¤¤¤SYYSKUUN salaisuudet, vk 37¤¤¤
Kommentit (71)
Onnea vauvan saaneille! Kolme uutta prinsessaa ja yksi prinssi. Pojat taitaa silti johtaa edelleen...:-)
-Wilhelmiina, tasan 40-
Heipsan keikkaa pitkästä aikaa.
En ole kova kirjoittelemaan, mutta sitä kovempi lukemaan teijän juttuja.
Oikein paljon onnea jo nyytin saanneille ja toivottavsti arki on kaikilla jo lähtenyt hyvin käyntiin.
Jospa laittaisi muutaman rivin omaa napaa...
Elikkä olen ollut poissa töistä kesäkuun lopulta raskaan työn ja supistuksien takia. Eli on ollut hyvää aikaa laitella kämppää pikku hiljaa kuntoon. Vauvalle olisi kaikki hankittuna ja laitettuna, mutta kumminin tuntuu että jotain vielä puuttuisi, vaikka tiedän että mitään olennaista se ei ole. Voi olla että esikoisen takia ajatukset on hieman sekaisin. Siis tyttö täyttää 20.päivä 2 v. Kaiken lisäksi tämän pikkukaverin joka on mahassani LA on tytön syntymäpäivänä, mutta jouduin käymään melkein kaksi viikkoa sitten perjantaina synnytystapa-arviossa (kun esikoisen hartiat olivat tiukasti kiinni ja hän mahtui juuri ja juuri maailmaan) tarkastamassa pikkukaverin painoarvion se oli tuolloin 3,3kg (rv 36+6) ja syntymäpainoksi lääkäri arvio noin 4 kg....siitähän se huoli sitten alkoi....esikoinen oli päälle 4 kg syntyessään ja lääkäri meinasi että tarkastetaan nyt perjantaina mikä on tilanne josko vaikka voisivat käynnistää ettei pikkukaveri kasva liian isoksi ja mahtuisi tulemaan alakautta. Minä kun en halua sektiota, kaikki leikkausarvet meinaa hirvittää vaikka en itseasiassa pelkää itse sitä leikkausta. Olen vaan ilmeisesti päättänyt että minuahan ei leikata kuin pakon tullen...Muuten koko odotusaika on mennyt hyvin ja nopeasti. Painoa on tullut sen 7 kg ja nekin vasta rv 26 eteenpäin. Onneksi ei tuon enempään ku lähtöpainoa oli ihan riittävästi. Sokerirasituksessakin tuli käytyä, mutta kaikki arvot reippaasti alle sallitun. Huomenna olisi taas neuvola, mutta enpä usko että siellä ilmenee mitään uutta, sitä samaa vanhaa kaikki on kumminkin kunnossa vaikka hieman huolettaa tuo vauvan koko...ja mahdollinen perjantain käynnistys...Ai niin tässä on itselläki ollut viikko aika heikkoja supistuksia kun sitä ennen oli tosi napakoita ja kipeitäkin, mutta ne on melkein kokonaan hävinneet...outoa...
Taisi tulla aika monta riviä omaa napaa ja aika sekaista sellaista....
Mutta hyviä vointeja ja supistuksia niille jotka niitä toivovat...itse ainakin toivon että pääsis mahdollisimman nopeasti luomusti tositoimiin..kaipaan jo omaa vartaloa takaisin ja reippaita kävely lenkkejä...
pirpana1984 ja pikkukaveri 38+3
Ihanaa lukea teidän juttuja:)
Minä oon hirmu huolissani jo! Sitä lapsivettä oli viikko sitten ultrassa alarajalla ja musta tuntuu että sitä tiputtelee...? Lapsivesi oli esikoisen aikaan vaaleanpunaista limaisen olosta ei tää nyt sellasta ole mutta mutta.... Huomenna on taas neuvola ja terkka ainaki viimeksi paineli mahaa ja sano ettei sen perusteella yhtään tunnu et ois liian vähän vettä. Jospa se nyt osais taas katsoa ja rauhotella. Siihen kontrolliultraan lapsivedentakia on vielä VIIKKO. Se on just laskettuna päivänä siis. Kai tätä sitten käynnistellään jos ei nyt sitten viikon aikana päätä syntyä. Muuten malttaisin kyllä odottaa mutta kun ei NÄE SITÄ VAUVAA että onko kaikki hyvin. Supistelee kyllä ja vauvan liikkeet tuntuu hurjina iltapäivisin ja illalla, yöksi rauhottuu. Tosin mies tunnustelee kuulemma öisin ja sanoo että kyllä se yölläkin jumppaa....
