Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Janetten ruoanlaitto ihmetyttää

Vierailija
22.05.2024 |

Ei käytä valmisruokia, silti melkein joka laatikossa on einestä maksalaatikkoa yms

https://www.is.fi/perhe/art-2000010433151.html

Kasvista näkyy vain ravintoköyhä salaatti ja rouva laskee ruoan makroarvoa

Kommentit (84)

Vierailija
61/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota maidon kittaamista! Onko tuo yletön maidonjuonti ja muu käyttö oikeasti noin yleistä? Kaikissa näissä jutuissa ostetaan aina älytön määrä maitoa. Tuossakin perheessä ostetaan jutun mukaan 100 l kuussa, eli jokainen juo joka ikinen päivä YLI PUOLI LITRAA maitoa. Kuulostaa uskomattomalta, vaikka osa menisikin ruuanlaittoon.

Ja sitten ihmetellään kun on rauta-arvot pielessä, ihmekös tuo, kun joka ainoalla aterialla estetään raudan imeytyminen joko maidolla tai kahvilla, parhaassa tapauksessa vielä noilla molemmilla. 

Juon lasin maitoa ruoan kanssa, rakastan kylmää maitoa ! Mulla ei ole koskaan ollut ongelmana minkäänlainen raudan imeytyminen. Aina ollut huippuhyvät arvot.

Vierailija
62/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Suurperheen määritelmä on yli 3 lasta. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko porukalle 500g tomaatteja, yksi kurkku ja jäävuorisalaattia, lisänä pakaste wok-vihanneksia ja herne-maissi-paprikaa tms. Banaani ainoa hedelmä. Ravintosuosituksten mukaan kasviksia pitäisi kulua 3 kiloa päivässä, tuossa ei taida olla sitä edes viikoksi. 

Positiivista tässä on se, että tuli itselle parempi mieli kasvisten kulutuksesta, ei aina siihen puoleen kiloon päästä, mutta tuohon verrattuna ollaan mallikansalaisia :D

Mallikansalaiset tekee juuri niin kuin ylhäältä suositellaan. Oma ajattelu ei toimi.

Vierailija
64/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Melkonen vonkale tämä Janette. Kuka ihme tommosen valaan kans lisääntyny??

Vierailija
65/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mikä tän jutun pointti edes on? Juttu olisi ollut mielenkiintoinen jos kyseessä olisi oikeasti iso perhe.

Vierailija
66/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko porukalle 500g tomaatteja, yksi kurkku ja jäävuorisalaattia, lisänä pakaste wok-vihanneksia ja herne-maissi-paprikaa tms. Banaani ainoa hedelmä. Ravintosuosituksten mukaan kasviksia pitäisi kulua 3 kiloa päivässä, tuossa ei taida olla sitä edes viikoksi. 

Positiivista tässä on se, että tuli itselle parempi mieli kasvisten kulutuksesta, ei aina siihen puoleen kiloon päästä, mutta tuohon verrattuna ollaan mallikansalaisia :D

Mihin tuo 500 g edes perustuu? Ei yhtään mihinkään. 

Jutussa esitettyyn kuittiin. Siitä näkee, että terttutomaatteja on ostettu 500 g.

Ei vaan se yleinen suositus ihmisille, puoli kiloa päivässä?

Mainoslauseeseen. Niin kuin sekin "Aamiainen on päivän tärkein ateria"

Ja hölmöt uskoo :)

Vierailija
67/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Siis mistä lähtien 4 lapsinen perhe on ollut uutiskynnyksen ylittävä.

Ihmiset on jotenkin vieraantunut normaalista, jos tuo on niin erikoista. 

Vierailija
68/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Outoa tuo kolme koneellista pyykkiä per päivä ja maitoa menee ihan tajuton määrä.

Eiköhän nämä molemmat asiat selitä Laktoosi-intoleranssi.

Vierailija
69/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

"ruuat tehdään itse" ja sitten kuitenkin laatikot täynnä eineksiä, pikanuudeleita jne. 🤔

Se on sitä nykyaikaisen naisen itse tekemistä, kun ottaa laatikosta ja laittaa mikroon.

Vierailija
70/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä tän jutun pointti edes on? Juttu olisi ollut mielenkiintoinen jos kyseessä olisi oikeasti iso perhe.

Tämä on näitä somettajien mainoksia. Henkilöllä on kaveri toimittajana ja hän kaipaa lisää seuraajia jotta saa lisää rahaa niin kaveri toimittaja vääntää jutun jotta saa ilmaista mainosta.

