Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.
Tervetuloa lukemaan keskusteluja! Kommentointi on avoinna klo 7 - 23.

Lokakuiset vko 37

08.09.2008 |

Uuden viikon aloitusta.

9 kk selvisin ilman taudin tautia ja nyt sitten iski oikein mega flunssa. Toivottavasti tästä ehtii toipua ennen synnytystä...*tuttaa...

G rv 38

Kommentit (54)

Vierailija
21/54 |
09.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nimistä sen verran et meillä oli alkuun tilanne et tytölle ois ollu nimivaihtoehtoja vaikka kuinka, mut pojalle oli vaikea löytää sellaista mikä ois kuulostanut just mein lapselta. Mut tuo esikoinen sit keksi yhdestä lastenohjelmasta nimen, joka oikeastaan heti oli sellainen et "hei joo, toi kuulostaa mun pojalta"! Ja siihen löytyi toinen ja kolmas nimi sit helposti suvusta. Nyt sit huvittaakin ajatus jos olisikin yllärityttö!!! Kun nyt ei mikään kuulosta tyttöjen nimistä enää omalle kun siihen poikaennusteeseen ultran perusteella "jämähtänyt". :) No,kyllä mulla ne suosikkinimet tytöllekin on.

Nolona tunnustan etten muista jolle oli annettu kokoarvio ja mietti onko tämän hetken vai lasketun ajan. No,mulla oli esikoinen noilla viikoilla juurikin tuon kokoinen painoarvio-ultrassa, ja syntyessään 4480g...

Määitte & Mini08 35+4

Vierailija
22/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meille on siis kahdessa ultrassa sanottu, että selvä poika ja ihan itsekin sen olen kyllä huomannut. Meillä on kuitenkin tytölle nimi, mutta ei toista nimeä. Pojalle on myös nimi ja toinenkin nimi, joka menee miehellä suvussa.

Eilen, kun keskustelin isäni kanssa nimistä, tämä totesi tyyliin näin: "olemme aina äitisi kanssa yrittäneet miettiä sellaisia nimiä, ettei olisi s- tai r-kirjainta. Ajattele, jos olisi s- tai r-vika!". Tyrmistyin ihan täysin, nimittäin tuossa meidän pojan nimessä sattuu sopivasti olemaan molemmat, sekä s-, että r-kirjaimet! Oletteko te miettineet tätä? Mainitsin miehelleni asiasta, eikä hän oikeen pitänyt sitä asiaa kummoisenakaan, kertoi vaan, että ystävällään oli ollut koko ala-asteen paha r-vika, mutta puheterapeutin avulla siitä ei ole jälkeäkään enää. Mutta siis olenko nyt taas vähän raskaus-yliherkkä, kun tämä jäi vaivaamaan, vai oletteko te muut miettineet nimiä tältä kantilta? En haluaisi sitä vaihtaakaan, kun on hyvä nimi kuitenkin. :( Paitsi sitten toki, jos poika ei ole "nimen näköinen"...

Tällaisia mietteitä tänään! :D

Lillian 37+0

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Oli ihmetystä mun aikaisesta leikkauksesta. Niin minäkin ihmettelen edelleen.

Oletan et johtuu vaan siitä et ne pelkää synnytyksen käynnistyvän itsekseen ja siitä aiheutus sit kaikenlaista, kun mulla on se etinenistukka. Istukka on takaseinässä ylhäällä, mut yltää kuites kohdun sisäsuun yli....

Meinaan kyl vielä maanantaina kysellä, että onko pakko leikata näin aikasessa

vaiheessa. No onhan ne siellä paljon viisaampia ja tietävät kyllä mitä pitää missäkin vaiheessa tehä.

Mua alkaa kyllä jo vähän jännittää tämä koko homma jne.

Ilmoittelen sitten kuulumisia, kun olen kotiutunut sairaalasta aikojen kuluttua, jos maanantaita ennen ei tule mitään asiaa ja kommentoitavaa.

Jaksakaahan te loput paksusti loppuun saakka :D

siirix 34+5

Vierailija
24/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ekaksi täytyy ihmetellä jos tosiaan viikolla 35 vauvan painoarvio on jo 3700g... aikamoinen ero jos esimerkiksi mulle sanottiin ettei tämä vauva ole edes 2500 g viikolla 36..?? Voiko tosiaan olla noin iso ero?!

