Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset vko 37

08.09.2008 |

Uuden viikon aloitusta.

9 kk selvisin ilman taudin tautia ja nyt sitten iski oikein mega flunssa. Toivottavasti tästä ehtii toipua ennen synnytystä...*tuttaa...

G rv 38

Kommentit (54)

Vierailija
1/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jep,soitin äsken tuonne Tyksiin kun alkaa olo olla aika ikävä ja tuleva koitos hirvittää. Sain aikaistettua kokoarvio-ultraa viikolla, eli ens maanantaina sitten... Täti alkoi kysellä samalla paljonko on tullut painoa (joo,tunnustan, noin 20kg). Sitten kun sanoi et on myös sokerihoitaja,niin alkoi antaa vinkkejä millä painonnousun sais pysäytettyä. Luetteli siinä sit annoskokojen pienentämisestä, liikunnasta (teen nytkin vähintään tunnin lenkin päivässä kun täytyy kaupassa käydä), ja herkkujen välttämisestä (joita en oo voinu koko raskauden aikana syödä kun kaikki tulee heti ylös). Eihän siinä mitään, mua lähinnä hymyilytti se täti, kuulosti hiukan vanhemmalta ja äärimmäisen herttaiselta. :)

Mutta sellaista...

Määitte & "Mini"08 rv 35+3

Vierailija
2/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Torstaina oli se viimenen lääkäri, siellä ei mitään erikoista. Kohdunsuu kiinni ja ei puhunut minkään kaulan lyhentymisestä mitään, joten oletan, että näin ei ole käynyt. Toisaalta hieman pettynyt olo, jotenkin toivoin, että olisin ollut edes ihan vähän auki tai jotain, nyt on sitten pelko, että tämä myös menee sen kaksi viikkoa yli. Mutta eihän sitä tosiaan tiedä! Kertoi, että vauvan pää tuntuu alhaalla, mutta se liikkuu (?). Eli tarkoittaakohan sitä, että on laskeutunut, muttei kiinnittynyt? Tai jotain sinne päin... Arvioi, että vauva olisi nyt 2600-2800g, eli ihan mukavan kokoinen poika olisi tulossa.

Hyvä Määitte, että sait aikaistettua! Toivottavasti ei nyt hurjan isoksi ole vauvasi päässyt! Nuo ravinto-saarnat on kyllä huvittavia, silloin kun ne ei ole ärsyttäviä. Itse olen hoitoalalla ja olen joutunut monta opintoviikkoa opiskelemaan ravitsemusasioita ja viime kerralla, kun oli neuvolassa sijainen (joka ei ilmeisesti ollut hirveesti perehtynyt papereihini) alkoi kertomaan, että hiilareita olisi hyvä välttää! Minullakin siis paino noussut suunnilleen sen 20kg, että voisi joo luulla, etten tuota tiennyt.. Ongelma on itsehillinnässä, ei tiedon puutteessa.

Gelee täällä sama juttu, eli koko raskauden ollut terve kuin pukki (jos ei siis raskausoireita lasketa), mutta nyt sitten viime viikolla iski flunssa! Nyt jo onneksi paranemaan päin, eli toivotaan, ettei joudu kipeänä synnyttämään! Paranemisia sinnekin!

Omaa napaa sen verran, että kokoajan kyllä toivon, että tämä syntyisi jo! Kaiken huippu oli tämä muutaman viikon takainen laskeutuminen, joka teki elämästä vielä astetta tuskaisempaa, vaikka luulin jo, ettei se ole enää mahdollista. Pystyssa ollessa vauva painaa ihan mielettömästi häpyluuta ja kipu tuntuu myös nivusissa. Ja kuitenkin tuo 4½-vuotias esikoinen sitä pystyssä oleskelua äidiltään jonkin verran vaatisi... No, täytyy nyt vaan kestää.. Onko muiden vauvat laskeutuneet?

Mukavaa uutta viikkoa kaikille, ilma on ainakin kaunis! :)

Lillian ja tirppa, rv 36+5

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt tulee hormonihuuruista parisuhdevalitusta:

Mies lupasi jollekin entiselle opiskelukaverilleen yösijan meiltä to-su (suostuin pitkin hampain viikonloppuun, mutta nyt se sitten tuleekin jo torstaina), ja mulle tuli siitä tosi paha mieli... Kun on enää ihan muutama viikonloppu aikaa kahdenkesken, niin eikö miestä häiritse että meillä on joku ulkopuolinen kuokkimassa?

