Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Haluaisitko talon meren rannalta?

Vierailija
22.05.2024 |

Miksi? Miksi et? 

Kommentit (57)

Vierailija
21/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Koleaa ja tuulista, sekä mielestäni meri haisee pahalta. Tuo myös tarpeettoman riskin, että lapset joutuisivat sinne vahingossa.

T. Saariston lapsi itse

Vierailija
22/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, mutta kirkasvetisen järven rannalta kylläkin. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
23/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En halua koska minulla on mökki meren rannalla.

Vierailija
24/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos kyseessä on Tyynimeri, niin kyllä. 

Vierailija
25/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mieluummin hyvävetisen järven rannalta. Leväinen Itämeri ei oikein ole mukava paikka. Päälle nyt sitten se kuinka monta metriä korkeammalla merenpinnasta se talo on. Pahimmillaan Itämeri on käynyt 2 metriä normaalia vedenpinnan korkeutta korkeammalla jo nyt Helsingissä. Vesi oli Kauppatorilla talvella 2005. Muutaman vuosikymmenen päästä voi joutua varautumaan, että vesi nouseekin 3-4 metriä kun tuuli ja muut olosuhteet sattuu kohdalleen. 

Vierailija
26/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani asuvat meren rannalla ja kyllä, kun talon aikanaan perin niin todellakin muutan sinne asumaan. 

Miten niin perit ? Ei voi tietää miten elämä menee.

Siten niin että perin talon, kun heistä aika jättää.

Vierailija
27/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Halusin ja nyt minulla se on.  Rakastan merta!

Vierailija
28/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa meri on yhtä kuin kylmyys. Meri jäässä pääosan vuotta ja ne hetket kun ei ole on sinilevää! 

Päinvastoin. Vanhempieni luona meren rannalla on aina lämpimämpää kuin meillä sisämaassa, myös kevät tulee paljon nopeammin. Plus siellä ei juurikaan ole lunta 👍

No, tähän voisi sanoa että päinvastoin 😉

Paapani sanoi aikoinaan että täällä merenrannalla - 20 astetta on kylmenpi kuin Lapin sisämaissa yli  - 40 astetta. Hyytävä tuuli sen tekee. Eikä tarvii edes kovasti tuulla kun kylmyys menee luihin ja ytimiin.

Sekä meren rannalla että Lapin sisämaissa vuosikausia tai kymmeniä asuneena voin sanoa, ettei pidä paikkaansa 😄 Tuo on etelän ihmisten keksintöä. 

Vierailija
29/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En, koska en tykkää merestä. 

Vierailija
30/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Suomessa meri on yhtä kuin kylmyys. Meri jäässä pääosan vuotta ja ne hetket kun ei ole on sinilevää! 

Päinvastoin. Vanhempieni luona meren rannalla on aina lämpimämpää kuin meillä sisämaassa, myös kevät tulee paljon nopeammin. Plus siellä ei juurikaan ole lunta 👍

No, tähän voisi sanoa että päinvastoin 😉

Paapani sanoi aikoinaan että täällä merenrannalla - 20 astetta on kylmenpi kuin Lapin sisämaissa yli  - 40 astetta. Hyytävä tuuli sen tekee. Eikä tarvii edes kovasti tuulla kun kylmyys menee luihin ja ytimiin.

Sekä meren rannalla että Lapin sisämaissa vuosikausia tai kymmeniä asuneena voin sanoa, ettei pidä paikkaansa 😄 Tuo on etelän ihmisten keksintöä.&nbsp

Olen Lapista kotoisin ja kyllä merenrannalla -20 astetta tuntui paljon pahemmalta kuin Lapin pakkaset. Merenrannalla se kylmyys oli kosteaa, mutta Lapissa kuivaa.

Vierailija
31/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ainakaan Suomesta sen paskalammikon rannalta. Järven rannalta ehkä mutta sekin mieluummin jostain Keski-Euroopasta.

Näis se i_g_o_r laulaa. Aivopesua.

Vierailija
32/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En Suomesta. Tuuli on aivan jäätävä pahimmillaan syyskuusta toukokuuhun.

Vierailija
33/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vanhempani asuvat meren rannalla ja kyllä, kun talon aikanaan perin niin todellakin muutan sinne asumaan. 

Miten niin perit ? Ei voi tietää miten elämä menee.

https://www.finlex.fi/fi/laki/ajantasa/1965/19650040

Tuosta tietämättömälle.

Vierailija
34/57 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Minulla on mökki meren rannalla, ja se riittää. Asumme siellä toukokuusta lokakuun alkuun. Sitten on jo niin pimeää ja kosteaa, että viihdymme paremmin kaupunkiasunnossamme. Kunnes taas koittaa uusi kevät, ja sinne mökille on päästävä.

Vierailija
35/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Up

Vierailija
36/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jos olisin perheellinen, haluaisin. Näin yksineläjänä en halua, sen sijaan oikein mielelläni asuisin meren rannan kerrostalossa.

Meri olisi ihana luonnollisen viileyden lähde. Sisämaan kesät alkavat olla perkeleellisiä pätsejä.

Vierailija
37/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Haluaisin. Minulla on mökki merenrannalla. Mutta myös talo olisi tosi jees. 

Vierailija
38/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen rannikolla kasvanut ja meri on minulle ainut oikea vesistö. Harkitsin viimeksi asuntoa etsiessäni paikkaa aivan meren rannalta, mutta keskusta palveluineen vei tässä iässä jo voiton. Nyt meri on n. 25 metrin päässä, joten onneksi ei kuitenkaan ole kaukana.

Vierailija
39/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En. Haluan talon mäntymetsästä, niin että on järvi ja rantasauna lähellä, ei kuitenkaan ihan pihapiirissä.

Vierailija
40/57 |
23.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Jokivarresta

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kuusi kahdeksan kolme