Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Kolmas lapsi toiveissa ja sukulaisten ikävä asenne

Vierailija
22.05.2024 |

Olen 35v., loppuvuodesta 36v. Meidän lapset on 4 ja 6. Viimeaikoina on alkanut tuntua, että haluttaisiin vielä kolmas. Taloudellinen tilanne antaisi myöten, mutta tietysti maailman tilanne epävarmuutta tuo... Päätös ei ole ollenkaan niin helppo kuin kahden ensimmäisen kohdalla. Päätös on viimekädessä yksin minun ja miehen, mutta olen hieman yrittänyt viritellä keskustelua tästä toiveesta läheisten kanssa (keski-iän ylittäneitä naisia). Oletin, että jostain suunnasta tulisi rohkaisua heittäytyä, mutta ei. "Onhan sinulla näissäkin", sanoi yksi. "Olet kyllä aika vanha jo siihen! Riskit on liian suuret", sanoi toinen. "Ei tuossa iässä enää kannata", sanoi kolmas. Olin ihan ällistynyt tsempin puutteesta. Nykymittapuulla en ole omasta mielestäni iäkäs ja kaikinpuolin olen hyvässä kunnossa. Ei periytyviä sairauksia. 

No, niin minä sitten eksyin kysymään vauvalaisilta, että onko 35v+ oikeasti vanha näihin hommiin, vai ovatko sukulaisteni mielipiteet ihan vanhanaikaisia? Ehkä mulla ja miehellä on vain kriisi, kun nuorimman kasvun myötä ollaan tajuttu, että meillä ei ehkä ole enää koskaan vauvaa? Onko tämä yleistäkin?

Ja tidän kyllä, että tästä aiheesta on jo paljonkin keskustelua... oon lukenut ne kaikki kohta :))

Kommentit (25)

Vierailija
21/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Keski-iän ylittäneiltä sukulaisnaisilta ei kannata kysyä mitään. Heille ei myöskään kannata kertoa mitään. Kahvittelu kerran kuukaudessa säästä keskustellen on suositeltava maksimi. Voit olla varma että läyhäävät tälläkin hetkellä keskenään siitä teidän kolmannesta lapsesta. Linjat on kuumina ei kai ne nyt enää aio enempää, voi kamala, se Perttikin on niin vilkas tapaus, ja ikä jo painaa, ja bla bla bla.

Saattoi päästä hörönauru! Jep, voi olla. Halusin viisaita rohkaisun sanoja, sain aikaan skandaalin?

-ap

Vierailija
22/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

No kyllä olet jo liian vanha. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos nää vanhemmat naiset on isoäitejä ja olleet avuksi niin ymmärrän. Eivät jaksa enempää.

Tämä tuli mullekin heti mieleen. Noista kommenteista, eikö nämä jo riitä, voisi päätellä, että heille enemmän kuin riittää teidän auttamisenne kahdenkin lapsen kanssa.

Vierailija
24/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eikö kaksi lasta riitä jo ja tuossa iässä pitää kolmatta vielä alkaa pukata. 

Vierailija
25/25 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

+35 on jo vanha kaakki.