Vaikka muuten kai meillä menee ihan hyvin. Seksiäkin on ehkä viikottain, tietty vähän erilaista kuin ennen kun ei tässä enää niin monenlaiseen taivu. Mua vaan jotenkin pelottaa että nyt se sitten häämöttää, se meidän parisuhteen loppu sellaisena kuin me sen tunsimme... Ollaan viihdytty yhdessä kohti kuusi vuotta, juteltu ja naurettu paljon, käyty näyttelyissä ja leffoissa, matkusteltu... Mitä jos nyt sitten arkeen mahtuu enää pelkkä vauva? Nyt jo tuntuu, ettei me paljon muusta enää puhuta.

Älkää käsittäkö väärin, tietysti vauva on tärkeysjärjestyksessä ensimmäisenä, mutta haluaisin silti olla vielä synnytyksen jälkeenkin muutakin kuin äiti, ja varsinkin mieheni silmissä.

Että tällaista alakuloa täälläpäin, tähän sitten vielä lisäksi tukala olo ja kipeä selkä...

Vierailija
4/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pitkästä aikaa "ehdin"koneelle, onpa kiireistä tämä äitiyslomailu! Viikon olen lomaillut ja tosi nopeasti mennyt.

Tänään oli neuvola, vauva aika pieni, alle 2,5 kg nyt. Sf oli 30,5 cm, viikkoja nyt siis 35+6. Esikoinen painoi syntyessään 3900 g, tästä ei kuulemma niin isoa tule. Ei haittaa yhtään, en tosiaan mitään jättivauvaa haluaisikaan synnyttää:) ensi viikolla uusi mittaus ja ultraan jos ei senttejä tule lisää. No yhtään en huolestunut, ehtii kyllä kasvaa neljässä viikossa vielä.

Mulle kanssa täti sanoi että vauvan pää liikkuu vielä hyvin joten laskeutunut ei ole.

Olen kyllä tosi onnellinen omasta hyvästä kunnosta, käyn päivittäin vähintään kaksi lenkkiä koiran kanssa ja muutenkin touhuan vaikka mitä, ei uskoisi että on kuukausi laskettuun aikaan. Eilen seksin jälkeen särki ihan mielettömästi takareidet alaselästä polvitaipeisiin asti, sillasta aaltoilevaa kipua. Mulla alkoi esikoisesti synnytyssupistukset hiukan samalla tavalla, oli kaikki kipu tuolla selän puolella. No, särky kuitenkin loppui kun saunottiin ja lepäsin illan. Pitkästä aikaa tuntui seksikin ihan hyvältä, luulen kyllä että loppuaika menee ilman seksiä!

Cerise; ihan tuttuja tuntemuksia noi parisuhteeseen liittyvät pelot tai siis millaiseksi se muuttuu vauvan syntymän jälkeen. Meillä vaan erona että mulla on aiemmasta suhteesta siis 9- v poika, joten miehen kanssa ei olla koskaan oltu ihan kahdestaan. Ensimmäisen lapsen kohdalla ainakin itselläni olin niin vain äiti ensimmäisen vuoden ajan, vasta sen jälkeen muistin että olen myös muutakin! Nyt kun olen yhdeksän vuotta ollut jo äiti, en usko että sellaista muutosta enää itselleni tulee kuin esikoisen aikaan. Tietysti vauva vie varsinkin äidin huomion ja voimat aluksi melkein kokonaan.

Eipä meilläkään puheenaiheet ole muuta kuin talon rakennusta, vauvaa ja esikoista:) niiden asioiden ympärillä maailma nyt pyörii. Hiukan on alkanut myös ahdistaa tuo talon rakennus kun mies on aina poissa kotoa ja sitä kestää vielä puolisen vuotta. Miten sitä sitten jaksaa vauvan kanssa kun toinen on kokoajan poissa? No onneksi on noita sukulaisia lähellä. Mies pitää viikon isyyslomaa kun pääsen vauvan kanssa sairaalasta kotiutumaan eikä silloin ole menossa edes rakennuksille:) Miten muilla, minkä verran isyyslomaa miehet pitävät?

