Haluatko oikeesti ,että Alko monopoli murennetaan?
Hallitus ajaa vahvempia juomia marketeihin.Johtaako tämä Pirkka/kotimaista votkaa lopputulemaan???Minä haluan asiantuntijapalvelua,kun alkoholijuomia käyn ostamassa.Suurkuluttajat saavat jo nyt tarvitsemansa marketeista.
Kommentit (120)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus valita on tärkeintä elämässä -myös tässä asiassa.
Holhous pois!
Tuolla logiikalla reseptilääkkeet pitäisi vapauttaa kaikkien saataville.
Minun mielestä tavalliset särkylääkkeet ja vastaavat saisi olla ihan missä tahansa kaupassa myynnissä. Ei kukaan tarvitse ammattitaitoista proviisoria avukseen kun käy ostamassa paketin Buranaa.
Sehän on vain voitto meidän ahneelle ja keskittyneelle ruokakaupalle kun saavat vielä lääkkeet ja viinat ruokien lisäksi hyllyyn. En kannata.
Kaikki vihervassarit on siitetty peräs uoleen mutta ohivuoto ja marinadi on myös syntyneet aaanuksen kautta.
Todellakin haluan että koko alko lakkautetaan ja kaikki viinat saa vaikka Alepasta. Ensin se kirpaisee kun heikkolahjaiset juovat itsensä hengiltä, mutta evoluutio toiminee tässäkin ja vähitellen muutumme keskieuroopan kaltaiseksi sivistysmaaksi.
Vierailija kirjoitti:
Sehän on vain voitto meidän ahneelle ja keskittyneelle ruokakaupalle kun saavat vielä lääkkeet ja viinat ruokien lisäksi hyllyyn. En kannata.
Jos tavoite on kommunismi niin miksei sitten vedetä toiseen suuntaa? Lisää valtion monopoleja - myymään vaikka bensaa tai suklaata.
Minun mielestäni nykyinen järjestelmä on erittäin hyvä. Alkossa on hyvät valikoimat ja tilaamalla erittäin kätevästä verkkokaupasta saa valtavasti lisää vaihtoehtoja. Liikkeet ovat siistejä ja niitä on ainakin minulle riittävän tiheässä.
Alko tuottaa rahaa Suomen valtiolle. Haluatko juoppopersu myydä jälleen kerran lypsylehmän, kuten teitte Kemiralle?
Vierailija kirjoitti:
Minä taas en halua palvelua Alkosta, enkä muualtakaan alkoholijuomista. Mutta sitä ihmettelen, miksi mitään nykyistä vahvempaa alkoa pitäisi myydä kaupassa.
Muutenkin alkoholistiperheissä on riittävästi ongelmia, tuskin kaupan kassa osaa sanoa päihtyneelle riittävän tiukasti, ettei myy. Alkossa se jotenkuten taitaa vielä toimia. Kurjuus lisääntyy.
No tuota... Se on kyllä ihan se sama LAKI, joka kieltää myymisen päihtyneelle sekä siellä alkossa, että siellä marketissa. Kyllä se kassa osaa ääneen sanoa, että "valitettavasti nyt en voi näitä sulle myydä" ja se on sitten asiakkaasta kiinni, riittääkö se, vai tarvitaanko vartijaa vai kenties poliisiakin siihen tilanteeseen rauhoittelemaan.
Vierailija kirjoitti:
Minun mielestäni nykyinen järjestelmä on erittäin hyvä. Alkossa on hyvät valikoimat ja tilaamalla erittäin kätevästä verkkokaupasta saa valtavasti lisää vaihtoehtoja. Liikkeet ovat siistejä ja niitä on ainakin minulle riittävän tiheässä.
Tuo liikkeiden tiheys on yksi syy vastustaa valtion monopolia. Koska se nykyinen systeemi kohtelee kansalaisia syrjivästi. Kaupungeissa Alkoja on joka nurkan takana, mutta maaseudulla voi olla yli sata kilometriä matkaa lähimpään. Alkon monopolin purkaminen lisäisi myyntipaikkojen määrää moninkertaiseksi. Helpottaisi saatavuutta niin hyvässä kuin pahassa.