Ärsyttää tämä viimemetrien huoli kun on tähän asti selvinnyt suurinpiirtein järjissään. Oon kyllä pettyny neuvolaan ja siihen neuvolalääkäriin ja päättäny että jos vielä tähän hommaan pääsee/ryhtyy niin yksityiselle lääkärille kerran kuussa.... Sormetkin on turvonnu yöllä kaksinkertasiksi? Ja on kipeätkin vielä.
Anteeksi ystävät valitusta valitusta! Toivottavasti teillä paremmin:) Ja nyyttiuutisia vaan niin mieli kohenee täälläkin.
T. Maatuska huomenna 39 tasan.
eli huomenna sitten tulee meidän pienokainen maailmaan!
Varmaan yhtä jänskät fiilikset siellä Wallerilla, yhdessä sitten huomenna... :D
Luultiin jo viime yönä että tuli lähtö. Jonkun verran oli supistellut mutten sen kummemmin kiinnittänyt niihin huomiota kun olivat samanlaisia kuin aiemmin. Puolilta öin heräsin vessaan ja olin jo nousemassa kun huomasin että jotain kyllä vielä tulee.. Väritöntä tavaraa näytti olevan, en ole varma oliko sitten lapsivettä. Jonkun verran sitä tuli mutta loppui se sitten.. Soitin äitipolille ja käskivät seuraamaan tilannetta jonkun aikaa ja jos jatkuu niin sitten olis pitänyt lähteä ajelemaan. Ei se sitten jatkunut ja kuten huomaatte, täällä ollaan edelleen!
Mies parka kävi hermotupakalla ja pyöri sängyssä ja huuteli olohuoneeseen koko ajan että miltä näyttää.. Menin sitten yhden maissa takaisin sänkyyn ja nukahdinkin ihan kohtalaisen nopeasti ja nukuin kunnes miehehn kello soi. Mirs vaan oli raukka valvonut ja ilmoitti nukkuneensa ehkä hikisesti 3 tuntia ja lähti töihin. Raukkaparka, kuulostellut tietysti siinä vieressä huolissaan samalla kun meikäläinen vetää tyytyväisenä unta palloon :D
Vähän olen kuulostellut vauvaa mutta tuntuu hyvin potkivan edelleen, ja aamulla heti kuudelta tuli päivän eka hikka joten reippaana siellä ollaan!
No mutta, tämä ilta enää ja huomenna aikainen herätys ja kohti KOKS:ia jo kukonlaulun aikaan... Pitäkäähän peukkuja meille!
Sori mutta olen surkea noiden nimimerkkien muistamisessa, mutta onnea ihan kauheasti teille uusille vauvan saaneille! Yksi tyttö ja taas yksi poika! Tasoittuu tämä ehkä tästä :D Vaikka parastahan tietenkin on että kaikki ovat kunnossa!
Sen verran vielä että mulla on kanssa kauhea tarve saada "kaikki kuntoon" ennen huomista lähtöä, kummallista... Vauvaa nimittäin tuskin ihan hirveästi kiinnostaa miltä meillä näyttää kun tullaan kotiin... Maitobaari enemmänkin vain mielessä :D Ja kaiken lisäksi meillä on anoppi luvannut tulla lauantaina siivoamaan sillä aikaa kun me ollaan vauvan kanssa sairaalassa ja miehellä on varpajaiset. Mutta tällainen touhuluonne kun olen niin minkäs teet...
Illalla vielä viimeinen perhevalmennus, aiheena oli lapsen hoito, tarvikkeet, imetys ja ruokinta. ihan jees, vielä viimehetken rutistus.
