Aikaista lauantaiaamua * MAALISMASUT*
Kommentit (26)
1.Kauanko yhdessä miehesi kanssa?
2.Montako lasta oli/on ajatuksissa,toteutunut?
3.Kahvinjuonti,normaalisti/raskausaikana?
4.Inhokki/mieliruoka raskaana/normaalisti?
5.Raskausarvet,onko tullut,milloin?
6.Mies mukana raskaudessa,neuvoloissa,ultrassa?Synnytyksessä?
Lauantaipäivän ajanvietteeksi mukavaa vastailtavaa!
Nyt lähetän lapset kouluun ja lähden kauppaan.Palaan sitten kera omien vastausten=)
L+5+rv 32+
No niin se viikko on taas vierähtänyt ja viikon loppu tullut. MEidän piti mennä eilen lasten kanssa pelaamaan palloa, mutta minualla oli jotenkin huonompi päivä, supisteli aikalailla eilisen päivän aikaan , aina kun lähti liikkeelle alkoi supistamaan. No jos tästä päivästä tulisi parempi ja minäkin pääsisin ulkoilemaan.
Meillä on pakkasta -15, joten kuulostaa ihan mukavalle säälle, nyt ei ainakaan vielä tulee-->jota se lupas. No pitää laittaa sen verran enemmän päälle, että tarkenee.Aiemmin joku jo puhui toppahousuista ja niiden mahtumisesta päälle. Mun omat housut eivät missään nimessä mene mun päälle, joten olen kulkenut nyt ulkona miehen housuissa, ja ne kyllä meillä täällä maalla kelpaa. Muutenkin mä inhoa kaikkia mahdollisia housuja , kun kaikki tahtoo painaa. Mulla on yhdet isot äippähousut jota pidin kaksosia oottaessa, että luulis niiden sopivan, mutta nekin tuntuvat ahdistavalta, painavat mahan päältä.No eihän tässä nyt enää kauaa tarvitsis kärvistellä.
Inhottava tunne, kun on sormet turvoksissa. Muutenkin on sellanen ei mukava tila.
Lapset ovat syöneet jo aamupalan ja ovat nyt täydessä leikin touhussa, joten olisikohan minun vuoro mennä keittäämään teetä ja ottamaan hiukan jotain purtavaa, että jaksaa touhuilla.
Voi kauhistus, mä odotan oikeastaan kauhulla sitä hetkeä kun tullaan vauvan kanssa kotia, miten nuo sisarukset antaa vauvan olla rauhassa. Meillä kävi eilen kylässä sellainen 3 kk:n ikäinen vauveli ja lapsukaiset olivat siinä kiinni kokoajan niinkuin imukuppi olisi ollut välissä.
Kaksosmamma rv 33+2
Kun tuo Galluppi tuohon tuli ajattelin nyt siihen sitten vastata.
1. Miehen kanssa oltu 13 vuotta, melkein 14. Että onhan tossa ajassa ehtinyt toisen jo suht hyvin tuntemaan.
2. Toiveissa oli paljon lapsia, oikeastaan koskaan ei olla lukumäärää suunniteltu, mutta sitten kun se lapsen teko ajankohtaiseksi-->tuli karu totuus vastaan, eli me ei välttämättä saada lapsia laisinkaan.No nyt on kuitenkin 4 lapsi tulossa. (lapsettomuushoitojen tuloksia kaikki) Eli kaikki lapset ovat äärimmäisen toivottuja, joten jos mahdollista niin vieläkin haluaisin yhden ainakin tehdä.
3. Kahvia juon normaalisti aika paljon, no ehkä kotona, mutta töissä kyllä. Mutta raskaus aikana sen jonkin verran vähenee tai oikeastaan sekin riippuu raskauden kestosta, sillä nyt on taas sellainen vaihe, että mulle ei kahvi maistu.
4. Inhoan käristettyä lihaa tai oikeastaan minun ei vaan yksinkertaisesti sitä tee mieli ja mieleruokaa on oikeastaan kevyet ruuat kuten perunavelli, mannavelli ja tietysti salatit. Normaalisti tykkään lihasta aivan kamalasti.Eikä oikeastaan normaalisti mitään inhokkia olekaan.
5. Raskausarvet ovat tulleet edellisessä raskaudessa, joten luulempa niiden olevan nyt niitä samoja, joten nyt ei ole tullut pahasti.
