Voiko Kela pakottaa toimeentulotuella olevan työttömän muuttamaan yksiöön jos nykyinen kaksio on "liian kallis"?
Voiko Kela pakottaa toimeentulotuella olevan työttömän muuttamaan yksiöön jos nykyinen kaksio on "liian kallis"?
Nykyisen asunnon vuokra on 900€/kk, Kela maksoi ennen tuon kokonaan mutta nyt painostaa muuttamaan halvempaan asuntoon eikä enää maksa koko vuokraa.
Voiko tämmöinen muka olla laillista?
Kommentit (35)
Vierailija kirjoitti:
En usko että kela maksoi 900€ vuokran yhdelle ihmiselle kokonaan. Ei edes Helsingissä.
Ei tietenkään. Kelan sivuilla on laskukaavat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Voi, miksi Kelan pitäisi maksaa kenenkään asuminen?
Koska laki niin sanoo
Ap
Niin, kohtuulliset asuinkustannukset. Pk-seudulla ne on yhdelle ihmiselle 714€. Sillä löytyy kyllä kaksioitakin kaupungin asunnoista.
Asumisnormilla ei ole mitään tekemistä kohtuudella, vaan se on tysin Kelan hatusta vetämä summa, jota ei edes päivitetä vastaamaam todellisuutta.
Juuri näin.
En haluaisi menettää kaksiotani, koska se on mitä parhaimmalla paikalla ydinkeskustassa ja merinäköala on minulle tärkeä. Päivittäin seuraan kun laivat kulkevat meriväyliä pitkin.
Toistaiseksi Kela on tukenut, eikä ole puuttunut korkeaa vuokraan.
Minä asun Hakunilan slummissa, yksiössä, jonka vuokra on 600€/ kk. Sain Kelalta päätöksen, että on 3kk aikaa etsiä halvempi asunto. On muutettava keskisuomeen työttömäksi ja jätettävä osa- aikainen työpaikka sekä 92v isä. En ole saanut kokoaikaista työtä ,olen 60v.
Voi.
Ja se on oikein se.
Muutenhan kaikki työttömät sinkut asuisivat parinsadan neliön omakotitaloissa porealtaalla meren rannalla Kulosaaressa. Valtion varoin.
Sinkku ei tarvitse kuin 15-17 neliötä. Muu on ylikulutusta.
Vierailija kirjoitti:
En haluaisi menettää kaksiotani, koska se on mitä parhaimmalla paikalla ydinkeskustassa ja merinäköala on minulle tärkeä. Päivittäin seuraan kun laivat kulkevat meriväyliä pitkin.
Höpöhöpö kukaan ei usko sun juttuja.
AP n kannattaisi muuttaa soluasuntoon huoneeseen, niin saa seuraa ja asumiskustannukset olisivat aisoissa kela tuloihin nähden .
Vierailija kirjoitti:
Minä asun Hakunilan slummissa, yksiössä, jonka vuokra on 600€/ kk. Sain Kelalta päätöksen, että on 3kk aikaa etsiä halvempi asunto. On muutettava keskisuomeen työttömäksi ja jätettävä osa- aikainen työpaikka sekä 92v isä. En ole saanut kokoaikaista työtä ,olen 60v.
Muutappa Helsingin puolelle Heka asuntoon, vuokra noin 400 e kk.
Vierailija kirjoitti:
En usko että kela maksoi 900€ vuokran yhdelle ihmiselle kokonaan. Ei edes Helsingissä.
Kyllä maksoi 7 vuoden ajan koska en saanut halvempaa asuntoa
https://www.is.fi/taloussanomat/art-2000005595092.html
Ap
Muuta hakunilasta halvempaan asuntoon. Turhaan sä Vantaalla maksat 600 e kk. Etsi soluasunto, niin pääset noin 350 e kk maksulla. Saat seuraa samalla ja voit löytää miehen itsellesi.
Vierailija kirjoitti:
Muuta hakunilasta halvempaan asuntoon. Turhaan sä Vantaalla maksat 600 e kk. Etsi soluasunto, niin pääset noin 350 e kk maksulla. Saat seuraa samalla ja voit löytää miehen itsellesi.
Kuka haluaa asua vieraiden kanssa samassa asunnossa? Oletko joku hullu perverssi? Olen 62v akka, en etsi miestä, vaan rauhaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Muutappa Helsingin puolelle Heka asuntoon, vuokra noin 400 e kk.
kuulostaa vähän erikoiselta ? mitäs muita kuluja sulla siinä kämoässä on?
Vierailija kirjoitti:
Kela voi ehdotella, mutta ei voi meille mitään. Koska perustuslaki. Asukaa niin kuin ennenkin, täyttäkää kaikki tukihakemukset ja jättäkää ikävä työnteko niille jotka siitä tykkää.
Ylikalliin asumisen Aika on ohi