Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Miellyttäjä-ihmiset on rasittavia

Vierailija
23.05.2024 |

Varsinkin naisissa yleinen piirre, naiset kun on keskimäärin kasvatettu ajattelemaan jatkuvasti mitä muut on heistä mieltä.

Miellyttäjä-ihmisillä en tarkoita normaaleja käytöstapoja noudattavia, vaan sellaisia, joiden ajattelu ja mielipiteet vaihtelevat sen mukaan missä seurassa he ovat. Kun miellyttäjä aistii olevansa jostain asiasta eri mieltä keskustelukumppanin kanssa, hän ei kerro omaa mielipidettään.

Keskustelukumppanin jatkuva peesailu on kuitenkin rasittavaa ja epäkiinnostavaa. Ihminen, joka ei nosta mitään omia kiinnostavia näkökulmiaan keskusteluun, koska ei voi olla varma saavatko ne kannatusta, on yksinkertaisesti tylsä.

Mun viesti siis on että miellyttäjä-ihmiset, päinvastoin kuin luulette, ette ole miellyttäviä. Lakatkaa katsomasta itseänne ulkopuolelta ja kertokaa aitoja fiiliksiä ja omia ajatuksia. Se on sata kertaa kiinnostavampaa ja MIELLYTTÄVÄMPÄÄ.

Kommentit (145)

Vierailija
41/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kyse on enemmänkin kommunikaatiotavasta. Naisilla se on usein sellainen, että pyritään etsimään jotain yhteistä keskustelukumppanin kanssa ja tekemään tilanteesta miellyttävä.Omat mielipiteet tuodaan esiin pehmeämmin, eikä aleta väittämään ja jankkaamaan. En tajua miksi olisin tekemisissä tyyppien kanssa, jotka tekevät kommunikaatiotilanteesta epämiellyttävän. Pitäköön tunkkinsa. 

Kyse ei aloituksessa ollut siitä että esittäisi mielipiteensä jotenkin "pehmeämmin". Vaan että ei esitä niitä ollenkaan jos toinen on eri mieltä. Puuduttavaa ja tappavan tylsää seuraa ihmiselle, joka on utelias ja kiinnostunut pohdiskelemaan monia ihmisyyden ja elämän eri asioita useista näkökulmista.

ap

Vierailija
42/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Erimielisyystilanteissa lapsekas raivoaminen, toisen törkeä haukkuminen,nämähän ne ovat joilla palstanaiset osoittavat arvostusta sille että ei ole miellyttäjä. 

Älkää nyt viitsikö aina valehdella, käy jo tylsäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tapailin tuollaista miellyttäjä- miestä. Kaikki kävi ja itse ehdotti asioita joista arvaili minun pitävän. 

Ja lopuksi ei viitsinyt ilmaantua paikalle itse ehdottaamiinsa asioihin. 

Vierailija
44/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan oman stoorinsa voisi sitten kirjoittaa entisistä miellyttäjistä, jotka nelikymppisinä emansipoituu "vetämään rajojaan" tyylillä joka on lähinnä itsekeskeinen. Eli mennään toiseen äärilaitaan, käyttäydytään itsekkäästi ja perustellaan se sillä että "elin aiemmin muille" ja "en kuunnellut itseäni". Argh.

He lopettavat miellyttämisen ja ovat heti muiden mielestä itsekkäitä? Kun nainen ei hoivaa, paapo ja palvele, on heti itsekäs? Joopa joo. 

Ei. Entiset miellyttäjät, joita tuossa tarkoitin, on kuin lapset jotka harjoittelee itsensä rajaamista: menee äärilaitaan eli perustelee huonoa käytöstä sillä että aiemmassa elämässään on oltu liian kilttejä. Se on lähinnä kiusallista seurattavaa.

Vierailija
45/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kyse on enemmänkin kommunikaatiotavasta. Naisilla se on usein sellainen, että pyritään etsimään jotain yhteistä keskustelukumppanin kanssa ja tekemään tilanteesta miellyttävä.Omat mielipiteet tuodaan esiin pehmeämmin, eikä aleta väittämään ja jankkaamaan. En tajua miksi olisin tekemisissä tyyppien kanssa, jotka tekevät kommunikaatiotilanteesta epämiellyttävän. Pitäköön tunkkinsa. 

Kyse ei aloituksessa ollut siitä että esittäisi mielipiteensä jotenkin "pehmeämmin". Vaan että ei esitä niitä ollenkaan jos toinen on eri mieltä. Puuduttavaa ja tappavan tylsää seuraa ihmiselle, joka on utelias ja kiinnostunut pohdiskelemaan monia ihmisyyden ja elämän eri asioita useista näkökulmista.

ap

Itse taas tykkään pohdiskella asioita useinkin ihan vaan itsekseni. Väittelytilanteista mulla on sellaisia kokemuksia, että monen ihmisen kanssa noita kannattaa vältellä. Menee vaan hermot, aikaa ja energiaa täysin hukkaan. Ei kiitos. 

