Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Sateenkaariystävällinen matkailu?

Vierailija
23.05.2024 |

Ylellä oli tästä juttu. 

https://yle.fi/a/74-20089610

En oikeasti homona ymmärrä miten seksuaalinen toimintani vaikuttaa matkailuuni. Ei heteroidenkaan pitäisi julkisella paikalla kiehnätä ja lipoa toisiaan. Ollaan normaalisti ja hotellihuoneessa puuhataan mitä puuhataan. Päinvastoin sateenkaariliput saavat minut välittämään paikkoja, koska niiden taustalla vaikuttaa tietty poliittinen ideologia, jota en kannata. 

Kommentit (158)

Vierailija
121/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ravintoloihin pitäisi saada We speak persu -tarroja. Tietäisi että siellä saa setämiehet vonkaa p*llua 18-vuotiailta epätoivoisena. 

Setämies on asenteellinen ja ikärasistinen haukkumasana. Sinäkin tulet joskus vanhaksi ja eikös ole sitten kivaa kuunnella vittuilua ja väheksyntää ikäsi takia. Sitä luulee nuorena ettei ikääntyminen koske koskaan itseä. Jos ei tytötellä eikä pojitella, niin ei myöskään seditellä ketään. Ja mielelläänhän nuoret naiset kuulemma p** jaan onlyfanseissa esittelee rahaa vastaan, joten ei taida siinäkään ikäluokassa olla mieli kovin viaton.

Vierailija
122/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Lgbt aktivistit taas kirkumassa huomiota 🤢 eikö se jokavuotinen pervokulkue ja sateenkaariliputus riitä???

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
123/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vttu että rasitti eräässä helsinkiläisessä hotellissa se heidän naurettava homottaminen. Joka paikassa jotain sateenkaaritarroja ja yleisten tilojen seinät täynnä homosteluvalokuvia. Eiköhän lähtökohtana kuitenkin ole se, että homoseksuaalit voivat mennä mihin tahansa hotelliin aivan vapaasti ja rauhassa, eikä se todellakaan vaadi erikseen mitään homousjulistuksia hotellilta. 😂

Miksi sä olit siellä?

Miksi yleensä ollaan hotellissa? En tiennyt huonetta varatessani, että kyseessä on joku homouden ilosanomaa kaikille asiakkailleen julistava propagandalaitos. Oli muuten muutenkin aivan paska hotelli.

Kaikuiko karjujen karjunta kakkosta kairatessa?

Vierailija
124/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Musta on hämmentävää tämän Ylen viimeaikainen uutisointi, että "sateenkaari-ihmisiä" pelottaa matkailu. Itse en muista pelänneeni ja olen matkaillut puolisoni kanssa jo vuosikymmeniä. Hyvin on mennyt, jopa silloin, kun on majoituttu Keski-Euroopassa katoliseen vieraskotiin tai - hui kauheaa - oltu Pohjanmaalla. Ainoa, mikä vähän on voinut jännittää, on tilanne, jossa hotellin respa pahoitellen kertoo, että meille on varattu huone, jossa on parivuode ja sitten pitää uskaltaa sanoa, että ei haittaa, pidetään se (koska itseasiassa kyse ei ole heidän virheestä, vaan ihan tarkoituksella varattiin sellainen huone). Koskaan tähän ei ole vastattu mitään ikävää.

Pietarissa vähän jännitti, kun olivat juuri lanseeranneet sen uuden homovastaisen lain. Toki on myös maita, joihin en matkustaisi (esim. vaikka Iran), mutta toisaalta siihen riittää jo ihan pelkkä naiseus.

Jos näitä juttuja haluaa tehdä, niin voisi olla vähän tarkempi, että keitä tarkalleen pelottaa ja miksi. "Sateenkaari-ihmiset" eivät ole mikään yhteinäinen porukka. Uskoisin, että tämä on niitä tilanteita, joissa miehillä on itseasiassa vaikeampaa kuin naisilla, koska miesparit saa näppituntumani mukaan osakseen enemmän ennakkoluuloja ja suoranaista vihaa.

Vierailija
125/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En itsekään heterona mieti matkailukohteita suuntaumiseni mukaan

Ei sun tarvitse. 

Ei munkaan lesbona tarvitse. Sellaiset paikat, joihin en lesbouden takia menisi, ovat pääsääntöisesti sellaisia, etten menisi niihin muutenkaan. Jonkun Pohjanmaalle turistina matkustamisen pelkääminen on, sori vaan, ihan ihmisen itsensä korvien välissä oleva ongelma.