6. Meillä mies on erittäin paljon mukana kaikessa, ehkä se että lapsen tekeminen on muutenkin hiukan hankalaa, niin se korostuu vielä enemmän . Mies on mukana neuvolassa, joka lääkäri käynnillä , ultrassa, oikeastaan kaikessa missä on mahdollista. Synnytykseen lähtee tietenkin mukaan , koska se on tärkein turvani henkisesti.
No nyt on muitten vastata.
Kaksosmamma1 rv 33+2
Täällä jo tohina päällä. :)
Petriinan miehelle onnea vain ja voimia itse rouvalle, että jaksaa juhlahulinat. :)
Leannalle kiitos. Täällä eilen illalla tuli itku, kun kovasti suretti tuo asia ja lopulta sitten aamusella ensimmäisenä kysyin, että Onko tämä mein kuopus onnellinen ja sanoi kyllä olevansa. Kouluun syksyllä paan ja voi, kun tuntuu vaan, ettei vielä tahtois irrottaa. Onneks tulee tämä pieni niin sitä on muutakin puuhaa ko takertua kiinni 7-vuotiaaseen. :D Kait ne kyllä enimmäkseen on taas nämä hormonit, jotka temppuja tekee..
Me vasta herättiin ja aamupalaa tässä samalla juon. Iski flunssa sitten todenteolla ja kuumaa mehua kitusiin kiskon. Yöllä jo join kupposen, kun kurkkuun sattui eikä happi oikein kulkenut. Sillä saa kivasti liman liikkeelle.
Mies vie tenavan liukuroimaan ja minä siis jään suosiolla kotiin nukkumaan siksi aikaa. Toppahousuista oli puhetta; mulla on sellai laskettelupuku ja siinä siis henkeselit housuissa niin hyvin pysyy päällä. Vetska ei tietenkään mahdu kiinni, joten se on sitten auki. Masu pitää suojata kaulaliinalla (onneks tykkään sellasist tosi leveistä!), ettei palele. Hyvin oon pärjännyt. Takissakin on vielä tilaa masun vähän kasvaa, mut ei järettömästi.
Koitin mieheltä just kinuta, että saanko lähteä ulos mukaan, mutta komento oli sänkyyn, joten se siitä. Happi tekis terää, kun on noin ihana pakkasaamukin (-7), mutta mä ehdin sinne kuulemma sitten ko oon tervehtynyt. Näinpä sitten teen. Kyllähän tuo paremman huolen musta pittää ko minä itse. :)
Mutta käynpä nuo kaksi halimassa pihalle ja tulen takaisin..
Papu ja Hermanni 33+1
Leannalle piti sanoa, että kiva kuulla noista uutisista, että on kaikki niinkö kunnossa. :) Kun täällä jo piti eilinen päivä huolissaan istuskella.
Papupata
LEANNA;
Kiva kuulla ettei siellä polilla ollu mitään kamalaa..ihmettelinkin jo eilen kun ei mitään kuulunu.
GALLUP;
yhteiseloa; vaivaset 3v..niinku " virallisesti" , tunnettu on piiiitkään.
Lapsia; ei vielä, mutta haaveissa 2 tai 3
Kahvi; mä olen hulluna kahviin! Nyt oon vähentäny niin että juon vaan aamukahvin, reilun iison kupillisen. ja jos joku nyt tarjoo niin uppoohan tuo.
Inhokkiruoka; hmm, äyriäiset sun muut vastaavat, AINA! Mä en syö mitään mikä tuijottaa mua lautaselta. Rask.aikan ei uppoo sprite(kaan)!
Raskausarvet; en tiedä millon ne tuli..mutta niitä tuli paljon!! alaosassa masua ovat niin en itse näe kun peilillä. Ei haittaa mua.
Miehen mukana olo; ultrissa mukana, lääkärinlassa jos ehtii, synnytykseen tahtoo mukaan (vaihtoehtoja ei ole).
PAPU;
Sullako ne lasketteluhousut oli? Mä haaveilin kans mahtuvani omiini, vaan enpä mahtunu enää puolenvälin jälkeen..mun housuissa se vetoketju alkaa niin ylhäältä, ja on niin lyhyt, ettei ne nouse tän kuvun yli oikeelle kohdalle, ja haara roikkuu polvissa jos jättää vetskarin masun alapuolelle. :(
( . ) Viime yö ei ollu kiva ollenkaan, tais tehdä kepposen tuo kun eilen kävelin pari km koiran kanssa, saman matkan potkurin kera ja tein illalla vielä lumityöt..illan oli tosi öklö olo, ja yöllä aina kylkeä kääntäessä supisti niin maan pirusti, ylösnoustessa myös..kahdesti vaivauduin vessaan kauheella ähinällä ja mies sai sitte nousta käyttämää koirat ulkona kun nekin sinne pirut tahto. Hiljaa paikallaan oli hyvä olla..liikkuminen teki vatsan tosi kiristäväks joka puolelta, sitä en osaa sanoa kovettuko tuo, kun Puksu samaan aikaan tais tunkea peppua tosta keskeltä läpi..plääh, onneks se on nyt rauhottunu - siis Puksu sekä masu :)
Jooh, ja lunta on satanu viimeyönä vaikka huru mykke..taas jotuu kai vähän noita kolailemaan..onneks on pakkaslunta niin on kevyttä, mutta potkurilla en tänään kaupalle mene..pitää tota autoakin vähän ulkoiluttaa ettei se jättäydy eläkkeelle.
