***ELOisat helteiseen sunnuntaihin***
Kommentit (34)
Täällä ois sitten valmis pulla uunissa, rv 40+0, eli ylimääräiset kaksi bonus viikkoa voivat alkaa.............
KÄYNNISTYSTÄ olen tässä viimeyönä miettiny, että millonhan se sitten miula ois kun aina sunnuntaina starttaa uus viikko.... (täällä ei viikonloppusin käynnistellä jos ei ole pakottavaa tarvetta)... eli oiskohan se 42+1 vaiko 41+5..... No jospa tää miun tunne syntymäpäivästä pitäs jälleen paikkaansa ni ei tarvis käynnistellä, eli 15.8 olen suunnitellut synnyttäväni... Silleenki pelottaa tuo yliaikasuus kun viimeks istukka veteli tosiaan viimesiä kun tyttö synty, tiedä oliko se ees viimeseen pariin päivään mitään ravinteitakaan saanut....
Hyvää sunnuntaita kaikille!
hanneli ja natikka 40+0
ja PALJON ONNEA Adalminalle tytöstä! Piaa taitaa myös uskaltaa onnitella... =)
Meillä remontin viimeistelyä. Eilen illalla piti ottaa rennosti mutta eihän siitä tullut mitään kun tuli muutama mutka matkaan tuonne kylppäriin. Kosmeettista vaan mutta vaatii duunia. Tänään tulee äitini avuksi niin saamme loppusiivouksen tehtyä ja saadaan ylimääräiset huonekalut takaisin alakerran telkkahuoneeseen joka on toiminut kuukauden varastona remppatarvikkeille. Eli pääsen nyt sitten ihan kympillä toteuttamaan sitä kuuluisaa loppuraskauden pesänrakennusviettiä. Saamme vielä kaiken kukkuraksi vanhempieni käytetyt mutta oikein siistit sohvat alakerran telkkahuoneeseen, jee. Vihdoin saimme pesutorninkin kylppäriin. Innoissani vääntelin toissailtana nappuloita ja valitsin pesuohjelmia. Sellaiset ne on kotiäidin ilot...
Viimeyön nukuin kuin tukki. Jossakin vaiheessa tajusin että nyt on vessahätä mutta en edes saanut itseäni ylös. Turvotusta on ilmaantunut sormiin ja varpaisiin. Ei kauhean kiva tunne, nyt vielä hellettä luvassa tällekin päivälle.
Eipä muuta. Nyt taitaa olla aamukahvin paikka, sitten siivoushommiin.
Hyviä vointeja kaikille ja hyvää synnytystä niille jotka kenties tänään pääsevät hakemaan nyyttejänsä!
t.tuuli72 + jumppatyttö rv 37+4
oi että ku tuli nukuttuu tooooosi hyvät unet!
vointi on ihan hyvä vielä..
nyt tosiaan tupsahtelee vaaveja ja tässä oottelee ite millon sais oman tuhisijan :)
eipä mulla ihmosia nytte joten aamukahvin keittoon mars,jakseluja kaikille!
k.h.p ja tärppi tänään 37 <:o)
Vieläkö joukkoon mahtuu yksi elokuinen? Eilen iltasella kirjoittelin, mutta taidan uudelleen laittaa viestin, koska kello oli jo sen verta, ettei kaikki varmaankaan enään käyneet lueskelemassa..elikkäs..
Olen aktiivisesti seurannut teidän keskusteluja, päivittäin. Nyt vasta innostuin itsekin kirjoittelemaan! Esikoista odotellaan syntyväksi elokuun loppupuolella. Nyt raskausviikkoja on kasassa 37+1.
Hyvin on kaikki mennyt, mitä nyt alkaa hiukan ilmeisesti nestettä lähinnä sormiin kertyyn. Nivelet sormissa meinaavat olla aamuisin vähän kipeinä. Mutta luulenpas, että aika helpolla olen päässyt!
Onko kellään kokemuksia Anitan synnytyksen jälkeisestä kurehoususta? Pongasin sellaisen tuolta Bebesin sivuilta.. hintaa kyllä näytti olenva rutkasti, 70 euroa, joten luulisi olevan hyvä. Mutta kertokaa, jos jollain on kokemuksia, joko tuosta tai vastaavasta!
