No mikä on oikeanlainen tuliainen vieraaksi mökille mennessä jos vessapaperia tai huussikuiviketta ei halua viedä?
Kommentit (56)
Joo... tarttis tietää enemmän mökistä ja ihmistä ja näiden suhteesta. Yleisesti ottaen voisi laittaa jonkun ruokakorin jossa kaikenlaista kivaa SÄILYVÄÄ... esim kahvia, teetä, keksejä, sillejä yms, jotain juomia Alkosta, jotain grillattavaa... jotain saunaan vietävää???
Jos pitempiaikainen visiitti ja tuntee parin ja minkälainen tontti niin jotain tontille laitettavaa... mä annoin kerran yhdelle kivikkokasvien taimia.
En osaa ehdottaa mitään...
Jos kutsumatta aiot mennä niin älä mene.
No paras tuli-aine on hiiligrillin sytytysneste. Bensaakin voi käyttää, mutta parempaan käyttöön menee esim. ruohonleikkurissa.
Meillä ollaan onneksi ihan puheväleissä tulijoiden kanssa, osaavat kysyä suoraan mitä tuovat. Yleensä tuovat pari kanisteria juomavettä, salaattitarpeita, grillattavaa tai vaikka maitoa tms. Saarimökki niin kauppareissut ovat oma vaivansa. Maksan siis toki nämä itse pyytämäni "tuomiset", vältyn vain itse kauppareissulta. Alkeellinen mökki niin vain erähenkiset kaverit siellä vierailee, samat saavat käyttää mökkiä vapaasti silloin kun itse ei olla paikalla. Tämä sopinut meille hyvin ja toiminut jo varmaan 20 vuotta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vein kahvipaketin, keksikesäkassin ym pientä
Joo riittää, jos piipahtaa vain kahvilla, ja sovittu että samalla käydään saunassa ja grillataan sen jälkeen makkarat. Mutta ei jäädä yöksi.No mitä pitää yövieraan viedä?
Ruokaa koko sakille. Olkaa pari tuntia, ei koko päivää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Joo riittää, jos piipahtaa vain kahvilla, ja sovittu että samalla käydään saunassa ja grillataan sen jälkeen makkarat. Mutta ei jäädä yöksi.No mitä pitää yövieraan viedä?
Siis ei yöksi?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Siis ei yöksi?
Jos meidän mökille tullaan yöksi niin odottakaa kutsua. Älkää oletteko saavanne jäädä. Max yksi yö kutsuttunakin on tarpeeksi.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää lähteä pois vaikka on kutsuttu esim viikonlopuksi? Näinkö sinä itsse toimit? Sitäkö toivot ystäviltäsi jos tulevat kutsuttuina kylään? Onko sinulla ystäviä ja millaisia jos ovat noin epätoivottuja vieraita?
Kysyt, että mitä voit tuoda. Jos sanovat ei mitään, viet kuitenkin viiniä/olutta/lonkeroa/kokista/vettä yms.
Kahvia/keksejä/vessapaperia/
Vierailija kirjoitti:
Kysyt, että mitä voit tuoda. Jos sanovat ei mitään, viet kuitenkin viiniä/olutta/lonkeroa/kokista/vettä yms.
Kahvia/keksejä/vessapaperia/
Mikä tää vessapaperijuttu oikein on? Miksi juuri vessapaperia? Viettekö kaupungissakin asuville vessapaperia? Entä maaseudulle asuville? Miksi juuri kesämökki on se johon pitää viedä vessapaperia?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eli pitää lähteä pois vaikka on kutsuttu esim viikonlopuksi? Näinkö sinä itsse toimit? Sitäkö toivot ystäviltäsi jos tulevat kutsuttuina kylään? Onko sinulla ystäviä ja millaisia jos ovat noin epätoivottuja vieraita?
Jos on kutsuttu niin isäntäväelle kanssa tietty sovittu etukäteen kauanko ovat. Jos tullaan vaan niin ei saa olettaa että voi jäädä yöksi. Näin ymmärsin.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minäkin vien kahvia vaikka isäntäpari toivoisi varmaan kaljaa.
Kukaan mitään kahveja edes juo.
Meilläkin voi piipahtaa. Vain piipahtaa eikä tuntikausia. Kysykää mitä pitää tuoda. Joskus se on jopa sitä vessapaperia.
Tarjotaan kyllä mitä sattuu lamaan. Eri juttu jos kutsutaan, hommataan kyllä tarjottavat ihan itse. Tuliaisiksi voi tuoda jotain minkä voi syödä. Iso amppelikukkakin ilahduttaa.
Vierailija kirjoitti:
Meilläkin voi piipahtaa. Vain piipahtaa eikä tuntikausia. Kysykää mitä pitää tuoda. Joskus se on jopa sitä vessapaperia.
Tarjotaan kyllä mitä sattuu lamaan. Eri juttu jos kutsutaan, hommataan kyllä tarjottavat ihan itse. Tuliaisiksi voi tuoda jotain minkä voi syödä. Iso amppelikukkakin ilahduttaa.
siis mitä sattuu olemaan
Vierailija kirjoitti:
Kahvi ja keksi ovat kyllä ala-arvoisia, varsinkin jos aiot itse syödä ja juoda ja saunoa ja yöpyä.
Jos minä kutsun ystävän mökille, niin en halua saada mitään ruokakasseja, koska tapanani on tarjota vieraalle ruuat. Keksit, kahvit jne. on hyviä, koska säilyvät. Vähän kylmätilaa enkä halua heittää ruokaa roskiin.
Miksi toisten mökeillä pitää vierailla?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi ihmeessä? Ettekö itse osta mitään tarjottavaa vieraille? Odotat, että vieras ruokkii teidätkin!?
Ei, kyllä isäntäväki hommaa ruuat ym. Vieraat tuo jotain muuta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No jos isäntäväki tarjoaa kutsuvieraalleen päivällisen ja illallisenkin, grillaillaan jne. niin itse veisin sitten vaikka aamuksi jotain juotavia, tuoremehua, hedelmiä, mansikoita, ja sellaista patonkia tai sämpylöitä, jota säilyy pehmeinä yön yli, kenties hyvä juusto, jos on jääkaappi. Ja onko se kahvipaketti nyt niin vanhanaikaista vietävää, siihen oheen vaikka kuivakakku.
Voi sitä vessapaperiakin viedä, tpivottavasti kokonainen paketti edelleen muovissan niin säilyy eikä rullat mene huonoiksi talven aikana