Oikeita arjen meikki- ja ihonhoitovinkkejä tänne!
Kerätään tänne niitä todellisen elämän meikkivinkkejä, joita ei muualta kuule. Tarkoitan niitä rikkomuksia, joita kauhistellaan, että niin ei pidä missään nimessä koskaan tehdä koska blaa blaa blaa. Niitä niksejä, joilla säästätte aikaanne ja hermojanne vaikka niin ei pitäisi tehdä contour-meikkien maailmassa.
Aloitan: Mulla on vain yksi meikkikynä, kulmakynä. Rajaan sillä myös silmät.
Nyt sitten on kaikki sallittu, enkä kaipaisi vakiarvostelijoita paikalle. Pelkkiä vinkkejä mitä te olette hyväksi havainneet, vaikka Tummelia silmänalusiin.
Kommentit (44)
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana aurinkovoiteiden kanssa! Minulle tuli Lv:N kasvoille tarkoitetusta aurinkovoiteesta naama punaiseksi. Piti pestä se pois. Käytän sitä tästedes vain kroppaan. Apteekin naamavoiteesta ei tullut punaiseksi.
Aurinkovoiteet nyt on muutenkin ihan kukkua. Hirveitä myrkkyjä kropalle ja ympäristölle. Lisäksi suurin osa käyttää niitä ihan väärin (liian vähän), eli hyödyttömiä. Vaatteilla suoja ja keskipäivän pahimpaan poltteeseen ei tarvi mennä.
Vierailija kirjoitti:
Olen ryppyinen mummeli joka ei osaa meikata, ei edes laittaa ripsiväriä. Haluaisin oppia juurikin ripsarin laittamisen. Luomet roikkuu ja ripset ovat ihan eriparia. Ongelmana on aina ollut ripsivärin paakkuuntuminen ja alaluomille variseminen. Omistan 38 asteisella vedellä lähtevän ripsivärin. Myös huulipunan kanssa on ongelmia kun huuleni ovat ryppyiset.
Vika on ripsivärissä. Kokeile jotain toista tuotetta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tarkkana aurinkovoiteiden kanssa! Minulle tuli Lv:N kasvoille tarkoitetusta aurinkovoiteesta naama punaiseksi. Piti pestä se pois. Käytän sitä tästedes vain kroppaan. Apteekin naamavoiteesta ei tullut punaiseksi.
LV on yksi puhtaimmista aurinkovoiteista. Enemmän olisin varovainen yrttiuutteita tai hajusteita sisältävien aurinkovoiteiden kanssa. Hajuvedet ja alkoholipitoiset kasvovedet voivat aiheuttaa muutenkin ihoon pigmenttilaikkuja. Ei kannata lisätä suotta riskejä.
Ei todellakaan ole säilöntäaineineen ja kemiallisine filttereineen "yksi puhtaimmista"!
Aqua, Dibutyl Adipate, Diethylamino Hydroxybenzoyl Hexyl Benzoate, Ethylhexyl Triazone, Distarch Phosphate, Bis-Ethylhexyloxyphenol Methoxyphenyl Triazine, Diethylhexyl Butamido Triazone, Glyceryl Stearate, Glycerin, Ceteareth-20, Acrylates/C12-22 Alkyl Methacrylate Copolymer, Cetyl Palmitate, Ceteareth-12, Cetearyl Alcohol, Sodium Levulinate, Acrylates/C10-30 Alkyl Acrylate Crosspolymer, Xanthan Gum, Arginine, Coco Glucoside, Disodium Lauryl Sulfosuccinate, Sorbic Acid, Sodium Hydroxide, Phenoxyethanol, Potassium Sorbate
"Puhtaimmat" aurinkovoiteet löytyy luonnonkosmetiikkasarjoista.
Tässä esim. EY! Kids Sun-Fluid Neutral SPF50+ - Hajusteeton aurinkosuojasuihke
Dicaprylyl Carbonate, Glycine Soja Oil*, Caprylic/Capric Triglyceride, Titanium Dioxide, Polyglyceryl-3 Diisostearate, Alumina, Stearic Acid, Canola Oil, Oenothera Biennis Oil*, Olea Europaea Fruit Oil*, Oryzanol, Simmondsia Chinensis Seed Oil*, Squalane, Tocopherol
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Olen ryppyinen mummeli joka ei osaa meikata, ei edes laittaa ripsiväriä. Haluaisin oppia juurikin ripsarin laittamisen. Luomet roikkuu ja ripset ovat ihan eriparia. Ongelmana on aina ollut ripsivärin paakkuuntuminen ja alaluomille variseminen. Omistan 38 asteisella vedellä lähtevän ripsivärin. Myös huulipunan kanssa on ongelmia kun huuleni ovat ryppyiset.