Mies nukkui pitkään tänä aamuna ja kohta ajattelin yrittää taivutella häntä lähtemään vähän tien päälle. Sain eilen sellaisen idean, että voisimme lähteä käymään Peppi Pitkätossun maassa Vimmerbyssä. Katselin kartasta, että matkaa alle 100 km yhteen suuntaan. Tuntuu, että pitäisi keksiä jotakin tekemistä jokaiselle päivälle.
Moni on kirjoitellut, ettei autossa istuminen enää houkuta, mutta minulle se ei kyllä ole tuottanut ongelmia.
Eilen kävin tunnin pyörälenkillä esikoinen kyydissä. Ihanaa saada vähän liikuntaa. Täällä ei tunnu lainkaan supistuksia, mutta aika voimakasta vihlomista ja painetta alapäässä varsinkin iltaisin. Tuntuu, että vauva " ruuvaa" itseään alaspäin.
Velho78 rv38+4
viikko aikaa laskettuun ....... voi jospa jo kohta tapahtuisi jotain.....
olen aivan varma että olen sairaalassa kun esikoinen aloittaa koulut ja pienempi tarhat....voisko kurjempaa säkää käydä???????
ei ihmeellisiä oireita edelleenkään.
eli vielä odotellaan.
onnea vauvansa saaneille....
minttu rv 39
Ensiksi onnittelut kaikille jakautuneille ja uusille tervetuloa joukkoon pienenevään...
Sitten omaa napaa:)
Viimeiset kaksi yötä olen nukkunut yhtäjaksoisesti 11-12 h, edes vessaan ei ole tarvinnut herätä..Normaalisti oon käyny vähintään kaks kertaa yössä. Eilen illalla tuntui alamahassa " puukonviiltelyjä" ja aamulla närästi vähän pitkästä aikaa, mutta muuten olo ihan hyvä, joskin kaikki kumartelut on nyt ihan hurjan tuskaa ja jalkapohjat kipeytyy vartissa..
Mutta ensikertalaisena en osaa sanoa mistä mikin nipistys johtuu joten oottelen jotakin mistä varmasti tietäisi...
Marjat sain poimittua ja mehustettua, nyt on pakkasessa pari purkkia kokonaisia jokaista laatua ja mehuakin melkein 40litraa.. hirmuinen homma, mutta saapahan taas koko talven hyviä piirakoita, mehua ja kiisseleitä..
Jaksuja kaikille mahan kanssa kärvisteleville
kerutus ja naatti kohta 37
Eipä taida silti tääkään vaavi olla sen nopeempiälynen kuin sisaruksensa eli ei oo vielä keksiny reittiä ulos tuolta masusta. Taitaa yrittää takamuksen kautta...kamalista pukamista päätellen :s. Kateellisena luen jonkun vielä pystyvän pyöräilemään!!
Täällä on edelleen ihanan rauhallista. Iltapäivällä palataan tuttuun hulinaan, kun mies palailee töistä samoihin aikoihin kun lapsoset mökkireissulta. Sit oiskin ohjelmassa yhdet synttärit. Taas pääsee mässäilemään :D. Se on luvallista vielä hetken. Oon päättäny ottaa itteäni tukevasti niskasta kiinni heti synnytyksen jälkeen. Saas nähdä miten onnistuu, kun kakkua tarjotaan joka suunnasta...synttäriruuhka ja rotinat!
Eilinen meni miehen kanssa autoajelulla kotiseutua kierrellessä ja ilta telkkarin ääressä. Ihan mukava päivä,mutta tuskallinen ilta...pukamat ei oikein tykänny autoajelusta..Argh!
Nyt vois tosiaan todeta, että tyhmästä päästä kärsii koko ruumis! Kävin äsken kävellen lähikaupan pihalla toteemassa, että se tosiaan aukeaa sunnuntaina vasta klo.12 :DI !! Matka ei oo pitkä, mut kävely aiheuttaa kipuja ristiselkään ja säteilykipua myös reisiin. Ei auta..kohta uuestaan.