Mies on yrittäjä joten ei voi alkuun tosiaan ainakaan pitää kuin tuon viikon, ehkä myöhemmin pitä toisen viikon vielä.

Ostin tänään ensimmäiset imetysliivit. Vaikee niitä on kyllä ostaa kun ei oikein tuota tulevaa kuppikokoa tiedä.. no kuitenkin aika epätukevilta vaikuttaa kun niissä ei kauheesti kaaritukia ole!

En noita viime viikon juttuja ole kaikkia lukenut, mutta oliko niin että jollakin oli jo sovittu leikkauspäivä?

katjaäippä ja masukki 35+6

Vierailija
5/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

On pitänyt monta kertaa tulla jo tänne kirjottamaan, mutta eipä ole tuolta Vauvan puolelta onnistunut. Kokeillaan nyt täältä Perhe puolelta sitten.

Joo, eli tänään tuli käytyä neuvolassa. Tässä tärkeimmät sieltä:

Paino 94,5 +292 g/vko

Turvotus -

Paineet 124/76

Pissa puhdas

Hb ei mitattu

Sf-mitta 32

Tarjonta rt

Sykkeet 143

Nyt oli vauvelikin oikein päin masussa että ei tarvi/pääse enää sinne toiseen ultraan. No jääpähän jotain jännitettävää sitten synnytykseenkin. :)

Oli vaihtunut meillä tuo neuvolatäti ja en kyllä kauheesti tykännyt tästä uudesta. Onneksi ei oo enää montaa käyntiä jäljellä.

AngelEyes ja masukki 34+6

Vierailija
6/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Katselin tuossa esikoisen neuvolakorttia ja ihan samat sf- mitat oli hänestä näillä viikoilla.. en sitten tiedä mistä päättelee että on niin pieni vauva tämä..? Ja kun laskettuun aikaan on vielä neljä viikkoa niin kilon verran voi vauvalle painoa vielä tulla, eli vaikka ei 2,5 kiloa vielä painaiskaan niin hyvän kokoinen varmasti kuitenkin tulee. Minkälaisia painoarvioita muut ootte käsikopelolla saaneet??

katjaäippä ja masukki 35+6

Vierailija
7/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään ensimmäinen äitiyslomapäivä!

Täällä ei mitään uutta, perjantaina on neuvola ja ensi viikolla ultra jossa tarkistellaan vauvan kokoa kun oli pari viikkoa sitten ultrassa pieni. Vauva on ollut jo pitkään laskeutuneena ja pari viikkoa sitten ultrassa lääkäri sanoi että on jo kiinnittynyt. Viikonloppuna supisteli paljon ja kipeämmin kuin aikaisemmin, olisin jo ollut valmis synnyttämään, mutta vauvalle parempi että viihtyisi vielä pari viikkoa masussa.

Päivät kummasti kuluu vaikkei mitään erityistä teekkään, iltaisin on ollut paljon isompien muksujen harrastuksiin kuskailua..Parisuhde vielä loistaa ja seksikin sujuu, kaikki pitäisi olla kunnossa vaan kumma kun tulee välillä itkuisia päiviä vaikkei mitään oikeata syytä ole. Onneksi mies on ollut kärsivällinen ja lohduttanut, oli viime viikon lomalla niin saatiin aamupäivät kahdestaan kotona kuherrella =o)

spp rv 35+1

Vierailija
8/54 |
08.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Uutta viikkoa kaikille!