Vierailija kirjoitti:
Alko tuottaa rahaa Suomen valtiolle. Haluatko juoppopersu myydä jälleen kerran lypsylehmän, kuten teitte Kemiralle?
Myydään Alko pilkkahinnalla jollekin ulkomaalaiselle sijoitusyhtiölle. Me tienataan tällä!
ps. Posti, VR ja Finnair on jo nyt myyntilistalla.
t. Kokoomuksen ajatusriihi
Vierailija kirjoitti:
Kaikki vihervassarit on siitetty peräs uoleen mutta ohivuoto ja marinadi on myös syntyneet aaanuksen kautta.
T. Persujen älypajan priimus
Rapajuopot persut tykkää kun kännit voi riipasta lähikaupan kuralla.
Vierailija kirjoitti:
Taikasanat "ainakin minulle riittävän tiheässä". Minä minä minä. On täällä muitakin, kuin sinä.
Se on ihan tekopyhää sontaa ja viimekädessä ahneutta valtiolta, että vahvemmat alkoholit myydään vain Alkossa. Minä voin tästä hilpasta lähimpään Citymarketiin ja saman katon alla käydä Alkosta hakemassa pullon rieslingiä. Ne pitää vaan käydä eri kassalla maksamassa. Ja Cittari on pari tuntia pidempään illalla auki. Mikä siinä olisi niin pahaa ja mun "viinanjuontia lisäävää" jos saisin ostettua ne viinit sieltä samalta kassalta?
Silloin kun vahvemmat lonkerot tuli marketteihin, oli kauhea kalabaliikki siitä, miten suomalaiset juovat itsensä sillä lonkerolla hengiltä. No mites kävi??
Vierailija kirjoitti:
Todellakin haluan että koko alko lakkautetaan ja kaikki viinat saa vaikka Alepasta. Ensin se kirpaisee kun heikkolahjaiset juovat itsensä hengiltä, mutta evoluutio toiminee tässäkin ja vähitellen muutumme keskieuroopan kaltaiseksi sivistysmaaksi.
Persut kuolis juomiseen. Hyvä idea
Vierailija kirjoitti:
Ihan yhtälailla se alkoholi tuottaa rahaa valtiolle, vaikka se myydään Prismassa...
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vapaus valita on tärkeintä elämässä -myös tässä asiassa.
Holhous pois!
Tuolla logiikalla reseptilääkkeet pitäisi vapauttaa kaikkien saataville.
Resptilääkkeiden myynti olisi täysin mahdollista vapauttaa myös muihin myyntipaikkoihin. Eihän se tarkoita sitä, että resepteistä täytyy samalla luopua! Edelleen voitaisiin vaatia resepti ostamiseen. Sinänsä en ole ollenkaan vakuuttunut, että tässä järkeä olisi. Täysin mahdollista kuitenkin luoda monenlaisia toimivia systeemejä hoitaa samoja asioita. Ei tämä meidän nykyinen järjestelmä ole mikään itsetäänselvästi täydellinen ja paras mahdollinen.
Mä haluun heti herättyä hakee darra suomiviinan lähikaupasta.
Tekopyhää kun Tallinnan-laivalta tulee jonossa pakettiautoja lastattuna täyteen viinaa. Kun suomalaiset on käyneet monopolin ulkopuolella ostoksilla.
Miten tätä nykymallia voi perustella? Eihän ne edes siellä Alkossa piittaa siitä kuinka paljon ostat. Jos on rahaa niin saat viedä mukanasi vaikka koko myymälän jokaisen pullon.
Vierailija kirjoitti:
Mä haluun heti herättyä hakee darra suomiviinan lähikaupasta.
Aika monella lähikaupassa on siinä saman ulko-oven takana myös Alko. Joten tämän unelman voi toteuttaa jo nykyisellään.
T. Iiiigor, ammattijuoppo