Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miksi et hanki ilmastointilaitetta, jos on kerta asunnossa kuuma?

Vierailija
25.05.2024 |

Tätä en minä ja mieheni ymmärrä. Meillä viilentää ilmalämpöpumppu.

Kommentit (68)

Vierailija
21/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Taloyhtiö ei anna asentaa. Asuntosäätiö. 

Siirrettävät ilmastointilaitteet eivät tarvitse lupia. Poistoputki tuuletusikkunaan ja vaikk pahvia siihen ympärille. 

Vierailija
22/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Vai haluatko laittaa mun tilille rahaa jotta saan ostettua ilmastointilaitteen?

Mitä ihmettä? Miten olet elämäsi sössinyt, jos et ilmastointilaitetta pysty edes ostamaan? Mieheni kysyy ammattiasi. Mikä se on?

AP

En ole sössinyt mitään eikä minullakaan ole juuri nyt varaa. Palkka vaan on huono vaikka rakastan työtäni. Terveisin lastentarhanopettaja Espoosta. 

Etkös osaa miestä hankkia? Mieheni ihmettelee.

AP

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole varaa. Vai haluatko laittaa mun tilille rahaa jotta saan ostettua ilmastointilaitteen?

Mitä ihmettä? Miten olet elämäsi sössinyt, jos et ilmastointilaitetta pysty edes ostamaan? Mieheni kysyy ammattiasi. Mikä se on?

AP

En ole sössinyt mitään eikä minullakaan ole juuri nyt varaa. Palkka vaan on huono vaikka rakastan työtäni. Terveisin lastentarhanopettaja Espoosta. 

AP

Mies ihmettelee miehen hankintaa, kuulostaa homolta.

Vierailija
24/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

AP

Mieheni kuoli 11kk sitten sairauskohtaukseen 33-vuotiaana että en joo ole opetellut hankkimaan nyt uutta miestä. 

Vierailija
25/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lähdepä nyt, ap, sinne rantasaunalle!

Vierailija
26/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Vuodessa saisit säästettyä jos laittaisit 20€/kk säästöön. 

Vierailija
27/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirrettävät ilmastointilaitteet eivät tarvitse lupia. Poistoputki tuuletusikkunaan ja vaikk pahvia siihen ympärille. 

Tarvitsevat jos poistoputki asennetaan ikkunaan. 

Vierailija
28/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Toki saat miehesi kanssa avustaa minua, kolmen teinin yksinhuoltajaa, hankkimaan vaikka sen ilmalämpöpumpun, kun sua niin häiritsee sen puuttumattomuus. 

Minua sen sijaan ihmetyttää...no, oikeasti ei, koska tiedän, että kaltaisianne vain on...mikä mahtaa ollakaan ajattelukykynne taso ja laajuus? Minä tiedän vastauksen. Te tuskin.

Vierailija
29/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hankimme viime kesänä kaupunkiasuntoomme ilmalämpöpumpun. Lämpötila ilman sitä lähemmäs 30 astetta. Viilennystä on tarvittu huhtikuusta asti. Talvella laitteessa on ilmanpuhdistin päällä, joka myös on hyvä näin allergiakodissa.

Olemme olleet erittäin tyytyväisiä, vaikka hinta toki kirpaisikin. Ymmärrän kyllä, että kaikilla ei ole mahdollisuutta tällaisia laitteita hankkia. Meille ratkaiseva tekijä oli se, että asunnossa täytyy pystyä tekemään etätöitä. Kuumuuspöhnässä se ei onnistu kovin tehokkaasti.

Vierailija
30/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta. Pimennys rullaverhot  joiden ikkunan puoli on valkoinen + piemnnysverhot +tuulettimet hoitaa homman. Oikein mukavaa on olla sisällä.

Ei se kauheen mukava kyllä ole istua pimeässä asunnossa tuuletinten ulvontaa kuunnellen. Lisäksi jos hellejakso tarpeeksi kauan jatkuu, ei auta mitkään verhot ja hyrrät. Jos on ilmaistointi, voit pitää verhot auki ja nauttia hiljaisesta viileydestä.

Vierailija
31/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse lupaa. Ei sitä putkea asenneta ikkunaa ja pokia muuttanalla. Tossa se meilläkin puhisee eikä siitä putkesta mitään tiedä kun pois ottaa. 

Vierailija
32/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vuokranantaja ei anna lupaa. 

Siirrettävään ilmastointilaitteeseen et tarvitse vuokranantajan lupaa.

Vierailija
33/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ole mitään sellaista tilaa, mihin haluaisin laitteen rumentamaan asuntoa ja viemään tilaa. Lopulta kuitenkin käyttöä vähän Suomessa, nyt esimerkiksi ei ole vielä yhtään liian kuuma sisällä.

Vierailija
34/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siksi, koska tykkään asua kesäisin saunassa!

Vierailija
35/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse lopetan rautalääkityksen kesäksi. Kun tulee anemia niin lämmönsäätely ei toimi, joten minulla on kylmä kesäisin

Vierailija
36/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei ole tarvetta. Pimennys rullaverhot  joiden ikkunan puoli on valkoinen + piemnnysverhot +tuulettimet hoitaa homman. Oikein mukavaa on olla sisällä.

Ei se kauheen mukava kyllä ole istua pimeässä asunnossa tuuletinten ulvontaa kuunnellen. Lisäksi jos hellejakso tarpeeksi kauan jatkuu, ei auta mitkään verhot ja hyrrät. Jos on ilmaistointi, voit pitää verhot auki ja nauttia hiljaisesta viileydestä.

Minä olen teinistä asti istunut verhot kiinni kesät talvet. Äiti siitä aina kotona asuessa marisi, mutta omassani teen kuten tykkään. Äiti niitä kyllä aukoo käydessään, vaikka minulla jo ikää 46.

Vierailija
37/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei tarvitse lupaa. Ei sitä putkea asenneta ikkunaa ja pokia muuttanalla. Tossa se meilläkin puhisee eikä siitä putkesta mitään tiedä kun pois ottaa. 

Kaikilla ei ole samanlaiset ikkunat. Meidän kaikissa tuuletusikkunoissa on päällä verkko ja metallinen ritilä. 

Vierailija
38/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

AP

Nyt kuulostaa vakavalta. EK:n mukaan suomalaisilla on liian kovat palkat, sinunkin olisi ihan selvästi aika pyytää pomolta palkan alennusta.

Vierailija
39/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

jep

Vierailija
40/68 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tämä viilentää koko yksiön eikä pidä kovaa melua

https://hobbyhall.fi/fi/kodin-remontointi/ilmastointi-ja-ilmanvaihtolai…

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yhdeksän viisi seitsemän