Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Salasuhde varattuun mieheen aiheuttaa mulle välillä ahdistusta, mutta en pysty lopettamaan suhdetta

Vierailija
23.05.2024 |

Juttu alkoi pelkkänä seksinä myös mulle, mutta aika nopeasti ihastuin mieheen. Olisi pitänyt heti tuolloin tajuta lopettaa suhde. Nyt kun suhde on kestänyt jo vuoden, niin on koko ajan vaikeampaa lopettaa suhde. 

Mulla on erittäin vahvat tunteet miestä kohtaan, mutta tiedän, että mies haluaa musta vain seksiä. Ei ole aikeissa erota vaimostaan. Mulle tämä suhde tuo ahdistusta kun en voi saada miestä omakseni. En saa vastakaikua tunteilleni ja olo on henkisesti huono. Tänään laitoin viestin miehelle, että mulle sopisi tänään, mutta mies vastasi ettei hänelle sovi. Tuli välittömästi paha ja ahdistunut olo. Itse kaipaan miestä, mutta mä en ole miehelle mitään. Tai no himon kohde, tyydytys, jännittävä salaisuus ja nuorempi nainen olen hänelle. Mies varmasti hakee vain jännitystä ja vaihtelua.

Mistä mä saan voimia lopettaa tämän suhteen?! En haluaisi jäädä ilman miehen kosketusta. Enkä halua jäädä ilman seksiä, mutta en osaa edes kuvitella harrastavani seksiä kenenkään muun kanssa.

Ei, en ole se aiemmin täällä riehunut särkynyt sydän. Luin kahta hänen ketjuaan ja ensimmäisen ketjun aikoihin olin ajatellut tehdä oman aloitukseni tänne, mutta jätin sitten laittamatta tuon tyypin vuoksi. Nyt ajattelin, että mun pitää saada purkaa tätä ahdistusta johonkin. En voi koko ajan purkaa mieltäni ystävälleni joka ei ymmärrä miksi en vain lopeta suhdetta ja miksi aina lankean miehen pauloihin. 

En vain osaa sammuttaa tunteitani. Ja ennen kuin alatte syyttämään, että rikon miehen perheen niin ei hänellä ole lapsia nykyisen vaimonsa kanssa ja miehen lapset ovat jo aikuisia. Mies ihan itse rikkoo parisuhteensa. Jos mua ei olisi, niin varmasti olisi joku muu. Sekin mua tässä ahdistaa, että jos lopetan suhteen, niin joku muu löytää ehkä tiensä miehen petikumppaniksi. Yritän olla ajattelematta miestä vaimonsa kanssa koska sekin vain ahdistaa ja saa mielen mustaksi. Koitan sulkea tuon seikan pois mielestäni.

Kommentit (1232)

Vierailija
521/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ajatukset ovat ristiriitaisia. Välillä ajattelen, että mies on ihan paska enkä halua enää nähdä häntä. Välillä taas kaipaan ja itken. 

Ap

Itsellä sama. Välillä tajuan, että enhän minä tuolla tavalla toimivaa ihmistä edes haluaisi rinnalleni, ja sitten kuitenkin iskee ihan kauhea ikävä.

Itselläni auttoi ainakin hetkellisesti eteenpäin ymmärrys, että minun tunteeni ovat tosia ja valideja riippumatta siitä, ovatko ne molemminpuolisia tai onko kohde edes erityisen hyvä tai sopiva ihminen. Väärään ihmiseen rakastuminen ei vähennä minun tai minun tunteideni arvoa.

Vierailija
522/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

"Yritä kuvitella, miltä miehen puolisosta tuntuu, jos saa tietää."

Siis ap:n pitäisi ajatella miehen puolisoa eikä itseään. Ajatelkoon mies omaa psoaan. Ei se vaimo ole ap:n vastuulla. 

Miten härski joku voi olla, ihan yhtä syyllinen kuin mieskin. 

Minusta on todella outo ajatus, että ihminen joka on pettänyt uskollisuuslupauksen on yhtä syyllinen kuin ihminen joka ei ole. Tavallaan se trivialisoi koko uskollisuuslupauksen merkityksen, vaikka sehän on uskottomuudessa keskiössä. Tai pitäisi olla.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
523/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minun pitäisi myös irrottautua salasuhteesta. On vaan niin vaikeaa. Tämä on jatkunut liian pitkään nyt pitäisi tehdä ratkaisu ja jos mies ei pysty niin sitten minun on se tehtävä eikä minun asemassa ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde.

