Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Pluskokoisille löytyy vaikka miten paljon ihania mekkoja!

Vierailija
23.05.2024 |

Ihmettelin kun se yksi pluskokoinen vaikuttaja valitti ylen jutussa muutama viikko sitten ettei isokokoisille löydy vaatteita.

Olen itse kokoa 48/50 ja tänä keväänä hankkinut paljon ihania mekkoja vaatekaappiini.

Eikä mitään temupaskaa, vaan vastuullisia kotimaisia valmistajia. Esim. Kaikolla on aivan ihania mekkoja, toinen suosikkini on Kude design.

Kyllä niitä isoja kokoja on tarjolla!

Kommentit (121)

Vierailija
21/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse en välitä marinanso-kaavuista joissa on joko jotain räikeitä tai sitten sinapinsävyisiä ja lähinnä taaperoiden pyjamaan sopivia kuvioita enkä muistakaan värikkäistä ja telttamaisista mekoista jotka saa näyttämään todellistakin valtaisammalta. Siihen vielä jotkut vaneriset tai huovutetut korvikset niin ou jee.

Se annikkasaarikko-tyyli sopii aika harvalle. Ei oikeastaan edes annikkalle itselleen.

Vierailija
22/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden hinta tulisi muodostua koon mukaan. Meneehän XXXL mekkoon rutkasti enemmän kangasta kuin kokoon M tai L. Ja M kokokin on nykyään isohko vaate. Laihdutan ennemmin, että mahdun entiseen, en osta uutta. 

Kuvitteleeko joku vielä, että vaatteen hinta määräytyy pelkän kankaan määrän mukaan. Työ, suunnittelu, markkinointi, myynti ym tarvitaan ihmisiä työtä tekemään. Eri asia jos itse ompelee itselleen niin kankaan ja langan menekki vaan, mutta tässä ketjussa ei mielestäni puhuttu itsetehdyistä vaatteista.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joka kaupassahan on metritolkulla niitä plussakokoja, on omat plussamallistotkin. Taannoin kävin jossain popup-naistenvaatemyymälässä, sielläkin oli kokoja xs-m ehkä 10 rekillistä ja l-xx...l kokoja varmaan 20, että turha valittaa.

Vierailija
24/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Saman olen huomannut. Olen kokoa 40 ja ainakin elloksella on vaikka mitä ihanaa kosta 42/44 ylöspäin. 

Vierailija
25/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Samanlaisia säkkejä näytti olevan kuin muuallakin.

Googlasin ja äkkiseltään tuolla kaikolla oli jotakin ihan nättiä mekkoakin -normaalikokoisen mallin päällä. Silloin se väljyys on kivan näköistä toisin kuin pullealla.

Näin siis minusta joka itsekin olen valitettavasti tätä nykyä pluspallomallia.

Vierailija
26/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Joo tehdään helppoja telttoja.Ei hihan istutuksia eikä muutakaan muotoja itse vaatteeseen.Aikoinaan olin ompelu tehtaassa ja siellä kaavat tehtiin todella hyvin ja sopiviksi vartalolle.

Vierailija
27/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan termiä pluskokoinen.

Isojen tyttöjen mallisto 🤡 Tyttömäisyys on tuollaisista rahtialuksen kokoisista läskeistä kaukana. Mitä läskimpi nainen, sitä enemmän mieheltä se näyttää.

Tää. Ajatelkaa, jos taikinanaamamiesten vaatteita myytäisiin isojen poikien mallistoina :D

Tai jos XS-kokoa sanottaisiin pienten tyttöjen mallistoksi.

Vierailija
28/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tsekkasin Kude Designin ja Kaikon. Suurimmaksi osaksi kuoseja, joista en pidä ollenkaan. Ja kaikkien hinnat liikaa mun lompakolle.

Onneksi on Temu ja Shein. :)

Vierailija
29/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tarkoitatko sitä vuoden suunnittelijaa? Hän ei ole 48/50, vaan muistaakseni sanonut olevansa 58/60. Tottakai koolle xxl löytyy vielä vaatteita, mutta sitten jotain 5xl ei löydykään. 