Mulla oli eilen pienoinen "säikähdys", epäilin, että nytkö se synnytys alkaa, mutta taisi olla väärä hälytys (ja kun on ensisynnyttäjä, niin en oikein tiedä miltä mikäkin tuntuu...). Mulla oli siis useiden tuntien ajan eilen todella kivuliaita ja jopa polttavia tuntemuksia kohdunsuulla/ virtsarakon päällä. Aluksi luulin, että vauva vaan pukkailee päällään alaspäin ja osuu johonkin hermoon... Pientä vihlontaa on ollut aiemminkin, mutta nämä eiliset jatkuivat monta tuntia ja aina välillä oli ihana helpotuksen tunne. Kivuttomia supistuksiahan mulla on ollut jo rv 20 jälkeen vaikka kuinka paljon, niihin olen aika tottunut, mutta tämä oli jotakin muuta. Varsinaista menkkamaista kipua ei ollut, sen sijaan vähän niinkuin ovulaatiokipua munasarjojen tienoilla, lantiota kivisti ja alaselkä tuntui väsyneeltä. Yöllä tilanne rauhoittui eikä ole jatkunut tänään. Onneksi huomenna on neuvolalääkäri, joten sitten saa tietoa tilanteesta. Onko muilla ollut samanlaista? Onko kyse vauvan laskeutumisesta tai kiinnittymisestä? Vai joko siellä kohdunsuu avautuu (mitään nestettä ei kuitenkaan ole tullut, muuta kuin valkovuotoa)?

Muuten olo ollut todella väsynyt! Voisin nukkua vaikka kuinka paljon, mikä on hassua kun on 30 viikkoa kamppaillut unettomuuden kanssa ja pärjännyt jotenkin 2-4 tunnin yöunilla. Nyt olen parina päivänä nukkunut 1,5 tunnin päikkäreitäkin sen lisäksi että yölläkin olen nukkunut suht ok.

Jokohan tässä jotkut alkavat poksahdella? Jännittää kaikkien puolesta! Yksi ystäväni synnytti viime viikon lopulla vauvan 2 viikkoa etuajassa, jotenkin rupesi itseäkin jännittämään enemmän, vaikka tässä vielä 4 viikkoa olisikin odotusta edessä.

Oliko se Cisse kenellä oli sektioaika tälle tai ensi viikolle? Ja joku muukin taisi olla. Voimia koitokseen ja pikaista paranemista!

Saneline 35+4

Vierailija
9/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vuosisadan räkätauti iski koko perheeseen. Todella ärhäkkä tauti. Olo on kuin jyrän alle jääneellä. Keuhkot täynnä limaa ja ei voi mitään kovin järkevää lääkitystäkään ottaa.. Vituttaa isosti...

G rv 38

Vierailija
10/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Pikaista paranemista Geleelle! Tänne iski myös flunssa, mutta ei taida olla onneksi yhtä paha kuin siellä. Raskausaika tähän asti menikin terveenä. Tavaroita piti laittaa paikoilleen ja viimeiset hankinnat tehdä, mutta ne saa nyt odottaa. Järki ei oikein juokse ja mitään ei jaksaisi tehdä. Viimeksi neuvolassa paineet olivat reilusti koholla ja on turvotusta. Nyt särkee päätä, luultavasti vain flunssan takia, mutta vähän pelottaa raskausmyrkytyksen mahdollisuus.

Vähän on samansuuntaisia ajatuksia kuin Cerisellä. Meillä oli miehellä viime viikko lomaa ja kaikennäköistä piti tehdä yhdessä, mutta mies tulikin kipeäksi, joten se siitä. Vähän pelottaa, onko sitä parisuhdetta enää synnytyksen jälkeen vai ollaanko "vain" äiti vai isä. Sitä kahdenkeskistä aikaakin on aika vaikea järjestää synnytyksen jälkeen, kun ei ole oikein lastenhoitoapua. Kummankin vanhemmat ja sisarukset asuvat satojen kilometrien päässä ja täällä asuvilla kavereilla on oikeastaan kaikilla omat pienet lapset, niin ei niiltä pahemmin viitsi apua pyytää, kun heillä on omassa elämässäänkin kiirettä, joten turvaverkostoa ei pahemmin ole. Mietityttää, että ollaanko me seuraavan kerran kaksin joskus kymmenen vuoden päästä ja unohdetaan parisuhde siihen asti. Kai sitä tarvii väliin palkata joku lastenhoitaja alkuajan jälkeen.

Enif 36+4

Vierailija
11/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen ihan romuna, jos vähänkin nostelen esikoisen leluja lattialta tai käyn kaupassa. En ole pystynyt imuroimaan varmaan kymmeneen viikkoon, mies on tehnyt sen. Sattuu selkään, sattuu nivusiin ja tuo häpyluun alue on todella kipeä, kun vauvan pää painaa sinne. Ei ole tekemistä ja aika menee hitaasti, kun en pysty tekemään mitään. En saa unta ja silti väsyttää kokoajan... Peilistä katselee joku norsu ja minulla on yhteensä noin viisi vaatetta, jotka mahtuu päälle, en ole raaskinut tuhlata vaatteisin, jotka ovat vain muutaman kuukauden käytössä... Löydän itseni varmaan jostakin parantolasta, jos tämäkin raskaus menee kaksi viikkoa yli!