Osta ripsikampa ja huulirasva. Molempia saa halvalla Normalista. Ja huulipuna oikeaa sortimenttia, ei mitään kuivattavan kestopunaa.
Ripsikampa on, mutta en silti saa paakuttomia ripsiä.
Kaverin puolesta kyselen, että kuinka vedenkestävä aurinkosuojavoide poistetaan? Käykö AqualanL?
Vedenkestävä aurinkovoide ei lähde vesipohjaisella Aqualan L:llä. Hanki puhdistusöljyä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vika on ripsivärissä. Kokeile jotain toista tuotetta.
Minulla on Clinique lash power mascara ja nyt ostin Sensai mascara 38. Laadukkaita?
Eikö aurinkosuoja lähde saippualla tai puhdistusmaidolla?
Mulla huulipuna kasautuu huulten pystysuoriin ryppyihi. Sokkaril möivät pohjustustustuotteen mut ei auttanu. Millane puna toimis meil vanhoil akoil?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Poskipunan saa tehtyä ihan sekoittamalla peitepuikkoa ja palan huulipunaa keskenään muovirasiassa. Itse suosin vanhoja piilarirasioita, joihin sulattelen huulipunaa ja siihen sointuvan poskipunan peitepuikosta ja huulipunasta. Kuumennan mikrossa muutaman sekunnin ja sekoitan puhtaalla hammastikulla.
Laitan huulipunaa siveltimellä eli en tee puikkomallisella huulipunalla muutenkaan mitään.
Jos on tullut hankittua liian voimakas huulipuna niin sama sekoittaminen kookosöljyyn tai vaseliinia ohentaa värin läpikuultavaksi huulikiilloksi. Teen uusia huulipunasävyjä jääkapissa olevista huulipunista.
Huulipunaa voi käyttää voidemaisena poskipunana sellaisenaan. Miksi sekoittaa siihen peitevoidetta?
Riippunee paljon huulipunan sävyn voimakkuudesta ja koostumuksesta, jos sitä haluaa vaalentaa poskille tai saada mattaisesta voidemaisempaa niin nestemäinen peiteaine sopii hyvin esim. kylmien voimakkaiden huulipunien kanssa oikein hyvin :)
Itse käytän Macin luomiväriä myös kulmien meikkaamiseen arkena. Saan samalla sävyllä häivytettynä raskaan luomen paremman näköiseksi ja kosteuttamalla sivellintä halutessani myös rajauksen ripsien tyveen.
Pidän kestotaivutusta ja värjään ripset sekä käytän sävytettyä aurinkovoidetta ja pehmeän sävyistä murrettua huulipunaa myös poskilla (itselle sopii lämpimät sävyt).
Minäkin pesen kasvot perusvoiteella, tällä hetkellä Ceraven Moisturising lotionilla. Kokeilin myös Whamisan puhdistusöljyä, kun olen kuullut puhdistusöljyjä niin paljon kehuttavan, mutta sen pesutuntuma tuntui yllättäen hyvin samalta kuin Ceravenkin. Ja käytännössähän ne ovatkin molemmat emulsioita. Meikkiä en tosin käytä, joten en tiedä, puhdistuisiko se perusvoiteella.
Ennen pesin kasvot Lacto linella, ja silloin naama rasvoittui paaaaljon enemmän kuin emulsioihin vaihtamisen jälkeen. Mikään muu muutos ihonhoidossa (joitain aknelääkkeitä lukuunottamatta) ei ole vähentänyt rasvoittumista yhtä hyvin.
Käytän öljyiselle iholle suunnattua aurinkorasvaa, joka on tikun muodossa, vaikka ihoni on kuiva. En voi sietää hajusteita tai perinteisten aurinkorasvan tuntua naamalla, niin menen tällä.
Grimasin todella halvat ja isot puuteripöntöt on hyviä. Saa vaikkapa Aprilli.fi.
Poskipuna, peitevoide (Camouflage healthy glow,) meikkikynät ja aurinkopuuteri Essence (halpaa!!)
