Ystävällinen pyyntö koirien omistajille: voisitteko viedä koiran sisälle jos se ei lopeta räksyttämistä?
Joo, se ei ehkä ole tottunut siihen että naapureissa ollaan näin paljon pihalla tai että kissatkin on nyt ulkona (omilla pihoillaan). Mutta ei tuossa ole mitään järkeä että terrorisoitte muiden oikeutta nauttia näistä lämpimistä päivistä.
Kommentit (64)
Vierailija kirjoitti:
Vien kyllä sisälle mutta harjoitellaan joka päivä vähän. En mä tiedä miten muuten mä saisin sen opetettua kun ei ole luonnostaan näköjään hiljaista sorttia.
Ja sinusta on ihan ok että se haukkuu kovaan ääneen ulkona? Saanko minäkin huutaa kovaan ääneen viereisellä pihalla, soittaa musiikkia, huudattaa vaikka moottoripyörää? Tykkäätkö?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Piski räksyttää jokaiselle ohikulkijalle. Käy sääliksi sellaisten seutujen asukkaita.
Ohikulkija vetää räksyttäjältä kärsän solmuun.
HauHau sullekkin koiravihaajalle 😱💥🐕💨
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vien kyllä sisälle mutta harjoitellaan joka päivä vähän. En mä tiedä miten muuten mä saisin sen opetettua kun ei ole luonnostaan näköjään hiljaista sorttia.
Ja sinusta on ihan ok että se haukkuu kovaan ääneen ulkona? Saanko minäkin huutaa kovaan ääneen viereisellä pihalla, soittaa musiikkia, huudattaa vaikka moottoripyörää? Tykkäätkö?
No ei ole ok, siksihän mä sitä yritän kouluttaa... Oletko muutenkin yksinkertainen?
Vierailija kirjoitti:
Sitten turha ihmetellä kun löytyy myrkyrettyjä nakkeja yms. Ihmisillä palaa käämi.
Vikahan ei ole koiran vaan älykääpiö omistajan.
Työkaverin räksyttävän koira oltiin myrkytetty heittämällä pihalle myrkytettyjä lihapullia.
Tais joku naapureista saada tarpeekseen räksytyksestä
Vierailija kirjoitti:
Mee sisälle
Mun naapurin rakki räkyttää sisälläkin!
Mikä äly ottaa hirvikoira kaupunkiin! Toktok!
pistin just koiran räksyttää ulos yhdellä käskyllä hiljaa! lopettais mut antaa louskuttaa ku vituttaa nää koiran vihaajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Sitten turha ihmetellä kun löytyy myrkyrettyjä nakkeja yms. Ihmisillä palaa käämi.
Vikahan ei ole koiran vaan älykääpiö omistajan.
Työkaverin räksyttävän koira oltiin myrkytetty heittämällä pihalle myrkytettyjä lihapullia.
Tais joku naapureista saada tarpeekseen räksytyksestä
mä taas hakkasin naapurin koiran vihaajan ja työttömänä en saanut juuri mitään rangaistusta siitä.
Meilläkin joku pikkupiski räkyttää naapurissa jokaiselle ohikulkijalle. Tätä se on sitten kaikki päivät aamusta iltaan kesäisin.
Vierailija kirjoitti:
pistin just koiran räksyttää ulos yhdellä käskyllä hiljaa! lopettais mut antaa louskuttaa ku vituttaa nää koiran vihaajat.
Meitä vituttaa te tyhmät ja itsekkäät omistajat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
ja meitä eläinten vihaajat.
Onpa hyvä, ettei minulla ole tuollaisia naapureita. Ei koiraa voi jatkuvasti sisälläkään pitää, mutta minun koirani on vain kanssani ulkoilemassa, ei ole päivät pitkät naapureita haukkumassa. Ja minun naapurini tykkäävät koirastani, samoin hän heistä. Onni on asua ok-talossa, jossa ei ole haukkuvia ja valittavia naapureita.
moi
Vierailija kirjoitti:
Jos ei siedä koiria, pitää muuttaa selliselle alueelle, missä ei ole naapureita. Turhanpäiväistä haastaa riitaa koirista, ainakin, jos omistaja huolehtii, ettei koira räksytä klo. 22:n jälkeen ulkona.
