Saako vauvalle antaa vähän vettä myös maidon lisäksi, kun on näin kuuma. Vauvalla ikää kuukausi.
Kommentit (169)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tulisi mieleenkään antaa vettä tuon ikäiselle.
Tuleeko sulle yleensä mitään mieleen? Huoli-ilmoitus!
Miksi vauvan vatsa pitäisi täyttää vedellä, jossa ei ole mitään ravintoaineita?
Vierailija kirjoitti:
Maito riittää mut vedellä kannattaa nyt muutenkin huuhtaista suu syönnin jälkeen.
Miten nestettä syödään?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vettähän se äidinmaito on suurin osa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Maito riittää mut vedellä kannattaa nyt muutenkin huuhtaista suu syönnin jälkeen.
Miten nestettä syödään?
Maito on vauvan ruokaa, kai nyt sen tiesit? Imetys on ruokintaa. Turhaan yrität olla näsäviisas kun et osaa.
Koita vaan olla laittamatta vauvallesi tatskoja, sillä vaalea iho heijastaa auringon kuumuuden paremmin poisa kuin mustaksi tatutettu iho
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on silti paljon ravintoaineita. Lopeta jo jankkaus aiheesta, josta et tiedä yhtään mitään.
WHO:n suositusten mukaan täysimetetty vauva ei tarvitse vettä edes kaikkein kuumimmissa maissa.
Jos vauva ei oikeasti saa tarpeeksi nestettä, niin sen näkee nopeasti tarkkailemalla pissavaippojen määrää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siinä on silti paljon ravintoaineita. Lopeta jo jankkaus aiheesta, josta et tiedä yhtään mitään.
Mistä luulet tietäväsi, että en tiedä? Lapset ovat kasvaneet hyvin ilman hysteerisiä äitejä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mistä luulet tietäväsi, että en tiedä? Lapset ovat kasvaneet hyvin ilman hysteerisiä äitejä.
Ei se ole hysteriaa että huolehtii lapsen hyvinvoinnista. Pikkuvauvalle riittää tutkitusti pelkkä maito. Sinä et selvästikään ole perehtynyt asiaan. Toivottavasti sinulla ei ole lapsia.
Vierailija kirjoitti:
WHO:n suositusten mukaan täysimetetty vauva ei tarvitse vettä edes kaikkein kuumimmissa maissa.
Jos vauva ei oikeasti saa tarpeeksi nestettä, niin sen näkee nopeasti tarkkailemalla pissavaippojen määrää.
Juuri näin. Ja samaa sanoo suositukset Suomessa. Veden antaminen sekoittaa täysimetetyn vauvan elimistön suolatasapainoa ja pahimmillaan on terveydelle haitallista. Hyödyllistä se ei ole, joten miksi tehdä jotain, josta ei ole mitään hyötyä, korkeintaan haittaa?
Itse olen kätilö ja kolmen lapsen äiti. Surettaa nykyäidit, kun kaikki pitää mennä oppikirjojen mukaan.
Vierailija kirjoitti:
Itse olen kätilö ja kolmen lapsen äiti. Surettaa nykyäidit, kun kaikki pitää mennä oppikirjojen mukaan.
Höpöhöpö et ole ainakaan kätilö. Miksi sille vauvalle ei voi tarjota maitoa helteellä?
Vierailija kirjoitti:
Saa. Ei vissyä.
t. 4 terveen lapsen äiti
Vissyssä on paljon suolaa verrattuna muihin pullovesiin, tästä on aikuistenkin hyvä olla tietoinen.
Vierailija kirjoitti:
Entäpä miehesi (jos sinulla sellainen on)? Saako hän tarpeeksi nesteitä? Tai vapaa-aikaa?
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää tehdä toisin kuin suositus sanoo ihan vain siksi, ettei asioiden "pidä mennä oppikirjojen mukaan"?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Höpöhöpö et ole ainakaan kätilö. Miksi sille vauvalle ei voi tarjota maitoa helteellä?
Kyllä minä olen kätilö. Olen ollut jo 10 vuotta. Ketään äitiä en kuitenkaan syyllistä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania nää "imetä tiheämmin" -ohjeet, kun se vauva ei määräänsä enempää ime, kun elimistö on kuivumassa. Jos vesi sekoittaa elimistön, niin onhan teillä varmasti vauvan naamalla muovi, kun pesette kasvot, jotta huulille tai jopa suuhun ei mene pisaraakaan vettä?
Vauva imee tarvitsemansa. Vauva ei kuivu, jos se on muutenkin täysimetyksellä ja maitoa tulee. Jos äidinmaito ei muutenkaan riitä, annetaan korviketta eikä vettä.
Korvikeruokittukaan ei tartte vettä ennen kiinteiden aloittamista. Kannattaisi selvittää tosiaan faktat eikä selittää omia kuvitelmiaan faktoina.
Kyllä, vauva imee tarvitsemansa, oli se sitten vettä tai maitoa. Miksi on niin mahdotonta uskoa, että kuumalla vauvan elimistö tarvitsee runsaasti nestettä? Vielä muutama vuosikymmen sitten vauvat saivat appelsiinimehua, koska silloisten tutkimusten mukaan se oli tarpeen. Voi olla, että 10 vuoden kuluttua jokaiselle vauvalle tulee juottaa sinistä mikromuovinpoistonestettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ihania nää "imetä tiheämmin" -ohjeet, kun se vauva ei määräänsä enempää ime, kun elimistö on kuivumassa. Jos vesi sekoittaa elimistön, niin onhan teillä varmasti vauvan naamalla muovi, kun pesette kasvot, jotta huulille tai jopa suuhun ei mene pisaraakaan vettä?
Vauva imee tarvitsemansa. Vauva ei kuivu, jos se on muutenkin täysimetyksellä ja maitoa tulee. Jos äidinmaito ei muutenkaan riitä, annetaan korviketta eikä vettä.
Korvikeruokittukaan ei tartte vettä ennen kiinteiden aloittamista. Kannattaisi selvittää tosiaan faktat eikä selittää omia kuvitelmiaan faktoina.
Kyllä, vauva imee tarvitsemansa, oli se sitten vettä tai maitoa. Miksi on niin mahdotonta uskoa, että kuumalla vauvan elimistö tarvitsee runsaasti nestettä? Vielä muutama vuosikymmen sitten vauvat saivat appelsiinimehua, koska s
Vauva tarvitsee kyllä nestettä, jota se saa, kun tarjotaan maitoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kyllä minä olen kätilö. Olen ollut jo 10 vuotta. Ketään äitiä en kuitenkaan syyllistä.
Et vastannut kysymykseen, että miksi vauvalle pitäisi tarjota vastoin suosituksia juuri vettä? Miksei korviketta, jos rinnasta ei tule riittävästi maitoa?
Helteellä rintamaidon koostumus muuttuu luonnostaan vetisemmäksi. Naisen keho on ihmeellinen, osaa tuottaa juuri oikeanlaista maitoa vauvalle. Huomasin itsekin tämän, sillä syötin vauvaa pumpatulla maidolla. Kesähelteellä maito oli ihan sellaista haalean väristä, melkein kuin vettä. Muulloin sellaista rasvaisen keltaista.