Miksi et hanki ilmastointilaitetta, jos on kerta asunnossa kuuma?
Tätä en minä ja mieheni ymmärrä. Meillä viilentää ilmalämpöpumppu.
Kommentit (68)
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Vai haluatko laittaa mun tilille rahaa jotta saan ostettua ilmastointilaitteen?
Mitä ihmettä? Miten olet elämäsi sössinyt, jos et ilmastointilaitetta pysty edes ostamaan? Mieheni kysyy ammattiasi. Mikä se on?
AP
Mä hankin viime kesänä asuntooni ilmalämpöpumpun. Säästin sitä varten rahaa, on elämäni parhaimpia hankintoja ikinä.
Asunnossani oli pahimmillaan +29 astetta lämmintä, oli kamalaa!! Mutta nyt kelpaa olla. 🙂
Vierailija kirjoitti:
https://www.gigantti.fi/product/kodin-pienkoneet/ilmastointi-ja-lammity…
nii-i.
7000 Btu/h ei riitä mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei ole varaa. Vai haluatko laittaa mun tilille rahaa jotta saan ostettua ilmastointilaitteen?
Mitä ihmettä? Miten olet elämäsi sössinyt, jos et ilmastointilaitetta pysty edes ostamaan? Mieheni kysyy ammattiasi. Mikä se on?
AP
Sano sille miehelles, että laittaa mulle ilmalämpöpumppuun rahaa. Sano että pistää kaljarahaa kanssa
Koska se on hyödytön suurimmassa osassa vuotta.
Ei ole tarvetta. Pimennys rullaverhot joiden ikkunan puoli on valkoinen + piemnnysverhot +tuulettimet hoitaa homman. Oikein mukavaa on olla sisällä.
Tämä aloitus on taas niin sitä itteään!
Vierailija kirjoitti:
Mieheni kysyy: mitä tarkoitat?
AP
Taloyhtiö ei anna asentaa. Asuntosäätiö.
Kun kerrostalo kuumenee oikein kunnolla ilmastointilaitteen teho ei riitä. Kokeiltu on. Ilmalämpöpumppua ei pysty asentamaan, ei ole sellaista seinää mihin voisi laittaa.
Hommatkaa yksiöön tai pienissä asunnoissa semmone matkailuautoon tarkoitettu ilmastointilaite. Tarttee vaan olla joku noheva asentaa, caramax 5000 muistaakseni, on niitä muitakin. Jos on ikkuna parvekkeelle niin onnistuu ja ihan hyvin toimii eikä tartte ylisuuria laitteita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Sulla mitää miestä oo, mutta aloitus on paskaa!
Minun kehoni viilentää itseään ihan luonnollisesti.
Taloyhtiö on kieltänyt melun takia.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
https://www.gigantti.fi/product/kodin-pienkoneet/ilmastointi-ja-lammity…
nii-i.
7000 Btu/h ei riitä mihinkään.
Hyvin riittää yhden huoneen viilennykseen, ja sehän riittää että edes makuuhuone pysyy viileänä.
Meillä on tuon tehoinen vehje viilentänyt 15 neliön huonetta ja monta hellekesää, ja kylmimmillään ollessaan huoneessa on täytynyt nukkua sukat jalassa ja kaulahuivi kaulassa ettei ole tullut kylmä tai kipeäksi.
Ne jotka itkee että ei ole rahaa, niin se on voi voi. Helteet kesäaikaan ei tule yllätyksenä, ja kun on yhden hellekesän viettänyt, voisi siitä ottaa opikseen ja säästää kk 25e seuraavaan kesään asti, että saa vehkeen ostettua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
En ole sössinyt mitään eikä minullakaan ole juuri nyt varaa. Palkka vaan on huono vaikka rakastan työtäni. Terveisin lastentarhanopettaja Espoosta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
AP
Elätkö sä kaiken aikaa kaikessa vain miehesi kautta?