Tänään meinasin että siivoon kunnolla, mutta viime yön jäljiltä taidan vaan imuroida hyvin ja järjestää tavarat paikoilleen..pesen lattiat sitte ens vkolla tai joskus - ei kai me tähän sotkuun kuolla..eihän se oo kun lattia.
Tappert ja Puksu 33+6 hakee lisää kaffetta..
Valvoin illalla/yöllä myöhään ja esikko päätti sitten herätä enen seitsemää, eikä väsytä yhtään... zzz. Mies vielä maata retkottaa sängyssä.
Eilen en käynyt pojan kanssa kun kerran ulkona, mullakin oli supistelu päivä, ei kipeitä olleet, mutta muuten oli tukala olo, kun joka liikahdus sai supistuksen aikaiseksi. Mietin, että onkohan siitä jotain haittaa tai vaaraa tiitiäiselle kun koko aika supistelee? (ihan oikeasti supistelee ihan koko ajan)
G:
Maaliskuussa ollaan oltu yhdessä 6 ihanaa vuotta.
Oikeastaan selkeää lapsilukua meillä ei ole ollut 2-4 varmaankin, minä ainakin haluaisin vielä kolmannen. Aika näyttää.
3.Kahvinjuonti,normaalisti/raskausaikana ?
Normaalisti juon kahvia vähintään kaksi kuppia päivässä. Alkuraskaudesta en pystynyt juomaan kahvia ollenkaan, nyt kahvinjuonti palautunut normaaliksi.
Inhoan yli kaiken maksaa, rakastan roskaruokaa ja kotiruuista perunamuussia ja lihapullia. Näin raskauden loppupuolella ei enää mikään rasvainen ja suolainen maistu, alkuraskaudesta en voinut syödä mitään.
Viimeksi luulin niiltä säästyneeni, mutta tulivatkin näkyviin vasta synnytyksen jälkeen, kun iho ei ollut enää niin venyttynyt, samoin epäilen käyvän tällä kertaakin.
6.Mies mukana raskaudessa,neuvoloissa,ultrassa?Synnyty ksessä?
Mies on yleensä mukana ultrassa, ainakin joissain, neuvolaan ei pääse kun on silloin töissä. Synnytyksessä tottakai!
Mitenkäs CAIUS, tulehan kertomaan kuulumiset, jos pystyt!
möhkis ja tiitiäinen 32+1
Risainen yö takana, valvoin ja mietin pojan koulua (tuli taas viestiä, että häiriköi eikä tottele opettajaa). Eilen sitä itkin ja yöllä mietin, mistä löydetään ratkaisu ongelmaan. Poika kun ei tunnu ymmärtävän asiaa. Sitten kun olis nukuttanut, niin kuopus alkoi herätellä (oli normaalista poikkeava ja hieman riehakkaampi ilta). Haukoitus.
Leanna: kiva kuulla että kaikki ok, nyt sitten vaan sitä kuuluisaa lepoa. Saiskohan sitä jostain ostettua näin lapsiperheessä??
( . )Edelleen repivää kipua vatsalla, taidan kohta soittaa Kättärille ja kysyä, onko ihan normaalia. Ei ainakaan tunnu kivalle. Hippu on selvästi hiljentynyt, taitaa tosiaan olla ahtat paikat.
Muistaakseni 5 vuotta.
Ei ollut ensin yhtään, ekan jälkeen halusin toista, johon mies sitten pikkuhiljaa lämpeni.
Norm. ehkä 2-3 kuppia päivässä, nyt 1 (tai tällä hetkellä ei taas uppoa).
Inhokki: liian " raaka" savustettu kala, mieliruoka: salaatit, keitot, puurot. Normaalisti kaikki varmaan uppoo.