Vierailija
30/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vaatteiden hinta tulisi muodostua koon mukaan. Meneehän XXXL mekkoon rutkasti enemmän kangasta kuin kokoon M tai L. Ja M kokokin on nykyään isohko vaate. Laihdutan ennemmin, että mahdun entiseen, en osta uutta. 

Kangas on halpaa verrattuna työhön ja työtä menee saman verran niin isoon kuin pieneen mekkoon. Sun periaatteella lastenvaatteiden pitäisi olla noin 20 % aikuisten vaatteiden hinnasta.

Vierailija
31/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Joka kaupassahan on metritolkulla niitä plussakokoja, on omat plussamallistotkin. Taannoin kävin jossain popup-naistenvaatemyymälässä, sielläkin oli kokoja xs-m ehkä 10 rekillistä ja l-xx...l kokoja varmaan 20, että turha valittaa.

Niinhän kuulu olla. Xs-M  on kolme eri kokoa XS, S ja M. L-5XL on 6 eri kokoa.

Vierailija
32/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Et ilmeisesti osaa kaavoittaa vaatteita ja laskea kankaiden menekkiä? Ero ei ole niin suuri kuin luulet. Loput kankaastahan jää leikkuujätteeksi ja sitä jää enemmän pienikokoisia vaatteita tehdessä jos sitten ei taa suurta sarjaa pienikokoisilta vaatteista. Leikkuujötekin lasketaan mukaan tuotteen kuluihin vaatetusteollisuudessa.

Vierailija
33/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ulla Popkenilla on kivoja vaatteita plussille. Itse en ole kovin iso ja näiden pienin koko on joskus sopiva, joskus sekin iso, mutta kannattaa katsoa. Samoin Zizzillä hyvännäköisiä bleisereitä ym, siistejä, esim toimistovaatteita.  

Liian

Kalliita.  

Ne.

On.

Vierailija
34/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dressmannnilta löytyy 6 XL vaatteita. Ne on ihan ok. Edullisia.

Vierailija
35/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Dressmannnilta löytyy 6 XL vaatteita. Ne on ihan ok. Edullisia.

T paitoihin voi ommella pitsin kaula aukkoon ja hihansuihin. Dresmannin 6xl koko on sopiva mulle. Alennuksessa saa kympillä t.paidan, joka mahtuu päälle.

Vierailija
36/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Inhoan termiä pluskokoinen.

Isojen tyttöjen mallisto 🤡 Tyttömäisyys on tuollaisista rahtialuksen kokoisista läskeistä kaukana. Mitä läskimpi nainen, sitä enemmän mieheltä se näyttää.

Tää. Ajatelkaa, jos taikinanaamamiesten vaatteita myytäisiin isojen poikien mallistoina :D

Mitä läskimpi mies on, sitä enemmän naiselta se näyttää.

Vierailija
37/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savosta, Kuopion suunnalta saa noita 5xl-6xl vaatteita naisille, mutta ei ok seudulta.

Vierailija
38/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Savosta, Kuopion suunnalta saa noita 5xl-6xl vaatteita naisille, mutta ei ok seudulta.

Pk seudulla ei myydä liikkeissä isoja kokoja. Esim. Stockmannilla Helsingissä ei ole isoja kokoja 5xl-6xl, housuja ei saa sieltä.

Savosta ja maaseudulta saa marketeistakin isoja housuja naisille halvalla. Savolaiset naiset ovat muhkeita.

Vierailija
39/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kaikot ja kudet näyttää siltä, että vuosikymmeniä sitten lakkautettujen B-mielisairaaloiden kroonikkopotilaitten vaatteet on laitettu myyntiin. Kulkisin kesän mieluummin nakuna kuin noissa järkyttävissä rytkyissä.

Vierailija
40/121 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kaikot ja kudet näyttää siltä, että vuosikymmeniä sitten lakkautettujen B-mielisairaaloiden kroonikkopotilaitten vaatteet on laitettu myyntiin. Kulkisin kesän mieluummin nakuna kuin noissa järkyttävissä rytkyissä.

Hae dressmannin big man osastolta vaatteet. Siistejä on ja koot riittää oikeasti ryhävalaallekkin!

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi yksi yksi