Meinasin vielä hipsiä ostamaan muutaman juorulehden sairaala-aikaa varten, jos vaikka malttaa olla ja lukea, vauvan tuijottelultaan... Ja väsymykseltään... Kaikkeen pitää varautua, minä kun tarvitsen aina jotain tekemistä. En ollenkaan osaa olla tekemättä mitään, pakko lukea tai ratkoa ristikkoa tai sudokua tms.
Waller, tsemppiä huomiseen ja muille oikein kovasti supistuksia ja lapsiveden menoja yms... :D
Nasu_ 38+6 (HUOMENNA NYYTTI KAINALOSSA!!!!)
No niin Waller, huomenna meillä on sitten "totuuden hetki"!
Kirjoitin äsken keskipituisen romaanin mittaisen tekstin jo tänne ja puffff... Siellä se jossain bittimaailmassa leijailee... Thanx.
No kuitenkin, täällä luultiin jo viime yönä että tuli lähtö. Pulen yön pintaan kävin vessassa ja olin jo nousemassa kun huomasin että jotain tavaraa tulee vielä. Väritöntä oli ja jonkun verran sitä tuli, ei nyt saavista kaatamalla muttei ihan tiputellenkaan. Mieskin kömpi sängystä ja huuteli vessaan naureskellen että noh, jäitkös synnyttämään? Minä siihen että jaa-a, enpäs nyt tiedä jolloin uninen ja hämmentynyt naama ilmaantui oven rakoon ja sanoi että älä nyt kuseta?! :D
Vähän aikaa siinä ihmeissäni istuskelin ja nousin sitten ylös. Pohdiskeltiin hetki ja soitin sitten äippäpolille ja käskivät seurailemaan tilannetta ja lähteä tulemaan jos jatkuu. Mulla oli kyllä aiemmin jo supistellut mutta se oli samanlaista kuin aiemminkin niin en sen kummemmin ajatellut asiaa.
Mutta, kuten huomaatte, täällä sitä vielä näppiksen ääressä kökötetään ja huomista sektiota odotetaan! Yritänkin kovasti pitää kinttuja ristissä täällä että huomiseen asti odottelisi...
Vauvakin tuntuu olevan ihan yhtä terhakkana kuin ennenkin joten mikäs tässä ollessa...
Anteeksi mutta olen niin huono noissa nimimerkeissä mutta onnea tosi paljon uusille pienokaisille, huomenna tullaan perässä! Katsotaan nyt tulisko yks tyttövahvistus tähän poikavoittoiseen porukkaan... Kun ei me vielä tiedetä kumpi on tulossa...
Mulla on kanssa kummallinen intohimo saada "kaikki valmiiksi" ennen huomista, vauvaa tuskin kuitenkaan kiinnostaa muu kuin että vaippa on kuiva, maitobaari tarjolla ja u´nta saa kun tarvii... Kai se on joku pesänrakennusvietti edelleen päällä?! Ja kaiken lisäksi anoppi lupasi tulla siivoamaan meille sillä aikaa kun mies on lauantaina varpajaisissa ja me vielä sairaalassa... Joten senkään puolesta ei tarvitsisi hinkata ihan hulluna mutta kun ei voi itselleen mitään.
Tänään täytynee kuitenkin ottaa rauhassa että vauveli pysyy huomiseen asti tuolla.
Taidanpa ostaa vielä muutaman juorulehden ja sudokuja yms sairaala-aikaa varten, jos sitä nyt väsymkseltään ja vauvan ihailulta ja suukottelulta malttaa keskittyä. Mulla kun tarvitsee olla aina jotain tekemistä, en malta vain maata ellen ole todella kipeä tms. Parempi kuitenkin varautua...
Superpaljon omaa napaa mutta ymmärtänette...
Waller: voimia huomiseen ja muille supistuksia yms.! Kuulumisia sitten kun kipaistaan kotia sairaalasta....
Nasu 38+6 (HUOMENNA NYYTTI KAINALOSSA!!!!) :)
saatte kaiken oikein kahteen kertaan! Hemmetin tietokoneet, pitäis heittää vesilintua koko rakkineella... X-(
Nasu_
Onnittelut synnyttäneille!!
