Naiset ei enää halua lapsia - liian suuri taakka
Vaikka miehet hoitaa niitä enemmän nykyään
https://www.iltalehti.fi/kotimaa/a/3902a428-8b54-4512-9b9d-05c4b96c93f6
Kommentit (477)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse aloin haaveilla lapsista 32-vuotiaana. Ekan lapsen sain 36-vuotiaana, toisen 39- ja kolmannen 41-v. Paljon helpompaa näin kun asuntolaina maksettu ja ehti maksimaalisesti hyödyntämään nollakorkojen ajan. Vanhempana ei lisäksi tarvitse niin paljon unta kuin nuorena ja osaa ottaa muutenkin rennommin.
Nostan hattua, että olet saanut kokonaisen asuntolainan maksettua jo kolmekymppisenä. Itse en edes uskalla haaveilla siitä, että saisin sen jonain päivänä maksettua pois.
Ensin ostettiin puolison kanssa kaksio kun olin 28v. Ensimmäisen lapsen synnyttyä kolmio ja nyt meillä 4h + k. Asumme Helsingissä ja kaikki asunnot olleet täällä. Ihan hyvin on onnistunut lainan poismaksu.
Niin. Naiset joutuvat nyt ottamaan kaiken vastuun perhe-elämästä, koska miehet häipyvät heti lapsen synnyttyä. Aiemminhan heillä oli ainoastaan vastuu lapsista ja huushollin pyörittämisestä. Nyt naisen kannattaa tehdä lapset ja olla itsellinen vanhempi ja tienata perheelleen rahat yksin.
Vierailija kirjoitti:
Niin. Naiset joutuvat nyt ottamaan kaiken vastuun perhe-elämästä, koska miehet häipyvät heti lapsen synnyttyä. Aiemminhan heillä oli ainoastaan vastuu lapsista ja huushollin pyörittämisestä. Nyt naisen kannattaa tehdä lapset ja olla itsellinen vanhempi ja tienata perheelleen rahat yksin.
Aina on ollut myös taloudellinen vastuu.
Me miehet halutaan isäksi vasta 50-vuotiaina niin ollaan saatu rällätä riittävästi sitä ennen. Aina me miehet voidaan ottaa keski-iässä nuorempi kumppani.
Mailmassa on tällä hetkellä yli 8 miljardia ihmistä. Länsimaat on laskukiidossa kun yläluokka ei enää hoida hommia kunnolla. Suurin osa Suomessa asuvista elää ihan normaalia perhe-elämää. Tämä kupla on täynnä vain pierunhajua.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vertailun vuoksi. Minä ja lukioaikainen kaverini. Minä päädyin parisuhteeseen parikymppisenä, tein kolme lasta ja lopulta olin yh. Asun vuokralla ja kaikki, mitä ansaitsen menee saman tien. Kaverillani on miesystävä, mutta saman katon alla he eivät asu. Hänellä on myös omistusasunto, maisterin tutkinto ja korkeasti palkattu työ. Säästöjä ja sijoituksia. Paljon ylimääräistä rahaa, joka kuluu luksukseen ja matkoihin. Älkää kukaan kysykö, miksi lapsia ei tehdä entiseen malliin. Naisena koen pudonneeni köyhyysloukkuun.
Lapsia ei ole pakko tehdä ennen kuin on käynyt koulut loppuun. Vaikka opiskelisi 25-vuotiaaksi, ehtii hyvin hankkia lapset sen jälkeen. Lasten syntymän jälkeen voi myös opiskella.
Miksi noin kauan pitää opiskella.
Joku voi haluta opiskella vaikka lääkäriksi. Ylempi korkeakoulututkinto vie muutenkin helposti viisi vuotta, ja voi joutua hakemaan useamman kerran ennen kuin pääsee opiskelemaan.
Voiha sitä haluta vaikka amerikan presidentiksi.
Oletteko koskaan kuulleet että kellään naisella olisi toinen, salainen perhe? Sitä minäkin. Miehillä näitä tuntuu kyllä riittävän. Eiköhän sekin kerro ihan tarpeeksi siitä, kuka siitä perheestä huolehtii eniten ja on läsnä.
Ei ihme etteivät naiset enää halua lapsia, tai edes miestä. En halua itsekään.
Vierailija kirjoitti:
Me miehet halutaan isäksi vasta 50-vuotiaina niin ollaan saatu rällätä riittävästi sitä ennen. Aina me miehet voidaan ottaa keski-iässä nuorempi kumppani.
Eikä haluta. En oo ikinä lapsia halunnu vaikka sellasia onki.
Eivät hoida. Kun miesten marginaalisesti lisääntyneen lastenhoidon suhteuttaa siihen että naiset tekevät suunnilleen yhtä paljon töitä, löytää selityksen sille miksi suomalaiset äidit ovat oecd-tutkimustenkin mukaan stressaantuneimpien joukossa.
Ihmisillä oli helpompaa ennen internetiä.
