Käytöstavat ja etiketti
Opetaanko missään enää lapsille ja nuorille peruskäytöstapoja? Muutama esimerkki:
Pojilta hattu pois sisääntullessa, kirkossa, kansallislaulun soidessa, työhaastattelussa ja ruokapöydässä.
Naapurille sanotaan hei tai päivää tai edes nyökätään kohteliaasti pihalla ja rappukäytävässä.
Kiitetään ruokapöydästä noustessa ja kun joku antaa esim. lahjan.
Annetaan bussissa paikka vanhukselle ja pidetään ovea auki.
Ei luulisi olevan ylitsepääsemätön haaste. Valitettavasti olen huomannut että nämäkin on monella hukassa. Listatkaa muitakin!
Kommentit (99)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat aina luettelevat näitä lapsilleen, mutta eivät itse toteuta niitä. Minun vanhempani eivät ole koskaan sanoneet minulle kiitos tai anteeksi.
Etiketin mukaan iältään vanhempien ei tarvitse kiittää nuorempia.
Etikettejä on erilaisia, mikähän autistien etiketti tämä on?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa selviää hyvin miksi alussa mainitut "vanhat hyvät tavat" ja alkeellinen sivistys ovat katoavaa kansanperinnettä. Ei riitä näköjään nykyihmisen kapasiteetti tai edes moraali pitämään niitä yllä
Hopi hopi, sinulle tulee kiire ehtiä kirkkoon.
En käy kirkossa. Ja sinäkin osaltasi vahvistit teoriaani....
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vanhemmat aina luettelevat näitä lapsilleen, mutta eivät itse toteuta niitä. Minun vanhempani eivät ole koskaan sanoneet minulle kiitos tai anteeksi.
Se on se etiketti, jota isämme ja isoisämme puolustivat hengellään sodissa. Jos ei kelpaa, muuta ihailemaasi Neuvostoliittoon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se on se etiketti, jota isämme ja isoisämme puolustivat hengellään sodissa. Jos ei kelpaa, muuta ihailemaasi Neuvostoliittoon.
Eli vanhat ihmiset eivät sodan jälkeen kiittäneet niitä nuoria miehiä, jotka pelastivat tämän maan.
Nykyisin ei enää muisteta kättely- ja esittelyjärjestystä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli vanhat ihmiset eivät sodan jälkeen kiittäneet niitä nuoria miehiä, jotka pelastivat tämän maan.
Mistä olisi pitänyt kiittää? He tekivät velvollisuutensa Isänmaan vuoksi, eivät kiitosten takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Oikeasti maailma ei välttämättä edisty. Aika vain etenee. Kehitys saattaa hyvin taantua.
Suomi ja suomalaiset ovat taantuneet jo pitkään, jopa aiemmin fiksut ihmiset ovat lähteneet mukaan tähän vihervasemmiston kulttuurinsuojelupelleilyyn, lähtevät mukaan kaikkeen nyhtökauravillitykseen ja sähköautoiluun vaikkei heillä ole näihin edes varaa. Työssäkäynti ei kiinnosta, oman lapsen tai puolison hyvinvointi ei kiinnosta, oma agenda ja ideologia on se joka määrää elämän suunnan, sitä mietitään yöt unessa ja päivät valveilla. En tiedä johtuuko tuo nyt aivopesusta ja pitkästä väsytystaistelusta että ihminen muuttuu vai vaan mielen heikkoudesta ja muista päänvioista.
Ehkäpä nyhtökaura ei kuitenkaan ole moukkamaisten käytös
Kyllä on. Nyhtökaura ja woketus.
Näiden hyvien ihmisten näytökset eivät koskaan lopu. Juuri kun luulit nähneesi kaiken, joudut keksimään uusia adjektiiveja mitä taas näet. Muut eivät eivät uskalla heitä haastaa, koska he puhuvat nykyään Amerikasta pöllityillä termeillä, joita he eivät itsekään tajua.
