Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Kituuttamattakin laihtuu. Paino tippunut 11 kg vuodessa

Vierailija
23.05.2024 |

Syön päivittäin 2000 - 2400 kcal. Ihan tavallista sekaruokaa. 

Työni kevyttä toimistotyötä, liikuntana 2 x sali viikossa, ja lisäksi 2-3 n. 45 min kävelylenkkiä.

Aloituspaino 82 kg, nyt 71 kg. Normaalipainon ylärajaan jäljellä 3 kg. 

Kommentit (53)

Vierailija
41/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Hyvä, jos sinulle on noin helppoa. En ole vuosikymmeniin syönyt noin suuria kalorimääriä, mutta painan silti 86 kg kuten olen painanut jo 20 vuotta. Sain joskus kolmekymppisenä painon laskemaan 82 kiloon parissa kuukaudessa kun söin punniten kaiken 1600 kCal päivässä ja kävin salilla useamman kerran viikossa. Sittemmin en ole enää viitsinyt yrittää, liikun reilusti ulkona osin hyötyliikuntana ja syön kaksi kertaa päivässä normaalia ruokaa runsaalla kasvismäärällä ja kestän tässä koossa lihomatta tai laihtumatta. Ei aamupaloja, välipaloja tai muuta napostelua kaloripitoisista juomista puhumattakaan, ne jäivät jo silloin nuorena kun uskoin painon putoavan hiljalleen hyviä muutoksia tehden, mutta minun elimistöni on hyvä sopeutumaan siihen kalorimäärään jonka se saa

Siis paljonko sitä ylipainoa on? Kun et kertonut pituuttasi tai ruumiinrakenteesta mitään

Aika lähelle 20 kg, olen 166 cm pitkä. Enkä mussuta piilosokereita tai näkyviä sokereita, ne jotka ovat pidempiä aikoja kanssani "eläneet" eli on vaikka lomailtu yhdessä, eivät ymmärrä miten olen näin tuhdissa kunnossa näillä syömisillä. Olen timmi raajoista ja takapuolesta osin säännöllisen liikkumisen ansiosta, mutta myös perusruumiinrakenteeni on se, että kaikki kertyy vatsaan ja rintoihin, myös selän puolella on ylimääräistä. Eli juuri se sitä kaikista epäterveellisintä lihavuutta. 

Vierailija
42/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sulla ei ole vielä vaihdevuosia?

Silloin ei paino putoa kuin tupakoimalla. En tiedä yhtään lihavaa, vv-ikäistä, tupakoivaa naista. 

Kyllä mun paino putosi ilman tupakointia, vaikka olenkin jo vaihdevuosissa.

-22

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Näin se menee. Kuuluukin mennä. Itse aloitin pikkuhiljaa juoksuharrastuksen ja painoa lähti tasaiseen tahtiin. Lisäsin kasviksia ja proteiinia ruokavalioon ja söin tasaisesti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Herkkujakin mahtuu hyvin. Nyt olen 165/60 ollut 2 vuotta ja edelleen sama elämäntyyli jatkuu. 

Vierailija
44/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Näin se menee. Kuuluukin mennä. Itse aloitin pikkuhiljaa juoksuharrastuksen ja painoa lähti tasaiseen tahtiin. Lisäsin kasviksia ja proteiinia ruokavalioon ja söin tasaisesti aamupalan, lounaan, päivällisen ja iltapalan. Herkkujakin mahtuu hyvin. Nyt olen 165/60 ollut 2 vuotta ja edelleen sama elämäntyyli jatkuu. 

Niin ja enää en laihduta enkä laihdu.

Vierailija
45/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, noihin kaloreihin saa jo treenata useamman tunnin päivässä! 

Mun normaali ruokavalio on alle 1500kcal joten laihduttamiseen pitää pudottaa alle 1200, mielellään pari päivää viikossa n 1000kcaliin. Tällä pudonnut 4kk 2,5kg

Liikkumisen kaloreita en laske, se on vain bonusta.

Toki isommasta painosta on helpompi pudottaa alussa

Miten luulet pitäväsi tuon 1200 kcal loppuelämäsi? Miten jaksat liikkua ja miten lihakset kehittyy?

Vierailija
46/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miten päsit eroon sokerikoukusta? Minkä ikäinen olet, jos saa kysyä? Mun on ollut vaikea laihduttaa. Olen 38- vuotias ja sokerille on vaikea sanoa ei. Minulla on urheilutaustaa mutta treenit ei tuota mitään tulosta, kun herkuttelee liikaa. Olen 155cm ja 60kg. Pitäisi saada n. 7kg pois.

Sokerikoulusta pääsee pois hyvin yksinkertaisesti. Ei vaan syö sokeria.

Vierailija
47/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua masentaa mutta kaikki laihdutuksessa "onnistuneet" ystäväni ovat lihoneet takaisin ja tosi moni korkojen kera. Ei se niin helppoa ole.

Niin. Jos laihdutetaan mentaliteetilla että pitää päästä vain vaa'an lukemaan X ja mahdollisimman nopeasti niin kyllä ne sitten takaisin tulee. Sen sijaan elämäntaparemontti jossa laitetaan ruokavalio ja liikunta kuntoon ja siinä uudessa arjessa pysytään niin ei ne ihan niin helposti tulekaan.

Vierailija
48/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En halua masentaa mutta kaikki laihdutuksessa "onnistuneet" ystäväni ovat lihoneet takaisin ja tosi moni korkojen kera. Ei se niin helppoa ole.

Kitudieeteillä olevat kyllä... Jos on kyse elämäntapamuutoksesta eli terveellinen ruoka/terveellinen suhde ruokailuun ja sopivasti liikuntaa, niin hyvä olo ruokkii hyvää oloa eikä pääse kyllä niin helposti lipsumaan enää. 

Vierailija
49/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ne on mitä todennäköisemmin palanneet siihen ruokavalioon, jolla ylimääräiset kilot alunperinkin tuli. 

Vierailija
50/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ohhoh, noihin kaloreihin saa jo treenata useamman tunnin päivässä! 

Mun normaali ruokavalio on alle 1500kcal joten laihduttamiseen pitää pudottaa alle 1200, mielellään pari päivää viikossa n 1000kcaliin. Tällä pudonnut 4kk 2,5kg

Liikkumisen kaloreita en laske, se on vain bonusta.

Toki isommasta painosta on helpompi pudottaa alussa

😂😂

Vierailija
51/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Taidat olla aika pitkä, miehen mitoissa.

Aina pitää jonkun veettuilla 💔

Hehkuttaako pitäisi ääliömäistä aloitusta, jossa ei kerrota mitään oleellista tietoa? Kehuako pitäisi, kuten etusivun kommentoijat rähmällään? Ap syö ruokaa, upeaa, mahtavaa!! Sydäään!!!! Minäpä juoksin eilen matkan 30 min nopeammin kuin yleensä, missä mun patsas?

Vierailija
52/53 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sokerikoukusta pääsin irti kun vappuna peilailin pömppövatsaani. Kauhea näky! Munkin vielä söin, sitten lopetin suklaan ja keksien joka päiväisen mässyttelyn. Muuten ruokavalioni on terveellinen. Jo kolmessa viikossa lähtenyt kiloja. Piti vaan päättää ryhdistäytyä ja välillä katsoa kauhistellen peilin edessä.

N60

Vierailija
53/53 |
27.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oikein. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: yksi neljä yksi