Saako vauvalle antaa vähän vettä myös maidon lisäksi, kun on näin kuuma. Vauvalla ikää kuukausi.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania nää "imetä tiheämmin" -ohjeet, kun se vauva ei määräänsä enempää ime, kun elimistö on kuivumassa. Jos vesi sekoittaa elimistön, niin onhan teillä varmasti vauvan naamalla muovi, kun pesette kasvot, jotta huulille tai jopa suuhun ei mene pisaraakaan vettä?
Vauva imee tarvitsemansa. Vauva ei kuivu, jos se on muutenkin täysimetyksellä ja maitoa tulee. Jos äidinmaito ei muutenkaan riitä, annetaan korviketta eikä vettä.
Korvikeruokittukaan ei tartte vettä ennen kiinteiden aloittamista. Kannattaisi selvittää tosiaan faktat eikä selittää omia kuvitelmiaan faktoina.
Kyllä, vauva imee tarvitsemansa, oli se sitten vettä tai maitoa. Miksi on niin mahdotonta uskoa, että kuumalla vauvan elimistö tarvitsee runsaasti nestettä? Vielä muutama vuosikymmen sitten vauvat saivat appelsiinimehua, koska s
Vauva tarvitsee maitoa, josta hän saa kaiken tarvitsemansa nesteen oli helle tai pakkanen. Vettä vauva ei tarvitse. Veden antamista vauvalle ei suositella.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus näitä kommentteja taas.... Kysy neuvolasta äläkä täältä. Etkö ole saanut mitään vauvaoppaita neuvolasta, ennen saatiin kaikki tieto sieltä ja niillä pärjättiin. Täällä kaikenmaailman kahjot kirjoittavat täysin vastuuttomia vastauksia.
Ja siis vettä saa antaa vauvalle, keitettyä jäähdytettyä.
Ehdotat neuvolasta kysymistä, mutta neuvot itse eri tavoin kuin neuvola. Veden antaminen ei ole suositeltua ja neuvola tämän osaa kertoa, jos ap kysyy.
Vierailija kirjoitti:
Voi jessus näitä kommentteja taas.... Kysy neuvolasta äläkä täältä. Etkö ole saanut mitään vauvaoppaita neuvolasta, ennen saatiin kaikki tieto sieltä ja niillä pärjättiin. Täällä kaikenmaailman kahjot kirjoittavat täysin vastuuttomia vastauksia.
Eikä saa antaa.
Ei merisuolavesi vahingoita vauvaa. Älkää olko vauhkona ja yli reagoi tästä. Ei vauva tähän kuole.
HILJAA muijat! Kätilöt ei tykkää teistä draamailijat.
Äitien huuto synnytyssalissa yhtä kovaa kuin melu rokkikonsertissa kätilöille alettu jakaa korvatulppia
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kätilö ja kolmen lapsen äiti. Surettaa nykyäidit, kun kaikki pitää mennä oppikirjojen mukaan.
Höpöhöpö et ole ainakaan kätilö. Miksi sille vauvalle ei voi tarjota maitoa helteellä?
Kyllä minä olen kätilö. Olen ollut jo 10 vuotta. Ketään äitiä en kuitenkaan syyllistä.
Et vastannut kysymykseen, että miksi vauvalle pitäisi tarjota vastoin suosituksia juuri vettä? Miksei korviketta, jos rinnasta ei tule riittävästi maitoa?
Maito on vauvan ruokaa. Jos sinulla on helteellä kova jano, niin et sinäkään ala hernekeittoa syömään.
Vierailija kirjoitti:
Ei Suomessa tarvitse vettä keittää, jos vesijohtoverkon piirissä ollaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kätilö ja kolmen lapsen äiti. Surettaa nykyäidit, kun kaikki pitää mennä oppikirjojen mukaan.
Höpöhöpö et ole ainakaan kätilö. Miksi sille vauvalle ei voi tarjota maitoa helteellä?