Lillian, meillä on juuri tuo s- ja r- kirjain ongelma! Miehen sukunimi on lyhyt mutta siinä on s ja 2 r:ää, joten ei tulisi mieleen laittaa pojalle esim nimeä Rasmus, vaikka kiva nimi onkin:) aikamoinen rasite olisi jos sattuisi tällainen s- tai r- "vika" tulemaan! Mutta siinä nimessä mitä ollaan pojalle ajateltu on kyllä 1 r- kirjain, mutta se saa olla. Tytön nimessä ei kumpaakaan olisi..

Oletteko kummiasioita miettineet? Mulle tuli taas eilen asia mieleen ja juteltiin asiasta miehen kanssa. Siskoni tulee olemaan vauvan sylikummi, olen asiaa kysynyt ja hän oli äärimmäisen onnellinen tästä! Sisko on mua 10 vuotta nuorempi eikä hänellä vielä kummilasta ole. Hänen miehestään tulee kummisetä vaikka ei ns. virallisesti koska ei ole samaa uskontoa meidän kanssa. Sitten mietittiin jos pyydettäisiin vielä miehen siskoa, mutta katsotaan nyt.

Tänään olisi tarkoitus mennä uimahalliin pojan kanssa. Ihanaa päästä pitkästä aikaa uimaan, voi tuntua mukavalta lillua vedessä:) ja saunoa!

Huomenna illalla on vierailukierros synnärille. Ihan hyvä käydä katsomassa kun ensimmäisen lapsen synnytin toisella paikkakunnalla.

katjaäippä ja masukki 36+1

Vierailija
25/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Niin muistelinkin että kyse oli sulla tuosta istukan paikasta.. no lääkärit varmasti tietävät koska leikkaus kannattaa tehdä, älä turhaan huoli! Ja onhan näitä viikkoja jo hyvin kertynyt, hyvän kokoinen vauva kuitenkin on jo. Uskon kyllä että jännittää, pian on vauva sitten maailmassa!

Ilmoittele kun tiedät päivän tarkemmin!

katjaäippä

Vierailija
26/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kävin tänään synnytystapa-arviossa, jossa oli tarkoitus päättää leikkauspäivämäärä vauvan perätilan vuoksi. Oli pienoinen yllätys nähdä monitorilta vauvan olevan hienosti pää alaspäin - ihan mieletöntä! :-) Vauva on siis omatoimisesti kääntynyt tässä viikon sisällä, enkä ole huomannut mitään. Ylävatsassa tuntuva pää olikin muuttunut pepuksi, joka tuntuu edelleen hyvin hämäävän pyöreältä. Nyt asennoidunkin pikakelauksella tulevaan alatiesynnytykseen - alkoi jännittämään ihan hirmuisesti, vaikka sitä olen hartaasti toivonutkin.

Vauvamme kokoarvio on noin 2,8 kg ja raskausviikkoja 36+2. Kohdunpohjankorkeus on aivan valtava, hieman yli 36 cm, joka ei tapauksessani viittaa suureen vauvaan - tarjoutuvuus vain on vielä ylhäällä.

Onnellinen Seelas 36 + 2

Vierailija
27/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

ymmärtääkseni MKS:ssa tosiaan tehdään viikkoa aiemmin nuo sektiot ja ainakin minun sukulaisillani se päivä on ollut torstai näiden kahden edellisen vuoden aikana... siis kun kyseessä on ollu suunniteltu versio..

Painosta jotkut puhelivat... mun veljenvaimolla on la 23.9. ja sillä oli viikolla 35 painoarvio 3500. mut eiks ne sano et ne arviot voi heittää sen puoli kiloa suuntaan tai toiseen... ni ei ne silläkään sitä kauhistellu. Eka niillä oli jotain 3,8 kg... ja samoja käyriä toi ainakin on tuntunu menevän... tiedä sitten mikä sieltä on tulossa :)

Vierailija
28/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tänään aamulla oli lääkärikontrolli, kaikki niinkuin pitää. Sf oli 33, ja painoa tullut raskauden alusta 11kg (ei kuulemma yli 12kg sais mennä, saas nähdä kun tässä on vielä 5 viikkoa laskettuun aikaan). Vauvan sydänäänet kuului hyvin, on asettunut pää alaspäin muttei vielä laskeutunut. Otettiin näyte streptokokki- ja kolibakteerikoetta varten.

