Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Onko muita, joilta puuttuu kilpailuhenki ja kunnianhimo?

Vierailija
22.05.2024 |

Minulta puuttuu, silti minusta tuli DI ja TkL Tein tutkinnonnot pelkällä lahjakkuudella. Ei ollut tarkoitus näyttää kellkään tai leuhkia

Kommentit (30)

Vierailija
1/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kateus on minulle vieras käsite. Kunnianhimo myöskin. Kilpailuhenkisyys lähinnä oksettaa. En pidä peleistä, joissa lasketaan maaleja ja pisteitä tai juoksuja.

Vierailija
2/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kilpailuhenkisyys on sosiaalista riippuvuutta. Ei kiinnosta kilpailla muita kuin itseäni vastaan.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Stressannun kaikesta kilpailullisesta. En myöskään tavoittele työelämässä yhtään mitään. Minullakin on kaksi korkeakoulututkintoa, mutta en suorittanut niitä kunnianhimosta. 

Vierailija
4/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En koe kilpailevani ketään vastaan vaan motivaationa minulla on kehittymisenhalu. 

Vierailija
5/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eipä kiinnosta kilpailut, ei ole myöskään kunnianhimoa. Nyt jo eläkkeellä ja ihan hyvin menee, eläke kuitenkin yli keskitason enkä tarvitse yhtään enempää

Vierailija
6/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Varmasti on. Ei monet elä kilpaillakseen kuin painiottelussa. Vaan itsekseen.

Vierailija
7/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänne tulit kuitenkin leuhkimaan.

Vierailija
8/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla putoaa nopeasti hanskat jos koen että joudun kilpailemaan. En vaa  pidä siitä, vaikka olen johtavassa asemassa työssä. Haluan tehdä asioita koska kiinnostaa tai tuntuu mukavalle, en jotta voittaisin tai saisin gloriaa, se on mielestäni kiusallista. Matala hierarkia ja innovoiva ympäristö on mulle mieluisin, nyt kun uusi toimari konsultteineen laittaa meidät raportoimaan ja mittaamaan kaikkea, oon alkanut katsella missä on ovi.

Olen katkaissut välini siskoni, koska hän aina kilpaili kanssani jostain, en ymmärrä mistä. Sellainen ihminen pitää panna pois ennen kuin se aiheuttaa harmia pian aikuiselle lapsellenikin kateudellaan.

Vierailija
9/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole kunnianhimoinen työn enkä koulutuksien suhteen tai materialistisilla tavoilla. Toki haluan hoitaa työni hyvin jne...

Mutta en mä silti vetelehdi, ja on mulla tavotteita joihin päästäkseni teen määrätietoisesti ja pitkäjänteisesti töitä.

Mm. liikunnan ja kunnonkohotuksen suhteen, eräässä käsityötaidossa kehittymisessä, ja erään soittimen soittamisessa.

N43

Vierailija
10/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole koskaan ymmärtänyt miksi kunnianhimoa pidetään hienona asiana, ja kunnianhimoisia ihmisiä ihaillaan.

Minusta koko kunnianhimo on sananakin jo niin naurettava ja nolo, ettei toista. Kunnianhimo= "minä haluan kunniaa, mulle pitää olla kunniaa", himo..ihan niin paljon haluan sitä kunniaa muilta, että oikein himoksi asti on päässyt tämä tarpeeni."

Tietysti kukaan ei halua olla halveksittu, toisten alaspäin katsoma, säälittävä ja mitätöity. Sellainen tuntuu pahalta. Mutta eikö siinä himoon asti menevässä kunnian perään haikailussa ja mitättömänä olon välissä voisi olla jotain kohtuullista, mitä tavoitella?

Vierailija
11/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Himo ja ylpeys ovat kaksi kuolemansynneistä.

Vierailija
12/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kunnianhimo tarkoittaa musta, että on riippuvainen muiden ihmisten mielipiteistä. 

Vierailija
13/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ole ikinä ollut ammatillisesti tai urani suhteen millään tavoin kunnianhimoinen. Tämä on vaikeuttanut elämääni lähinnä sen suhteen, että se on tehnyt kumppanin löytämisestä melko hankalaa.

Haluan kuitenkin kehittyä erilaisissa urheilulajeissa ja muissa työelämän ulkopuolisissa taidoissa, ja olenkin harrastanut kilpaurheilua monessa eri lajissa.

M44

Vierailija
14/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep. FM keikkaduunarina

Vierailija
15/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut koko nuoruuden ja aikuisuuteni väsynyt, joten ei ole energiaa olla himoja mihinkään.

Vierailija
16/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olet onnetarten ottolapsi ja saanut kaiken helpolla. Väitätkö , että et juoksisi täysillä jos kaikki muut kuin voittaja heitetään vankilaan?

Vierailija
17/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Olet onnetarten ottolapsi ja saanut kaiken helpolla. Väitätkö , että et juoksisi täysillä jos kaikki muut kuin voittaja heitetään vankilaan?

Aika heikko skenaario. Ei sellaista tapahdu.

AP

Vierailija
18/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ollut aina masentunut ja minuun on jotenkin iskostunut se, että olen työläissuvusta enkä tule pääsemään mihinkään. Lukiossa kilpailin kaverin kanssa arvosanoista mutta hävisin lähes kaikissa aineissa. DI olen koulutukseltani, en tiedä minkä ansiosta.

Vierailija
19/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minä. Kouluttauduin, koska halusin mielenkiintoisen työn, en siksi, että haluaisin luoda uraa. Tykkään kyllä pelata joukkuepelejä, mutta ei minulle voittaminen ole tärkeää, vaan se, että on hauskaa

Vierailija
20/30 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En koe kilpailevani ketään vastaan vaan motivaationa minulla on kehittymisenhalu. 

Motivaatio on kyllä kunnianhimoa. Sanoisin, että tietty kunnianhimo on elämisen edellytys. Eri asia sitten on, mitä pitää "kunnia" asiana.