Jotain kivaakin kuitenkin, tilailin viimeisiä tavaroita Vauvattaresta eilen, eli rintapumpun, pinnansuojat ja pussilakanasetin. Sitten pitäisi vielä hakea joku tuttelipurkki, pieni pullo, vaippapaketti ja liivinsuojia, niin alkaisi olla valmista. Miehenkin kanssa menee nyt tosi hyvin, hän on hirmu auttavainen ja ymmärtäväinen, vaikka joutuu kuuntelemaan kiukutteluani kokoajan ja tekemään lähes kaiken kotona..

Paljon onnea niille, jotka alkavat hiljalleen saamaan murujansa syliin jo! Olen kateellinen, vaikka pitäisi kyllä olla tyytyväinen, että itsellä ei ole mitään pahempaa tässä raskaudessa kuitenkaan ollut... Toivottavasti teillä menee kaikki hyvin, tulkaa sitten kertomaan! :)

Päivät matelee...

Lillian 36+6

Vierailija
12/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Harmittaa, kun sää on sateinen jo toista päivää. Ulkoilu sateenaran koiralauman kanssa on ikävää. Koirat kun saavat tarpeensa tehtyä, niin nokka otetaan jo kotia kohti. Lisäksi pukeminen, riisuminen ja pesut on hidasta toimintaa ja koirilla meinaa maltti loppua kesken. Sisällä siis villitään oikein kunnolla...

Meillä oli perjantaina neuvola:

viikot 33+0

paino 57,7 (+200 g)

paineet 104/64

sf 28

syke +150

raivotarjonta

Kysyin synnytystapa-arviosta ja ei tosiaan kuulemma tehdä kuin silloin, jos aikaisemmissa synnytyksissä on ollut jotain ongelmaa. Tuli vähän sellainen olo, että tämä eka on ilmeisesti vähän koekaniini - väliäkös sillä jos ei mahdu syntymään... Ajattelin vielä kysyä asiaa Haikaranpesän synnytyskeskustelussa.

Meilläkin on täällä ollut syysflunssaa - miehellä pahempana kuin minulla. Näyttäisi menevän mulla itsekseen ohi, kun mitään lääkkeitä en ole luonnollisestikaan käyttänyt.

Onko teillä muilla jo nimet valittuna? Meillä on pojalla kaksi nimeä valmiina, mutta tytölle ei olla vielä löydetty täysin sopivaa. Eilen myös keskusteltiin, että laitetaanko vauvan työnimi kolmanneksi perään. Se on ihan oikea nimi ja sitä on annettu molemmille aikojen saatossa; pojille hieman enemmän...

Til, 33+3

Vierailija
13/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

No nyt alkaa valkeneen tämän homman eteneminen meillä. Armonaikaa saatiin maanantaihin asti jos ei mitään oireita tai vuotoja tule siihen mennessä.

Siis maanantai aamuna pitää mennä oastolle sisään ja sit päätetään leikkauspäivä. Lääkäri kyl meinas et samalla viikolla se tapahtuu..... saas nähä.

Taitaa alkaa pikkuhiljaa jännittämään.

Kaikki muu meillä olis valmiiksi hankittuna, mutta pinnasänky puuttuu ja jää varmaan toistaiseksi vielä puuttumaankin :) .

Nimiasiaakin oli mietitty. Meillä ei ole oikeen kummallekkaan sukupuolelle vielä oikeaa nimeä valittuna eikä oikein mielessäkään. Täytyy sitten katsoa vauvaa et mikä nimi olis hänen näköisensä :D .