Ainoa vaiva on virtsatientulehdus, sain lääkkeen siihen. Mutta inhottava tauti, tekee kipeää ja lääkärintutkimus kirveli oikein kunnolla...

Olin eilen myös ekassa synnytysvalmennuksessa, vähän myöhään aloitin kun käyntejä on yhteensä 8 ja ne pitäisi saada pois päiväjärjestyksestä kuukautta ennen laskettua aikaa! Nyt onkin sitten 3 luentoa viikossa... No, äitiyslomalla ehtii juosta klinikalla. Eka käynti oli ihan kiva, aiheena "välilihaharjoitukset" ja oikeat selän asennot synnytyksessä ja sitä odotellessa.

Kätilö oli mukava, ja tuntuu että ottaa todella huomioon synnyttäjien henkisenkin hyvinvoinnin. Esim sairaalaan lähdöstä sanottiin, että voi odottaa kotona kunnes on suppareita 5 min välein / lapsivedet menee, mutta jos on kotona huolestunut olo ja tuntuisi klinikalla turvallisemmalta, niin sinne vaan jo aikaisemminkin.

Mitäs muuta, meillä on käynnissä perhepäivähoitajan metsästys (vauva joutuu hoitoon tammikuun lopussa jo). Eilen tapasimme yhden oikein hyvän ja luotettavan, mutta ongelmana on että hän tekee 4-päiväistä työviikkoa ja minä mieheni kanssa täyttä viikkoa... Saas nähdä löytyiskö jostain ratkaisu perjantaihoitoon. Anoppi lupasi hoitaa 2 perjantaita kuukaudessa, mutta entäs ne 2 muuta?

Vierailija
29/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

eli siis 33+6

Vierailija
30/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olo on melko turvonnut ja "ahdas" ja tuntuu jotenkin kamalalle aatella että vielä pitää ainakin 4 viikkoa kärvistellä. Mutta minkäs teet....

Katjaäippä kyseli kummiasioista. Meillä asia on tosi hankala, koska lapsemme kastetaan ortodokseiksi minun uskontoni mukaan ja pitää olla se vähintään yksi ortodoksikummi. Ja läheisiä ortodokseja ei oikein enää ole kun ne kaikki on jo valjastettu kolmen vanhemman lapsemme kummeiksi.... Muutenkin haluaisimme toki sellaiset kummit joiden kanssa ollaan muutenkin tekemisissä, sillä ei niinkään merkitystä ovatko sukua vai ystäviä. Miehelläni ei ole sisaruksia ja minun veli ja sisko tosiaan ovat jo kahden lapsemme kummeja.

Mutta on siis mietitty ja mietitty...jonkinnäköiset vaihtoehdot on saatu miehen kanssa sovittua mutta kaikki kummiasian suhteen on vielä avoinna.

Otinpahan tänään tosi rankasti yhteen tuon meidän 10 vuotiaan kanssa ja itkuhan siinä pääsi....Mietinhän vain että millaista tulee olemaan kun oikein murrosikä iskee...

Näissä mietteissä tanni

rv 34+6

Vierailija
31/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Eli viikkoja on kuin onkin 34+6....Täytyy ilmeisesti lähteä nukkumaan kun näin sekoilen...

tanni

Vierailija
32/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Meillä miesväki on linnottautunut tuonne katsomaan jalkapalloa, niin saa rauhassa surffailla täällä. :)

[b]Kummiasiaan[/b]: Meillä kanssa hieman kinkkinen tuo kummijuttu, kun eipä sitä tullut ensimmäisen lapsen kohdalla ajateltua, että näitä tulisi neljää tai enemmänkin. ;) Joten meillä on kahdella vanhimmalla lapsella kummallakin kuusi kummia, ja sitten kolmosen kanssa jouduttiin ottamaan jo uusinta kierrosta. Samoin tälle neljännelle tulee nyt sitten samoja kummeja kuin vanhemmilla lapsilla.