Jos tarvitsee 38 ripsarin, niin Catrice "Easy Wash Off" hinta noin 6€. Catricen meikit muutenkin todella hyviä.
Olen ajatellut siirtyä kalliista meikkimunista takaisin perinteisiin valkoisiin meikkisieniin. Sen kun vain kastelee ja se toimii aivan kuin munan muotoiset meikkisienet.
Vierailija kirjoitti:
Mulla huulipuna kasautuu huulten pystysuoriin ryppyihi. Sokkaril möivät pohjustustustuotteen mut ei auttanu. Millane puna toimis meil vanhoil akoil?
Entä jos käyttäisi vaan värillistä huulikiiltoa? Auttaako se?
Vierailija kirjoitti:
Grimasin todella halvat ja isot puuteripöntöt on hyviä. Saa vaikkapa Aprilli.fi.
Poskipuna, peitevoide (Camouflage healthy glow,) meikkikynät ja aurinkopuuteri Essence (halpaa!!)
Jos tarvitsee 38 ripsarin, niin Catrice "Easy Wash Off" hinta noin 6€. Catricen meikit muutenkin todella hyviä.
Olen ajatellut siirtyä kalliista meikkimunista takaisin perinteisiin valkoisiin meikkisieniin. Sen kun vain kastelee ja se toimii aivan kuin munan muotoiset meikkisienet.
Halutessaan pyöreää muotoa, meikkisientä voi vähän leikata. Näitäkin on erilaisella tiheydellä, silikonilla ja silikonittomia, joten en meikkimunaa kokeiltuani en ole enää toistamiseen hankkinut.
Detrian arbutin tuotteet ovat huippuja.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Satsaan kosteuttavaan ja hyvään meikkivoiteeseen joka on ihon omaa sävyä vaaleampi. Ainakin valokuvissa näytän aina ikääni nuoremmalta ja hyvältä eli ilmeisesti toimii. Ilman meikkivoidetta olen sitten katkeran alkoholistin näköinen. Academie on merkki jos kiinnostaa.
Niin ja tässä siis se että kun yleensä sanotaan että pitää valita ihon omaa sävyä lähellä oleva sävy niin valitsen sen astetta vaaleamman kuitenkin enkä lähinnä omaa sävyä.
t.Sama
En haluaisi olla pahanilmanlintu, mutta menepä päivänvaloon ja ota kuvia itsestäsi. Tai pyydä jonkun ihan rehellinen mielipide.
Se, mikä näyttää kaverilla hyvältä ei välttämättä toimikaan itsellä. Vrt toisella tummat kulmat ja ripset, mutta näppyjä vst. hyvä iho, mutta hailakka väritys ja harvat hapset. Kannattaa siksi opetella juuri itselle sopivat kikat.
Itse edustan tuota jälkimmäistä ryhmää, joten kasvomeikkejä ei juuri edes ole, hieman saatan nenänpäähän ja t-alueelle sipaista puuteria ja peitellä mustia silmänalusia jos on tarpeen/jaksan. Kulmakynä on tärkein meikkituote, ripsiväri seuraava, lisäksi usein korostan ripsirajaa ulkonurkista tummalla luomivärillä (jos jaksan).
Jolkain muulla on eri piirteet ja saattaisi keskittyä esim. ihon sävyyn, tai olla niitä, joille punainen huulipuna muuttaa ilmeen täysin. Aika vähällä duunilla pääsee arjessa, kun tietää mitkä on omille kasvoille tärkeimmät jutut.
Vierailija kirjoitti:
Mulla ei huulipunaa ole vuosiin ollutkaan, vaikka ryppyjä ei ole vielä, ne ei vaan kestä. Käytän pelkkää kynää.
Meikinpohjustustuote Primer käyttöön ja meikin lopuksi suihke, mikä kiinnittää meikin. Näin säästät meikkejä, kun ei tarvitse lisäillä niitä päivän mittaan.
Vierailija kirjoitti:
Irtopuuterin korvaa kaupan maissijauhoilla. Luonnollinen, hajustamaton vaihtoehto. Kannattaa pestä vanha irtopuuterirasia ja puuterisipaisu kunnolla.
Maissijauho toimii muuten myös kuivashampoona
Ripsikampa on, mutta en silti saa paakuttomia ripsiä.
Kaverin puolesta kyselen, että kuinka vedenkestävä aurinkosuojavoide poistetaan? Käykö AqualanL?