Inhoan kesäpukeutumista yli kaiken
En osaa pukeutua kesällä mitenkään. Ja koska täällä kuitenkaan aletaan heti puhumaan painosta, niin kyllä, minulla on n. 20 kiloa ylipainoa. Vinkkejä, miten ylipainoinen voisi pukeutua kauniisti ja tyylikäästi? Mekot ei sovi, enkä tykkää niistä.
Kommentit (145)
Vierailija kirjoitti:
Mulla hankaa sisäreidet yhteen hameilla/mekoilla, iho menee rikki. En ole edes niin lihava, vaan pihtisäärinen.
Aika kovan luokan pihtisääret saa olla että reidet hankaa normaalipainossa, ennemmin polvet kolisee yhteen. Lihaville myydään sellaisia "tukihousuja", vähän niin kuin tyköistuvat shortsit jotka suojaa hankaukselta ja samalla hieman silottaa kevyellä puristuksella läskejä reisissä ja vatsalla.
Minulle kesäpukeutuminen on helppoa. Löysät shortsit ja t-paita. Muiden mielipiteet pukeutumisestani eivät kiinnosta minua.
Vierailija kirjoitti:
Pitkä suora mutta ilmava maxi hame sopii kaikille ja näyttää hyvältä. On myös mukava päällä helteellä. Sen kanssa sopii ihan tavallinen löysähkö t-paita. Paidan helman voi laittaa hameen alle niin korostaa hieman vyötäröä.
hame voi olla yksivärinen tai kuviollinen.
Ei sovi mulle. Olen pallomahainen ja mittasuhteet on tosi oudot muutenkin. Näytän maksihameessa pylväältä.
Mulla hankaa kaikki kengät jalat verille. Nytkin on nilkkojen takaosissa haavaumat, jotka tuli uusista, muka pehmeistä kengistä. Jatkuvasti laastarit, jotkut pehmusteet ym. saa olla ja ainoa kenkämalli joka tällä hetkellä käy on Eccon sandaalit. Ostin Sketchersin ballerinat ja nekin näyttää painavan kipeästi noita haavaumia, eli ainakaan tällä hetkellä käy. Lenkkareitakaan jaksa koko aikaa pitää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mulla hankaa sisäreidet yhteen hameilla/mekoilla, iho menee rikki. En ole edes niin lihava, vaan pihtisäärinen.
Aika kovan luokan pihtisääret saa olla että reidet hankaa normaalipainossa, ennemmin polvet kolisee yhteen. Lihaville myydään sellaisia "tukihousuja", vähän niin kuin tyköistuvat shortsit jotka suojaa hankaukselta ja samalla hieman silottaa kevyellä puristuksella läskejä reisissä ja vatsalla.
Missä kohtaa sanoin olevani normaalipainoinen?
Vaivaako ummetus vai mistä kiukkuisuus?
Mitäs pahaa on kuviollisissa tunikoissa? Pitäisi olla mitäänsanomaton haalea mauton ja väritön seinähiiri? Olen nähnyt todella kauniita persoonallisia tunikoita. Ilo silmälle toisin kun joku yksivärinen rätti. A-linja sopii kaikille ja piilottaa mahankin, vaikka olisi vyötärössä vaatteen kapein kohta ja vyötäröpullea.
Vierailija kirjoitti:
Minulle kesäpukeutuminen on helppoa. Löysät shortsit ja t-paita. Muiden mielipiteet pukeutumisestani eivät kiinnosta minua.
Ei tuollaisessa asussa voi mennä esim. oikeuteen asiakkaan kanssa.
Kuumalla on tosi vaikea pukeutua siististi. Jakkupuvussa hiki virtaa aina.
T. Asianajaja
Itse en voi käyttää edes t-paitoja, näkyy hikiläntti selässä :-/ mistään pellavapaidoista en edes tykkää...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Leveälahkaiset, väljät (pellava)housut. Näitä myydään joka paikassa. https://cdn.torrid.com/i/torrid/17223799_00684_hi?$pdp_hero_desktop_main$
https://cdn.torrid.com/i/torrid/17223799_09493_hi?$td_pdp_zoom_image$
Kietaisupusero piilottaa mahamakkarat hyvin: https://slimages.macysassets.com/is/image/MCY/products/3/optimized/2559…
https://s3-us-west-2.amazonaws.com/mintcore-pleione-new/ItemImages/3000…
Paljonkohan tuollaiset isot pellavahousut maksavat, 500€? Katselin Sokoksella pellavashortseja, hinta oli 140€.
Lindexiltä ostin eilen,maksoi kai 50e.
Itse en ole kerenny ostaa ja ei enää kerkeä tilatakaan niin mustilla farkuilla ens viikko!
Itsellä ollut samoja ongelmia kunnes..
Löysin täydelliset asut ja kaikessa yksinkertaisuudessaan ne ovat:
- Löysät (pellava tms) housut pitkät tai pohjepituiset vastaavat löysät kevyet ja ilmavat
- Löysät polvipituiset shortsit (ei urheilu mallia, vaan siistit sellaiset, niitäkin on)
- Reilut t paidat, eli pitkät leveät ja hihatkin saavat olla jopa kyynärtaipeeseen, ei hihattomia missään nimessä
Ei tule kuuma mutta ei tarvi paljastella, kun ei paljastella halua. Kyllä sitä voi pukeutua myös kuumalla ns viileästi ilman että kulkee alasti (vert mikroshortsit ja hihattomat). Mekoista ja hameista en tykkää itsekään, niissä vaan paikat hankaa ja vilkkuu, ei kivoja. Housut tai shortsit on kivempia.