Rinnoissa, pakaroissa ja yläreisissä; tullut jo ennen raskauksia huimien painonvaihteluiden takia. Raskauksien takia ei ihmeemmin lisääntynyt.
Tässä raskaudessa tulee synnytykseen, mikäli saadaan lastenhoitaja, ultrissa ollut mukana.
Jospa yrittäis levätä.
-m- ja Hippu rv 34+3
MÖHKÖFANTTI
Ottais luurin kauniiseen kätöseen ja soittai synnärille noista suppareista? Mulle kun sanottiin sillon joulun aikaan että vaikka olis kivuttomia, niin täytyy soittaa jos ne on säännöllisiä - ja eikös jatkuvat ole vähän niinkun säännöllisiä?
Et sä siinä ainakaan mitä menetä jos soitat ja kysyt.
Taptap - lähtee nyt lumitöihin
- Kohta tulleepi kaksi vuotta täyteen tätä autuutta. :)
- Meillä vaikka on ennestää jo näitä ipanoita yhteensä kolme +tämä tulokas niin kyllä tässä toivotaan, että niin paljon saa tulla kuin on tullakseen. Toki koitetaan saada vähän sitä ikäeroa siihen väliin (eli n. 1,5v.)
- En ole juonut normisti enkä raskaanakaan, tee on miun juttu.
- Ei osaa ruoasta sanoa, ko normiaikaa ei enää muista ja raskaanaollessa menee kaikki (paitsi närästyksen takia sitä on joutunut tinkimään jo vaikka mistä herkkuruoista). Ja hei, se NAKKIKEITTO uppoo aina! :D
- Arpia on ennestään enkä tiijä onko nyt tullu lisää. Mulle ihan sama, ne on vaan elämisen jälkiä. :)
- Juu, on kovasti mukana kaikessa kert on superiskä. :)
TAPPI:
Heh, no sulla on sitten vaan vääränmalliset housut! :D
Mä ostin viime keväänä alesta pukuni ja kun mein suunnitelmien mukaan mun piti olla näillä viikoilla menossa vasta tossa ens kesäkuulla niin ostin sellasen " vähän" kasvuvaraa-puvun eli numeroa isomman. Mein suunnitelmat ei siis olleet näemmä missään yhteydessä mun elimistöön, kun kerran het napsahti ko pillerit lemppas. (Ei sillä, että se haittais!)
Ja sit sä koitat vähän vältellä kuitenkin sitä suurempaa riehumista. Niin kauan voit tehdä, kun hyvältä tuntuu (ja sun tapauksessa siis: kun jälkikäteen tuntuu hyvältä!), mut että tuskanen olo ei oo kiva, eikä varmaan ihan hyvästäkään. (Hitto, kun ois lääkäri niin voisin sanoa, että Lääkärin määräyksestä! Eiks sähköasentajan käsky kävis..? ;) )
Voi piru, kun mun piti jotain muutakin tähän taas laittaa, mut kattokaas, kun ei muista niin ei muista..
Papupata porisee tänään vilkkaasti..
eli ei tule tietyn minuuttimäärän jälkeen välillä tulee monta peräkkäin, sitten pitää taukoa ja näin epäsäännöllisesti tekee, oma liikkuminen ja vauvan liikkuminen näitä selkeästi aiheuttaa, en jaksas salille lähtee näytille kun ei nää mitään tuonne alakertaan tee, kun ei ne kipeetkään supparit ole mitään tehnyt ja viime raskauskin oli aika supistelua, mulla kun on supistusherkkä kohtu. Kävin vaan miettimään, että tuntuuko tiitiäisestä pahalle kun maha on kokoajan kovana.
Huomenta vaan kaikille.
Tässäpä minun galluppi vastaukset:
Me ollaan oltu kesällä´07 11 vuotta yhdessä.
Me ei oo koskaan ajateltu suoranaisesti montako lasta olis hyvä.Esikoisen jälkeen oli 2 keskenmenoa, ja nyt sitten tämä vauveli antoi kuulua itsestään viime kesänä:)
Samanlaisesti olen juonut kahvia raskauden ajan kuin ennen raskauttakin.
Kalanhaju on erityisen epämiellyttävä, enkä ole tuon haju ongelman takia halunnut paljon kaloja ruokapöytäänkään.
Ei mulla varmaan mitään mieliruokaakaan ole ollut.Samoja ruokia on tullut syötyä koko ajan ilman suurempia mielitekoja.
Muistona edellisestä raskaudesta kun painoa tuli +6kg, nyt kun painoa ei ole tullut vaan on ollut miinuksella koko ajan en ole sitten saanut noita arpia lisää.