Vierailija
126/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tämä ketju muuten todistaa loistavasti, miksi Suomessakin tarvitaan avoimesti sateenkaariystävällisiä palveluita!

Suosittelen vetämään johtopäätöksiä palvelujen tarpeesta ennemmin perustuen oikean elämän kokemuksiin kuin johonkin Vauva-palstan trollailuihin. Oma kokemukseni on, että Suomessa saa hotellissa/ravintolassa/kahvilassa/baarissa ihan samanlaista palvelua seksuaalivähemmistöön kuuluvana kuin heterona. En keksi, mitä seksuaalisuuteeni liittyvää erikoispalvelua voisin kaivata.

Jos taas viittaat siihen, että tämä ketju osoittaa, että jotenkin merkittävä osa "oikeasti" vihaa sateenkaari-ihmisiä vaikka julkisesti esittää muuta, niin mitä siihen mitkään tarrat auttaa?

Vierailija
127/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua aina jaksaa ihmetyttää noi sateenkaarijutut. Monet homot valittaa, kun heitä ei oteta osaksi "tavallista" yhteiskuntaa ja kokevat ulkopuolisuutta. Eikö juurikin tuollainen segretaatio (= heterot tuolla ja homot siellä) ole väärin? Jos kerran kaikki ovat samanarvoisia (kuten ovatkin), niin miksi pitää olla erityisiä homohotelleja, homoparaateja, homoravintoloita ja  baareja, onpahan maailmalla homokortteleita ja asuintalojakin. Homoja lakanoissa, esiliinoissa ja pyyheliinoissa. Mitä helvettiä? Mua ei ainakaan lainkaan kiinnosta millainen hetero tai homo mun seinän takana asuu. Kunhan elää yöt hiljaa, jotta mä saan nukkua hyvin yöni ennenkuin aamulla herään ja lähden töihin. Miksi ihmisiä pitää eritellä seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Mä en tajua. 

Vierailija
128/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vttu että rasitti eräässä helsinkiläisessä hotellissa se heidän naurettava homottaminen. Joka paikassa jotain sateenkaaritarroja ja yleisten tilojen seinät täynnä homosteluvalokuvia. Eiköhän lähtökohtana kuitenkin ole se, että homoseksuaalit voivat mennä mihin tahansa hotelliin aivan vapaasti ja rauhassa, eikä se todellakaan vaadi erikseen mitään homousjulistuksia hotellilta. 😂

Pistä paikan nimi jakoon, niin tietää pysyä poissa.

(Tai hakeutua paikan päälle, jos tällainen lomailu kiinnostaa.)

Vierailija
129/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mua aina jaksaa ihmetyttää noi sateenkaarijutut. Monet homot valittaa, kun heitä ei oteta osaksi "tavallista" yhteiskuntaa ja kokevat ulkopuolisuutta. Eikö juurikin tuollainen segretaatio (= heterot tuolla ja homot siellä) ole väärin? Jos kerran kaikki ovat samanarvoisia (kuten ovatkin), niin miksi pitää olla erityisiä homohotelleja, homoparaateja, homoravintoloita ja  baareja, onpahan maailmalla homokortteleita ja asuintalojakin. Homoja lakanoissa, esiliinoissa ja pyyheliinoissa. Mitä helvettiä? Mua ei ainakaan lainkaan kiinnosta millainen hetero tai homo mun seinän takana asuu. Kunhan elää yöt hiljaa, jotta mä saan nukkua hyvin yöni ennenkuin aamulla herään ja lähden töihin. Miksi ihmisiä pitää eritellä seksuaalisen suuntautumisen mukaan? Mä en tajua. 

Eli sukupuolivähemmistöt haluavat samanlaisen systeemin kuin aikoinaan oli Yhdysvalloissa värillisten kanssa? Busseissa oma alue vain sukupuolivähemmistöille, hotellit, ravintolat ja kaupat, joihin vain sukupuolivähemmistöön kuuluvat ovat tervetulleita? Ei kuulosta ihan terveeltä. 

Vierailija
130/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

omalla paikkakunnalla kävi niin että eräs julkisuudesta tuttu sateenkaari pari meni aina lomalla kristittyyn majoitukseen ja haastoi yrittäjät oikeuteen syrjinnästä ,eli oli varmaan rahanteko mielessä valinnut majoituksen. kahtena vuotena ,eri yrittäjät. eli oli oikein lehdessä juttua. olen huomannut että priden aikana sateenkaari porukka menee ilmeisesti oikeusjuttu mielessä esim.hyväntekeväisyys ja leipäjono kauppoihin ja tarkoitus on varmaan saada jotain uhriutumista aikaan väkisin.vaikka hyväntekeväisyys mummot palveli meikattua queer meistä kohteliaasti. ei ole hyvä diili ainakaan hyväuskoiselle yrittäjälle.sivusta seurannut.pirkanmaa alue.