Entisen naapurin koira ei tuntenut kelloa, eikä omistaja huolehtinut sen vaientamisesta yön ajaksi. Piski oli kesät talvet häkissä pihalla yötä päivää ja räksytti ympäri vuorokauden jokaisen auton, jalankulkijan, harakan, oravan, rusakon, ketun, hiiren ja mitä kaikkea mahtoikaan öisin liikkua pihojemme välisellä kapealla tiellä ja tonteilla. Mopoikäisiä täällä ei silloin asunut. Siinä oli kestävyys kovilla, kun yötä vasten tungin tulppia korviini saadakseni edes hetken unta joka yö.
Nyt samassa talossa asuu kaksi koiraa, eikä sieltä kuulu mitään ikinä.
Tuo muuttamisvaatimus on aivan typerä. Äidillä ei ole naapureita näköetäisyydellä, mutta niin vaan jonkun koira räksyttää sielläkin, mutta vain päivisin. Omistajasta se koiran käytös on kiinni, jos ei osaa tai viitsi koiraa kouluttaa, kannattaa jättää se hankkimatta tai muuttaa itse sinne metsään missä ei ole naapureita.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuulostaa aika spesifiltä ongelmalta just sulle, kai sanoit siitä myös suoraan heille etkä vain tänne?
Ei ole spesifiä. Me juuri muutettiin alueelta jossa pidettiin koronakoiria ulkona räksyttämässä. En tiedä mikä aivovamma on ihmisellä joka laittaa koiransa haukkumaan ulos. Ainakin laiskoja ja lihavia ne olivat.
Laiskoja ja lihavia? Koirat vai ihmiset?
moi
Jep. Huutavat kakarat ja räksyttävät rakit sisälle pilaamasta ihmisten kesän viettoa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En vihaa eläimiä. Itsellänikin on aina ollut lemmikkejä. Joillain koiranomistajilla on vaan vähän liikaa narsistisia piirteitä että ne jaksais ottaa muut huomioon. Kyllä siitä saa valittaa.
Itse en, joskus kolmekin koiraa samaan aikaan omistaneena, ymmärrä miten ne räksyttävien koirien omistajat kestää sitä räksytystä. Minulla kun ei hermo kestä turhaa räksytystä ollenkaan ja koirat on siksi opetettu olemaan hiljaa / hiljenemään käskystä. Oma pääkin hajoaisi jatkuvaan huutoon, joten ymmärrän ettei varsinkaan lähellä asuvat naapurit kestä. Ei kuulukaan kestää.
Meidän naapurin ulkokoira haukkuu yksin ollessaan, joskus ihan taukoamatta ja yötä päivää. Kuuluu meille sisällekin. Sääliksi käy.
Älä hommaa lemmikkiä (tai lasta) jos et kykene kouluttamaan sitä edes jollain tapaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eiköhän se ole eläintenvihaaja joka hankkii sen koiran räksyttämää tietäen ettei voi hankkia elukalle sellaisia oloja että se voisi psyykkisesti hyvin.. Eläinrääkkäystä se on ja koiran stressaamista kun se joutuu päivät pääksytystä huutamaan. Ei tyytyväinen koira hauku päivät pitkät, se eläin kärsii. Kyllä ne elukoitten rääkkääjät on koirien omistajat joilla nämä äänekkäät piskit on.
Ei ole spesifiä. Me juuri muutettiin alueelta jossa pidettiin koronakoiria ulkona räksyttämässä. En tiedä mikä aivovamma on ihmisellä joka laittaa koiransa haukkumaan ulos. Ainakin laiskoja ja lihavia ne olivat.