Ai niin, vauvan paino nyt noin 2481g. Ehtii vielä hivenen viikossa nousta.....

siirix 34+4

Vierailija
14/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitäs tuolla kolmannella neuvolalääkärikerralla pitäisi olla? Tai olisi pitänyt olla :)

Lääkäri oli venäläinen suomea taitamaton. Ei ultrattu. Katsoi vaan että pää on tuossa, hyvä. Mistään liikkumisesta tai laskeutumisesta yms ei ollut puhetta.. Samoin lapsiveden vähyysepäily meni vähän ohi kun ei lääkäri siihen reagoinut. Sanoi vain lopuksi että "kaikki on kunnossa"... Mutta eihän se ehtinyt sitä mitenkään katsoa, kun vaan kokeili niin nopeasti sitä päätä että mun puolesta se olis ihan hyvin voinut olla pylly :) Ei osannut sitä RT:tä edes kirjoittaa neuvolakorttiin ja se jäi sitten tyhjäksi... :O

No, meidän nuppunen on ollut pää alaspäin varmaan jo sen kuukauden.. Mutta ärsyttää kun ei mitään voinut kysyä eikä tehnyt mielikään kun oli se kielimuuri.. Olis varmaan jotain ymmärtäny mutta jotenkin jäi olo että haluisin kyllä vikalta lääkärikäynniltä vähän parempaa palvelua... :) Hiivalääkkeen kyllä sain kun lääkäri oli sitä mieltä että mulla on hiiva... Voi ollakin mutta eipä siitä ole mitään oireita ollu...

Hohhoijaa.. Pakko oli tulla tännekin purkautumaan vaikka en täällä niin paljon enää kirjoittelekaan! Tsemppiä muille lokakuulaisille!

MyrttiMaaria ja Jänis 35+1

Vierailija
15/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Voi Lillian! Kuulostaa taas NIIN NIIN kovin tutulta tuo sinun tekstisi! Vaikka oletkin vähän edellä raskausviikoissa, niin olo on täällä hyvin samanlainen. Toivottavasti sulla ei nyt mene yli, vaan pääset pian helpotuksen puolelle!

Geleelle ja muille flunssaisille paranemisia, toivotaan todellakin että ehditte toipua ennen synnytystä!!! Kuulostaa todellakin pahimmalta painajaiselta, synnytys kipeänä flunssassa... Tämä syys-lokakuu vaan alkaa olla sitä pahinta flunssa-aikaa. Tosin yksi tuttu synnytti kesken pahan vatsaflunssan, ihmettelen todellakin, mistä löytyivät voimat ponnistamiseen kesken oksentamisen?!?

Myrttimaaria: kuulostaa todella epäilyttävältä tuo sinun lääkärikäyntisi! Soita ihmeessä terveyskeskukseen tai terveydenhoitajalle ja kerro, että KAIKKI jäi epäselväksi ja pyydä aikaa toiselle lääkärille (jonka kanssa voi siis keskustella!).

Mulla oli juuri aamulla se kolmas ja viimeinen neuvolakäynti ja siellä kuunneltiin ultralla sydänäänet, kokeili käsituntumalla kohdunsuun (täysin pehmeä!), kohdunkaulan (lyhentynyt, 1,5cm ja ulkosyrjä auki! HUI?) ja lääkäri myös kertoi, että vauva on laskeutunut, mutta ei vielä kiinnittynyt eli en kuulemma ihan vielä synnytä.

Painoarvioksi kertoi 3700g ja sitä jäin miettimään, että tarkoittaako se, että vauva on nyt 3,7kg vai tulee suunnilleen olemaan synnytyksen aikoihin???? Koska jos nyt 3,7kg niin eikö ole jo aika isokokoinen vauva sitten kuukauden päästä? Eli itsellekin tuli kyllä käynnin jälkeen mieleen kysymyksiä.Sain myös lähetteen pissatestiin ja valkovuotonäytteisiin runsaiden supistusten vuoski , eilen oli monen tunnin ajan ihan 4-6 supistusta tunnissa, kivuttomia kylläkin ja mulla on niitä ollut jo rv 20 asti paljon. Mutta pitäähän se tarkistuttaa ettei mitään tulehdusta ole häiritsemässä.

Jännittäviä aikoja elellään! Terveyttä ja voimia kaikille!