Hipsuhiiri ja Pipana rv tasan 40
Alkuun heti suurensuuret onnittelut Adalmiinalle tytöstä ja hienosta synnytyskokemuksesta Haikaranpesässä! TAhtoo sinne jo itsekin...JA tietysti onnittelut kaikille muillekin, jotka viime päivien aikana ovat uutisia ilmoitelleet (en uskalla luetella, jonkun kuitenkin unohtaisin!). Adalmiina, joko se tapaamisessa ollut ystäväsi on saanut vauvan?
En ole muutamaan päivään kirjoitellutkaan. Ei täältä vielä olla minnekään karattu vauvaa hakemaan, sovittiin keskiviikkona, että jatketaan vuokrasopimusta enintään kahdella viikolla.
Lasketun ajan tärähdettyä rikki olenkin ollut joku ihan muu kuin oma itseni. En osaa edes itselleni selittää, mitä tämä oikein on. Ensimmäinen outo oire on epäsosiaalisuus, en jaksa höpötellä enkä luritella. Yleensä nimenomaan tarvitsen riittävästi kontakteja päivän mittaan. Mietiskelen ja pohdiskelen asioita, syntyjä syviä. Tulipa tässä vähän ikävääkin käsiteltävää yhden ystävän suunnalta, joka huokuu negatiivisia ajatuksia ja jaksaa aina puhua pahaa toisista...miksi pitääkin aina kaataa kaikki mun niskaan? Toinen outo oire on jatkuva tekeminen, hössään ja tössään kaikkien kodin ongelmakohtien kimpussa, käännän kaappeja ja touhuan ajatuksella " nyt tai ei sitten ainakaan vuoteen" . Ehkä tällä kaikella sitten yritän saada aikaa kulumaan hetki hetkeltä kohti vauvan syntymää. Mies jo eilen sanoi, että nyt on rouvaan iskenyt raskaushöperyys. Kaiken touhuamisen päälle olen ollut aivan rikkiväsynyt ja nukkunut 10h yöunia ja vielä päikkäritkin päälle. Edes konetta en ole avannut poikien päikkäreiden aikaan vaan olen vetänyt zetaa joka minuutin edestä.
Onhan tämä melkoisen uutta olla näin pitkään raskaana. Nyt meillä on kaikkia sortteja, kun eka vauva tuli ajallaan, toinen etuajassa ja tämä kolmas nyt yliajalla. Toisaalta, jos tämä nyt on viimeinen raskaus niin yritän nyt sitten ajatella, että koko rahalla vikalla kertaa ;-)
Uusiakin elokuisia oli tullut mukaan, joten tervetuloa kirjoittelemaan!
Nyt menen tankkaamaan lounasta ja sitten taas päikkäreille.
Onko Lillistä muuten kuulunut? Eikös Lilli lähtenyt jo pari viikkoa sitten vauvanhakuun? Entäs Elon masu, vieläkö on poksahtamatta?
Voimia kaikille näillä helteillä! Tulipa omanapainen viesti, mutta nyt en ole oikein perillä viime päivien aiheista.
Pumpuli 40+4
Tervetuloa joukkoon Almas! Kokemusta kysymistäsi housuista ei ole. Anitan liivejä olen kyllä käyttänyt ja nytkin on kolmet kaapissa odottamassa. Niin ja odotusaikana Anitan tukivyö on tullut tutuksi. Että merkkiä voin ainakin suositella, vaikken kyseistä tuotetta olekaan käyttänyt!