Esikoisen kanssa ultrassa ( viimex oli vaan 1kpl), kerran synnytysvalmennuksessa, ja sitten synnytyksessä oli mukana.Nyt ei oo ollu mukana missään,kaikki ultrat ja neuvolat oon mennyt ihan yksikseni, ja tässähän sitä jännitetään tuleeko ukko vaiko vauva ekana kotia.
En ole kyl kauheen innoissani jos lähden synnyttämään ilman miestä,mut eihän tuolle voi mitään.
Tänään olis sitten yhdet synttärit, mut muuten saan kerrankin vain olla.Viime aikoina on ollut niin hirvee meno päällä,et ihan hyvä olis varmaan vaan välillä maata sohvalla ja kattella telkkuu.
Auto varmaan on tuol jossain,plääh,mä en siis oikeesti jaksa tota lunta.Juluna mä haluaisin sen valkeen maan, mut sit sen jälkeen vois olla jo kesä..Koko illan sato tota lunta, ja jippii!
Palaillaan.
Hanan ja pulla rv 32 pox pox pox!!!!!
Pihalla pyörähdettiin poikien kanssa lumitöissä tunnin verran ja saivat siellä kirmata ja tuota loppumatonta energiaa vähän purkaa ennen ruokaa ja päikkäreitä :)
Iltapäivällä sitten uudelleen ulos. On niin ihana ilmakin, lunta sataa mutta ei montaa astetta pakkasta, eikä tuule.
Viimeyö meni miten meni :(
Kuopus oli pikkasen levoton ja huuteli yöllä useemman kerran. sit meidän lumimies päätti tulla jyystämään tuota mei pihaa klo 3:15 !!! Joo-o... no, siihen tietty heräs kuopus ja viereen se oli otettava et saa nukkumaan helposti uudelleen. Sit heräs esikoinen vessaaan pissille ja siihen viel parit rennien otot ja omat vessakäynnit... niin ei siis kamalasti tarvinnu nukkua.
Mutta kohta siis päikkäreille itsekkin, niin vähän helpottaa.
Sit ihan pakko kysyy, onks kellää muulla samaa vaivaa?! Siis kun tuolla posliinipytyllä käypi niin jalat puutuu! Ihan kihelmöi ja ei siis voi kovinkaan kauaa siinä kökkiä... Et toivottavasti ei joudu enää kärsii kovasta mahasta!!!
galluppiin voisin minäkin vastailla:
Elokuussa tuli 7 vuotta yhdessäoloa.
Kaksi ja kyllä tämä kolmas jää viimeiseksi.
Normaalisti n. 4kuppia/pv ja raskausaikana n. 2kuppia/pv.
Kaikkiruokainen ennen ja nyt :) Hampurilaiset maistuu kyl
paremmalle raskausaikana :) ....Ja makeeta enemmi tehny mieli!
Esikoista odottaessa tuli. Nyt vanhat arvet muistona, onneksi eivät
kuitenkaan punota tms.
Ultrissa ollut aina mukana. Aikaisemmissa synnytyksissä myös ja
kuulemma ei jäisi nytkään pois mistään hinnasta :)
Neuvolassa ei ole ollut mukana (tässä raskaudessa), jonkun kun
katsottava noiden muksujen perään...
Mutta nyt pitänee käydä pötkölleen, et illalla sitte taas jaksaa.
HYVÄÄ VIIKONLOPPUA KAIKILLE!
t. K@tju
Eli kun ei taas pariin päivään oo pinonnu ni ja kauheesti oli kerinny tulla juttuu ni koitan muistaa jotai ainaki kommentoija....Tästä tulee bestseller romaani ;)
Ekakskii duppikselle mielettömäst onnewa kilojen täyttymisestä!!Mahtavia uutimia!!Ja paljon onnewa ja voimia poikulle leikkaukseen!!Ja kyllähän se pitää veteraania totella,jalat solmussa istun/makaan!! =D
Joku oli ruvennu kans pahoista oloista kärsii...Miulla ollu välillä vähän samaa vaivaa,nyt ollu taas hiukka parempi olo mut välillä on monta päivää öklötystä,ei kiva!!
Tappi ja Uupu:Miul ei vast ku 1 lapsi 1 koira mut tää parivaljakko saa kyllä hermon välillä niin pintaa ett oikeesti välillä tekis miel heittää molemmat hankee jäähylle!!Tuo mein koiruus on viel niin mahoton veuhottaja et välistä oikein pelkään et miten sit ku vaavi tulee,polkee varmasti sen jalkoihinsa ku on niin villi.Ja tuon esikonki päältä juoksee ihan surutta ei kato yhtää ku veuhottaa :( Se kun on alle 2v ihan kivan kokone möllikkä,välillä saa raivota sille kurkku suorana eikä mitää tapahu silti.