Saneline 35+5

Vierailija
16/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eipäs siellä hullua hurskaammaksi tullut, täti kuunteli sydänääniä todella pitkään, mutta on vaan ilmeisen perusteellinen täti. Ei sanonut mitään vikaa tai kummallista olevan. Sf-mitta oli 33 ja täti arveli lapsen olevan nyt n. 3kg, enpä tiedä mitä näistä terkkaritädin arvioista sitten olisi mieltä... Vauva on laskeutunut, mutta ei kiinnittynyt, pää liikkui kuulemma vielä hieman. Sain kaikki loput neuvola-ajat ja vauvallekin ekan ajan jo. Tällä viikolla pitäisi se viimeinen verinäyte käydä antamassa, kun oon Rh-.

Myrttimaaria: Viimeisen neuvolalääkärikäynnin tarkoituksena on sisätutkimuksella todeta kohdunsuun ja kaulan tilanne ja arvioida vauvan asento (onko laskeutunut, rt jne.) Ultraa ei ole mulla tehty koskaan. Ja tähän päälle normaalit neuvolakäynnin yhteydessä tehtävät tarkastukset.

Til: Oletpas pysynyt keveänä! Huh, esikoisesta oli lähtöpaino samaa luokkaa kuin sinulla loppuraskaudessa:)

Eipäs kai muuta,

Rouvaii 36+1

Vierailija
17/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

lillian: täysin samat tuntemukset täällä. Ei vaan jaksaisi enää yhtään, toivotaan ettei ainakaan yli menisi.

Voimia kaikille flunssasata kärsiville ja paranemisia.

Tänne ei mitään uutta, aamupäivän kiertelin kaupoissa ja löysin pesukoneen päälle hoitoalustan stokkalta. Pääsipähän ainakin vähän eteenpäin näissä hankinnoissa. Hirveesti olisi vielä tehtävää, jääkaapit pitäsi pestä ja uuni samoin sauna, mut kun ne on sellasia hommia mitä en yksin ryhdy tekemään ja miehellä alkaa loma ens viikolla. Kaikkea muuta tykkään kyllä puuhastella täällä kotona kun tyttö on hoidossa. Keittiön kaappeja ajattelin siivota ennen tätä vauvaa. Niin ja ne vaunutkin on edelleen kellarissa puunausta vailla ja pinnasänky samoin. Mut onhan tässä vielä aikaa.

Olo on yhtä tuskanen kun ennenkin ja yöt tulee koko ajan vaikeammiksi. Vieläkin vauva liikkuu hirveesti, luulisi että on jo sen verran isompi niin alkais tuo tila loppumaan. Eilen ruokakaupassa tuntui tuolla alapääsaä tosi pahalta ja tuntu et nyt se puskee läpi sieltä, kävely oli aika mielenkiintosen näköstä varmaan.

Mun tekis mieli käydä leffassa katsomassa tuo erottamattomat, kun sen ohjaaja on mun tuttu mut en kyllä tiedä et miten pystyn istumaan siinä tuolissa niin kauan, kun mulle tää istuminen tuottaa muutenkin tuskaa ja sit kun ne penkit on vielä hiukan takakenossa. Enkä mä kyllä muutenkaan tiedä et koska mihinkään leffaan ennättäisin. Nyt tarvii lähteä tuonne sateeseen hakemaan tyttöä. jaksamisia kaikille!

äitykkäinen 34+5

Vierailija
18/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin tosi tukalat oltavat. Turvottaa, vauva möyrii ja potkii tosi paljon ja pääasiallisesti se ei enää tunnu kamalan mukavalta...Lisäksi sain viikonloppuna riesakseni peräpukamat ja ne oli todellakin viiminen asia mitä oisin tähän vielä toivonut.... Yöt on katkonaisia ja päivisin väsyttää kamalsti mutta 5-vuotiaan kanssa olisi jaksettava jotain touhutakin tai ees lyllerrettävä tuohon puistoon....

Kuten äitykkäinen, tekisi minunkin mieli mennä leffaan katsomaan se Erottamattomat mutta en rtraida uskaltaa, voi olla ettei paikat kestä sitä istumista.