Hipsuhiiri, mulla on myös ¿mässäily-lupa¿ voimassa vielä vähän aikaa :o) Joulukuun alkuun ollaan varattu naisporukalla pikkujouluristeily, siihen mennessä olen päättänyt saada takaisin sen kauan kaipaamani 60-kiloisen kropan, jonka yllä vaatteetkin näyttävät vähän paremmalta kun nyt! Mutta helppoa se ei taatusti ole, kun tätä painoa on tullut 15 kiloa noista lukemista¿ Huh huh, eiköhän ruveta sitten oikein porukalla miettimään vatsanahan kiristys vinkkejä ;o)
Pumpuli; Täällä ihan samat fiilikset nyt, kun raskaus on mennyt yliajalle! Meilläkin esikoinen tuli aikanaan aivan ajallaan ja kakkonen 10 päivää etuajassa. Siksi olen ollut kuin höyrypää jo rv 38 alkaen, kun olin varma että tämä kolmaskin tulee etuajassa. Mutta toisin kävi, tämä luultavasti viimeinen vauva pitää vanhempiaan jännityksessä piiiiitkäään!
Nyt viikonlopun aikana olen alkanut tosissaan ¿kauhistelemaan¿ sitä, että entäs jos vauveli näin yliajalla kasvaakin ylisuureksi? Meillä tytöt ovat olleet siinä kolmen ja puolen kilon paikkeilla molemmat, tuota painoa tällekin tulokkaalle alkuviikosta veikkailtiin. Mutta jos mennään sinne pari viikkoa yli lasketun ajan, painaako vauva siinä vaiheessa jo reilusti yli neljä kiloa? Ja kun ei tuohon neuvolantädin painoarvioon voi 100% luottaa¿ Teillä, joilla yliaikaisia lapsia ennestään, ovatko vauvat olleet isoja?
Olo siis jatkuu edelleen hyvin raskaana, viime yönä nukahdin vasta klo 04.00. Hauskuus on tästä hommasta kaukana. Nyt painun vielä nauttimaan viimeisistä rauhallisista hetkistä, ennekun muut palailee kotiin.
Kirppu ja vuokralainen 40+5
Vai ei se Pumpuli ollutkaan Kättärillä kuten Opemamma luuli ;)
Ihana lukea muidenkin meittivän syntyjä syviä. Minäkään en ole ollenkaan oma itseni. Järjestelen päiviksi epätoivoisesti jotain tekemistä, ja kutsun ystäviä kylään, mutta sitten en jaksaisikaan oikein jutella mistään. Mieskin tuntuu olevan valjua seuraa. Onneksi tuo esikko on niin mahtava että sitä jaksan ihastella ja nautin hänen kasvamisestaan silmissä isoksi siskoksi.
Taas meni hyvä viikonloppu, jonka olisin mieluummin kärvistellyt synnärillä poltoissa kuin laiskanpulskeasti kotona ja iänikuisilla kävelyillä. Kyykistelen minkä pystyn, mutta en vaan saa aikaa niitä kipeitä suppreita. Tänään ajattelin saunoakin. Sama se oli viimeksikin. Mitkään poppaskonstit eivät auta synnytyksenkäynnistymiseen, ainakaan mulla. Ja tosiaan pelottaa se polilla väläytetty mahdollisuus, että antavat mennä tän raskauden vaikka mieluummin yli kuin käynnistävät, koska mitkään paikat ei ole kypsiä. No mä oon jo aika kypsä, eikös se riitä....
Malttamattomuus näyttää olevan perisyntini.
Aurinkoista päivää kaikille ja toivottavasti edes joku saa tänään kunnon supistuksia!!
Olipa ihana nukkua pitkästä aikaa kunnon yöunet. Availin illalla kaikki tuuletusluukut ja yöllä kun heräsin pariin otteeseen, niin nukahdin saman tien, kun ei tarvinnut hikolla tai muutenkan kärvistellä. Yhessä vaiheessa sai jopa peittoa repiä päälle, ettei viluta =)
ONNEA ADALMIINA!! Piakin tosiaan taitaa olla nyyttiään hakemassa, salaperäisistä viestinpätkistä päätellen.
Uskaltaakohan sitä tilata parturiaikaa vielä tonne viikolle 40, jos sillä varauksella, että en tuu jos oon synnyttämässä.. Meinaan vaan, että liekkö sitä enää siinä kunnossa, että kykenee istumaan niin pitkään, että saa tukan uuteen kuosiin. Meinaan, mun lempiparturilla vasta sille viikolle aikoja, oma syy, kun näin lopputinkaan jätin koko ajanvarauksen. Kulmat pitäis kans samalla laittaa, lisää istumista. Tosin ei mulla nyt tee vielä tiukkaa istuminen, mutta kahen viikon päästä voi olla tilanne toinen.