Vierailija
46/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen aloittajan kanssa 100% samaa mieltä. Hajuton, mauton, tylsä. Sillä kuvailisin AP:n kuvailemaa ihmistyyppiä. Tiedän monta sellaista omassa tuttavapiirissä. Ja huom TUTTAVA. Tuollaisen väistelijän kanssa ei ikinä pysty suhdetta syventämään niin että voisi kutsua ystävyydeksi. 

Vierailija
47/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kaikesta tästä kertonee jo sekin, miten palstan naiset vastaavat kun joku kommentti ei silitä myötäkarvaan?

Todellakin ilahtuvat siitä että ei ole myötäilijä! (jättimäärä sarkasmia)

Eli toisin sanoen haluaisit kuitenkin, että palsta naiset yrittäisivät miellyttää sinua? Sinusta se jopa kuuluisi asiaan? 

Kai "en tajua mitään"-olkiukko. Ainakin toivottavasti...

Vierailija
48/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naapurina mies, joka haluaa miellyttää kaikkia. Eli puhuu todella paljon, ei kuuntele lainkaan omaa mielipidettäni. Naapuri mies heti neuvomassa lähes kaikista asioista, kun häneltä ei ole kysytty yhtään mitään? Kun itse osaan lähes kaikki työt hoitaa täällä pihassa ilman hänen apuaan. Yrittää ystävyyttä kanssani ja pyytää myös miesystävääni tulemaan heille kylään.  Kun ei oikeasti jaksa tätä naapuri miestä, joka puhuu koko ajan. Luuli ensin, että olen 30-vuotias nainen ja aina sanoi minulle, että kyllä sinä opit ennen pitkään, kun tulen vanhaksi? Oli ihmeissään, kun kerroin hänelle, että olen jo 60+ vuotias nainen ja häntä 10 vuotta vanhempi. On edelleen neuvomassa minua? Ja ei edelleen lainkaan kuuntele ketään? Näitä yli puheliaita miehiä löytyy aika paljon, kun en vain jaksa kuunnella jatkuvaa puheen sorinaa ja oma ego aina se tärkein. Toki ymmärsin, että tällä miehellä ei ole oikeasti ketään miesystäviä ja yrittää väkisin saada kenestä tahansa ystävän. Ja nuorena naisena ravintolassa, niin miehet kuvittelevat, kun kehuvat itseään, että missä ammatissa ovat, että kuinka paljon rahaa heillä on ym. Ei kiinnosta tämän kaltaiset miehet, ei nuorena ei myöskään nykyään. Sain kyllä hyvin toimeen tulevan miehen aikoinaan, mutta en valinnut häntä rahan tai tittelin vuoksi. Hän osasi kuunnella vastavuoroisesti. Arvostan ihmisissä eniten sitä älykkyys osamäärää. Siis sitä elämän viisautta, jota ei saa oikeasti koskaan millään rahalla. Se viisaus on synnyin lahja. Tarkoitan tällä sitä, että kohtelee toisia siten, kun toivoisi itseään kohdeltavan. 

Vierailija
49/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä rasittavimpia on ne jotka mielestään muka aina oikeessa ja aina eri mielipide kuin itsellä on asiaan kuin asiaan. Ei ikinä samaa mieltä mistään, varmaan jos hukkuu niin kannattaa etsiä vastavirrasta. 

Vierailija
50/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Kokonaan oman stoorinsa voisi sitten kirjoittaa entisistä miellyttäjistä, jotka nelikymppisinä emansipoituu "vetämään rajojaan" tyylillä joka on lähinnä itsekeskeinen. Eli mennään toiseen äärilaitaan, käyttäydytään itsekkäästi ja perustellaan se sillä että "elin aiemmin muille" ja "en kuunnellut itseäni". Argh.

He lopettavat miellyttämisen ja ovat heti muiden mielestä itsekkäitä? Kun nainen ei hoivaa, paapo ja palvele, on heti itsekäs? Joopa joo. 

Ei. Entiset miellyttäjät, joita tuossa tarkoitin, on kuin lapset jotka harjoittelee itsensä rajaamista: menee äärilaitaan eli perustelee huonoa käytöstä sillä että aiemmassa elämässään on oltu liian kilttejä. Se on lähinnä kiusallista seurattavaa.

Jaa minkälaista huonoa käytöstä? Annapa ihan konkreettinen esimerkki. Eivät enää suostu passaamaan ja palvelemaan? Tottakai tuosta seuraa joitakin konflikteja palvelua vastaanottamaan tottuneiden kanssa. 

Vierailija
51/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tai ehkä heitä vain ei kiinnosta ne jutut tarpeeksi, että toisivat mitään omia näkökulmiaan siihen keskusteluun. Mullakin on tuttava, jolla on useita omia palavan  mielenkiinnon aiheita, joita mieluusti tuputtaa muille ja olettaa että myös muut ovat kauhean kiinnostuneita. Itseäni eivät nämä jutut kiinnosta pätkääkään, mutta kohteliaana ihmisenä kyllä kuuntelen...

Vierailija
52/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Erimielisyystilanteissa lapsekas raivoaminen, toisen törkeä haukkuminen,nämähän ne ovat joilla palstanaiset osoittavat arvostusta sille että ei ole miellyttäjä. 