Sen takia ollaan tehty näin, kun mie haluan että ollaan kummien kanssa tekemisissä ja he osallistuu lapsiemme elämään muutenkin kun jouluna ja syntymäpäivänä. Eikä nyt tässä viimeaikoina ole kauheesti tuo ystäväpiiri laajentunut eli samoja sitten käytetään.

[b]Tanni[/b]: Meillä kanssa tuntuu tämä kamppailu noiden poikien kanssa olevan ihan jatkuvaa. ( 8v ja 9v ) Viimeistään sillon kun tuleevat koulusta niin alkaa kauhea valitus kaikesta ja sit itsellä menee hermot, varsinkin kun on väsynyt. Tuntuu että meillä ei muuta tehdäkkään kun riidellä. :( Välillä itselläkin itku pääsee.

[b]Seelakselle[/b] onnittelut hyvistä kuulumisista, välillä ne vauvelit osaa yllättää.

Mitäs vielä piti kommentoida, ainakin toivottaa flunssan kourissa oleville pikaista paranemista. Itsekkin täällä kurkkukipuisena olen, toivottavasti selviäisi vähällä tästä.

Mie väsäilen niitä vauvauutis-sivuja niin jos vaikka ilmoittelette tänne sitten kun Päivänsäteitä alkaa putkahtelemaan niin yritän päivitellä tuonne listoille.

( . ) Viikonloppuna oon lähdössä Ikeaan ja moikkaamaan kavereita Lahden suuntaan. Saa nähdä että miten tuolla jaksaa tallustaa, olisi vaikka mitä kivaa ostettavaakin. Tänään ajoin tuota ruohoa ja meinasin kuolla tuonne pihalle. Sataisi äkkiä lunta niin ei tartteis tuotakaan tehdä.

Hyvää illan jatkoa kaikille.

AngelEyes ja masukki 35+1

Vierailija
33/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vihdoin pääsen lukemaan näitä sivuja. Ensin en päässy vauva-lehden sivuille ja sitten ei nettit toiminut. Luin pikaisesti teidän juttuja ja niihin yritän tässä myös itse vastailla

kummiasiaa. Me ollaan kysytty jo tulevalle vaaville kummit ja he olivat oikein otettuja asiassa. Kyseessä on kaveripariskuntamme, jota olimme jo kauan miettineet..

nimistä. Meillä on valmiina pojan nimi. Itseasiassa se on olllut aina valmiina! Tytön nimi tuottaa taas ongelmia.. Tuntuu, että sopivaa ei löydetä millään. Jos minä tykkään jostain, niin sitten mies ei taas tykkää jne. Sairaalan papereihin luulin jo saaneeni sen molempia tyydyttävän nimen, mutta nyt on mies alkanut epäilemään sitäkin. Ei kuulemma hyvä! No toivottavasti tulee poika, niin sitten ei ainakaan tätä asiaa tarvitse miettiä!

omaa napaa: Ite oon ollut kohta puolitoista viikkoa kotona ja oon nauttinut TOSI PALJON!! Meillä tyttö on vielä tämän kuun hoidossa muutamia vapaa päiviä lukuun ottamatta ja mä oon nauttinut yksin olostani ihan täysin. Kaikkia kotihommia oon tehnyt paljon ja vielä ois paljon tekemättä. Kavereita oon nähnyt ja vieläkään en ole vauvaa varten saanut kaikkia valmiiksi. Mä taas toivon, että tää muksu ei syntyis ennen lokakuuta, koska mä en saa muuten tehtyä kaikkia asioita, mitä oon suunnitellut. Toisaalta taas, mua ärsyttää kun en jaksa lenkkeillä ja se, että mullakaan ei ole kuin ihan muutama vaate, mitä voi enää julkisella paikalla pitää. Odotan kuin kuuta nousevaa, että saan vanhoja paitoja päälle ja näytän ihmiseltä enkä norsulta kun katson peiliin. Mulle on kans tullut niitä kiloja ihan liikaa, kun oon vaan mässäilly. Mä odotan, että pääsen taas juoksemaan ja että kroppa tuntuisi edes jokseenkin siedettävältä.