Ja sitten Leannan gallupin kimppuun....
1.Kolme vuotta yhteiseloa takana,tunnettu ollaan jo teinistä asti ja sillonki sutinoita oli =)
2.1 lapsonen ennestään edellisestä suhteesta ja nyt tää tulossa,ei suunnitelmia ollu muuta kun kerran kerettii nykysen kans puhua et parin vuoden päästä ainaki yks viel lisää ni eikös se plussa tullukki sit heti ;)
3.Kahvin juonti on vähentyny huomattavsti ku enne saatto hyvinki mennä reilu pannullinen päiväss nyt 2-4 kuppia.Aluks tuli sumpista paha olo ja nyt on närästystä ni se on vaa jäänny.Mut aamukahvi on ehdoton!!En saa itteeni muuten hereille...
4.Ei tuu mitää erikoista ruuista mielee,oon ku likakaivo.Alkuu ku oli paha olo ni ei oikei mikää maistunu.
5.Raskausarpia tuli esikoisesta toooosi paljon ku lihosinki sen 40kg jalat kädet kaikkitäynnä,nyt en ainakaa vielä oo uusia havainnu..Vaik nytki alkaa koht 20kg lisäkiloja olla rikki.....
6.Pariin ultraan mies on päässy mukaa,ei oikei tuo 3 vuororytmi anna kaikkeen myöte.Synnytykseen meinaa tulla kyllä.Muuten raskaudessa ollu kai omasta mielestää mukana mut miun mielestä ei ;) Ei oikei osaa suhtautua hormooni minään ain niinku toivos....
Hmmm...mitäköhä vielä.....Papukohan se oli mitä nuo hormoonit pyörittelee??Jaksuja sinne ja kipeeki taisit olla..Koitahan parantua!! =)
Nyt en kyllä enempää muista kuollaksenikaan.....varmasti jotai jäi tunne on sellane... ;) ihan niinku aina,varmasti oon taas unohtanu jotai..Ehka ma myöhemmin muistan!Hubaa viikonloppua meille palleroille!!!Voidaanhan kömpelösti!! =)
mammuliini83 hauskat 33+3 ;)
tässä minun osuuteni gallupiin:
taitaa olla aikalailla 12 vuotta
yksi on, toinen tulossa, loppu jää nähtäväksi...
töissä tulee norm. juotua aikapaljon... nyt selkeästi vähemmän, ei tee mieli.
maksaruoat ei uppoa! muuten aikalailla kaikki.
siinä suhteessa olen ollut onnekas, arpia ei ole näkynyt/ilmaantunut.
esikoista odottaessa oli läsnä kaikissa joihin vain työn puolesta pääsi. nyt neuvolassa ei ole olut, mutta ultrissa kyllä! synnytyksessä oli läsnä ja tulee nytkin (jos vain saadaan esikoiselle hoitaja)
Sitten muihin juttuihin. enää kolme päivää töissä ja äippälomalle. vähän on kyllä haikee olo. kiva jäädä kotiin, mutta kiva on olla myös töissä!
kunhan äippälomalle pääsee, täytyy alkaa laittamaan vauvajuttuja kuntoon ja tekemään tarvittavia hankintoja.
esikoinen oli sekä rinta- että pullolapsi, todennäköisesti tämäkin tulee olemaan. joten tuttipäitä pitänee ostaa. pidemmän aikaa (vaihtelevasti) on rinnat valskanneet, kenties maitoa siis tullenee. esikoisen aikana ei pystynyt täysimetykseen. en ehkä haluakaan, että välillä pääsee irtautumaan hetkeksi´... se on aina välillä tarpeen!
mahassa on jatkuva liike. vielä kertaakaan ei ole tarvinnut miettiä, että liikutaanko siellä. samanlainen elohopea tuntuu olevan kuin esikoinenkin, HUHUHUH! en tiedä nukutaanko mahassa ollenkaan :) kun yöllä melskataan, aamulla on vauhti päällä, päivällä töissä pukitaan, että annappas äiti tilaa ja illalla on jytä päällä... eipähän ole arki tylsää, kun lapsi on vilkas ;) (kohta niitä on kaksi).
mutta nyt täytynee ruveta aktiiviseksi ja touhuta jotain kodin siisteyden eteen...
anniliinu 34 ja jotain
eikä kello ole ton enempää!!