Täällä ollaan elohelmi ja Imppi... viikonloppu ja ma mennyt autuaan tietämättömänä koko raskausolotilasta, eli ei merkkiäkään synnytyksestä.. huh..
Tänään oli sitten neuvola ja oma täti paikalla =). "KOPAUTTI" kohdunsuuta kovakouraisesti, että piti ihan kiemurrella. Toivottavasti sai jotain aikaan. Suu oli vähän auennu, (2sormea) ja kalvot tuntui vahvana vauvan päätä vasten joten synnytys varmaan sitten ei ala vesien menolla.
Tässä meidän nla-tädin vinkit käynnistykseen:
- Kyykyssä pitäisi olla paljon, että kohdun suu kääntyisi eteenpäin.
- Pari tuubia mickrolak (tai joku) peräruisketta. Samalla kun ärsyttävät peräsuolta, ärsyttävät kohdunsuuta.
Että Näillä koitetaan mennä. Perjantaina sitten vielä kuunnellaan vauvaa ja soitetaan maanantaille aika synnärille. Eli toisaalta lohduttavaa ajatella, että vajaa viikko, niin ollaan jo varmasti tositoimissa, mutta toiveissa olisi kuitenki käynnistyminen ihan luomusti.. =)
Terveisin
Susanna 41+1..KÄÄK...
Nasulla on ollut sitten samantyyppinen yö kuin täällä meillä..eilen illalla n. klo 21 ajellessani kotiin ruokakaupasta (kävin sitten viime minuutilla) alkoi tosi kovat supparit. Oikein pelotti autoa ajaa, mutta minkäs teet, kotiin oli päästävä! Kotona supparit laantuivat, mutta alkoivat keskiyöllä uudelleen. Kolmisen tuntia pyörin ja pyörin sängyssä, mies oli tietysti huolissaan ja kysyi vartin välein "Joko lähdetään?" Yritin sanoa, ettei lähdetä mihinkään ja hänen pitäisi nukkua työpäivää varten, mutta ymmärtäähän sen, etti siitä nukkumisesta hirveästi mitään tullut. Joskus aamuyöllä olin nukahtanut ja supparit loppuneet. Sen pituinen se.
Tänään olin aamusta jalkahoidossa ja voin suositella kaikille oikein lämpimästi! Vaikka mulle on painoa kertynyt se 10 kg, niin kyllä jalat tässä touhussa on silti koetuksella. Kosmetologi teki ihanan jalkahieronnan ja juteltiin niitä näitä. Ensi viikoksi varasin kasvohoidon (leuka on täynnä epäpuhtautta), katsotaan pääsenkö sinne vai olisiko vauva jo maailmassa....wishful thinking...
Tänään on ollut sellaista menkkamaista jomotusta, eli kai sitä jotain tuolla kohdunsuulla tapahtuu? Mä olisin ollut ihan valmis lähtemään synnärille viime yönä, mutta kun ei niin ei. Tänään viimeiseen perhevalmennukseen ja huomenna neuvolaan.
Nyt täytyy hipsiä hakemaan se kirpparilöytö-peili ja katsoa mitä sille voisi tehdä. Jotainhan tässä on puuhailtava, odottavan aika on näköjään tuskaisan pitkä....
Onnea Norahille tuplista (jee, tyttösaldo nousi!!) ja RasiNalle poitsusta! Odottajille lähetän malttia (jota ei itselläkään ole, heh) ja paljon supistuksia, jotka johtavat tositoimiin! Nasulle ja Wallerille tsempit sektioon, nyytit on teillä kohta sylkyissä (*kateellisena*)
Miaea ja masukki 38+1 - still going strong yhdessä paketissa :D
Joskos jotakin kirjoittelisin.
Alkuraskaudesta varmaan jotakin tulin kirjoitelleeksi tänne pinoon, mutta sittemmin siirtynyt vaan lukemaan juttujanne *laiskimuksena* ;)
*LÄMPIMÄT ONNITTELUT NYYTTINSÄ JO NOUTANEILLE!* :)
Poikavoittoista taitaa tosiaan olla täällä syyskuisissa ;)
Mulla suunniteltu sectio edessä, sectiopäiväksi sovittu pe 19.9.