Tsemppiä teille flunssan kourissa oleville ja muillekin

cisco 36 + 2 tai jotain!!!

Vierailija
34/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Nyt vasta kerkiän jotain kirjoittamaan. Mun tuuraaja pääsi vihdoin aloittamaan työt ja nyt onkin sitten perehdytetty oikein apinan raivolla, jotta parissa viikossa ehtii käymään kaikki läpi. Vielä 9 työpäivää jäljellä...

Meillä on nimi- ja kummiasiat "rempallaan", toivottavasti selkiävät. Eihän tässä vielä kiire ole :) Ja kirkkoon kun ei kuuluta, niin virallisia kummeja tälle lapselle ei ole tulossakaan. Itse en ole mitään nimiehdotusta hylännyt r:n tai s:n takia. Puheterapiaa on onneksi nykyään hyvin tarjolla.

Äiityspakkaus tuli vihdoin tänään, haettiin se tytön kanssa postista ja ehditään ehkä avaamaan ja tutustumaan sisältöön tässä joku päivä ennen viikonloppua. Tyttö on ollutkin oikein ihana ja avulias, toisana päivänä taas kamalat tappelut

Neuvola (+lääkäri?) vasta ens viikolla. Aika hurjan kuuloisia painoarvioita täällä näillä viikoilla, saa nähdä saadaanko me mitään arvioita ollenkaan.

Katyez 33 tasan (kai)

Vierailija
35/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olipas tullu tekstiä...en saanu heti aikaseks maanantaina tulla kirjottamaan neuvolakuulumisia. Meilläki vauva ollu ny jo noin 1kk pää alaspäin jo mut ei oo laskeutunu eikä kiinnittyny...mut ei mulla esikoinenkaa laskeutunu kunnolla vaikka meni 11 päivää yli...Th sano et toinen vauva voi olla ettei laskeudu/kiinnity ollenkaan ja kun sanoin ettei ekakaan ollu nii sano et voi olla hyvin mahd. ettei tämäkään...mut toisaalta ei haittaa ku pystyy jotenkuten liikkumaan ku vauva ei paina tuolla alhaalla. Kaikki oli ihan OK. 30cm oli Sf-mitta ja vauva oli raivotarjonnassa. Kova möyrijä on meilläki :D ihana kun vielä saa näitä liikkeitä tuntea..Niitä tuli ikävä ainakin esikoisen syntymän jälkeen...

Meilläkin kun ultrassa poikaa ennustettiin nii en oo hirveesti niitä tyttöjen nimiä miettiny mut on niitä muutamia mitä ei tullu tuolle esikoisneidille annettua. Pojan nimiäkin muutamia mut mikään ei tunnu kelpaavan miehelle tai anopille vaikka itseäni ei kauheasti kiinnosta vaikka anoppi ei jostai nimestä tykkääkkään...saa esittää oman mielipiteensä mut kylläpä me miehen kanssa se nimi päätetään. Toiseksi nimeksi pitäis Tapania miettiä kun se kulkee miehen suvussa mut siihen etunimi ja ehkä myös jopa kolmas nimi...en tiiä katsotaan varmaan kans minkänäköinen kaveri sieltä tulee :D

Kummeja ollaan mietitty mun toisesta siskosta ja miehen vanhempi pikkusisko nyt ainaki saa nähä löytyykö muita. Emme kuulu kirkkoon niin kummit ovat haltiakummeja tai no miten kukaan haluaa ajatella mut meille he ovat oikeita kummeja.

voimia ja pikaista parantumista tosiaan kaikille flunssankourissa oleville ja voimia meille kaikille näiden isojen masujemme kanssa.