MAMMULIINI;
Hah, tervetuloa joukkoon jossa koirat terrorisoi. Mä en niinkään pelkää että nuo kohlot tallois lapsen päälle, mutta miten hitossa se napero voi nukkua kun tuo lappalainen intoutuu vähän väliä leikkimään ja se huuuutaaaaa - miten sen saa hiljaseks?? Huutaa tarhassa ulkona kaikkea mikä liikkuu (eikä tarvi ees liikkua), sisällä murmuttaa leluilleen ja komentaa haukkumalla toista leikkiin ja huutaa ovikellolle ja ohi ajaville autoille ikkunassa ja...arrgh. Välillä on tippa linssissä täälläkin noitten hurttien kanssa..ja vielä lapsi pitäs saada (hullu taidan olla!).
Mä tein ne lumityöt..menikin taas vissii tunti siihen hommaa..ai vähänkö sitä siis sato viimeyönä! Ja aura tietysti kasas keposen penkan tuohon pihatien liittymään. Hissukseen tein eikä tuntunu pahalta - ennenku nyt taas. Pesin pari koneellista lakanoita sun muita ja lepäilin loppuajan sängyllä koiran kanssa. Taas paikallaan olo on ok, mutta kun kääntyy vaikka selälleen niin kivistää ihan pirusti. Nyt taas jalkeilla on ihan ok, mutta kun Puksu päättää myllertää niin sillon tuntuu tosi karmeelle :( Joojoo, levätä pitäs..PAPU; mähän en mitään sähkiksiä kuuntele- en varmana..*turpa mutrussa*
Ajattelin kuitenki lähteä autolla käväsemään lähikahvilassa kahvilla ja kaupalla sen jälkeen..jos menis ihmisiä kattomaa eikä vaan tuijottas näitä seiniä.
Toisaalta koira taas kitisee että lenkille olis mentävä..vähän epäilyttää jaksaako lähtee. Ehkä mä käyn nyt kahvilla ja kaupassa ja mietin sit uudestaan :)
Taptap - tylsyyden kourissa
-12 vuotta joista naimissa 11v
-Kun teininä hoisin siskon lapsia oli vahva ajatus ettei yhtään koskaan.Kun löysin rakkaan mieheni oli puhe kahdesta lapsesta.Mutta kun huomasimme lasten olevan kivoja ja ihania,eipä taida edes tähän kuuteen jäädä.Mutta katsotaan tietenkin mitä tulevaisuus tuo ja on nämä raskaudet joka kerta entistä rankempia ja voimia vieviä.
-Yksikään raskaus ei ole kahvitottumuksiani muuttanut.Aamulla kuppi pari ja päiväkahvi menee kepeesti!
-Nyt raskaana en voi sietää lihaa vaikka normaalisti nautin hyvästä pihvistä.Kaikki raikkaat salaattiyhdistelmät suosikkeja ja valkosipuliruoat.Nyt kaikki tulinen miellyttää.Hassua.
-Ei, ei yhden yhtäkään,ei nyt eikä aiemmista.Vielä ehtii...
-Mies on ollut aina kaikki ultrareissut mukana,välillä neuvolassa.Mutta neuvolaan mielellään menen aamulla ja hän silloin töissä.Synnytyksissä kaikissa ollut mukana.Kantaa oman osansa odotusainana olemalla kiinnostunut raskaudesta.
Mulla muuten niin hauska kokemus ekasta synnytyksestäni,että harvalla on.Mun äiti oli miehen lisäksi tukihenkilönä synnytyksessä ja jossain vaiheessa mun isäkin tuli synnytys saliin moikkaamaan ja kuulumisia kysymään.Yht´äkkiä alkoikin vauhdilla edetä ja annoin isäni jäädä sivusta seuraajaksi kun esikoinen syntyi.On hauskoja kuvia joissa näkyy miten isäni " ponnistaa" taustalla naama irvessä mun kanssa samaan aikaan.Oli koskettava hetki isälleni kun tyttö syntyi,ei ensimmäinen lapsenlapsi mutta ensimmäinen tyttö.Aikanaan kun me lapset synnyimme ei isät olleet mukana synnytyksissä joten kokemus oli varmaan huima.Isälläni ja esikoisellani onkin aivan erityisen läheinen suhde,kun papa on ollut alusta asti mukana tytön elämässä=)
Tulee ihan herkkis kun näitä tässä muistelen!On se aina vaan niiiiin ihmeellistä ja hienoa!Oih!
