Miksi et hanki ilmastointilaitetta, jos on kerta asunnossa kuuma?
Tätä en minä ja mieheni ymmärrä. Meillä viilentää ilmalämpöpumppu.
Kommentit (68)
Minä taas ihmettelen, miten ihmiset sössivät raha-asiansa niin että joutuvat ulosottoon. Joku ilmalämpöpumppu ei taas ole pakollinen kenellekään.
Aina on rahaa herkutella ittensä ylipainoiseksi,mutta yhteen ilmastointikoneeseen ei ikinä.
Dysonin voi ostaa osamaksullakin.
Tuolla puhuttiin ilpistä aloituksessa jota ei taida saada 20 eurolla per kk.
Vierailija kirjoitti:
Aina on rahaa herkutella ittensä ylipainoiseksi,mutta yhteen ilmastointikoneeseen ei ikinä.
Pari tonnia on suhteellisen iso raha työssäkäyvillekin saati työttömälle.
Jäähdytystehoa on 10 kW
Lämmitystehoa 29 - 41 kW lämpötilasta riippuen
Ei ole tullut kuuma tai kylmä...
Vierailija kirjoitti:
Koska se on hyödytön suurimmassa osassa vuotta.
Meillä ilppi joka käytössä koko vuoden.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö ei anna asentaa. Asuntosäätiö.
Siirrettävät ilmastointilaitteet eivät tarvitse lupia. Poistoputki tuuletusikkunaan ja vaikk pahvia siihen ympärille.
Olen eri. Minulla on sellainen. Pitää niin kovaa hurinaa ettei sitä voi pitää päällä kuin silloin, kun on itse pois kotoa. Lisäksi vie kovasti tilaa ja ikkunan edusta täytyy kalustaa uudelleen, jotta vekotin mahtuu putken kanssa tuuletusikkunan eteen.
Ilman sitä olisi toki vieläkin tukalampaa täällä asunnossa.
Tai miksi ihmiset ei mene pihalle yksinkertaisesti ja uimaan vaikka, ei sinne tarvi mennä 12 aikaa aamupv vaan ihan aikasee tai illalla kun on viileetä
Saamattomat valittaa
Niiku ihmiset ihan oikeasti jumittaa vaan kotona ja palstailee päivät pitkät ja samaan aikaan valittaa kuinka huonoa heidän elämä on ja sääkin on kokoajan huono :D
Ulos siitä :D
<3
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Taloyhtiö ei anna asentaa. Asuntosäätiö.
Siirrettävät ilmastointilaitteet eivät tarvitse lupia. Poistoputki tuuletusikkunaan ja vaikk pahvia siihen ympärille.
Olen eri. Minulla on sellainen. Pitää niin kovaa hurinaa ettei sitä voi pitää päällä kuin silloin, kun on itse pois kotoa. Lisäksi vie kovasti tilaa ja ikkunan edusta täytyy kalustaa uudelleen, jotta vekotin mahtuu putken kanssa tuuletusikkunan eteen.
Ilman sitä olisi toki vieläkin tukalampaa täällä asunnossa.
Mulla on tuollainen ja ihan on pelastus. Ei hurise niin äänekkäästi, että häiritsee ja ihan hyvin pystyn tekemään eätöitä. Yöllä sitä ei tarvitse, kun laittaa vaan ikkunat auki ja tulee hyvä läpiveto.
Meillä on ilmalämpöpumppu. Vuosi sitten vaihdettu. Mutta ei se päällä nyt ole, miksi olisi?
Päällä oleminen kuluttaa kesällä varsinkin sähköä, mikä taas maksaa rahaa.
Joskus jos talomme sisälämpötila nousee liikaa, niin laitan sen illalla päälle. Yöllä viilennetään ikkunoilla. Mies kyllä pilaa talon viileyttä välillä pitämällä takaovea auki päivällä plus saakelin ötökät tunkee sisään.
Niin tyhmä kysymys. Niitä kun ei kerrostaloasuntoihin voi laittaa. Eikä kukaan halua mihinkään mökkiin muuttaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Vai haluatko laittaa mun tilille rahaa jotta saan ostettua ilmastointilaitteen?
Mitä ihmettä? Miten olet elämäsi sössinyt, jos et ilmastointilaitetta pysty edes ostamaan? Mieheni kysyy ammattiasi. Mikä se on?
AP
En ole sössinyt mitään eikä minullakaan ole juuri nyt varaa. Palkka vaan on huono vaikka rakastan työtäni. Terveisin lastentarhanopettaja Espoosta.
Etkös osaa miestä hankkia? Mieheni ihmettelee.
AP
Kukaan mitään äijää halua omaan kotiinsa.
Vierailija kirjoitti:
Niin totta.
Vierailija kirjoitti:
Kun kerrostalo kuumenee oikein kunnolla ilmastointilaitteen teho ei riitä. Kokeiltu on. Ilmalämpöpumppua ei pysty asentamaan, ei ole sellaista seinää mihin voisi laittaa.
Minä taas asun taloyhtiössä joka on kieltänyt ilmalämpöpumppujen asentamisen. Talo täynnä pihejä +60 mummeleita ja papparaisia jotka luulee että ilmalämpöpumpuista seuraa räjähdys tai vähintään jotain mystistä pahennusta. Hohhoijaa!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole tarvetta. Pimennys rullaverhot joiden ikkunan puoli on valkoinen + piemnnysverhot +tuulettimet hoitaa homman. Oikein mukavaa on olla sisällä.
Ei se kauheen mukava kyllä ole istua pimeässä asunnossa tuuletinten ulvontaa kuunnellen. Lisäksi jos hellejakso tarpeeksi kauan jatkuu, ei auta mitkään verhot ja hyrrät. Jos on ilmaistointi, voit pitää verhot auki ja nauttia hiljaisesta viileydestä.
No eihän nyt kukaan auringonvaloa sisälle halua. Sisällä on ihan omat valot.
Vierailija kirjoitti:
Vuokranantaja ei anna lupaa.
Miksi et saa ostaa ilmastointilaitetta? Eihän se vie edes paljon, sähköä ja sehän maksetaan erikseen
Ei ole ikkunaa, johon saisi poistoputken. Ainoastaan isot, leveät ikkunat asunnossa .