Miten te, jotka olette riippuvaisia puolison tuloista, olette jaksaneet, kun ette enää haluaisi olla yhdessä?
Luin että monelle ero on mahdoton, kun eivät pärjää taloudellisesti.
Kommentit (44)
Eron jälkeen olen paljon köyhempi, mutta onnellisempi.
Ei kaikkea kannata mitata rahassa.
Kukaan ei ole riippuvainen toisen tuloista Suomessa. Kasva aikuiseksi ja tervetuloa tälle vuosituhannelle.
Terv. pitkäaikaistyötön sinkku
Joko sitä hååraa tai ei. Etsi uusi maksaja?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla eron. Etkö tiedä, että silloin varat jaetaan tasan?
Aika typerää heittäytyä toisen hyväntekeväisyyden varaan.
Paitsi jos voi osoittaa, että toinen ei ole liiton aikana osallistunut taloudellisesti mihinkään? Tiliotteet ja työhistoria kyllä kertovat karua kieltään, jos joku on vuosikausia käyttänyt taloudellista väkivaltaa toista kohtaan. Kai silloin voi puolet ja puolet systeemin riitauttaa? En tiedä.
Ei voi riitauttaa. Ei ositusta tehdä henkilökohtaisen varallisuuden perusteella. Yleensä erityisesti väkivaltaiset kumppanit ilmestyvät ositukseen kauppakuittien ja tilinauhojen kanssa. Lopputulos on aina sama: puoliksi.
TIETOA löytyy netistä todella helposti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä olet riippuvainen puolisosi tuloista nykyaikana. Ei ole ikinä edes tullut mieleen, että ei olisi omia tuloja millä pärjään.
Jotkut on, eikä osaa ajatella elämäänsä pitemmälle. Haluavat päästä helpota. Loisia työttömänä kotona. Tottakai mies ottaa omaisuuden tällöin nimiinsä. Mutta näitä tyhmiä naisia riittää-ehkä miehiäkin.
Aina niitä omia tuloja ei vaan saa vaikka kuinka haluaisi. Itse olen joutunut olemaan paljon sairauslomilla, leikkauksesta toiseen. Sairauspäivärahaa/kuntoutustukea saanut mutta ei oltaisi ilman miehen tuloja pärjätty.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ottamalla eron. Etkö tiedä, että silloin varat jaetaan tasan?
Aika typerää heittäytyä toisen hyväntekeväisyyden varaan.
Ei jaeta, jos omaisuus on miehen nimissä ja on avioehto tai ei ole naimisissa
Voihan se omaisuus olla kokonaan naisen nimissäkin.
Jos on ollut vuosia kotona niin työllistyminen vaatii jo ihmeen. Vaikka erossa saisi puolet omaisuudesta niin ei ne useimmiten järisyttäviä summia ole. Ei sillä summalla j loppuelämää eletä vaikka yhteiskunta vähän minimaalista avusta antaisi lisäksi.
Entisen aviopuolison elatusvelvollisuus säilyy eron jälkeenkin?
Vierailija kirjoitti:
Ei tämä mikään Amerikka ole.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hätänumero on 911 sekä pidätetyllä oikeus yhteen puheluun.
Yksin asuminen on kallista. Eroaminenkaan ei ole ilmaista. Siitä syntyy kuluja sieltä sun täältä.
Sairastuin ja mies lähti, iloittaen ettei ala minua hoitaa. Jos olisi ollut toisin päin, olisin hänet hoitanut. Sairaana, pienituloisena ei ole ihan helppoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä olet riippuvainen puolisosi tuloista nykyaikana. Ei ole ikinä edes tullut mieleen, että ei olisi omia tuloja millä pärjään.
Jotkut on, eikä osaa ajatella elämäänsä pitemmälle. Haluavat päästä helpota. Loisia työttömänä kotona. Tottakai mies ottaa omaisuuden tällöin nimiinsä. Mutta näitä tyhmiä naisia riittää-ehkä miehiäkin.
Kerro mulle, miten omaisuus otetaan omiin nimiin?
Sillä että on ostanut asunnon/talon vain omiin nimiin, samoin autot jne omaisuuden. Ei siinä puolisolla ole asiaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sillä että on ostanut asunnon/talon vain omiin nimiin, samoin autot jne omaisuuden. Ei siinä puolisolla ole asiaa.
"Avio-oikeudella tarkoitetaan puolison oikeutta toisen puolison omaisuuteen avioliiton päättyessä avioeron, puolison kuoleman vuoksi tai jos avioliitto kumotaan. Avioliittolain mukaan lähtökohtaisesti kaikki puolisoilla oleva omaisuus on avio-oikeuden alaista." Jos toisella on selvästi enemmän omaisuutta, kuin toisella, varakkaampi maksaa osituksen päätteeksi vähempivaraiselle tasingon.
Avoliitossa tuo omaisuus omissa nimissä, toiminee.
Vierailija kirjoitti:
Joko sitä hååraa tai ei. Etsi uusi maksaja?
Olet kuvottava!
Vierailija kirjoitti:
EI automaattisesti, mutta anomuksesta oikeus voi tuomita varakkaamman puolison maksamaan toiselle, jos tämä on yhteisestä sopimuksesta jäänyt kotiin hoitamaan lapsia, esim. Ilkka ja Sesse Koivisto. Ilkka Koivisto tuomittiin maksamaan tietty summan Sesselle elämänsä loppuun saakka.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
On sellainen asia kuin tasinko, googlaa. Vaatii avioehdon, että voi pitää kaiken nimissään olevan yksin.
Tuntemani miesloinen hankki uuden elättäjän ennen kuin erosi. Uusi elättäjä muutti taloon melkein samalla oven avauksella kun exä lähti.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Miksi helvetissä olet riippuvainen puolisosi tuloista nykyaikana. Ei ole ikinä edes tullut mieleen, että ei olisi omia tuloja millä47 pärjään.
Helvetillä ei ole asian kanssa tekemistä, mutta joskus voi iskeä sairaus, joka estää ainakin jonkin aikaa työssä käymisen.
Tätä varten olen vakuuttanut itseni niin olen saanut rahaa.siltä ajalta, kun olen sairastanut.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ja hätänumero on 911 sekä pidätetyllä oikeus yhteen puheluun.
Ja puhelu nimenomaan asianajalle. Ja sen jälkeen saa päälleen oranssin haalarin.
Loinen hankkii hetkessä uuden isännän