Pitää vaan löytää ne itselle toimivat, onnea etsintään.
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vaatteita käytät talvisin?
Jos mekot ei käy, niin entäs hameet? Itse pidän varsinkin maksihameista, ovat tosi mukavia ja vilpoisia + peittävät kokonaan jalat, jotka eivät ole paras puoleni. Niitä voi yhdistellä monenlaisten t-paitojen, toppien ja pitkähihaisten kanssa.
Pellavahousuista tykkään myös, huomattavasti farkkuja mukavampi vaihtoehto.
20kg ylipainoa = ei toppeja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen laiha, liikunnallinen eikä minulla ole edes pihtisääriä, mutta kyllä vain hankaa sisäreidet läheltä haaroja yhteen, etenkin hikisillä keleillä.
Yksi seikka, jota ei tässä ketjussa ole vielä nostettu esiin. Isorintaisena ja perseisenä naisena kolmijalkojen vahtaaminen, jos pukeutuu vähänkään naisellisemmin ja ihonmyötäisemmin. Todella vastenmielistä nähdä niitä jälkeenjääneitä ilmeitä, jotka möllöttäjien naamalla usein on. Te, joita tuijotetaan tiedätte mitä tarkoitan. Tämä on johtanut siihen, että pukeudun harvoja poikkeuksia lukuunottamatta peittävästi ja löysiin vaatteisiin. En halua olla mikään vahtaamisenkohde.
Minäkin vihaan kesäpukeutumista vaikka olen laiha. koska on sosiaalisten tilanteiden pelko ja tuntuu että on paremmin "esillä" kun on paljastavammat ja vaaleat vaatteet. Pitäisikö pukeutua vain mustiin,, huoh...
Ns laadukas on vieläkin joillekin beige jakkupuku tai suorat housut ja paitapusero :D
Herätkää tähän maailmaan, katsokaa vaikka Sannin pukeutumista telkkarissa. Jokainen voi pukeutua miten haluaa, milenkiintoisesti, boheemisti, Nanson tunikaan, sortseihin. Ei tartte kuunnella jonkun ahtaita mielipiteitä.
Vierailija kirjoitti:
Kunhan vaate on puuvillaa tai pellavaa tai näiden sekoitetta, riittävän löysä ja liehuva niin se käy. Ihmettelen miksi lihavat ihmiset pukeutuu ihonmyötäiseen polyesteriin ja hikoilevat tuskaisen näköisesti. Varsinkin kun se ihonmyötäinen kiristävä pukeutuminen saa ne näyttämään kaksi kertaa lihavammille ja tyylittömille. En minäkään pukeudu niin normaalipainoisena. Käytän leveälahkeisia ilmavia housuja, maximekkoja, tunikoita, kaftaaneja, isoja hattuja. Tarkoitus on suojata itsensä auringolta ja siirtää hikeä iholta kuumana päivänä ei näyttää aletiskin porsaalle.
Pitää olla pitkä ja roteva mallityyppi, että pellavaliehukkeet, kaftaanit, paitapuserot ja hatut pukevat. Anna ihmisten pukeutua miten haluavat ja kukkaro sallii.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minkälaisia vaatteita käytät talvisin?
Jos mekot ei käy, niin entäs hameet? Itse pidän varsinkin maksihameista, ovat tosi mukavia ja vilpoisia + peittävät kokonaan jalat, jotka eivät ole paras puoleni. Niitä voi yhdistellä monenlaisten t-paitojen, toppien ja pitkähihaisten kanssa.
Pellavahousuista tykkään myös, huomattavasti farkkuja mukavampi vaihtoehto.
20kg ylipainoa = ei toppeja.
Mulla on ylipainoa 35kg ja todellakin käytän toppeja.
Vierailija kirjoitti:
Sama ongelma. Vapaa-ajalla sitä nyt liehuu missä tahansa vaatteissa, mutta yritäpä pukeutua edes jotenkin järkevästi tukalan kuumaan toimistoon, kun periaatteessa edes sandaaleita ei saisi olla.
Meillä taas on toimistolla niin tehokas tuuletus, että kesälläkin saisi olla villasukat ja pitkähihainen päällä. Ongelmaa tuottaa tämäkin, jos ulkona hellettä.
Tunika on hyvä perusvaate eikä sillä tarkoiteta sellaisia kuten täällä varmaan yleensä eli jotain kuviollisia Nansoja jne. Niitä saa sifonkisena, silkkisenä ja ohuena puuvillaversioina. Sellainen ilmava ja liehuva tunika on hyvä kesävaate. Voi käyttää vaikka vyötä tuomaan vyötäröä esiin. Alle jotkut ilmavat ja joustavat housut.
Pellava on yliarvostettu ja toimii vain paksumpana ja laadukkaampana versiona ja siltikin sitä saa olla silittämässä jos haluaa, että se näyttää hyvältä.