Mitä filosofian maisteri voi tehdä työkseen?
Lapsi opiskelee siis yliopistossa kulttuurihistoriaa digitaalista kulttuuria ja jotain, en edes muista mitä. Itse olen käynyt vain ammattikoulun, enkä ymmärrä lapsen opinnoista tai mahdollisesta tulevaisuuden työllistymisestä mitään. Kertokaa jotain, tietävät.
Kommentit (72)
Digitaalinen kulttuuri kuulostaa kulttuurin siirtämisestä digitaaliseen muotoon. Eli hän tulee järjestämään tapahtumia verkossa, vai?
Kulttuurihistoria ja elokuva tv tiede ja yleinen kirjallisuus pitäisi lailla kieltää. Itse opiskelin noita 7 vuotta ja lisäksi historiaa psykologiaa antiikin kreikkaa ja filosofiaa. Päädyin työttömäksi koska mitään ammattia ei niistä syntynyt. 20 v myöhemmin hain teologiseen ja luin vuoden modernia ja vt hepreaakin. Gradun tein vanhasta gradusta kulttuurihistoriaan. Päädyin jälleen työttömäksi
Digitaalisen kulttuurin opinnoilla saattaa työllistyä some-viestinnän puolelle, monet museot yms siirtyy yhä enemmän verkkoon, myös muualle julkiselle sektorille voi olla ok tulla kulttuuriaineista, jos on näyttöä että verkkoviestintä on vahvuus, ministeriöt, hyvinvointialueet, kirjastoalalla esim.
Hänen kannattaa panostaa verkkoviestintään jos se yhtään kiinnostaa.
Vierailija kirjoitti:
Kulttuurihistoria ja elokuva tv tiede ja yleinen kirjallisuus pitäisi lailla kieltää. Itse opiskelin noita 7 vuotta ja lisäksi historiaa psykologiaa antiikin kreikkaa ja filosofiaa. Päädyin työttömäksi koska mitään ammattia ei niistä syntynyt. 20 v myöhemmin hain teologiseen ja luin vuoden modernia ja vt hepreaakin. Gradun tein vanhasta gradusta kulttuurihistoriaan. Päädyin jälleen työttömäksi
Mihin luulit tuolla kombolla työllistyväsi? Minkä instanssin ajattelin hyötyvän kulttuurihistoriasta yms? Työntekijän kun pitää tuottaa työnantajalle jotain lisäarvoa.
Riippuu täysin siitä, mitä aineita lukee; monista tulee oman alansa opettajia, tutkijoita eri laitoksisin, virkamiehiä.
Valkokaulus köyhälistön edustaja. Ammattikoulun käynyt putkiasentaja tienaa € 4500/kk.
Olen opiskellut kirjallisuutta ja sukupuolentutkimusta. Elätin itseni parikymmentä vuotta järjestöhommissa. Nyt työttömäna hakemassa sosionomiopintoihin.
ja ajatelkaa gradun tein jostain 1600.luvun puritaanien eskatologiasta. ihan humpuuukia . vuoden tein sitä ja teologiaan saman gradun 2 päivässä kopsaten entisen rungon. teologiaan piti tehdä gradu katolisesta eksorsismista eli manauksesta ja kävin haastattelemassakin Suomen ainoaa katolisen kirkon manaajaa. hän sanoi että Maria oikeasti ajaa lopulta ulos demonit-. lol- m,utten löyt''nn' tarpeeksi matskua siihen joten kopsasin entisen.
Vierailija kirjoitti:
Yhteiskunnan elätti siitä tulee.
Yläasteiden ja lukioiden opettajat on filosofian maistereita, kyllä he minusta ihan hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä ovat.
Vierailija kirjoitti:
Valkokaulus köyhälistön edustaja. Ammattikoulun käynyt putkiasentaja tienaa € 4500/kk.
Ei tienaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ei tienaa.
Olen eri. Miehelläni on rakennusfirma hgissä ja hän maksaa hyvälle putkarille 23 e h. Paljon siitä tulee?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Yläasteiden ja lukioiden opettajat on filosofian maistereita, kyllä he minusta ihan hyödyllisiä yhteiskunnan jäseniä ovat.
He ovat opiskelleet kieliä, matikkaa tai muuta opettamaansa ainetta ja kasvatustiedettä. Ap:n lapsi opiskelee hömppäaineita.
Nyt kun alavalinta on tuollainen ei-niin-suoraan-työllistävä, henkilökohtaiset ominaisuudet ja luovuus varmaan ratkaisevat työnsaannissa paljon. Hyvä puoli on se, että tuolla koulutuksella voi aika ketterästi tarttua monenlaisiin avautuviin mahdollisuuksiin (nyt Mäkkäristä kuittailijat hereillä!). Mutta jos hänen kirjo-ominaisuuksiinsa lukeutuu vetäytyväisyys, voi olla vaikeaa. Tuo digitaalinen kulttuuri on kyllä lupauksia herättävä.
99 prosenttisella varmuudella työttömäksi ellei ole hyvännäköinen niin malliksi, pääministeriksi tai onlyfansiin
Sehän riippuu ihan opiskelualasta. Esim kemisti, fyysikko ja meteorologi ovat fil.maisteteita😅
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
He ovat opiskelleet kieliä, matikkaa tai muuta opettamaansa ainetta ja kasvatustiedettä. Ap:n lapsi opiskelee hömppäaineita.
Ap kysyi, mitö fil.maisteri tekee? joten vastaus on ihan ok.
Vierailija kirjoitti:
Ehkä muutama tienaa tuon.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Niin, kysymys kuului mitä filosofian maisteri voi tehdä työkseen. Siihen vastasin.
Olen joskus ollut kunnan arkistossa tutkimassa yhtä aineistoa ja siellä oli autismin kirjolla oleva henkilö harjoittelijana. Viihtyi omissa oloissa, mutta oli ihan valtavan tehokas ja hyvä työssään.