Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Oikeita arjen meikki- ja ihonhoitovinkkejä tänne!

Vierailija
25.05.2024 |

Kerätään tänne niitä todellisen elämän meikkivinkkejä, joita ei muualta kuule. Tarkoitan niitä rikkomuksia, joita kauhistellaan, että niin ei pidä missään nimessä koskaan tehdä koska blaa blaa blaa. Niitä niksejä, joilla säästätte aikaanne ja hermojanne vaikka niin ei pitäisi tehdä contour-meikkien maailmassa.

Aloitan: Mulla on vain yksi meikkikynä, kulmakynä. Rajaan sillä myös silmät.

Nyt sitten on kaikki sallittu, enkä kaipaisi vakiarvostelijoita paikalle. Pelkkiä vinkkejä mitä te olette hyväksi havainneet, vaikka Tummelia silmänalusiin.

Kommentit (44)

Vierailija
1/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tälle aina alapeukutetaan, mutta en pese meikkejä pois iltaisin. Käytän meikkivoidetta, mutta en siis pese sitä illalla pois. Aamulla puhdistan naaman ennen uutta meikkausta.

Ihoni kunto parani huomattavasti, kun lopetin jatkuvan puhdistamisen. Nyt on hehkua ja huokoset tiiviisti kiinni. Aikaakin säästyy.

Vierailija
2/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Satsaan kosteuttavaan ja hyvään meikkivoiteeseen joka on ihon omaa sävyä vaaleampi. Ainakin valokuvissa näytän aina ikääni nuoremmalta ja hyvältä eli ilmeisesti toimii. Ilman meikkivoidetta olen sitten katkeran alkoholistin näköinen. Academie on merkki jos kiinnostaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Poskipunan saa tehtyä ihan sekoittamalla peitepuikkoa ja palan huulipunaa keskenään muovirasiassa. Itse suosin vanhoja piilarirasioita, joihin sulattelen huulipunaa ja siihen sointuvan poskipunan peitepuikosta ja huulipunasta. Kuumennan mikrossa muutaman sekunnin ja sekoitan puhtaalla hammastikulla.

Laitan huulipunaa siveltimellä eli en tee puikkomallisella huulipunalla muutenkaan mitään. 

Jos on tullut hankittua liian voimakas huulipuna niin sama sekoittaminen kookosöljyyn tai vaseliinia ohentaa värin läpikuultavaksi huulikiilloksi. Teen uusia huulipunasävyjä jääkapissa olevista huulipunista.

Vierailija
4/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Satsaan kosteuttavaan ja hyvään meikkivoiteeseen joka on ihon omaa sävyä vaaleampi. Ainakin valokuvissa näytän aina ikääni nuoremmalta ja hyvältä eli ilmeisesti toimii. Ilman meikkivoidetta olen sitten katkeran alkoholistin näköinen. Academie on merkki jos kiinnostaa.

Niin ja tässä siis se että kun yleensä sanotaan että pitää valita ihon omaa sävyä lähellä oleva sävy niin valitsen sen astetta vaaleamman kuitenkin enkä lähinnä omaa sävyä.

t.Sama

Vierailija
5/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Huulipunaa voi käyttää luomivärinä ja poskipunana. Näyttää itseasiassa yllättävän kivalta kun on samaa sävyä. Sain tän vinkin +10 vuotta sitten Victorias secretin meikkaajalta YouTubesta :D

Vierailija
6/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Poskipunan saa tehtyä ihan sekoittamalla peitepuikkoa ja palan huulipunaa keskenään muovirasiassa. Itse suosin vanhoja piilarirasioita, joihin sulattelen huulipunaa ja siihen sointuvan poskipunan peitepuikosta ja huulipunasta. Kuumennan mikrossa muutaman sekunnin ja sekoitan puhtaalla hammastikulla.

Laitan huulipunaa siveltimellä eli en tee puikkomallisella huulipunalla muutenkaan mitään. 

Jos on tullut hankittua liian voimakas huulipuna niin sama sekoittaminen kookosöljyyn tai vaseliinia ohentaa värin läpikuultavaksi huulikiilloksi. Teen uusia huulipunasävyjä jääkapissa olevista huulipunista.

Huulipunaa voi käyttää voidemaisena poskipunana sellaisenaan. Miksi sekoittaa siihen peitevoidetta?

Vierailija
7/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kun ostaa alennusmyynnistä tumman puuterin, sitä voi käyttää luomivärinä, poskipunana ja veden kanssa rajausvärinä sekä kulmavärinä. 

Vierailija
8/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä aloin jostain syystä pestä kasvot Aqualan perusvoiteella, jolla voi pestä myös tukan ja meikitkin lähtee. Mulla iso pumppupullo apteekista. Ei mitään ongelmaa.

Olen jättänyt melkein kaiksen meikkaamisen viime vuosina mutta tolla taitaa lähteä meikitkin irti. Siis sain sen alun perin johonkin epämääräiseen ihottumaan hiuspohjassa ja hiusrajassa - kait silloin sit aloin käyttää sitä kasvojenkin pesuun.