Pelkään kuitenkin, että jään odottamaan siitä huolimatta. Muut ei kiinnosta. En halua muita. Kaipa se aika joskus saa unohtamaan, jos ei kokonaan niin tarpeeksi.

Señorita

Vierailija
524/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Minun pitäisi myös irrottautua salasuhteesta. On vaan niin vaikeaa. Tämä on jatkunut liian pitkään nyt pitäisi tehdä ratkaisu ja jos mies ei pysty niin sitten minun on se tehtävä eikä minun asemassa ole muuta vaihtoehtoa kuin lopettaa suhde.

Pelkään kuitenkin, että jään odottamaan siitä huolimatta. Muut ei kiinnosta. En halua muita. Kaipa se aika joskus saa unohtamaan, jos ei kokonaan niin tarpeeksi.

Señorita

Oma salasuhde loppui 3-4 kk sitten kun mies valitsi puolisonsa. Ikävä on ja edelleen lähes päivittäin toivon viestiä. Sama tunne, että muut ei kiinnosta enkä halua muita. Toivon, että aika tekisi ikävästä edes siedettävää, niin ettei se söisi koko elämää.

Paljon tarkastellut kysymystä miksi. Miksi nämä tunteet kohdistuvia juuri tähän ihmiseen. Miksi hän lähti koko juttuun, kun ei tämän enempää ollut tunteita mukana. Miksi en pääse eteenpäin, vaikka on selvää, ettei hän tunne samoin, eikä olisi hyvä ja luotettava kumppani vaikka tuntisikin.

En tiedä uskonko enää rakkauteen. Mitä ikinä tämä oli, en usko pystyväni näihin tunteisiin enää kenenkään muun kanssa. Enkä varmaan haluaisikaan. Onneton rakkaus on hirveä sairaus. Oli se sitten kiellettyyn, saavuttamattomaan tai satuttavaan kohteeseen - tämä taisi olla näitä kaikkia.

Vierailija
525/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siis ap:n pitäisi ajatella miehen puolisoa eikä itseään. Ajatelkoon mies omaa psoaan. Ei se vaimo ole ap:n vastuulla. 

Tämä maailma on parempi paikka, jos ihmiset ovat hyviä toisilleen. Jokainen on vastuussa teoistaan, myös ap sille vaimolle. 

Olen osittain samaa mieltä, mutta silti minusta on epärealistista odottaa, että ihminen pistäisi tuntemattoman ihmisen itsensä edelle. En minäkään ikinä toivonut salasuhteeni puolisolle mitään pahaa, itseasiassa pidin siitä ihmisestä ja pidän edelleen, mutta minun näkökulmastani se oli elämäni rakkaus. Niin hurskas en ole, että olisin suostunut sitä kenenkään toisen eteen uhraamaan.

-eri

Vierailija
526/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että kesäperheilyn jälkeen tyyppi saattaa taas ottaa yhteyttä. Tietää sun loukkaantuneen vastaamattomuudestaan, joten saattaa olla normaalia innokkaampi tai esittää jotain normaalia enemmän.

No on käynyt tämä mielessä. Tai sitten laittaa viestiä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen jo miettinyt kitkerän vastauksen takaisin jos laittaa viestiä.

Ap

Mitä kitkerästä vastauksesta on hyötyä? Alkaako se kattelemaan kiukuttelevaa kakkosnaista? Odotatko hyvittelyä tai kauniita sanoja? Ei ehkä turhaan kannata.

No se mies pitää aloittajaa pilkkanaan muutenkin. Alistaa ja häpäisee. Tulee nauramaan kitksrille viesteille. Häntä ei aloittajan tunnetilat kiinnosta tippaakaan.

Vierailija
527/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Minusta on todella outo ajatus, että ihminen joka on pettänyt uskollisuuslupauksen on yhtä syyllinen kuin ihminen joka ei ole. Tavallaan se trivialisoi koko uskollisuuslupauksen merkityksen, vaikka sehän on uskottomuudessa keskiössä. Tai pitäisi olla.

Ei syyllisyydelle ole tässä väliä, mutta sillä on että aloittaja rikkoo mielenterveytensä tilanteen jatkuessa.

Vierailija
528/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Varaudu siihen, että kesäperheilyn jälkeen tyyppi saattaa taas ottaa yhteyttä. Tietää sun loukkaantuneen vastaamattomuudestaan, joten saattaa olla normaalia innokkaampi tai esittää jotain normaalia enemmän.