Vierailija
131/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

up

Vierailija
132/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sori vaan mutta törmäätte ihan joka päivä lasten kanssa homoihin ja lesboihin busseissa, ruokakaupassa, leikkipuistossa, koulussa, terveysasemalla jne jne

Joku heistä saattaa jopa puhua ääneen!

Niin. Onko joku väittänyt muuta? Täällä lähinnä ihmetellään, että missä ja miten Suomen majoitusliikkeiden homofobia ilmenee. Esimerkkejä ei ole juurikaan tarjoiltu, turhaa ulinaa sitäkin enemmän.

Vierailija
133/158 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Hotelli kuin mikä tahansa muukin yritys saa profiloitua aivan niin kuin itse parhaaksi katsoo. Miksi vapaa markkinatalous ei maistu?

Tähän ei sitten kukaan osannut vastata...

Vierailija
134/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jutun kuvituksessa romuluinen ja isokokoinen transnainen tyttöystävänsä kanssa. Suomessa saa varmaan olla rauhassa, mutta voin hyvin kuvitella, että konservatiivisemmissa maissa tommoinen tyttöilevä mies herättää ärtymystä. Varsinkin kun se miehisyys paistaa kauas. 

Vierailija
135/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Miksi me kantaisimme lomarahamme yrityksille, joissa palvelu saattaa olla nuivaa ja tympeää? En ole varma riittääkö tarra siihen mutta jonkinlainen sateenkaarisertifikaatti kyllä.

T. Sateenkaariperheellinen

Kerrotko olevasi homo vai mistä päättelet nuivan kohtelun johtuvan homoudestasi?

Eihän se näillä uskovaisilla voi mistään muusta johtua. Sen alle voi lakaista näppärästi kaikki elämän vastoinkäymiset. Kätevää.

Vierailija
136/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Hotelli kuin mikä tahansa muukin yritys saa profiloitua aivan niin kuin itse parhaaksi katsoo. Miksi vapaa markkinatalous ei maistu?

Tähän ei sitten kukaan osannut vastata...

Onko se niin vapaata jos prideliput liehuvat ja pyörivät vastaan kaikkialla ja pienikin nuivuus tulkitaan aggressiivisena fobiana sateenkaariaatetta kohtaan.

Tuo taas itsessään ruokkii lisää nuivuutta.

Juuri siksi kun tämä ei tunnu vapaalta vaan syöttämiseltä ja painostukselta asiassa joka on kaikkea muuta kuin yksiselitteinen. Paitsi sen kahden sukupuolen osalta.

Vierailija
137/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sukupuolivähemmistöt haluavat samanlaisen systeemin kuin aikoinaan oli Yhdysvalloissa värillisten kanssa? Busse

Haluavat sekä turvalliset tilat itselleen että vapaan pääsyn kaikkiin muihin tiloihin. Reilulta kuulostaa.

Vierailija
138/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli sukupuolivähemmistöt haluavat samanlaisen systeemin kuin aikoinaan oli Yhdysvalloissa värillisten kanssa? Busse

Tämä. Hyvä esimerkki on myös ns sateenkaarimessut. Ovatko nämä arvon pervot tulleet ajatelleeksi, että vaatimukset omista turvallisista tiloista ja muusta, sekä jatkuvat erilaisuuden ja seksuaalisuuden hierominen muiden naamaan ihan tasan ja vain _lisäävät_ eriytymistä ja kuplaantumista? Sairasta ja typerää. 

Vierailija
139/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

itse en mökkivuokraajana kyllä vuokraa mökkiäni homo tai lespopareille ettei mökkini saastu perkeleen lapsista

Vierailija
140/158 |
24.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jutun kuvituksessa romuluinen ja isokokoinen transnainen tyttöystävänsä kanssa. Suomessa saa varmaan olla rauhassa, mutta voin hyvin kuvitella, että konservatiivisemmissa maissa tommoinen tyttöilevä mies herättää ärtymystä. Varsinkin kun se miehisyys paistaa kauas. 

Menin katsomaan kuvia ja nyt ihmettelen mitä horiset. Olen nähnyt varmaan tuhansia miehisempiä naisia. Eikä se ole oikeutus minkäänlaiselle huonolle kohtelulle.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kahdeksan neljä yhdeksän