Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ylppärijuhliin mielestäsi laittaa sandaalit. Juhlakengät kai kuuluu olla umpinaiset?

Vierailija
23.05.2024 |

Taitaa olla helle lakkiaispäivänä. Sukkikset jää ihan suosiolla pois joten sandaalit senkin puolesta. 

Kommentit (71)

Vierailija
41/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ihan sama. Ei siellä kukaan sinun kenkiäsi katsele. 

Noinko veikkaat?

😳😳😳 kyllä katsoo.

Kyllä asianmukaisuus huomioidaan.

Ei etiketti turhanpäiten ole olemassa.

Anteeksi, unohdin olla tarkka. Eli siis: Ei seillä kukaan TÄYSIPÄINEN sinun  kenkiäsi katsele. 

Yo-juhliin ei ole mitään etikettiä, joten senkin puoleen riehut turhaan. 

Verrattavissa kutsuihin, päivätilaisuus. Jos ei yltiöjuhlallisuuksia ole järjestetty niin ns. vierailupuku ja umpiavokkaat tai sandaalit oman harkinnan mukaan.  Mitä isäntäväki nyt odottaa vierailtaan. 

Vierailija
42/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Esim. tässä upeat juhlakengät kevään lakkiaisiin, eikä hikoa jalat!

https://www.mytheresa.com/euro/en/women/rene-caovilla-butterflies-cryst…

Onpa epämukavan näköiset. Miksi naisille aina tyrkytetään kauheita korkoja?

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut käydä vuosiin yhtään missään juhlissa. Kun menee vaömistujaistilaisuuteen niin totuus paljastuu. Sielä on collarihousua ja t-paitaa. Naisia vanhoissa ruttuisissa liian pienissä vermeissä. Ylipukeutumisen tunne valtaa jos hiukankin panostaa. 

Ei kyllä niissä piireissä, joissa minä liikun. Kaikilla miehillä puku ja siistit kengät, naisilla leninki

Niissä piireissä, joissa itse liikun naisilla on Putkinki. Leninki on jo mennyt pois muodista. 

Vierailija
44/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sinähän se siististi pukeutuja olit😄

Ja sinä loukkaantuja. Oliko sulla muuta?

Eikähän tämä ollut tässä. Menen nyt pukeutumaan siististi kun olen menossa kaverin kanssa syömään. Juhliin mulla on erilaiset vaatteet. Kukin tavallaan. :)

Vierailija
45/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eikähän tämä ollut tässä. Menen nyt pukeutumaan siististi kun olen menossa kaverin kanssa syömään. Juhliin mulla on erilaiset vaatteet. Kukin tavallaan. :)

Eli juhliin et pukeudu siististi. Tämä selvä. 

Vierailija
46/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Illalla biletykseen korkeat sandaalit käy. Varsinaiseen koulun ylioppilasjuhlaan umpinainen kärki.

Vierailija
47/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Eli juhliin et pukeudu siististi. Tämä selvä. 

Hyvä että selvensi :D

Vierailija
48/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Illalla biletykseen korkeat sandaalit käy. Varsinaiseen koulun ylioppilasjuhlaan umpinainen kärki.

Missä on sanottu, että kouluun ei saa mennä avokärkisissä kengissä? Eihän suurin osa vieraista edes mene koululle, koska siellä ei useinkaan ole tilaa. 

Vierailija
49/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse olen menossa vain vieraaksi yo-juhliin, mutta justiin katselin kenkäkaupoista kenkiä. Ei oikein löytynyt. Noita sandaaleja ja sandaletteja ja muita oli, mutta ei oikein kunnon juhlakenkiä kuin tylsästi mustana. Kootkin oli kaikki menneet, jotain veneitä 43 numerolla oli vielä hyllyssä.

Baltiasta saa kaikenlaisia kenkiä, sinne pitää tehdä kesällä hankintareissu. Suomeen ei osata tuoda tai kustannussyistä tuoda valikoimaa.

Vierailija
50/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Korkeat sandaalit? 

Vierailija
51/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Crocseja en laittaisi. 

Vierailija
52/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Missä on sanottu, että kouluun ei saa mennä avokärkisissä kengissä? Eihän suurin osa vieraista edes mene koululle, koska siellä ei useinkaan ole tilaa. 

Avokärkiset on enemmän vapaa-ajan ja iltabileiden juttu, kun muutenkin pukeudutaan paljastavammin. Juhlavaan pukeutumiseen kuuluu edelleen umpinainen kärki. Juhlissa saa olla arvokas ja tylsä, niihin ei mennä itseä korostamaan ja esittelemään vaan osoittamaan kunnioitusta päivänsankarille.

Vierailija
53/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut käydä vuosiin yhtään missään juhlissa. Kun menee vaömistujaistilaisuuteen niin totuus paljastuu. Sielä on collarihousua ja t-paitaa. Naisia vanhoissa ruttuisissa liian pienissä vermeissä. Ylipukeutumisen tunne valtaa jos hiukankin panostaa. 

Ei kyllä niissä piireissä, joissa minä liikun. Kaikilla miehillä puku ja siistit kengät, naisilla leninki

Tai hame. Omenavartaloisena en käytä leninkejä. 

Vierailija
54/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi laittaa sandaalit kunhan kyseessä ei ole mitkään urheilusandaalit tai rantaläpsykkäät. 

Vierailija
55/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Riippuu tietysti siitäkin missä roolissa juhlissa olet: ylioppilas vai vieras. Ylioppilashan on usein samassa varustuksessa koululta aamuyön pikkutunneille asti, vaikka mikäänhän ei tietenkään estä vaihtamasta kenkiä jos juhlat on kotona. 

Vierailla sen sijaa pukeutuminen on vapaa-muotoisempaa, kunhan on siitiä ja juhlavaa. 

Vierailija
56/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Avokärkiset on enemmän vapaa-ajan ja iltabileiden juttu, kun muutenkin pukeudutaan paljastavammin. Juhlavaan pukeutumiseen kuuluu edelleen umpinainen kärki. Juhlissa saa olla arvokas ja tylsä, niihin ei mennä itseä korostamaan ja esittelemään vaan osoittamaan kunnioitusta päivänsankarille.

Tuo sääntö koskee musta vaan tyyliin linnan juhlia, ja sielläkin on näitä avokärkisiä nähty. 

Vierailija
57/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Et vielä kertonut, mistä lähteestä tietosi on peräisin. Ja millä tavalla se on itsensä esittelyä, jos laittaa juhlasandaalit avokkaiden sijaan? Tai vaikka avokärkiset avokkaat?

Vierailija
58/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlakenkien ei kuulu olla umpinaiset, ellei kyseessä ole joku virallinen valtiovierailu tms. Mistä näitä juttuja keksitte!

Vierailija
59/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mä ajattelin laittaa espadrillot valmistujaisiin🤔 Ovat ulkojuhlat. Mekko on kyllä astetta juhlallisempi kuin ihan perus trikookesämekko. Sellainen isohelmainen on. En esim kauppareissulle lähtisi se päällä, olisi ylipukeutunut olo, mutta minusta on sopiva puutarhajuhliin päivällä. 

Vierailija
60/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Höpöhöpö. Kyseessä on nuorten vapaamuotoinen juhla, ei mikään frakki päällä pönötys. Monilla opettajillakin on yo-tilaisuudessa avokärkiset kengät. Ja nuorilla yhä useammin tennarit tai ballerinat. Ei mitään ongelmaa.