Kyllä minä olen kätilö. Olen ollut jo 10 vuotta. Ketään äitiä en kuitenkaan syyllistä.
Et vastannut kysymykseen, että miksi vauvalle pitäisi tarjota vastoin suosituksia juuri vettä? Miksei korviketta, jos rinnasta ei tule riittävästi maitoa?
Maito on vauvan ruokaa. Jos sinulla on helteellä kova jano, niin et sinäkään ala hernekeittoa syömään.
Voi herrajumala! Ja sullako on vauva?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse vastata noin typerään kysymykseen ja niillä suosituksilla voi pyyhkiä vaikka p*rsettään!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jokaisen tulisi juoda kolme litraa vettä päivässä. Vauva saa kokonsa vuoksi vähän alennusta, joten litra päivässä riittänee. Jos et jaksa imettää niin pumppaa vettä.
Eikä tarvitse vaan janon tunne määrittelee. Keho kertoo onko jano.
Nesteytys kannattaa hoitaa ennakoivasti. Kun varsinainen janon tunne tulee, silloin ihmisellä on jo nestevaje.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenenkään ei tarvitse vastata noin typerään kysymykseen ja niillä suosituksilla voi pyyhkiä vaikka p*rsettään!
Menehän ottamaan lääkkeesi.
Vierailija kirjoitti:
Anna pois. Ennen juotettiin sokerivettä tai lantrattua appelsiinimehua. Ovat elossa. Ainakin jotkut. Ei ne vauvat sen ihmeellisempiä ole nykyäänkään vaikka kovasti niistä kohkataan.
Älä puhu paskaa.
Äkkiä ketju vilkaistuna ei osunu silmään perusteluja sille, miksi sitä vettä pitäis antaa?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Anna pois. Ennen juotettiin sokerivettä tai lantrattua appelsiinimehua. Ovat elossa. Ainakin jotkut. Ei ne vauvat sen ihmeellisempiä ole nykyäänkään vaikka kovasti niistä kohkataan.
Älä puhu paskaa.
Ilkeä olet. Toivottavasti et ole äiti.
"Jos maito ei riitä
Kun vauva syntyi 1960-luvulla, hänen ensimmäisen päivän ateriansa saattoi olla keitettyä, mietoa sokerivettä.
Jos äidin oma maito ei jatkossa riittänyt (mikä oli väkisin harvennettujen imetysvälien vuoksi melko tavallista), vauvalle annettiin laimennettua lehmänmaitoa".
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/vastasyntyneelle-tuo…
Vierailija kirjoitti:
Äkkiä ketju vilkaistuna ei osunu silmään perusteluja sille, miksi sitä vettä pitäis antaa?
Ei siihen ole perusteluja. Kunhan haluavat päästä öyhöttämään nykyajan hysteerisistä äideistä.
Minun lapset on jo aikuisia, mutta 90-luvulla muistan antaneeni vauvoille kovalla helteellä maidon lisäksi myös vettä. Ihan pienelle keitin ja jäähdytin kraanaveden. Asuimme ulkomailla, missä oli kesällä yli 30 astetta. Jos on kuuma, myös suihku viilentää hyvin, ota vauva syliin ja menette yhdessä suihkuun.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei siihen ole perusteluja. Kunhan haluavat päästä öyhöttämään nykyajan hysteerisistä äideistä.
Jeps. Eikä nyt ole edes kovin kuuma.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Älä puhu paskaa.
Ilkeä olet. Toivottavasti et ole äiti.
"Jos maito ei riitä
Kun vauva syntyi 1960-luvulla, hänen ensimmäisen päivän ateriansa saattoi olla keitettyä, mietoa sokerivettä.
Jos äidin oma maito ei jatkossa riittänyt (mikä oli väkisin harvennettujen imetysvälien vuoksi melko tavallista), vauvalle annettiin laimennettua lehmänmaitoa".
https://www.kodinkuvalehti.fi/artikkeli/lue/ilmiot/vastasyntyneelle-tuo…
Miten tämä liittyy ap:n kysymykseen?