Syynä 2 edellistä suunniteltua sectiota (esikoinen syntyi alateitse), vauvan ison koon vuoksi.
Kahdessa edellisessä raskaudessa (pojat syntyneet 7/2002 ja 2/2004) oli dieettihoitoinen raskausdiabetes, mutta tässä raskaudessa aloitettiin dieetin ohella iltainsuliinit.
Painoa tullut koko raskausaikana 4 kg, mistä olen tosi tyytyväinen (tosin lähtöpainoa aivan liikaa :/ ), mutta silti oloni on sangen pullea.
Sf-mitta oli viime viikolla huimat 37,5 cm, ja järin pientä vauvaa meille ei tälläkään kertaa oo tulossa :)
"Poikasaldoa" taidetaan osaltamme kasvatella, 2 eri lääkäriä ovat pojaksi veikanneet ultrissa.
Eli pian on meillä vissiin sitten komea poikatrio koossa :)
Isotveljet (jotka 4,5 v ja 6 v) odottavat innolla vauvaa, ja laskevat enää päiviä.
Etenkin tuolle kuopukselle on tosi iso juttu se, että hänestä(kin) tulee pian ISOVELI ;)
Kovasti jännittää jo tuleva sectio, viime kertainen sectioni kun ei mennyt ihan "odotusten mukaan" :(
Mutta kun vaihtoehtoja ei oo, en voi kahden section jälkeen enää edes yrittää alatiesynnytystä, niin ei voi valittaa.
Mies tulee onneksi (kuten aiemmillakin kerroilla) mukaani sectioon, on tukenani ja turvanani, pitäen kädestä ja paijaten päästäni.
Joskos tässä loppupäivinä innostuis kirjoittelemaan enempikin, viimeistään sitten vauva-osioon vauva-aiheista :)
*Tsempit kaikille koitostaan vielä odottaville!*
t: Muumimamma-72 & "Jymy", rv 37+5
Onnea Norahille pikkuprinsessoista. Varmasti on rankkaa hoitaa kaksosia, joten voimia siihen. Itsekin olen kaksonen ja äitini on aina sanonut kuinka ihmiset toitottivat, että kyllä kaksi menee siinä missä yksikin. Mutta todellisuudessa siinä kyllä on se tuplatyö. Joten jaksuja sinnepäin.
Tsemppiä Nasulle ja Wallerille. Huomenna jo vauvat sylissä. Huomenna olisi neuvola-aika. Kovasti vielä toivon että sinne ei enää tarttis mennä, mutta taitaa olla turha toive.
Imppi: Mullakaan ei esikoisesta ollut mitään suppareita etukäteen, eikä kyllä ole ollut tästä kakkosestakaan. Eikä myöskään mitään tietoa limatulpan lähdöstä. Sitten kun supparit alkoi, alkoi myös synnytys. Ja niin taitaa käydä tämän kakkosenkin kanssa.
Palailen sitten huomenna neuvolan jälkeen. Ja suppareita.......
Elohelmi ja Pirkko rv 40+2
Piti vielä kysyä sinulta tuosta masun kipsivedoksesta..haaveilen sellaisesta, mutta ei ole käytännön tietoa miten tehdään..voisitko valaista mitä kaikkea tarvitsen sen toteutukseen ja miten se tehdään?
Jos sen ehtisi vielä toteuttaa....
Miaea ja masukki 38+1
En muista, kuka sitä vähäistä lapsivettä mietti, mutta vastaan kuitenkin.
Mulla huomattiin ultrassa (1.9) lapsiveden vähäinen määrä. Arvo oli 4. Ja tämä toi automaattisesti mulle uuden ajan viikon päähän (8.9). Eilen arvo oli taas jo 5 ja perjantaina (12.9) vielä varmuuden vuoksi käyrille. Liikeseurantaa tehtävä joka ilta ja jos kriteerit ei täyty, soitto synnärille...
Olipa sekavaa tekstiä ja vähän näköjään pomppi...