en nyt muista muuta joten palaan taas

pikku85 rv 32+4

Vierailija
36/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla oli se painoarvio nyt 35+ 5 kohdalla pelottavat 3700g . Olen edelleen epätietoinen, koskeeko syntymähetken arviota vai tämän hetkistä tilannetta, nimittäin kolme vuoden sisällä synnyttänyttä ystävääni sanoivat, että heillä arvio koski sen hetkistä tilannetta... IIk paniikki! vauvahan voisi siis kuukauden päästä olla melkein 5kg! Ehkä se lääkäri kuitenkin ajatteli, että tämä tulee etuajassa, kun on jo laskeutunut ja kohdunsuun ulkosyrjä auki jne...?!? Toivottavasti, koska tänään pitelin sylissä ystävän 5vrk "vanhaa" vauvaa, joka NYT painaa 3200g ja tuntuu aivan mahdottomalta ajatella siihen edes voipaketin verran lisää! No, itse olin 4 kg ja veljeni 4,5kg syntyessään ja äitini tosi hoikka ja kapealanteinen (paljon hoikempi kuin minä :(, joten kaipa se sitten sieltä mahtuu tulemaan.

Nimistä: Meillä on ollut jo varmaan raskauden puolivälistä yksi nimiehdotus yli muiden, tytön nimi, kun kerran rakenneultrassa tytöksi vahvasti veikkasi. Nimi on pysynyt ja tuntuu jo mahdottomalta ajatukselta, että se mihinkään vaihtuisi. Paitsi, jos vauva ei yhtään näytä nimeltänsä tietysti.

R- ja S- kirjaimet: omassa sukunimessäni on molempia ja etunimessäkin S, mutta enpä ole koskaan tuota asiaa miettinyt! Veljelläni oli lievä ärrävika noin 8-vuotiaaksi asti, mutta ei hän siitä kyllä kärsinyt ja hyvin on oppinut nimensä sanomaan. Tosin nykyään asuu maassa, jossa muutenkin ärräää päräytellään, että eipä olisi siinä mielessä haitannut vaikka vika olisi pysynytkin... ;) Mielestäni kannattaa antaa lapselle se nimi, mikä molemmista vanhemmista tuntuu "omalta" ja hyvältä, eikä miettiä liikaa mahdollisia hankaluuksia (kunhan ei anna jotain älyttömyyksiä, joista kaverit saa ikävät vitsit väännettyä tms). Tai sitten pitää miettiä sitä, että kumpi vaihtoehto jäisi enemmän harmittamaan: vaihtaa nimi eikä olisi mitään puhevikoja, vai pitää nimi ja ottaa riski...

Kävin muuten tänään kampaajalla! Ihanaa hemmottelua vielä viime hetkiin! Vaatteitakin tekisi mieli shopata, mutta eipä kyllä kannata, kun kokoa on nyt laajasti, eikä vielä tiedä miten sekin sitten synnytyksen jälkeen muuttuu. JOten tilasin uudet rillit sitten itselleni! Muhun on selvästi iskenyt joku viimehetken paniikki siitä, että en sitten synnytyksen jälkeen enää ikinä pääse mihinkään, mammaudun, enkä ehdi pitää itsestäni huolta... Eli nyt sitten pitää huoltaa ulkonäköänsä edes jotenkin, vaikka viimeiset pari kuukautta on vaan puunannut kotia meikittömänä verkkarit jalassa! Ihmeellisiä nämä raskaushormonit!

Siirixille onnea sektioon! Jännitetään täällä sun puolesta, tule pian sitten kertomaan, miten meni!

Joko flunssaiset voivat paremmin?

Saneline 36+6

Vierailija
37/54 |
10.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

... eli 35+6 on nyt. Menin varmaan sekaisin tästä uudesta tukasta tai jotain... ;)

Vierailija
38/54 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ennen neuvolakäyntiä kerkiän pikaisesti kirjoitella kuulumisia..

Ja ensin siirixille onnea leikkaukseen, varmasti jännittää, kun näin aikaisessa vaiheessa pitää tehdä, mutta kyllähän ne tohtorit tietävät mikä vauvalle parasta :)

Nyt on ollut monenlaisia vaivoja, vatsaa kipristelee ja kouristelee, ihan sietämätöntä närästystä ja muutenkin maha on sekaisin.. siis ihan vellinä ollut jo monta päivää.

