Jouduin pakkohakemaan työpaikkaa ja yritin alittaa riman tarkoituksella, mutta sain paikan silti!! Help
En halua sitä. Tein ihan tarkoituksella kirjoitusvirheitä hakemukseen ja koitin mahd huonon kuvan antaa itsestäni. Silti tuli viesti tänään, että onnitelut sinut on valittu työhön.
Kommentit (56)
Kirjoitusvirheet hakemuksessa on kyllä hyvä idea. Samoin copy paste-virheet eli osoitettu väärään firmaan/väärälle henkilölle. Kerran sain hakemuksen korjattuna takaisin, siellä oli joku tavallistakin kiukkuisempi henkilö niitä lukemassa
Ja olen nyt hyvissä töissä joten turha valittaa. En halunnut tuhlata kallista aikaani (enkä muiden aikaa) turhissa välityöpaikoissa vaan hain oikeasti vain niihin hyviin.
Sitten et mene sinne jos se ei ole sun juttu.
Otat alkuajat rennosti. Hae samalla nopeasti toista paikkaa niin ei haittaa jos karenssi iskee. Töissä olo helpottaa uuden paikan hakua huomattavasti, et näytä ihan luuserilta.
Vierailija kirjoitti:
Onnea, sinusta tuli juuri yhteiskunnalle tuottava kansalainen. Pääset maksamaan veroja meidän muiden tavoin.
Kaupan alalle kuulemma pääsi, työt ovat osa-aikaisia ja kelan luukku kutsuu edelleen. Eli sinä maksat.
Karenssia pukkaa kun kieltäydyt tai et ota vastaan mutta haitanneeko tuo kun haet sitten toimeentulotukea.
Minä jouduin aikoinaan työkkärin koulutuksessa harjoittelupaikkaan, johon en olisi halunnut. Sanoin jopa haastattelussa, että kun mulla on kolme pientä lasta, niin varmaan tulee poissaoloja. Ottivat silti harjoitteluun. Harjoittelun jälkeen olin siellä töissä 19 vuotta.
En usko. Toisaalta, sain itse paikan, jonka halusin hakemuksen yhdestä kirjoitusvirheestä huolimatta.
Vierailija kirjoitti:
Onnea, sinusta tuli juuri yhteiskunnalle tuottava kansalainen. Pääset maksamaan veroja meidän muiden tavoin.
Myös h i e k k a n e e k e r i t kiittävät.
Oletko Sanna Marin ja hait kuvan kanssa pääministeriksi ja sitten pyllistyskuvalla Eurooppaan edustamaan naisten arvoja ja ilmastonmuutosidiologiaa?
Jos työmatka on yli 50km yhteen suuntaan ja omalla autolla joutuu kulkemaan niin ei ole paljon järkeä ottaa työtä vastaan.
kerran laitoin nuohoojakoulutukseen haun ja ammatiksi: "american sniper Vietnamissa". minut kutsuttiin koulutukseen! mutta sain toisen homman joten en ehtinyt.
Virheitä tehdään työelämässäkin ja sellaisessa työssä, missä pitäisi osata kirjoittaa.
Teen töissäni tarjouksia. Meille on tullut tarjouspyyntöjä, joista heti näkee että on tehty vanhalle pohjalle. On saatettu unohtaa kokonaan eri firman tietoja osoitteisiin. Saattaa olla ihan väärä henkilö, kenelle tarjous lähetetään, mutta itsellämme on tieto että tämä henkilö ei hoida tässä kohteessa yhtään mitään ja kun olemme tarkistaneet, tieto on pitänyt paikkansa. Meillä tehdään kahden eri, toisiaan sivuavan alan hommia. Vastikään tuli tarjouspyynnöt, jossa otsikot oli oikein mutta sama tarjouspyyntö molemmissa. Piti pyytää erikseen että mitäs tässä toisessa oikein pyydetään. Kirjoitusvirheitä on valtavasti. Viimeksi oli aivan järkyttävän iso virhe, mikä vaikuttaa hintaan, ts. todella vanhentunutta tietoa.
Vierailija kirjoitti:
Jos työmatka on yli 50km yhteen suuntaan ja omalla autolla joutuu kulkemaan niin ei ole paljon järkeä ottaa työtä vastaan.
Jep, kaupunkilaiset ei aina ymmärrä, että vaikka asuisi kaupungin keskustassa, voi esim. joku kaivos tai tehdas olla syrjäkylillä mihin ei julkisia kulje kuin koululaisten kuljetusaikaan ja se koulujen työaika on lyhempi kuin yleinen työaika ja yleensä ne kulkee vielä vastakkaisiin suuntaan eli kylältä keskustaan aamulla ja iltapäivällä päinvastoin. Mm. Suomussalmen Juntusrannassa oli kerran sukulainen töissä, en muista mikä paikka se oli, mutta ilman autoa ei olisi onnistunut. Työmatka oli kohtalaisen pitkä sieltä keskustasta.
En ole työtön. Minulla on työmatka alle 1 km.
Huolestuttavan moni näyttää ottavan näin ilmiselvän provon vakavasti 🤨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
työttömyysturvastakin maksetaan veroa.
Hyvä vitsi
Olet väärässä. Ei ole vitsi ja itse asiassa työtön maksaa korkeampaa veroprosenttia kuin eläkeläinen ja työssäkäyvä. Fakta, jota moni ei näytä tietävän.
Pointti olikin varmaan se, että valtion maksama tuki kiertää takaisin tuesta otettavina veroina valtiolle. Työssä käyvältä se vero lähtee palkasta, jota vastaan on tehty jotain yhteiskuntaa hyödyttävää.
Ne on edelleen valtion rahoja, joista työtön muka maksaa veroja. Ei siinä valtio tienaa yhtään mitään. Koko verohomma keksittiin aikoinaan, että työttömyyskorvausta muka korotettiin, vaikka oikeasti se ei noussut mihinkään.