Nyt jään miettimään näitä suuria ihmeitäni...
Illalla tulee ystäviä kylään,hommaa riittää!
L+5+rv 32+
Soittelin noista kivuista Kättärille ja käskivät seurailla tilannetta särkylääkkeen voimin. Vauva kasvaa ja kohtu venyy eli ihan tavallisia kipuja (on vaan niin hiivatin inhottavia).
Nyt täytyy mennä taas lepäilemään.
-m-
Kyllä sitä on jäänyt niin koukkuun tähän maalismasujen pinoon, että ihan jännitti, kun koneen käynnistin. Mutta käynnistyihän tuo!
Näyttö kyllä välillä vilkkuu sateenkaaren väreissä, joten taitaa olla ihan ajan kysymys milloin laukeaa lopullisesti :)
Täällä " huono-olo" eli supparit ja selkä- ja vatsakipu loppui eilen, joten yhä yhdessä koossa ollaan. Raskas ja supistelevainen olo on kyllä. Supistuksenestolääkkeet loppuivat tiistaina, joten sen jälkeen selkeästi supparit lisääntyneet ja olo sen mukainen. Mutta MÖHKÖFANTTI; yhä koossa ollaan :))
KIvan gallupin olitte kasanneet; en muista kaikkia kysymyksiä, mutta 9v ollaan miehen kanssa yhdessä oltu, 5v naimisissa. Minä haaveilin neljästä lapsesta, mies ei ensimmäisestäkään, joten kolme on meille nyt passeli luku :) Inhokkiruokia on läskiset liharuoat, ja kaikki raaka, kuten sushi, graavikalat yms. Kahvia join n. neljä kupillista ennen raskautta, ja nyt menee 1-2 kuppia päivässä. ja....
Nyt en millään muista enempää kysymyksiä!! Laho, mikä laho!
Caius ja ilona 34+5
Täällä taas keikutaan, vaikka nukkuakkin vois:)
Aattelin tulla heti aamusta lukemaan eilisen pinon, ja kirjoittamaan omat äitipolikuulumiset, kun tänäänkin tiedossa kiireinen päivä, ja en varmastikkaan myöhemmin koneelle ehdi. Miehellä on tänään synttärit, ja vieraita on tulossa, ja kakkua pitäisi koristella jne...
Eilen kävin äitipolilla verenpaineiden takia kontrollissa. Paineet oli vähän korkeat, joten lääkkeen määrää saa nostaa, jos kotonakin vielä samanlaisia arvoja. Painoarvio oli nyt 2,2 kg, eli ihan keskikäyrää kasvaa tämä pieni ihminen, kohdunsuu oli pehmeä ja kaula lyhentynyt puolella, nii ett pikkuhiljaa alkaa paikat jo valmistautua synnytykseen, hyvä niin... Muuten kaikki kunnossa, vauva liikkui, ja ktg-käyrä oli hyvää. Vajaan kolmen viikon päästä sitt seuraava kontrolli, ja neuvolassa pitää käydä kerran tässä välillä.
Duppis: Onnittelut 2kg:n saavuttamisesta, niin se vaan pikku-ukko kasvaa ja voimistuu. Joku jo kyseli ett kuinka se leikkaus, ja kotiinpääsy, samaa oon miettiny minäkin.
Hanan: Voimia muuttolaatikoiden keskelle, nyt vaan nakitat kaikki sukulaiset ja ystävät auttamaan etkä yksin rehki, kun se miehen mokomakin on siellä ulkomailla;)
Tappi: Jaksuja mamin kanssa. Mun oma äiti ei juuri koskaan ole puuttunut mun tekemisiin, mut anoppi kyllä. Onneksi asuu sen verran kauempana, ettei ihan jatkuvasti tarvii nähdä, ja tosi mukava ihminen hän kyllä on , ja tarkoittaa useimmiten vain hyvää, joten yleensä kuuntelen sujuvasti ja teen niin kuin itse parhaaksi näen. Nii ett heti maanantaina menet sinne prismaan ostamaan sen haalarin ja tuttipullon, ja piupaut äidin vaahtoamiselle;)
Jollekkin muullekkin piti jotain sanomani, mut eilinen pino oli niin pitkä, ett unohtu jo.
( . ) Eilisen kaupunkireissun jälkeen olin kyllä illalla ihan poikki, mut muuten ei ihmeempiä kolotuksia. Vauveli onneksi potkii tasaisin väliajoin, ni ei tarvii huolestua.
Mut nyt lähden keittelemään aamukahvia, ei taida uni enää tulla