Toinen huolenaihe on vauvan vähäiset liikkeet, jotka mieskin on huomannut, kun yöllä on tökkinyt mahaa (itse olen ollut niin unessa, etten mitään ole tuntenut!), mutta viikon aikana olen huomannut, että melkoisesti on rauhoittunut ja tuohon oikealle puolelle sattuu, kun vauva on päättänyt asettua siihen kippuralle. Aina kun aion soittaa neuvolaan, niin sitten aloittaa möyrimisharjoitukset.. Toivottavasti ei mistään vakavasta ole kyse. Tänäänhän se selviää :)

Minusta tuntuu, että vauva on jo laskeutunut.. Kävely on jo tosi hankalaa. En tajua miten joku pystyy lenkkeilemään tunnin päivässä (olitko se sinä määitte). Toisaalta naapurintäti sanoi vatsan mallista, ettei vielä olisi laskeutunut..

sf mitta on tähän asti mennyt alakäyrillä, mutta siitä ei ole mitään sanottu neuvolassa, toisin kuin painosta :( nyt on tullut 20 lisäkiloa täyteen.. Mua se ei niinkään haittaa, en tunne itseäni valaaksi, mutta jaksavat ne tädit tästä asiasta naputtaa.

Fanny 34+4

Vierailija
39/54 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Täälläkin on nyt sitten tasan kuukausi laskettuun aikaan. Että loppusuora on meneillään. Mitenkään läheiseltä se synnytys ei kyllä tunnu, kun minkäänlaisia supistuksiakaan en ole vieläkään tuntenut. Eipä taida tämä minun kohtuni harjoitella ollenkaan etukäteen, toivottavasti "osaa" sitten tosi paikan tullen.

Muuten ei mitään ihmeellistä kuulu. Päivät menee mulla aika nopeasti, aamuisin vedän sikeitä kymmeneen asti. Sitten siitä aamutoimet rauhassa, alkaakin jo lounasaika häämöttää. Päivisin olen käynyt kaupassa tai muuten vaan ulkoilemassa. Sitten pitääkin alkaa melkein laitella päivällistä, mies kun tulee kotiin joskus neljän ja kuuden välissä.. Ja illathan ne hurahtaa aina tosi äkkiä.. Siivousintokin on jäänyt taas taka-alalle, vähän jotenkin hävettää vain lorvailla. Mutta toisaalta olen ajatellut, että nyt on hyvä levätä, kun vielä voi :)

Vauvalle tuntuu onneksi kuuluvan hyvää, on jaksanut hienosti möyriä päivittäin. Verenpainetta seurailen, on kyllä edelleen kotimittauksissakin jonkin verran kohollaan. Ei kyllä mielestäni silti hälyyttävästi ole noussut aikaisemmasta kotitasosta, joten menen neuvolaan (+lääkäriin) varmaan vasta ensi tiistaina, kun on aika..

Jännityksellä odotan, keiden pienokaiset ne ensimmäisenä syntyvät!

t: Merrily 35+5

Vierailija
40/54 |
11.09.2008 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minäkin kävin maanantaina lääkäri-neuvolassa:

- Vauva laskeutunut, RT, ei vissiin kumminkaan kiinnitynyt

- Kohdunsuu pehmeä, jäljellä 2,5 cm ja ihan kiinni

- Kokoarvio viikoilla 35+1 oli n. 2,5kg

- SF-mitta edelleen siinä yläkäyrän tuntumassa, nyt 33

- Painoa oli tullut kahdessa viikossa 1,6 kg, ei paljoa naurattanut. Yhteensä jotain osastoa 14kg.

- Paineet, pissat yms ok.

- hemppa 117, pysynyt siis samassa ilman extra rautoja, huh.

Käytännössä masukki on sen verran alhaalla, että painaa jotain hermoa ja rajusti. Seistä ei voi kovinkaan kauaa, sitten on pakko istua ja huilata tunti tai pari :(. Mä jo mietin, että jos tää syntyy edes LA:na, saati ylittää sen, niin mulla alkaa puristaa kyllä hermoja jo ihan korvienkin välistä. Mä toivon, että ei syntyisi ihan vielä (no eipä näytä todennäköiseltäkään), mutta että joskus sitten lokakuun alussa ni ei tarttis enää kärvistellä.

Smörkatten & kyytiläinen 35+5 (tai jotain sen tapaista)