Nuorille? Olen asunut tässä 20 vuotta ja yksi naapuri saman verran, eikä edelleenkään tervehdi. Uudet ei tervehdi, ennen kuin tutustuvat jossain yhteydessä. Lapseni tervehti rapussa kaikkia, mutta kukaan ei tervehdi takaisin. Ympäristö vaikuttaa. Vaikka kuinka opetat, niin ei sitä oppia voi yksipuolisesti koko ajan käyttää.
En tervehdi seinänaapureita, koska meluavat niin kovasti.
Muut kohdat listallasi ok!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Suomi jota on isiemme hengellä puolustettu ei enää ole. Se on ääliöitetty, laiskistettu ja pakolla faktautettu.
Kun miesten ilkeyttään keksimä evoluutiobiologia kertoo, että aivan kuten kaikilla muillakin eläimillä myös ihmisen sukupuolilla on biologisia eroja, kuin karkkivarkaista kiinni jääneet lapset te naiset huudatte, että eipäs ole.
Sitä niittää mitä kylvää!
Koska Persut toi käytäntöön se ettei edes edustamassa tarvitse pukeutua, ottaa hattua päästä tai välittää mistään turhasta "pokkurpinnista". Ja varsinkin,että tosia voi haukkua, nimitellä ja se jopa on hauskaa ja suotavaa.
Tatuointeja käsivarret täyteen vaan ja käytöstavat helvettiin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
1980- ja 1990-luku pilasivat suomalaiset lapset. Silloin alettiin puhua itsetunnosta. Lasta piti kannustaa, vaikkei tämä osaisikaan hommaan. Ei pidä! Se johtaa harhaiseen itsekuvaan, jossa lapsi haluaakin muuttaa itsensä sijaan kaikkia ympärillään olevia ihmisiä. Ja lapsena tämä tyyppi pysyy vielä nelikymppisenäkin.
Isoisiemme Suomea ei enää ole!
Vierailija kirjoitti:
Koska Persut toi käytäntöön se ettei edes edustamassa tarvitse pukeutua, ottaa hattua päästä tai välittää mistään turhasta "pokkurpinnista". Ja varsinkin,että tosia voi haukkua, nimitellä ja se jopa on hauskaa ja suotavaa.
Persuhan voi kanniskella asettakin ryyppyreissullaan ja ammuskella varoituslaukauksia keskellä kaupunkia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tässä ketjussa selviää hyvin miksi alussa mainitut "vanhat hyvät tavat" ja alkeellinen sivistys ovat katoavaa kansanperinnettä. Ei riitä näköjään nykyihmisen kapasiteetti tai edes moraali pitämään niitä yllä
En minä ole sinun teoriaa edes yrittänyt kumota.
Vierailija kirjoitti:
Perussuomalaiset on miesten vapautusrintama. Se syntyi aikana, jolloin feministinen puhe oli läpäissyt yhteiskunnan kokonaan.
Vaikka persut ja feministit näyttävät pintaraapaisulta täysin erilaisilta, molempien logiikka on hämmentävän samanlainen. Molemmat ryhmät ovat synnyttäneet itse keksityn ongelman, johon heillä on itsellään ratkaisu. Feministit ovat persuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En minä ole sinun teoriaa edes yrittänyt kumota.
Niin? Ei kai kukaan niin väittänytkään. Vahvistit teoriaa. Lukutaito on myös katoavaa kansanperinnettä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Se Suomi jota on isiemme hengellä puolustettu ei enää ole. Se on ääliöitetty, laiskistettu ja pakolla faktautettu.
Kun miesten ilkeyttään keksimä evoluutiobiologia kertoo, että aivan kuten kaikilla muillakin eläimillä myös ihmisen
Ja tärkein biologinen ero miehen ja naisen välillä on, että mies ottaa hatun pois päästä sisätiloissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kun miesten ilkeyttään keksimä evoluutiobiologia kertoo, että aivan
Ja tärkein biologinen ero miehen ja naisen välillä on, että mies ottaa hatun pois päästä sisätiloissa.
Oletko kysynyt siltä mieheltä onko hän mies?
#väärinsukupuolittaminen
Nyt niitä käytöstapoja nähtiin Valkeakoskella.