on aikuisia.

Ken leikkiin ryhtyy se leikin kestäköön. Todellakin noiden lasten takia. En halua heille traumoja tehdä tahallani.

Niin mitäpä niitä lapsia kato ajattelemaan kunhan on mami tai papi onnellinen ja saa just mitä haluaa.

Vierailija
28/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erosivat kun olin 12, vitkuttivat lopullista eroa vuosia ja se oli yhtä kärsimystä. Jos olisivat eronneet aiemmin niin olisimme saaneet kasvaa rauhassa, eikä sen helvetillisen riitelyn keskellä. 

Eli ois ollu parempi kasvaa rauhassa ilman rakkautta.

Vierailija
29/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siinä kohtaa kun lapsia tekee niin sen jälkeen ne tulee sijoitaa ensisijalle. Se on valinta ja se vastuu minkä lastenteko tuo.

Ei niitä vaan tehdä ja heivata miten tykkää. Ei ihme et on mt potilaita suomi pullollaan.

Ihme uusio ja hybridi perheet.

Vierailija
30/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosivat kun olin 4v ja se oli oikea ratkaisu. Eron syynä oli se, että vanhemmat halusi elämässä erilaisia asioita, ei mitään dramaattista, ennen eroa heidän välinsä oli lähinnä kuin kavereilla tai ystävillä. Asuttiin pääasiassa toisen vanhemman luona mutta meillä ei koskaan ollut mitään tiukkoja sovittuja tapaamisia, vaan tavattiin toista vanhempaa niin usein kuin mahdollista.

Niin ja molemmilla oli uudet kumppanit parin vuoden jälkeen. Se oli ihan ok, molemmat oli mukavia ja saatiin vielä yksi sisarusten.

Omiin suhteiisiini vanhempien ero on vaikuttanut lähinnä siten että en koe olevani mitenkään velvollinen jäämään avioliittoon tai suhteeseen vain velvollisuuden tunteesta tai siitä että olisi joku pakko olla ydinperhe.

Oikea tuleva sarjaeroaja siis. Anna mä oksennan. 5 lasta viiden eri henkilön kanssa. Mukavaa.

Vierailija
31/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Erosivat kun olin 4v ja se oli oikea ratkaisu. Eron syynä oli se, että vanhemmat halusi elämässä erilaisia asioita, ei mitään dramaattista, ennen eroa heidän välinsä oli lähinnä kuin kavereilla tai ystävillä. Asuttiin pääasiassa toisen vanhemman luona mutta meillä ei koskaan ollut mitään tiukkoja sovittuja tapaamisia, vaan tavattiin toista vanhempaa niin usein kuin mahdollista.

Niin ja molemmilla oli uudet kumppanit parin vuoden jälkeen. Se oli ihan ok, molemmat oli mukavia ja saatiin vielä yksi sisarusten.

Omiin suhteiisiini vanhempien ero on vaikuttanut lähinnä siten että en koe olevani mitenkään velvollinen jäämään avioliittoon tai suhteeseen vain velvollisuuden tunteesta tai siitä että olisi joku pakko olla ydinperhe.

Oikea tuleva sarjaeroaja siis. Anna mä oksennan. 5 lasta viiden eri

Koska se on rikkaus ja mukavat synttärit tuossa kasassa kun mukana 5 exää ja niiden uudetkin lapset. Uusi oksennus.

Vierailija
32/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea tuleva sarj

Vai pitääkö tuossa jokaisen synttäreille kutsua eri suku paikalle 🤣🤣🤣🤣🤣🤣

Vierailija
33/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun kyseessä ei ollut väkivalta, päihteet, eikä kolmiodraama, sanoisin, että oli väärä ratkaisu. Tänä päivänä todennäköisesti mennään parisuhdeterapiaan ja tällaiset virheet karsitaan.

Me lapset kärsittiin, oli ihan kamalaa nähdä se jätetyn suru, mikään ei ollut entisensä, ei kesälomat, ei joulut, eikä se arki. Meidän piti aikuistua liian nuorena.

Vierailija
34/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Oikea tuleva sarjaeroaja siis. Anna mä oksennan. 5 lasta viiden eri

No itseasiassa itse en ole eronnut kertaakaan tässä 10 vuoden aikana. Eipä ole aikomustakaan. Meillä on kolme yhteistä lasta.

Vierailija
35/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toivoin koko lapsuuteni että vanhemmat olisi eronneet, koska kotona oli pelottava ilmapiiri.

Vierailija
36/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tätä lisää. Millä perusteella helposti? Onko omakohtaista kokemusta? Tiedätkö kaikkien eronneiden taustat heidän elämästään, että voit sanoa eronneen helposti?

Ihmiset sanovat niin helposti, että ihmiset eroavat helposti. Olen tämän huomannut. Ikinä ei ole löytynyt perusteita kommentille. Mutta nyt sinä voit helposti tämän kumota, eikö vain?

Vierailija
37/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huvittavaa, miten jotkut jaksaa vielä aikuisenakin itkeä vanhempien eroa ja syyttää sitä eronnutta vanhempaa. Yhyy,  kun vanhemmat erosi. Vissiin ollut aika helppo elämä.

Vierailija
38/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avaatko tätä lisää. Millä perusteella helposti? Onko omakohtaista kokemusta? Tiedätkö kaikkien eronneiden taustat heidän elämästään, että voit sanoa eronneen helposti?

Ihmiset sanovat niin helposti, että ihmiset eroavat helposti. Olen tämän huomannut. Ikinä ei ole löytynyt perusteita kommentille. Mutta nyt sinä voit helposti tämän kumota, eikö vain?

Koska on ihmisiä jotka jahtaavat dopamiinihuuruista kuplivaa tunnetta. He ovat niitä jotka menevät tuohon kategoriaan. Eivät ole ihmisiä vaan ihmisenmuotoisia kuoria jonka sisällä pelkkää mätää.

Vierailija
39/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ratkaisuna oikea vaikkakin yksipuolinen.

Eli isä jätti perheensä ja perusti uuden.

Koin menettäväni isäni kokonaan vaikka yritti pitää välejä, eihän se koskaan ollut sama asia.

On vaikuttanut elämääni siten etten voi luottaa keneenkään. En luota miehiin.

Olin teini ikäinen tuolloin ja ei se siinä kohtaa millään lailla näkynyt minusta. Vaikutukset huomasin ja ymmärsin vasta kymmenien vuosien jälkeen. Isot haavat jäi.

Ja niin sitä vaan ajatellaan että kyllä ne siitä elpyy. Mä tuskin koskaan. Sellainen tarina.

Kiinnostaisi tietää millä perusteella ratkaisu oli mielestäsi oikea? Jotenkin tuollaisen "Mies lähtee ja perustaa uuden perheen" helposti mieltäisi helposti yksiselitteisesti vääräksi ratkaisuksi. Mutta en itse ole kokenut sitä tilannetta.

Vierailija
40/108 |
26.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koska on ihmisiä jotka jahtaavat dopamiinihuuruista kuplivaa tunnetta. He ovat niitä jotka menevät tuohon kategoriaan. Eivät ole ihmisiä vaan ihmisenmuotoisia kuoria jonka sisällä pelkkää mätää.

Onko siis sitä omakohtaista kokemusta? Annappa joku linkki tähän tutkimustulokseen? Selkeästi et tiedä mitään aiheesta kuin "mutu-tuntuma", eikö vain? Vai onko yksi tuttu tuollainen ja yleistät asian?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi seitsemän kahdeksan