Taidan itsekin lähteä käymään lyhkäsellä kävelyllä, oon nyt ottanut loppuviikon melko rennosti, ku alko tulla niitä raskausmyrkytyksen oireita, mutta olis ihana vähän päästä jo jaloitteleen. Eilen saunoin, ja pitkästä aikaa löylyttelin ihan urakalla suppareiden toivossa, mutta eipä tullut kun parit kovettelut. Vaen lonkka tahtoo kipeytyä öisin, liekkö vauva jo niin alhaalla että painaa jotain paikkaa siellä.
No joo, siinäpä nuo mun murheet tälle päivälle. Lähen nyt nauttiman vielä helteistä ku niitä kerran on. Ens viikko on kuulema tämän kesän viimenen helleviikko ja sitten alkaa syyssateet. Saapa nähä, liekkö ennustus pitää paikkaansa.
Tervetuloa uusille!
Ikarus 37+4
Jotenkin en osaa enää keskittyä tekemään mitään. Tulee vaan roikuttua koneella kaiken aikaa.
Pumpuli miulla on ihan samat fiilikset eli en jaksais oikein jutellakaan enää kenenkään kanssa. Kävin äsken uusintareissulla siellä Siwassa. Kiersin metsäpolkua pitkin etten vaan törmäis kenenkään naapuriin! Iltapäivällä synttäreillä saa päivitellä ihan riittävästi sukulaisten kanssa mahan kokoa ja laskettua aikaa ym.
Kirppu meillä tuntuu olevan aika paljon yhteistä tässä viimemetreillä. Miullakin on tullu painoa n.15 kg ja alle 60 haluaisin palata. Miulla on kyllä tiukempi rutistus esissä, kun ollaan lähdössä marraskuun puolivälissä Teneriffalle. Meiän molemmat muksut on syntyny 12 vrk yli eivätkä oo olleet mitenkään kookkaita. Esikoinen oli 3260g ja 50 cm ja kuopus 3620g ja 53 cm. Samalla kaavalla jos mennään niin nyt ois n.4kg ja tollaset 56 cm :=). Neuvolantäti veikkas torstaina vauvan olevan suunnilleen kuopuksen kokonen. Toivottavasti siis ymmärtäis syntyä pian. Tässä kyllä parasta aikaa suklaakekseillä vauvaa kasvatan..itepähän siitä sit kärsin! Kaveri kyllä väitti saaneensa runsaalla raskauden aikasella suklaan syönnillä rauhallisen ja tyytyväisen vauvan! Siinä toivossa jatkan herkuttelua..
Hipsuhiiri...yrittää nyt poistua muihin puuhiin!
Tervetuloa almas porukan jatkoksi, hyvin tänne mukaan mahtuu.
Karmiini: Meillä myös pojalla kesi iho kovasti, just rinnan ja kainaloiden alueelta. Ohuella perusvoiteella rasvailtiin ja pian kesiminen helpottikin.
Kirppu: Meillä poika sektioitiin 41+5 ja hän oli iso (57cm ja 5020g). Itse en usko, että yliaikaisuus välttämättä aina tarkoittaa isoa vauvaa. Meillä taitaa suvussa olla tämä iso kokoisuus. Vaikka tuo pojan paino kuulostaa kamalan isolta niin oli hänellä sitä pituuttakin. Jos hänellä olisi ollut kilon vähemmän sitä painoa niin olisi poika näyttänyt lähinnä pieneltä linnun pojalta :)
Opemamma: Meille miehen kanssa jäi sellainen kuva että uusi arvio rv39+3 ratkaisee mitä tulee tapahtumaan. Lääkäri sanoi, että yleensä jos kaikki ok nin raskauden annataan mennä 42+2. Mulla ei ole paikat mitenkään kypsyneet ja lekuri tuumasi vauvojen kehityvän kuitenkin niin yksilöllisesti ettei ainakaan vielä käynnistellä. Tuo käynnistäminen taitaa olla kohdallani hieman haasteellista kun yksi sektio on kuitenkin takana. luottavaisin mielin odottelen tulevaa.
