Autottomat hyvä- tai normaalituloiset kyydin kyselijät tai auton lainaajat. Mikä ilmiö tämä oikein on?
Ei olisi rahallisesti mikään ongelma vuokrata sitä autoa esim. mökkiviikonlopuksi tai johonkin muuhun tiettyyn käyttöön. Tätä eivät kuitenkaan tee, vaan alkaa vimmattu säätäminen ja kyselykierros kenen kyydillä pääsee tai kuka lainaisi autoa. Samat henkilöt kuitenkin vuokraavat auton ilman mitään vaikeuksia aina ulkomaan lomillaan.
Mistä tässä on kyse?
Kommentit (105)
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole autoa, vaikka ollaan ihan hyvätuloisia. Tarvitaan sitä todella harvoin. Lisäksi mies on paljon työn takia poissa ja minä vihaan autolla ajamista.
Itse olen törmännyt siihen ongelmaan, että ihmisiä ärsyttää meidän autottomuus, vaikka siitä ei olisi mitään vaivaa kenellekään. Kuljetaan ihan mielellämme julkisilla. Mutta yhteisissä menoissa se ärsyttää muita, kun meillä menee luonnollisesti enemmän aikaa siirtymiin. Aletaan vaatia, että pitäisi vuokrata auto päiväksi, jotta voidaan esim. siirtyä Helsingissä paikasta toiseen. Itse jään tuollaisista menoista sitten mielummin pois, jos aikataulut on pakko tehdä niin tiukaksi, että puolen tunnin viive romahduttaa kaiken.
Todella harva muuten ottaa mitään bensarahaa vastaan, vaikka sitä tarjoaakin. Samat ihmiset varmaan puhuu sitten selän takana, että nuokin on aina pummimassa kyytiä eikä maksa mitään.
Minulle jää myös osasta tänne ladatuista kommenteista sellainen fiilis, että suurin mielipaha syntyy jo siitä, että jollakulla ylipäätään ei ole autoa käytössä. Siitähän nämä vihaapuhkuvat kommentit kielivät. "Annan kyytejä vain niille ketkä kyyditsevät minua takaisin". Oikeasti kuka elää tällaisessa maailmassa, todella lapsellinen asenne. Sama kuin sanoisi, että en koskaan voi katsoa kenenkään lapsen perään viittä minuuttia, koska olen lapseton eikä kukaan koskaan tule katsomaan oman lapseni perään; tai en suostu tarjoamaan sinulle ruoan kanssa perunoita koska sinä et ole koskaan keittänyt perunoita minua varten.
Kenellekään ei tarvitse koskaan tehdä palveluksia, aina saa kieltäytyä; ja myös elää yksin. Ette elä tyhjiössä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Meillä ei ole autoa, vaikka ollaan ihan hyvätuloisia. Tarvitaan sitä todella harvoin. Lisäksi mies on paljon työn takia poissa ja minä vihaan autolla ajamista.
Itse olen törmännyt siihen ongelmaan, että ihmisiä ärsyttää meidän autottomuus, vaikka siitä ei olisi mitään vaivaa kenellekään. Kuljetaan ihan mielellämme julkisilla. Mutta yhteisissä menoissa se ärsyttää muita, kun meillä menee luonnollisesti enemmän aikaa siirtymiin. Aletaan vaatia, että pitäisi vuokrata auto päiväksi, jotta voidaan esim. siirtyä Helsingissä paikasta toiseen. Itse jään tuollaisista menoista sitten mielummin pois, jos aikataulut on pakko tehdä niin tiukaksi, että puolen tunnin viive romahduttaa kaiken.
Todella harva muuten ottaa mitään bensarahaa vastaan, vaikka sitä tarjoaakin. Samat ihmiset varmaan puhuu sitten selän takana, että nuokin on aina pummimassa kyytiä eikä maksa mitään.
Minulle jää myös osasta tänne ladatuista kommenteista sellainen fiilis, että suurin mielipaha syntyy jo siitä, että jollakulla ylipäätään ei ole autoa käytössä. Siitähän nämä vihaapuhkuvat kommentit kielivät. "Annan kyytejä vain niille ketkä kyyditsevät minua takaisin". Oikeasti kuka elää tällaisessa maailmassa, todella lapsellinen asenne. Sama kuin sanoisi, että en koskaan voi katsoa kenenkään lapsen perään viittä minuuttia, koska olen lapseton eikä kukaan koskaan tule katsomaan oman lapseni perään; tai en suostu tarjoamaan sinulle ruoan kanssa perunoita koska sinä et ole koskaan keittänyt perunoita minua varten.
Kenellekään ei tarvitse koskaan tehdä palveluksia, aina saa kieltäytyä; ja myös elää yksin. Ette elä tyhjiössä.
Meille olisi ihan ok olla saamatta mitään kyytejä. Silti esim. lapsemme toiset isovanhemmat haluavat väkisin kuskata harrastukseen, johon pääsisi julkisillakin. Ja sitten suureen ääneen uhriutuvat. En oikeasti keksi mitään naurettavampaa.
Reipas ja tunnollinen lammas kirjoitti:
Nro 65: "Ei. Pointtina tässä nimenomaan on se, että tiettynä ajankohtana on tarve suurelle määrälle vuokra-autoja. Syystä tai toisesta, minulle Suomen suvi on hyvä syy. Mutta jos et kykene ymmärtämään koko pointtia niin olen pajhoillani puolestasi. Kantsii ehkä jättää kommentointi niille jotka keskusteluun kykenee."
No entä, jos kaikilla autoilevilla tutuillasikin olisi just sille samaiselle ajankohdalle jotain muuta menoa eivätkä voisikaan lainata autoaan sulle just silloin, kun haluat? Eikö tuollaisessa tapauksessa olisi järkevämpää hankkia oma auto, jos vuokra-autokaan ei ole mahdollinen?
Mitä ihmettä sä mussutat. Minä ajan omalla autolla.
En uskaltaisi lainata kenenkään autoa, etten vain hajoita sitä. Hoidin kaverin kissoja hänen lomallaan ja hän antoi autonsa käyttöön, että jos tarvii käydä jossain. En kertaakaan ajanut autoa vaan mieluummin käytin julkista. Autoa yleensä olen ajanut tosi paljon, mutta ei vaan tunnu mukavalta ajaa toisen autoa.