Opiskelen sairaanhoitajaksi mutta sain yhteishaussa paikan ensihoitajan koulutukseen. Olenko itsekäs jos ihan paikan vastaan?
Olen siis muutamaa harjoittelua vaille valmis. Tuossa ensihoitajan koulutuksessa saan hyväksiluettua sh:n opinnot joten itse koulutus ei kestä kuin ehkä 1,5 vuotta minun osalta, mutta vien tässä samalla paikan joltakin jolla ei opiskelupaikkaa tai ammattia ole. Mitä mieltä? Itsellä vähän omatunto painaa.
Kommentit (27)
Opiskelupaikan vastaanottamisessa pitääkin olla hieman itsekäs, koska itseäsi vartenhan sinä elät. Se, joka paikan saa, myös sen ansaitsee, olipa alalle sitten aito motivaatio tai paikka oli varavaihtoehtona. Et vie paikkaa keneltäkään muulta, tällöin ne ulkopuolelle jääneet eivät vain suoriutuneet tarpeeksi hyvin.
Vierailija kirjoitti:
En ymmärrä, voihan sairaanhoitajakin työskennellä lanssissa.
Ei voi työskennellä kuin perustasolla. Pitää suorittaa perustason tentit, ja ottavat siihenkin mieluummin lähihoitajia,jotka ovat kouluttautuneet ensihoitoon. Hoitotasolla voi työskennellä, vain AMK ensihoitajat.
Sinähän voit olla ensihoitaja sairasnhoitaja koulutuksella, ap.
Ja todella osaava sellainen.
Tavallinen ensihoitaja on lähihoitajan tasoinen, vain ensihoitajan perustason suorittanut.
Sairaanhoitaja koulutuksella voi työllistyä myös muihin kuin ensihoitajan tehtäviin. Myös ulkomaille.
Ensihoito ambulanssissa on aina toinen työntekijä sairaamhoitaja.
Tee se sairaanhoitajan tutkinto loppuun, että saat pätevyyden siihen. Ensihoitajana ei kovin vanhoja tyyppejä näy.
Käy sh koulutus loppuun. Sinulla on sitten tutkinto ja voit jatkaa ensihoidon opinnot. Jo sairaanhoitajana voit työskennellä ensihoidossa.
No en tiedä itsekkyydestä, mutta kylläkin typerää olla käymättä sh koulutusta loppuun, jos noin vähän jäljellä? Vai ymmärsinkö väärin.