Kertokaapas nyt tarkemmin MINKÄLAINEN se Anitan TUKIliivi on? eroaako ne liivit kovastikin esim tavallisista liivihousuista? Onko liivien tarkoitus pitää maha " kasassa" vai auttaako se myös vatsan palautumiseen?
Piasta varmaan kuulemmekin ensi viikolla+ monesta muusta :)
pubu ja Unski rv38+2
Ei-sosiaalisuudesta...
Olikos se Pumpuli ja Hipsuhiiri kun kommentoivat tuota epätavallista ei-sosiaalista tilaa. Täällä ihan sama homma. Ajattelen ystäviäni lämmöllä mutta ei puhettakaan että jaksaisin kutsua kylään. Ihana juttu on ollut se että naapuritalossa on eräs mammatuttava jonka kanssa tapaillaan hiekkiksellä lasten seurassa ilman velvotteita, tuntuu olevan parasta seuraa juuri nyt =)
Lasketusta ajasta...
Totesin miehelle että pitäisi olla loppuraskaana oleville naisille (etenkin pienten lasten kanssa touhuaville tai muuten älykiireisille) joku hiljentymiskeskus missä voisi vaan itseänsä hemmotella, ottaa ihania kylpyjä, polkea kuntopyörää jos huvittaa tms. ja ennenkaikkea KESKITTYÄ UUDEN VAUVAN TULOON kun minulla tämä ei meinaa ehtiä mennä jakeluun sitten millään! Eikös olekin utopistiset ajatukset mulla ;) Kuitenkin olen ennenkaikkea kiitollinen että kaikki on mennyt hienosti eikä ole ollut mitään mutkia matkassa, sehän se kumminkin ehdottomasti tärkeintä =)
Olen sen verran realisti että vaavisängyn tilasin vasta 21.8. vai mikä se maanantai siinä hollilla olikaan...laskettu aika on 23.8.
Eipä muuta, nyt oikaisen sohvalle kun pikkuinenkin nukkuu.
t.tuuli ja rantapallomaha
KIRPPU: miellä tyttö syntyi 41+6 (käynnistettiin), painoksi lääkäri arvioi ennen käynnistystä ultralla 3800 ja kätilö käsikopelolta sitä samaa, tyttö painoi 3340 ja oli 47,5 pitkä, eli pieni ku mikä. Yleensä loppuvaiheessa sikiön kasvu hidastuu huomattavasti, mutta mie luulen että miun kohdalla kävi tosiaan niin, ettei istukka enää pelittäny ja vauva oli heikolla ravitsemuksella viimesen viikon. Kätilö ainakin totes istukan nähtyään että oli viimeiset hetket tulla ulos.... Siksi minä nyttenkin tätä yliaikaisuutta jännitän ja olen siitä enemmän kuin hermostunut... Tän kakkosen arvioitiin nyt näillä viikoilla painavan 3500, joten luulen et parin viikon päästä se vois sitten olla sen 3800... nähtäväksi jää.
Niin on tässä yliaikaisuudessa hyviäkin puolia, meinaan minäkin olen saanut viimein hoitopöydän makkariin ja äsken laitoin vauvan vaipat sinne ja vaatekaappiin tuli tilaa vauvan vaatteille :)... Esikoinen kyllä reagoi tähän muutokseen, eli kasasin tytön matkasängyn ja tää pöytä tuli sen sängyn tilalle, no tyttö haki tussin ja alko tuhertaa pöydän kylkeen...... Että kyllä se taitaa jo jotain tajuta. Muutenki olen nyt alkanu puhua enemmän ja enemmän vauvasta sille.
Ja UNI maistuu kyllä täälläkin, jos en ole saanu nukkua päikkäreitä ni olen tossa kuuden pintaan niiiiiiin väsynyt että silmät painuu väkisten kiinni. Meillä vaan jatkuu tää tilanne ettei tyttö suostu oikein nukahtamaan, tosi rasittavaa. Nyttenki jäi päikyt nukkumatta.