Älkää nyt viitsikö aina valehdella, käy jo tylsäksi.

Haluat arvostusta siitä, ettet ole miellyttäjä? Wtf? Eivätkö palstanaiset saa sun mielestä tuoda esiin omia mielipiteitään? Et kuitenkaan arvosta heitä siitä, että eivät ole miellyttäjiä? 

Vierailija
53/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koska en ole miellyttäjätyyppiä erotan miellyttäjät helposti. Elämänkokemuksen myötä olen oppinut sen, että helpommalla olisin päässyt oppimalla miellyttämään. Mitä vanhemmaksi elän sitä enemmän joudun olemaan yksin, koska maineeni suorapuheisena on rajannut kuka haluaa olla tekemisissä kanssani. Käytöstavat osaan, jopa paremmin kuin keskiverto miellyttäjä, mutta ihmiset eivät halua rehellisyyttä ja aitoutta. Enemmistö haluaa keskittyä pohtimaan tunteitaan ja reaktioitaan ja jos sanani eivät jotakin miellytä olen silloin ikävä hirviö. Mielensä pahoittaminen asiasta kuin asiasta tietää keskustelua , valittamista pomolle , sairaslomia, lääkitystä, kriisejä, masennusta, ahdistusta, kaikenlaisia haastavia tunteita, joihin on aina helppo etsiä syyllinen rehellisestä tyypistä. Ihmiset ovat tottuneet luottamaan siihen, että aina voi valittaa ja miten sokeaksi se silloin tekeekään heidät erilaisten persoonien suhteen.

Rehellisyys ei sulj

Samaistun  kertomukseesi  täysin.omassa sukupiirissäni  olen huomannut samaa.Minulle ollaan valmiita antamaan ohjeita ja jos sanoo takaisin,niin on heti välit poikki kys henkilön kanssa.Minulle ollaan valmiita vinoilemaan ja mielistelemään milloin mitenkin,mutta kun sanoo takaisin asiasta se käsitetään henkilökohtaiseksi haukkumiseksi,vaikka en ole henkilöä millään tavalla haukkunut.terv kohtalotoveri.

Vierailija
54/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

ap

Kaikki ei nyt vaan ap ole sua varten. Se ei auta muuta, kuin kestää. Niin me muutkin tehdään.

Vierailija
55/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tunnetteko oikeasti paljonkin tällaisia ihmisiä? Itselleni ei äkkiseltään tullut yhtään mieleen. Monia sellaisia, itseni mukaan lukien, kyllä, jotka "peesailevat" välillä. Mutta että aina ja kaikkien kanssa?

Vierailija
56/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Palstalla on paljon mielyttäjäihmisiä.

Vierailija
57/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onhan se epärehellisen ihmisen merkki jos on kaikkien kanssa samaa mieltä. Suututtaa. Sama kuin jos lahjoitat jotain pois ja toinen sanoo vuolaasti kiitoksia mutta sitten heittää roskiin. Epärehellistä. Halveksin noita ihmisiä enemmän kuin mitään. Heille se on vain leikkiä ja vitsi että valehdellaan ja nauretaan. Kettumaisia ihmisiä. Minä arvostan rehellistä ihmistä joka uskaltaa olla eri mieltä. Suorasanaisia kuin pikku lapset, helppo toimia sellaisten kanssa.

Vierailija
58/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ihmiset jotka valittavat "miellyttäjistä" ovat usein niitä kenen kanssa ei esitetä eriävää mielipidettä koska sitä ei osata käsitellä. Loukkaannutaan, tuomitaan toinen osapuoli täysin, tai yleensäkin käsitetään asia väärin.

Tuollaisessa ei ole mitään järkeä kertoa eriävää mielipidettä koska siitä ei seuraa mitään hyvää.

Vierailija
59/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut tuollainen. Havahduin kun tapasin vielä pahemman miellyttäjän, hän pyysi jokaista askeltaan ja sanaansa anteeksi ja oli niin rähmällään joka suuntaan että sitä oli sietämätöntä seurata. Silloin tajusin että miellyttäminen voi todellakin mennä överiksi. Olen kasvanut epävakaan äidin varjossa, siitähän tuo johtaa juurensa.

Vierailija
60/145 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olen ollut tuollainen. Havahduin kun tapasin vielä pahemman miellyttäjän, hän pyysi jokaista askeltaan ja sanaansa anteeksi ja oli niin rähmällään joka suuntaan että sitä oli sietämätöntä seurata. Silloin tajusin että miellyttäminen voi todellakin mennä överiksi. Olen kasvanut epävakaan äidin varjossa, siitähän tuo johtaa juurensa.

"hän pyysi jokaista askeltaan ja sanaansa anteeksi " tuosta tulee mieleen sellainen joka on joutunut kohtaamaan väkivaltaa ja paljon. Sellaisesta miellyttämisestä kannattaakin opetella eroon. Ap:n kaltaisia ei tarvitse miellyttää, hakeutukoon muuhun seuraan.

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme seitsemän kolme