No on käynyt tämä mielessä. Tai sitten laittaa viestiä ihan kuin mitään ei olisi tapahtunut. Olen jo miettinyt kitkerän vastauksen takaisin jos laittaa viestiä.

Ap

Mitä kitkerästä vastauksesta on hyötyä? Alkaako se kattelemaan kiukuttelevaa kakkosnaista? Odotatko hyvittelyä tai kauniita sanoja? Ei ehkä turhaan kannata.

No se mies pitää aloittajaa pilkkanaan muutenkin. Alistaa ja häpäisee. Tulee nauramaan kitksrille viesteille. Häntä ei aloittajan tunnetilat kiinnosta tippaakaan.

Todennäköisesti ei, mutta viha on usein välttämätön välitunne irtipääsyssä. Ja kuten joku edellinen sanoi, ei se pettäjä ala kiukuttelevaa kakkosnaista katsoa, mikä on pelkästään hyvä asia jos suhteesta pyristelee irti.

Vierailija
529/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olin samanlaisessa tilanteessa ja luovuttamassa jo, mutta yllättäen mies jättikin vaimonsa ja asiat etenivät. Nyt olemme asuneet yhdessä vuoden ja viihdymme edelleen :) Tsemppiä, kummin sitten ikinä päätätkään tehdä

Vierailija
530/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei syyllisyydelle ole tässä väliä, mutta sillä on että aloittaja rikkoo mielenterveytensä tilanteen jatkuessa.

Tästä kyllä samaa mieltä. Oman itsensä vuoksi päästää irti. Ja oman itsensä takia toivottavasti oppia jotain, eikä koskaan enää suostua kakkosen rooliin. Tosirakkaudelle et koskaan ole kakkonen eikä vähempään kannata tyytyä.

Vierailija
531/1232 |
02.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olin samanlaisessa tilanteessa ja luovuttamassa jo, mutta yllättäen mies jättikin vaimonsa ja asiat etenivät. Nyt olemme asuneet yhdessä vuoden ja viihdymme edelleen :) Tsemppiä, kummin sitten ikinä päätätkään tehdä

Tiedän, että tällaisia tarinoita on, mutta näiden viljely itseään rikkovalle kakkoselle on myrkkyä.

Ja näistä unohtuu usein mainita se toinen puoli. Millainen painolasti näin alkaneeseen suhteeseen tulee. Luottamuksen rakentaminen on aivan toisenlainen haaste kuin rehellisesti alkaneessa suhteessa. Tiedän, kun olin kymmenen vuotta suhteessa joka alkoi petoksella ja lopulta kaatui ihan muihin asioihin. Mutta kyllä siinä alkuvuosina oli molemmilla käsiteltävää syyllisyydessä ja luottamuksessa.

Vierailija
532/1232 |
04.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

HUOH. Mulle on ihan sama mitä mies ajattelee mun kitkerästä viestistä jos sellaisen hänelle laitan. Mä laitan sen itseni vuoksi, mun pitää saada purkaa asia ulos. Ajatelkoot mies mitä lystää. 

Ap

Vierailija
533/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pian kuukausi viime tapaamisesta. Välillä ajattelen, että paskanveet miehestä, mutta on tullut välillä itkettyä yksinäisyyttä ja ikävää. Tämä on ihan peestä.

Ap

Vierailija
534/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ap, noista varatuista miehistä pääsee eroon samalla tavalla kuin toksisista omista miehistä. Pitää saada tarpeekseen ja päättää, että tää oli nyt tässä. Sinä vielä pidät ovea auki miehelle, kuten moni huonossa suhteessa kumppanilleen. Odottaa ja odottaa ja toivoo ja toivoo.

Tuo teidän tilanne on voinut luoda sinuun muutenkin traumasiteen eli menet korkealle ja kovaa, kun saat huomiota ja sitten taas vajoat alhoon, kun miehestä ei kuulu. Se sekoittaa dopamiiniratasi ja saa miehen tuntumaan huumeelta. Nytkin kaipaat kovasti seuraavaa annosta. 

Itse pääsin eroon sillä, että totesin miehen olevan niin paska huumediileri (piti minua hormonien puutteessa, kuten ap kärvistelee nyt ja on kärvistellyt ennenkin), että haluan vieroittautua koko huumeesta. Tarvittiin vankka päätös ja muutamia kuukausia. Sitten addiktio alkoi helpottaa. 