Ja paikkoja täytyy kokoajan järjestellä. Miehelle vaan aina sanon että jos et nyt tee tuota juttua ni minä teen sen sitten :). Sitten mussa on ilmenny tosi ärsyttävä piirre (mikä vaivaa aina väsyneenä), olen äärettömän tuskainen ja vihainen ilman että kuitenkaan todella olen vihainen mistään....
UUDET ovat teretulleita mukaan, parempi myöhään kun ei millonkaan :).
Ja kuka se on joka on käyny syömässä miun sairaalakassista ne suklaa-appelsiini-vohvelit??? häh!? :)
Tänäänkään en päässyt aamusta koneelle. Rupee ottamaan päähän kun ei pysy rytmit kasassa millään. No tänään aamu menikin vieraita kestitessä. Miehen kolmekymppiset ovat tänään ja aamusta tuli jokunen vieras. Mies lähti äsken töihin on koko illan töissä. Huomenna on tulossa vielä osa vieraista kun miehellä on vapaa päivä.
Mulla olis huomenna aika äitipolille. Tarkistavat ultralla että pikku-ukko on pysynyt pää alaspäin. jos vieraat sillä välin tulevat saa mies itse kestitä heidät. Tarjottavaa läytyy yllin kyllin pakkasesta.
Pumpuli täällä myöskin on mökkiydytty sisälle. Mä en jaksa tän kerrostalon naapurin mummoja jotka ovat koko ajan kyselemässä vointeja. Muksutkin ovat ihmeissään kun äiti juoksee pihasta äkkiä autoon taikka leikkipuistoon ettei tarvii naapureihin törmätä. Me ei olla kohta reiluun viikkoon oltu omassa pihassa leikkimässä vaan lähden mielummin puistoon tai kavereiden pihaan leikkimään.
Eilinen iltapäivä ja alku ilta oltiin mun isällä. Asuu kyllä kerrostalossa mutta siellä on iso piha missä juosta ja leikkiä. Muksut lennättivät leijaa ihan tohkeissaan. Sitten grillaattiin vielä grillikatoksessa ruokaa. ihanaa kun ei tarvinut itse laittaa vaan isän naisystävä passasi.
Nyt ootellaan et kuopus herää niin mennään taas etsimään joku uus puisto jos ei löydy niin mennään mun siskon pihaan leikkimään.
puuhis ja lauma 97,99,00,02,05 ja pikku-ukko 38+3
Täälä myös epäsosiaalinen elokuinen ilmoittautuu.. Sen lisäksi etten jaksaisi kavereita tapailla, mulla alkaa olemaan vaikeuksia jo tuon puhelimessa puhumisen kanssakin.. :) Mikä on omituista tälläiselle puhelin-riippuvaiselle-kälättäjälle..
Tuntuu vaan ettei oikein oo mitään sanottavaa kenellekkään ja aika lailla omissa ajatuksissa vaan oon. Synnytys ja vauva lähinnä jo mielessä vaan.
Jollain oli myös tunne että hylkää esikoisen kun lähtee vauvaa hakemaan. Mua alkaa ihan itkettämään kun ajattelen että esikois-parka jää sit vähemmälle huomiolle kun vauva tulee ym. Mua niin säälittää pieni poika parka.. Taitaa hormonit tehdä tepposensa täälläkin siis. Ainahan nuo ovat tainneet ensimmäiset lapset selvitä toisen/toisten lasten tulosta huolimatta. Mut ei voi mitään kun tuntuu niin pahalta.
Mulla sitkee flunssa jatkunut jo toista viikkoa, millonkahan meinaa mennä ohi??!! Tänään jo tuskailin että mistäköhän kummasta tuota räkää oikein riittää tälläsia määriä!! Koko ajan saa olla niistämässä.
Mä en ymmärrä miten jotkut jaksaa touhuta ja siivoilla (kateellisena..)!