Perhe-elämä näyttäytyy ikävänä. Nainen käy ansiotyössä siinä kuin mieskin. Ansaitsee usein vähemmän. Kun lapsi hankitaan, äitiä syyllistetään Suomessa aivan kaikesta. Jo sairaalassa se alkaa. Lapsentahtisuus, jossa rättiväsyneellä äidillä ei ole mahdollisuutta edes nukkua hetkeäkään, kun verisillä nänneillä pitää imettää rinnoista, joihin ei edes maito ole noussut. Viha leimuaa hoitajan silmissä, jos korviketta pyytää. Tästä eteenpäin äidit ovat syyllisiä kaikkeen, mikä lapsen elämässä vähänkään pielessä on. Isät jatkaa elämää kuin ennenkin. Naiselta katoaa tässä ruljanssissa pahimmillaan työ ja myös mies. Ulkonäöstä ja terveydestä ei ole voimia huolehtia varsinkaan, jos tukiverkkoja ei ole. 18 vuotta toimit palvelijana ja maksuautomaattina jos yksi lapsi. Muussa tapauksessa tietysti pidempään. Jos isä osallistuu tasavertaisesti ja häneen voi luottaa, kaikki on hyvin. Mutta mistäpä tämän tietää etukäteen. Monen lapsiperheen elämä ei näytä houkuttelevalta edes, vaikka molemmat vanhemmat olisi messissä. Yhtä työleiriä.
Vierailija kirjoitti:
No kuka hullu nuori nainen suostuu teidän vanhojen ukkojen lastentekokoneeksi. Hyvin harva. Siksi lapsia ei siis synny, kuten tilastot osoittaa. Me nuoret naiset halutaan ihmisarvoinen elämä: matkat, luksus, harrastukset ja elämästä nauttinen. Ei kiitos 20-vuotiselle työleirille ja elämän parhaiden vuosien kadottamiselle. En minä vanhana ole kiinnostunut matkustamaan. Ei sitten ole samanlaista enää eikä tiedä tuleeko edes vanhuutta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Mitä korkeampi on naisten työllisyysaste, sitä alhaisempi on syntyvyysaste
Ei, vaan jos ei löydy puolisoa, kenen kanssa sen perheen perustaa. Koskee miehiä ja naisia. Onhan äitisi kertonut sinulle niistä vauvasiemenistä. Punastelen, mutta ei liity naisten työllisyyteen mitenkään.
Ei, vaan se koulutus- ja työllisyysaste selittää syntyvyyden laskua, isossa mittakaavassa.
Hedelmöittääkö koulutusaste naisen? Sekö valvoo sairaan lapsen vieressä sen aikaa kun äiti haluaisi hetkeksi painaa päänsä tyynylle? Meneekö koulutusaste työllisyysasteen kanssa tapaamaan lapsen opettajaa? Leikittääkö työllisyysaste lasta koulutusasteen kanssa sen aikaa kun vauvalle laitetaan vaippa? Kylvettääkö koulutusaste? Lohduttaako työllisyysaste itkevää lasta? Hakeeko koulutusaste ja työllisyysaste lapset päivähoidosta? En toki oleta, että ymmärrät. Äidit tietää.
Mikään ei ole niin parasta kuin olla sinkku vela-nainen. En vaihtaisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lapsi on rasite ja este omalle elämälle.
Miksi tämä "elämä" käsitetään nykyään vain joksikin kummalliseksi vapaa-ajan suorittamiseksi, kuten "matkusteluksi" tai "tavoitteelliseksi harrastamiseksi" tai sitten "uran luomiseksi". Miksei tähän elämän käsitteeseen voi enää mahtua perheen perustaminen, joka oikeasti on sitä todellista elämää?
Tämä oli hyvin esitetty kysymys. Miksi elämä ei voisi olla vain elämää. Akikenlaista ehtii kyllä jos vähän on malttia ja viisautta. Suomessa pitäisi tehdä myös helpommaksi ja halvemmaksi kaikenlaisen avun palkkaaminen alkaen siivoojista ja lapsenlikoista.
Vierailija kirjoitti:
Mikään ei ole niin parasta kuin olla sinkku vela-nainen. En vaihtaisi mihinkään.
Itse "toteutin" tämän kaikkien pelkäämän kauhuskenaarion, jäin yksin vauva kanssa koska lapsen isä löysi toisen. Olen suht pienipalkkaisessa työssä, omaisuutta ei ole kertynyt ja vuokralla asutaan. Silti ihana tyttäreni on elämäni paras asia, nyt jo aikuinen. Koen eläneeni ihan normaalia perhe-elämää, vaikka yksinhuoltaja olinkin. En vaihtaisi mihinkään.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Itse "toteutin" tämän kaikkien pelkäämän kauhuskenaarion, jäin yksin vauva kanssa koska lapsen isä löysi toisen. Olen suht pienipalkkaisessa työssä, omaisuutta ei ole kertynyt ja vuokralla asutaan. Silti ihana tyttäreni on elämäni paras asia, nyt jo aikuinen. Koen eläneeni ihan normaalia perhe-elämää, vaikka yksinhuoltaja olinkin. En vaihtaisi mihinkään.
Tämä on varmaan ihan hyvä vaihtoehto niille, jotka tosissaan sen lapsen haluavat. Kehotan kuitenkin kaikkia lisääntymistä harkitsevia naisia tekemään harkinnan siltä pohjalta, että tosiaan käy juuri näin kuin sinulla. Miestä ei pitele samat sosiaaliset säännöt, vaan hän voi helpommin todeta että ei tykkääkään lapsiperhearjesta ja lähteä hiihtelemään omia latujaan. Nainen jos yrittää lapsensa hylätä niin hirsipuuhunhan siitä suunnilleen joutuu.
t. Onnellinen vela, jolla aivan ihanat kaverin lapset lähipiirissä
Kuka hullu tekee lapsia tähän maailmaan!!!!!