Minä valjastin meidän 10-vuotiaan pientä rahallista korvausta vastaan puunaamaan nuo vanhat vaunut ja hyvät tuli. Siivota pitäisi mutta kaikki energisyys on poissa ja kyykkiminen on mahdotonta... Mulla on äitipolikäynti vasta 22.9. ja koska meen sinne ei oo loppuraskauden lääkäriä ollenkaan. Silloin varmaan päätetään sektiopäivä joka täällä MKS:ssa on kuulemma yleisesti viikkoa ennen laskettua aikaa, max 10 pvää. Ja ennen on kuulemma ollut jotkut tietyt viikonpäivät joihin keskittävät nuo suunnitellut sektiot ja ne on ennen olleet ke ja to, mutta ihan varmasti tän hetken tilannetta ei terkka tiennyt.

Joku kyseli nimistä, meillä on sekä tytölle että pojalle mietittynä. Poikaahan ultrassa veikkasivat.Katsotaan pitääkö paikkansa.

Nyt täytyy mennä ruuan laittoon.

tanni 34 ja risat

Vierailija
19/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt sain vihdoinkin aikaiseksi kirjoitella,,

Viikot ne vaan menee eteenpäin ja mulla on todellakin olo kuin valaalla:( Kävely hankalaa , tavaroiden nostaminen myös. Sormet puutuu tosi pahasti varsinkin yöllä ja mitähän vielä, Joten vaivoja riittää. Kypsää kun on kaikki niin hankalaa...pari kertaa olen mennyt säkkituoliin istumaan ja arvaatka meinaako siitä päästä ylös ollenkaa;)

Mulle on tullu kiloja 13 ja tällä hetekellä mulla on tajuton ruoan himo sekä suklaan jota en normaalisti syö ollenkaan. En käsitä mutta joka päivä olis pakko saada herkkuja ja nyt jo mietin koskahan pääsen urakalla pudottamaan kiloja. No toivottavasti imetys lähtis nyt paremmin käyntiin kuin edellisilliä kerrroilla ja ainakin osa kiloista putoisi sen myötä.

Vauva voi hyvin, ihan tajuton liikkumaan. Mönkii niin kovasti että sattuu. Raivotarjonnassa on ja laskeutunut, mutta pää heilui viime viikolla hieman, joten ei vielä kiinnittynyt.. Mua harmittaa kun meillä ei neuvolassa "osata" ollenkaan arvioida vauvan kokoa. Tosin 4d-ultrassahan Bruno totesi ettei olisi iso vauva tulossa, mutta tää maha on vaan niin valtava. No sen näkee sit ensi kuussa viimeistään:)

Synnytys on jo mielessä ja vähän jo jännittää. Varsinkin kun olen suunnitellut synnyttäväni ilman epiduraalia. Tosin jos on ihan kamalaa niin mietin sit uudestaan. Onko muilla kokemusta siitä kohdunkaulapuudutuksesta tai jostain joka auttais nimenomaan siihen ponnistusvaiheeseen?

Kaikki on meillä periaatteessa hankittu.Sairaalakassia en ole pakannut vielä, vauvan kotiintulovaatteet kyllä.

Nyt täytyy mennä tekemään sapuskaa, mutta oikein hyviä vointeja kaikille lokakuisille:)

-Tiziana rv 35+3

Vierailija
20/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Koko päivän satanut, ulkona ei ole koiran kanssa kun kävästy.. hirvee väsymys ollut koko päivän, mitään en juurikaan ole tehnyt. Pojan kanssa käytiin kirppiksellä kun pääsi koulusta ja löysin kasan vauvanvaatteita, tosi hyvä kuntoisia ja edullisia.

Saneline; varmasti painoarvio oli laskettuna aikana, tuskin vielä on tuota 3700 g! Vauvalle tulee kuitenkin painoa nyt noin 250 g/ viikko, aika jättiläinen teille tulis jos olisi nyt jo tuon melkein neljä kiloa..

Nimistä oli juttua taas, meillä on molemmille sukupuolille nimiä, tytölle ollaan jo oikeestaan valittu se oikea nimi, mutta pojalle on vielä monta vaihtoehtoa. Toisista nimistä ei ole vielä päätetty, varmaan joku suvussa kulkeva nimi. Miehen sukunimessä (joka siis tulee vauvalle kanssa) on s:Ää ja r:ää, se jonkin verran vaikeuttaa tuota etunimeä, kun en haluaisi että koko nimi on pelkkää suhinaa..:)

Nyt en yhtään muista miksi sä Siirix menet leikkaukseen noilla viikoilla jo??

katjaäippä ja masukki 36+0