Musta tuntuu etten jaksais tehdä sit yhtikäs mitään. Yöt tietenkin nukun tosi huonosti, ja tämä flunssakin varmasti verottaa vielä voimia jonkinverran, mut silti, mitään ei jaksa eikä saa aikaiseksi eikä huvitakkaan.
Kiitoksia muuten meiltäkin tuosta Hop lop- vinkistä, kuka siitä alkoikaan puhumaan! Eilen käytiin, ja poitsu oli ihan innoissaan! Oli niin iloinen että mammalla ihan tippa tuli silmään. (taas ne hormoonit..) Niin moni elokuinenkin on jo siellä käynyt, että vinkin antajahan voisi jo mennä pyytämään provikoita.. ;)
Nyt jatkan mahan kasvattamista tuossa sohvalla rötköttäen.. :)
Calathea 36+6
Teretulemast uutukaiset elokuiset!
Nyt onkin vähän tällaista voivottelun aikaa menossa. Niin täälläkin. Piti ottaa Panadolia, kun selkää ja mahaa kiristää ja pää tuntuu inhalta. Megamenkat? Megasynnytys? Ehkä jotain pientä kuitenkin. Pakkailin kuitenkin nyt sairaalakassin; suklaata täytyy vaan vielä hankkia ja jotain ihanaa mehua.
Juu, ei tässä jaksa oikein sosiaalinen olla, kun ei jaksa olla olemassakaan. Tänne sisällekin läkähtyy ja ulos ei ees huvita mennä. Vaikka lähdettävä olis Prisman reisulle vellejä ja vaippoja hakemaan. Tyttö syö vieläkin velliä ja ollaan sitä suosiolla annetukin, kun muuten neiti ei saa oikein mistään kalsiumia. Maitotuotteet ei vaan uppoa. Eikä oikein mikään muukaan. Stressin paikka!
Huomenna olis sitten se seitsemäs päivä, minkä ne molemmat nettiennustajat veikkasivat lapsosen syntymäpäiväksi. Saapa nähdä. Tyttö-poika syntyy näiden ennustajien mukaan...
Näillä eväillä. Jaksuja kaikille tasapuolisesti!
Elokuun ensimmäinen viikko alkaa vedellä viimeisiään ja elokuisten nyyttien määrä sen kun kasvaa. Ilmoilla taitaa tuhista toistakymmentä pikkuista. Laskuissa ei enää oikein pysy perässä. Koittakaahan muistaa laittaa ne tiedot syntyneistä sinne eloisten omaan esittelypinoon niin Peeveli ystävällisesti päivittää sitten pinon taas. Ihania synnytyskertomuksia olette saaneet aikaiseksi, niitä on kiva lukea. Täällä ollaan ainakin´ihan fiiliksissä.
Vai luurasit sinä siellä Ode, luutun varressa. Minä olin jo aivan varma, että olet hakemassa nyyttiä.
Pia on hakemassa nyyttiä viestinsä perusteella ja oletan ainakin Pumpulin olevan samaisissa puuhissa. Ihanaa, pian saadaan lisää uutisia.
Air: Täällä ei ole vieläkään mennyt oikein jakeluun tuo vauvan piakkoin tapahtuva syntymä. En ole oikein sisäistänyt asiaa...kaipa se totuus iskee vasten kasvoja viimeistään synnärille lähtiessä...
Pubu: Mitenkäs ne suhtautuvat, jos raskautesi menee yli? Onko luvattu käynnistystä vai annetaanko mennä rauhassa yli? Minä olen saanut lupauksen, että yli ei päästetä, toivottavasti se pitää.
Calathea: Mikäs on sinun vointisi?
Muu perhe kotiutuu tänään iltasella lomareissultaan. Onpa ihanaa, kun tulevat kotiin. Olen ehtinyt odottaa heitä jo monta päivää, lomailusta olen saanut ihan tarpeeksi. No voi tietty olla, että loppuviikosta olen aivan tattis, kun mies on painanut koko viikon duunia ympäripyöreitä päiviä.
Nyt lähden sumpin keittoon. Aurinkoista päivää itsekullekin!
Opemamma ja vimpula rv 36+5