Vierailija
9/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkkana aurinkovoiteiden kanssa! Minulle tuli Lv:N kasvoille tarkoitetusta aurinkovoiteesta naama punaiseksi. Piti pestä se pois. Käytän sitä tästedes vain kroppaan. Apteekin naamavoiteesta ei tullut punaiseksi.

Vierailija
10/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tarkkana aurinkovoiteiden kanssa! Minulle tuli Lv:N kasvoille tarkoitetusta aurinkovoiteesta naama punaiseksi. Piti pestä se pois. Käytän sitä tästedes vain kroppaan. Apteekin naamavoiteesta ei tullut punaiseksi.

Apteekissa myydään satoja naamavoiteita, Hermmani.

Vierailija
11/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minä aloin jostain syystä pestä kasvot Aqualan perusvoiteella, jolla voi pestä myös tukan ja meikitkin lähtee. Mulla iso pumppupullo apteekista. Ei mitään ongelmaa.

Aqualan on hyvä koko vartalon voidepesussa kun ei kuivata kuten saippua  

Tuosta hiusten pesusta Aqualanilla, peseekö yhtä puhtaaksi kuin shampoo? Miten se lähtee huuhtelussa pois hiuksista ja jääkö hiukset rasvaisiksi? Onko huuhtelu työläämpää kuin shampoolla?

Kiinnostaa hiustenpesu tällä. 

Kiitos vinkistä jos toimii otan käyttöön.

Vierailija
12/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen jättänyt melkein kaiksen meikkaamisen viime vuosina mutta tolla taitaa lähteä meikitkin irti. Siis sain sen alun perin johonkin epämääräiseen ihottumaan hiuspohjassa ja hiusrajassa - kait silloin sit aloin käyttää sitä kasvojenkin pesuun.

Tämä toimii kuivalla iholla hyvin. Mutta jos on rasvaisuutta tai näppylöihin taipumusta niin sitten kunnon pesu. Mutta tosi kuiva iho ärtyy liiasta pesemistä ja vedenkäytön vähentäminen kuten tässä on hyvä idea.

Vierailija
13/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Huulipunaa voi käyttää voidemaisena poskipunana sellaisenaan. Miksi sekoittaa siihen peitevoidetta?

Tämä on toinen vinkki, joka toimii nimenomaan kuivalla iholla. Muiden kannattaa hankkia tarkoitukseen voidemainen poskipuna, sillä tulee haluttu efekti.

Kuivaihoinen voi hyvin elää myös ilman puuteria. Kaikki ei kuitenkaan sovi kaikille.

Vierailija
14/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ryppyinen mummeli joka ei osaa meikata, ei edes laittaa ripsiväriä. Haluaisin oppia juurikin ripsarin laittamisen. Luomet roikkuu ja ripset ovat ihan eriparia. Ongelmana on aina ollut ripsivärin paakkuuntuminen ja alaluomille variseminen. Omistan 38 asteisella vedellä lähtevän ripsivärin. Myös huulipunan kanssa on ongelmia kun huuleni ovat ryppyiset. 

Vierailija
15/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Laimentaa väriä. Kaikki eivät ole niin tummahipiäisiä, että voisivat tempaista suoraan huulipunaa poskiin laimentamatta sitä ensin.

Vierailija
16/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ryppyinen mummeli joka ei osaa meikata, ei edes laittaa ripsiväriä. Haluaisin oppia juurikin ripsarin laittamisen. Luomet roikkuu ja ripset ovat ihan eriparia. Ongelmana on aina ollut ripsivärin paakkuuntuminen ja alaluomille variseminen. Omistan 38 asteisella vedellä lähtevän ripsivärin. Myös huulipunan kanssa on ongelmia kun huuleni ovat ryppyiset. 

Osta ripsikampa ja huulirasva. Molempia saa halvalla Normalista. Ja huulipuna oikeaa sortimenttia, ei mitään kuivattavan kestopunaa.

Vierailija
17/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minulle ihotautilääkäri kirjoitti aikoinaan Humektanin perusvoidetta shampooon korvikkeeksi. Sillä puhdistuvat kasvotkin ja ohentaa meikkivoiteen puolipeittäväksi. Minulla on rutikuiva päänahka, joka alkaa kutiamaan hiestä. 

Vierailija
18/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

LV on yksi puhtaimmista aurinkovoiteista. Enemmän olisin varovainen yrttiuutteita tai hajusteita sisältävien aurinkovoiteiden kanssa. Hajuvedet ja alkoholipitoiset kasvovedet voivat aiheuttaa muutenkin ihoon pigmenttilaikkuja. Ei kannata lisätä suotta riskejä.

Vierailija
19/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Irtopuuterin korvaa kaupan maissijauhoilla. Luonnollinen, hajustamaton vaihtoehto. Kannattaa pestä vanha irtopuuterirasia ja puuterisipaisu kunnolla.

Vierailija
20/44 |
25.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Käytän joskus perunajauhoa puuterina.