Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Voiko ylppärijuhliin mielestäsi laittaa sandaalit. Juhlakengät kai kuuluu olla umpinaiset?

Vierailija
23.05.2024 |

Taitaa olla helle lakkiaispäivänä. Sukkikset jää ihan suosiolla pois joten sandaalit senkin puolesta. 

Kommentit (71)

Vierailija
21/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy juhlissa esittelemässä itseäni vaan onnittelemassa sankaria. Siistit vaatteet riittävät, ei ne mitään virallisia tilaisuuksia ole.

Tää on jotenkin niin suomalainen kommentti. Ei tietenkään juhliin pukeuduta juhlavaatteisiin siksi että "esitellään itseä" vaan sillä kunnioitetaan juhlien isäntäväkeä. Juhliin siis aina juhlavaatteet. 

Etkö oikeasti hahmota, että juhlia on hyvin monelaisia. On täysin eri asia mennä linnanjuhliin kuin vaikkapa puutarhajuhliin mökille. Ei niihin pueta samanlaisia vaatteita. 

Vierailija
22/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Et ole tainnut käydä vuosiin yhtään missään juhlissa. Kun menee vaömistujaistilaisuuteen niin totuus paljastuu. Sielä on collarihousua ja t-paitaa. Naisia vanhoissa ruttuisissa liian pienissä vermeissä. Ylipukeutumisen tunne valtaa jos hiukankin panostaa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jätä alkkaritkin pois! -Ja hame.

Mitäs noita turhia.

Vierailija
24/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Iltapuvun kanssa kuuluu laittaa umpikärkiset kengät.

Mun mielestä kesämekon kanssa saa laittaa sandaalit. Jalat nätisti hoidettuna tietty.

Onhan kumisaappaatkin umpikärkiset. Pistä aapee ne.

Vierailija
25/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En käy juhlissa esittelemässä itseäni vaan onnittelemassa sankaria. Siistit vaatteet riittävät, ei ne mitään virallisia tilaisuuksia ole.

Tää on jotenkin niin suomalainen kommentti. Ei tietenkään juhliin pukeuduta juhlavaatteisiin siksi että "esitellään itseä" vaan sillä kunnioitetaan juhlien isäntäväkeä. Juhliin siis aina juhlavaatteet. 

Kaikkiin juhliin aina samat vaatteet? Itse kyllä pukeudun tilaisuuden mukaan ja minulla on monenlaisia erilaisiin juhliin soveltuvia asuja. Ei tulisi mieleenkään mennä esim. yo-juhliin iltapuvussa, vaikka iltapukukin on juhlavaate. 

Vierailija
26/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kiitos vinkistä, laitan juhliin sandaalit, joissa mukavat tennissukat

kari 58v

Vierailija
27/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

On paljon juhlakenkiä, jotka eivät todellakaan ole umpinaisia!

Mutta pitäähän jalka ja kynnet olle hoidettu. Ja varpaiden kynnet lakattu.

https://row.jimmychoo.com/en/women/shoes/azia-110/black-patent-leather-…

Vierailija
28/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Määrittele juhlavaate. Mitä se sinulle tarkoittaa?

Vierailija
29/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kari 58v

Hyvä Kari! Mä jo ajattelin, että eikö täällä tajuta tätä koodia ja koodin pointtia.

Terveisin Sari ja umpikärkiset (juhla)kumisaappaat.

Vierailija
30/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

kari 58v

Ne sopivatkin oikein hyvin reiskan 50v juhliin juoppopuistikkoon. 

Vierailija
31/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Esim. tässä upeat juhlakengät kevään lakkiaisiin, eikä hikoa jalat!

https://www.mytheresa.com/euro/en/women/rene-caovilla-butterflies-cryst…

Vierailija
32/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikkiin juhliin aina samat vaatteet? Itse kyllä pukeudun tilaisuuden mukaan ja minulla on monenlaisia erilaisiin juhliin soveltuvia asuja. Ei tulisi mieleenkään mennä esim. yo-juhliin iltapuvussa, vaikka iltapukukin on juhlavaate. 

Täällä juhliin siististi pukeutujat nyt näköjään loukkaantuu. 

Vierailija
33/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille en voi mitään, jos loukkaannut siitä, että kaikilla ei ole vain yhtä juhlavaatetta, joka puetaan aina päälle oli juhla mikä tahansa. 

Vierailija
34/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä täällä maalla istuskellaan puutarhassa varjon alla nauttimassa helteestä. Juhlamekot päällä, kengät potkittu jonnekin, paljaan varpaat työnnettynä tuoreeseen kevätnurmeen. Miespolot kärvistelevät hikisissä puvuissaan. Mutta toki siellä koululla päätösjuhlassa on avokkaat.

Vierailija
35/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Juhlavaate on varsin laaja käsite. Monilla (itseni mukaan lukien) on myös vaatteita, jotka sopivat sekä arkeen että juhlaan. Esim. juhlava toppi menee työasuna farkkujen kanssa ja juhlavaatteena hameen kanssa. Koruilla saa myös paljon muutettua asun ilmettä. Harvalla on niin paljon juhlia, että on järkevää ostaa pelkästään juhlissa käytettäviä vaatteita. 

Vierailija
36/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naiset kyllä, miehet ei. 

Miehet eivät voi käyttää sandaaleja kaupungilla koskaan. Loaferit ok, mutta ei sandaalit. Uimarannalla varvastossut menee 

Vierailija
37/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Sille en voi mitään, jos loukkaannut siitä, että kaikilla ei ole vain yhtä juhlavaatetta, joka puetaan aina päälle oli juhla mikä tahansa. 

Sinähän se siististi pukeutuja olit😄

Vierailija
38/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sinähän se siististi pukeutuja olit😄

Ja sinä loukkaantuja. Oliko sulla muuta?

Vierailija
39/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ole tainnut käydä vuosiin yhtään missään juhlissa. Kun menee vaömistujaistilaisuuteen niin totuus paljastuu. Sielä on collarihousua ja t-paitaa. Naisia vanhoissa ruttuisissa liian pienissä vermeissä. Ylipukeutumisen tunne valtaa jos hiukankin panostaa. 

Ei kyllä niissä piireissä, joissa minä liikun. Kaikilla miehillä puku ja siistit kengät, naisilla leninki

Vierailija
40/71 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei kyllä niissä piireissä, joissa minä liikun. Kaikilla miehillä puku ja siistit kengät, naisilla leninki

Liikut siis 1920-luvun piireissä. Leninki :D