Ihan sama juttu oli Jennin kanssa jonka uunipastasta, avioerosta ja ruuan varaamisesta piti tehdä useitakin juttuja ja pääasiassa vain yhteen lehtene.

Vierailija
71/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Miks tarvii tuommoisen määrän maitoa, en ymmärrä muutenkaan tätä (lapsi)perheiden maidonlatkimista. Ja aina joku muistaa mainita, kuinka monta litraa maitoa saa kantaa kaupasta/menee viikossa. Pakkohan ei ole, eikä edes järkevää. Vettä saa hanasta.

Tämäpä. Miksi ei riitä yksi lasillinen (n.2,5dl) maitoa lämpimän ruoan kanssa, siihen lisäksi vettä jos tarvitsee enemmän juotavaa.

Vierailija
72/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi edes ostaa mitään pilttejä. Mietin, että ne vauvan soseet voi tehdä itsekin. Eräs myös blogia pitävä äiti tejee ne aina itse esim hedelmistä ja vihanneksista. Tämäkin säästäisi rahaa. 

Vierailija
73/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Mikä ihmeen suurperhe?? Minullakin oli saman verran sisaruksia, eikä todellakaan oltu mikään suurperhe. Ihan normi perhe. Missä vaiheessa neljä lasta on muuttunut hirveän isoksi pesueeksi??

No se on nykyään kun monella ei ole yhtäkään lasta ja 1-2 alkaa olla keskimäärä.

Vierailija
74/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Itse tehdyn määritelmä on kai muuttunut woltin myötä. Ruoka on tehty itse, kun se on itse lämmitetty. 

Vierailija
75/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sekö sulle on tärkeintä, että olette mallikansalaisia? Hirveän tyhmän kuuloista.

Vierailija
76/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Sata litraa maitoa/kk,mitä tuossa nyt on kummallista? ,minulla menee melkein tuo määrä yksin kuukaudessa ,tosin en sitten kyllä käytä veden lisäksi muita nestemäisiä tuotteita.Ja mitä tulee veriarvoihin niin kävin alkuvuodesta terveystarkastuksessa eikä niissä ollut mitään huomautettavaa,se on mielenkiintoista että aina kun on joku ruoka-aineeseen liittyvä keskustelu niin nämä wannabee-pippa laukat nostavat tikun nokkaan maidon ikään kuin niillä viinaksilla ja energiajuomilla sitten elettäis täältä ikuisuuteen.

Vierailija
77/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Sata litraa maitoa/kk,mitä tuossa nyt on kummallista? ,minulla menee melkein tuo määrä yksin kuukaudessa ,tosin en sitten kyllä käytä veden lisäksi muita nestemäisiä tuotteita.Ja mitä tulee veriarvoihin niin kävin alkuvuodesta terveystarkastuksessa eikä niissä ollut mitään huomautettavaa,se on mielenkiintoista että aina kun on joku ruoka-aineeseen liittyvä keskustelu niin nämä wannabee-pippa laukat nostavat tikun nokkaan maidon ikään kuin niillä viinaksilla ja energiajuomilla sitten elettäis täältä ikuisuuteen.

Tuskin se juomasi on maitoa nähnytkään.

Vierailija
78/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi tuota korvikemaitoa ostetaan noin valtava määrä kun nuorinkin on yli 1v?

Vierailija
79/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kyllä itsetehdyt vispipuurot, kiisselit, mannapuuro, riisipuuro ja maitoon tehty ohrapuuro on parempia välipaloja kuin suklaat, karkit, taffelit ja äklömakeat jugurtit. Eikä sitä sokeria tartte kiisseleihin ja vispipuuron tajuttomasti kaataa. 

Itse tehty pulla rypsiöljyllä ja osa vehnäjauhoista voi korvata grahamjauhoillakin on näitä kaupan prosessi eväitä parempi välipala.

Pullapohja ja päälle mustikat pakkasesta tai itse tehty omenahillo, nam. 

Tällaisia välipaloja meillä syötiin. 

Neljä lasta meilläkin. 

Vierailija
80/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja olihan tuolla ateria aineksiakin: Broitsusta ja pakastevihanneksista kastike perunoiden, riisin tai nuudelien kanssa. Kanakeiton voi myös tehdä. Makkara- tai nakkikeitto tai vaihtoehtoisesti kastike ja potut/makaroonit. Kalapuikot ja pottumuusi. Salaattia kylkeen aterioille.

Eihän se, että yhtenä viikkona ostokset on tuollaiset, tarkoita herranjestas sitä, että aina syödään tuota samaa. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: seitsemän neljä kahdeksan