Omaa (.): No siis 1.9 vastaanotolla käytiin läpi sitä perätilasynnytystä ja mun halukkuutta siihen. Sanoin, että ei ole esteitä mun puolesta, jos mahtuu vain tuleen ulos. No kävin perjantaina (5.9) lantiokuvauksissa ja eilen sain kuulla, että niillä joku raja-arvo on 11,5 ja mulla tämä mitta jäi 11,3. Mä sit kirosin, kun perse on kuin seitsemän leivän uuni ja koko touhu jää 2 MILLISTÄ kiinni... No sektiopäiväksi sovittiin 16.9 (38+6) ja tälle neula/lääkärikammoiselle se tuntui maailmanlopulta. Nyt oon jo rauhoittunut ja kelannut asian hyviä puolia ja oon jo ihan rauhallisin mielin.
Nyt tiedän, että kotona pitää paikat olla kunnossa maanantaina. Vaatteet pitää olla laitettuna ja kai sitä pitäis vielä vähän leipoa pakkaseen, jos sattuu ilmaantuu kahvivieraita kotiutumisen jälkeen... Ihan hullua ajatella, että me ollaan viikon päästä perhe. Ei ole enää minua ja ukkoa, on äiti ja isi. Huih!!
Tuli kovasti omaa napaa... Vointeja kaikille. Yritän täällä hillitä itseni ja saada ajan kulumaan ;-)
Onnesta soikurainen Mirrel kera Pähkinän...
Paljon onnea pienten poikien ja tyttöjen syntymän johdosta! =) Tulee kyllä niin kade olo.
Mahdanko mahtua syyskuisiin vai saanko lokavaavin. Olen nimittäin tässä nipin napin mukana LA 30.9.
Olen koko odotusajan säästynyt suuremmilta vaivoilta, mitä nyt närästys ja unettomuus vähän on vaivanneet. Nyt kuitenkin viikko sitten iski tajuttomat nivus-/lonkkakivut, jotka jatkuu edelleen. Tekis mieli pillittää, kun ei kunnolla pääse kävelemään ja housujen pukeminen on täyttä tuskaa. Yritän vaan muistaa, että vähällä on päästy ja nyt ollaan jo näin pitkällä. Miten vielä selittäisin reippaalle pikkukoiralleni, että lenkeistä ei tuu nyt mitään =). Eikös nämä ole niitä jotain liitoskipuja tms?
Jännittävää, että huomenna syntyy taas ainakin kaksi syysvauvaa. Onnea matkaan sektioihin! Itse en juurikaan ajattele synnytystä, koska sitä vaan yksinkertaisesti on liian pelottavaa ajatella. En myöskään osaa ajatella elämää vauvan kanssa, koska se synnytys on siinä välissä ja tuntuu etten selviä siitä. Kauhupelkoahdistus on vaihtunut tälläsiin alistuneisiin maailmanlopun fiiliksiin. Anteeksi, että masennan tätä ketjua aatoksillani.... kaikki muut vaikuttaa niin sinuilta homman kanssa että itseä nolottaa.
Terveisin minipanda & pikkumini 37+0
Onnittelut kaikille uusille vauvoille ja heidän vanhemmilleen, en muista nyt nikkejä.
Neuvolasta terveisiä, oli kyllä taas ihan turha käynti, kun oma terkkari on lomalla ja tämä sijainen suurinpiirtein juoksi koko prosessin läpi. En tietenkään tarkoita että itsekään haluaisin istua siellä monta tuntia, mutta hän suurinpiirtein käski 4-vuotiaani olemaan hiljaa niin kauan kun äitin verenpaine otetaan että saadaan oikeat lukemat. Ja sitten juoksutti minua vaa'alta sängylle. Ja tyttö oli mukana koska hänen sormestaan oli jäädytetty syylä, ja piti tarkistaa että oliko se lähtenyt. TH lupasi tytölle sitten lelun kun ollaan katsottu sitä sormea, ja koska sormi ei kaivannut lisätoimenpiteitä, ei tyttö saanut lelua. Ei sillä että ne lelut olisi niin mahtavia, mutta itse tytölle sen lupasi, niin totta kai hän pettyy kun ei sitten saanutkaan mitään.