Usko pois, noilla "huumeannoksillasi", joita silloin tällöin saat, on kova hinta, ihan kuin muillakin narkeilla, se sotkee muun elämän jalkoihinsa. Mieti, nyt on kesä ja voisit nauttia siitä kaikessa rauhassa - mutta et voi. Miten seuraava kesä?

Vierailija
535/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Äly hoi. Missä olen kirjoittanut, että en nauti kesästä???? En yhtään missään. Mä en ole missään vaiheessa jättänyt omaa elämääni tauolle ja vain odottanut mieheh yhteydenottoa. Kyllä mulla kaikenlaista tekemistä riittää ja ulkomaillekin olen lähdössä. Pienessä mielessäsi kuvittelet mun ilmeisesti koko ajan vain ajattelevan miestä. Hoh hoijaa taas noita teidän aivopieruja.

Lopettakaa jo tuollaisten lapsellisten ja typerien oletusten tekeminen.

Ap

Vierailija
536/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Äly hoi. Missä olen kirjoittanut, että en nauti kesästä???? En yhtään missään. Mä en ole missään vaiheessa jättänyt omaa elämääni tauolle ja vain odottanut mieheh yhteydenottoa. Kyllä mulla kaikenlaista tekemistä riittää ja ulkomaillekin olen lähdössä. Pienessä mielessäsi kuvittelet mun ilmeisesti koko ajan vain ajattelevan miestä. Hoh hoijaa taas noita teidän aivopieruja.

Ap

Miksi pitää vastatanoin inhottavasti, kun kirjoittaja selvästikin tarkoitti parastasi.

Vierailija
537/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos muuttaisit yhteen sen miehen kanssa, kyllästyisitte nopeasti toisiinne ja arkeen jota elätte, ja mies etsisi taas uuden ja jännittävämmän. Ehkä sinä myös. 

Mulla on ollut monta vuotta suhde varattuun mieheen. Pidän vapaudesta ja siitä, että tunnen olevani haluttu ja arvostettu, kun olen poikkeus miehen arkeen. Eikö hän vaadi minulta mitään. En haluaisi hänen jättävän vaimoaan, enkä halua muuttaa yhteen. 

Kun tämä suhde alkoi, olin itsekin varattu. Myöhemmin erosin 20 vuotta kestäneestä suhteestani, ja totesin, etten ikinä enää halua elää kenenkään kanssa yhdessä. Suhde varattuun sopii minulle loistavasti. 

Vierailija
538/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

Miksi pitää vastatanoin inhottavasti, kun kirjoittaja selvästikin tarkoitti parastasi.

No mitäs alkoi lapsellisesti olettamaan, että mä en nauti kesästä. Kuvittelee mun vain istuvan kotona odottamassa miehen yhteydenottoa. Ei pidä olettaa tuollaisia typeryyksiä jos ei kestä palautetta.

Ap

Vierailija
539/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos muuttaisit yhteen sen miehen kanssa, kyllästyisitte nopeasti toisiinne ja arkeen jota elätte, ja mies etsisi taas uuden ja jännittävämmän. Ehkä sinä myös. 

Mulla on ollut monta vuotta suhde varattuun mieheen. Pidän vapaudesta ja siitä, että tunnen olevani haluttu ja arvostettu, kun olen poikkeus miehen arkeen. Eikö hän vaadi minulta mitään. En haluaisi hänen jättävän vaimoaan, enkä halua muuttaa yhteen. 

Kun tämä suhde alkoi, olin itsekin varattu. Myöhemmin erosin 20 vuotta kestäneestä suhteestani, ja totesin, etten ikinä enää halua elää kenenkään kanssa yhdessä. Suhde varattuun sopii minulle loistavasti. 

No mä en todellakaan reilu 40-vuotiaana halua vielä jäädä ilman kunnollista parisuhdetta. 

Ap

Vierailija
540/1232 |
11.07.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ap

No mitäs alkoi lapsellisesti olettamaan, että mä en nauti kesästä. Kuvittelee mun vain istuvan kotona odottamassa miehen yhteydenottoa. Ei pidä olettaa tuollaisia typeryyksiä jos ei kestä palautetta.

Ap

Aika defensiivinen reaktio sinulta. Lisäksi olet itse kirjoittanut, että ahdistaa.