Painoa oli tulllut 140gr viime viikosta, sf-mitta ei ollut enää noussut vaan oli sen 32cm. Aika rutiinia vain kaikki.
Tsemppiä Nasulle ja Wallerille sectioon huomenissa, ja kaikille muille (mukaanlukien itselleni) supistuksia ja semmoista :D
Nyla ja Peanut 39+1
On siinä tekemistä, kun on kaksi pientä vauvaa. Välillä kun edellisten kanssa tuntui, että kuinka selvitä yhden kanssa...
Kiitos kaikille, jotka kerroitte tuosta lapsiveden vähäisyydestä. Minullahan ei mitään ultria enää ole, paitsi sitten, jos joudutaan yliaikaiskontrolliin. Pitää vaan elää oman mutu-tuntuman turvin ja luottaa terkkariin. Lääkärin vastaus kun oli mielenkiintoinen silloin rv 36. Kysyin lapsiveden määrästä, niin hän sanoi, että hyvinhän täällä raajat tuntuvat ja pikkuosat. =) Että silleen...
En tosiaan tiedä, miten päin pikkuinen tuolla tällä hetkellä majailee. Neuvola perjantaina, joten toivottavasti sitten on rt:ssä edelleen.
Monella alkaa olla niin jännät paikat, että itsekin on jotenkin kovin malttamaton.
mamaj 37+4
Meillä oli varsin täsmällinen nuoriherra, joka syntyi lauantaina rv 40+1. Aamulla meni lapsivedet kymmeneltä ja illalla ennen kahdeksaa saimme pienen syliin. Ihan niin pieni "Pikku" ei sitten ollutkaan, vaan kokoa oli 4065 ja pituutta 53 senttiä. Synnytys onnistui tällä kertaa alakautta (edellinen päättyi kiiresektioon), joskin nyt olo on varsin tikattu.
Sairaalasta kotiuduimme tänään ja nyt ihastelemme, miten puolitoistavuotias isoveli hellii ja hoitaa "auvaa".
Onnittelut muillekin vauvan saaneille ja tsemppiä omiaan vielä odotteleville. Kyllä se on niiin sen kaiken arvoista.
terkuin onnenhuuruinen Adalmiina ja Pikku
Joku epäili että lapsivettä tihkuu. Silloin PITÄÄ mennä synnärillä käymään, katsovat tikkutestillä onko se lapsivettä. Lapsiveden tihkuminen on tulehdusriski vauvalle ja synnytys käynnistetään jos vesi on mennyt mutta synnytys ei käynnisty 24 tuntiin.
Kaikille vauvan saaneille suurenmoiset onnittelut!
Isot tsempit myös laitokselle päin... siellä on varmaan nytkin joku ihan tositoimissa.
Kovasti tuntuu vipinää olevan. Saa nähdä montako ehjää palloa täällä enää kuun lopussa on.
Väsymys ei vaan hellitä ja nyt on sitten vihdoin liitoskivutkin ilmestyneet lonkkavaivojen lisäksi. Edelliseltä liitoskivut olivat infernaalinen seuralainen jo raskauden puolivälistä, joten onneksi nyt vasta. Minipandalle vaan terkkuja että niitähän nämä on. Mulla menee aina hampaiden välistä sihistyksi noitumiseksi nuo housujen pukemiset ja riisumiset. Kaikkein vaikein paikka on laittaa sukkaa oikeaan jalkaan ja silloin huutelenkin ukkokultaa jos sattuu kotona oleman. Tuntuu kyllä ihan naurettavalta......
Eilen tuli käytyä neuvolassa jossa kaikki ok: hb 131 eli ennätyskorkealla tässä raskaudessa. Sf mitta julkeat 37cm........ Ei ole vielä kovin alas laskeutunut ja sydänääniä (hairiöttömiä) terkka metsästi varmaan 20min. Ihmetteli että miten vauva voi niitä enää tässä vaiheessa väistellä. Seuraava aika VASTA laskettuna päivänä........ Toivon hartaasti ettei tarvii mennä.
Omaa napaa edes textiksi, kun ei sitä oikeaa napaa enää edes muista........
Selidora rv38 tasan
Aluksi onnittelut kaikkille uusien vaavien äideille, Marili, Rasina, Adamiina ja ketä kaikkia tuossa listalla nyt tähän mennessä olikaan! Nasu on varmaan juuri nyt tositoimissa, peukkuja pidetään kovasti täälläkin. Itse en ole jaksanut muutamaan päivään kirjoitella, enkä edes lukeakkaan kun tässä on koko alkuviikko ollut kaikenlaisia vastinkäymisiä.
Viikonloppuna olo tuli tosi huonoksi ja tunsin että flunssa kaataa sänkyyn, lisäksi la-su yönä alkoi järkyttävä hammassärky enkä siis nukkunut juuri ollenkaan. Kärvistelin vielä maanantain mutta kun en taaskaan voinut nukkua hammassäryn vuoksi, soitin tiistai-aamuna itselleni hammaslääkärille päivystysajan ja aamupäivän pötköttelin vaan poski tyynyllä. Hammassärky on oikeesti varmasti ihan vi******* särky mitä on olemassa, varsinkin kun edes särkyläkkeet tuntuneet auttavan. Reikähän siellä oli ja väliaikainen paikka kipulääkkeineen sinne laitettiin. Herrajestas mikä helpottava olo tuli sen jälkeen kun kipu oli poissa. Mutta tämä ilo oli vain hetkittäistä; kun pääsin kotiin niin nousikin sitten kuume, en tiedä johtuiko tästä hammasoperaatiosta ja lääkkeestä vaiko flussasta mutta jokatapauksessa eilinen meni sitten vällyjen välissä. Ja siis fiilikset on sen mukaiset. Miehelleni jo surkuttelin että mitenkähän tää massuasukki jakselee kun olo oli niin kipeä. Niin ja flunssan+ hampaan lisäksi oli myös muita oireita jotka voisi ehkä tulkita babyyn; maha oli ihan sekaisin ja polttava kipu alaselässä ja masussa koko eilisen. Mutta tänä aamuna kaikki nämä kivut ovat nyt toistaiseksi poissa ( onneksi ) ja olo vähän parempi. Hyvä näin koska tänään meillä olis taas neuku iltapäivällä. Onneksi mitään sen kummempaa ei sitten tapahtunut, en tiedä miten olisin jaksanut synnytyksen niin väsyneenä ja flunssan kourissa.
Siinäpä tuli nyt oikein valitusvirsien äiti. Mietinkin että kun koko raskaus on tähän asti sujunut niin loistavasti, niin että nyt tähän loppun piti sit iskee kaikki mahdollinen paska. Mutta mustaviinimarjamehun voimalla eteenpäin!
;) Neukun jälkeen lisäkuulumisia , toivottavasti kaikki muut ovat terveitä !
Kipeä Luluzu ja Pertti 38+3
Eikä viime torstain jälkeen ole ollut edes supistuksia! Oltiin torstaina miehen kans illalla Afrika! Afrika! -nimisessä showssa koko ilta ja kotia tullessa tuli oikein kunnon suppareita muutaman tunnin ajan. Mutta taisinki kirjottaa siitä jo viime kerralla... muisti pätkii.
Perjantaina vietettiin koko perhe päivää kaupungilla shoppaillen ja puistonpenkillä thairuokaa herkutellen. Eikä vieläkä mitään. Lauantaina siivoilin ja ompelin ja sunnuntaina oltiin vielä sienimetsällä -eikä vieläkään mitään! Meikäläiselle ei taida tulla ees mitään harjoitussuppareita. Plääh!
Tänään oli taas lääkäri. Paino vähän laskenu, verenpaine ok ja sydänäänet vauvalla loistavat. Gyne ronkki oikein kovakourasesti kohdunsuuta ja kysy hymyssä suin, että "saako hän tehä näin". Josko nyt alkais jo jotain tapahtua...
No joo... eikai tässä auta muu, kuin odotella. Justiin tehtiin mahasta uusi kipsivedos, kun edellinen ei oikein miellyttäny mua. Nyt tuli tosi hieno!
Onnittelut kaikille nyytin saaneille ja muille mukavaa odotusta, hah:)
Imppi 40+4