Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

IS Janetten ruoanlaitto ihmetyttää

Vierailija
22.05.2024 |

Ei käytä valmisruokia, silti melkein joka laatikossa on einestä maksalaatikkoa yms

https://www.is.fi/perhe/art-2000010433151.html

Kasvista näkyy vain ravintoköyhä salaatti ja rouva laskee ruoan makroarvoa

Kommentit (84)

Vierailija
41/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ettekö te käytä maitoa ruuanlaitossa? Siis tee maitoon keitettyjä puuroja, kastikkeita, lettuja, pullaa? Tuolle sakille jo pelkkään riisipuuroon saa menemään kaksi litraa maitoa. Itse teen välillä myös suklaakiisseliä, siihenkin menee sama maitomäärä.

Vierailija
42/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mua hämmästyttää eniten tuo 150 euroa vaippoihin kahdelta taaperolta. Prismassa Muumivaippojen (eli ei mitään halpiksia) 10-15 kg housuvaipat maksavat 16,69 e/54 vaippaa. 150 eurolla saa siis 486 vaippaa. Se jaettuna kahdelle lapselle ja keskimäärin noin 30 päivälle tarkoittaa yli kahdeksaa vaippaa per päivä per lapsi. Vaippaa siis vaihdetaan yötä päivää kolmen tunnin välein? Taaperoiden luulisi pärjäävän koko yön yhdellä vaipalla, ja jos yövaippa on vaikkapa 11 tuntia, vaihdetaan sitä päivävaippaa (13 tuntia, 7 vaippaa) alle kahden tunnin välein. Ja jos perheessä on kaksi taaperoa, on toinen taapero luultavasti sen verran iso, että voisi vähän pottaillakin? 

Ja tuo siis laskettuna kalliilla muumivaipoilla, Änglamarkia saa tuohon hintaan jo 656 vaippaa, eli 327 vaippaa per taapero, eli vaippoja kuluu jo yli kymmenen vuorokaudessa. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
43/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Törmäsin facessa tai instassa naiseen, jonka videot alkoivat aina teksillä 

23 years old mother of 5 cooks dinner 

En löydä sitä enää, tietääkö joku? Hän esitteli yhdessä videossa viikon ostokset, ja huhuh sitä einesten määrää. Kerran hän teki peräti uunivuokaa, mutta siihen tuli tölkkipapuja ja jotain valkoista mönjää tölkistä. Lapset syövät television ja padien ääressä, äiti kantaa valmiit annokset eteen.

Youtubessa olen katsonut videoita, joissa amerikkalainen kotiäiti kokkaan "freezer meals from scratch", mikä tarkoittaa käytännössä sitä, että avaa säilyketölkkejä ja dumppaa sisällöt isoihin kertakäyttöfoliovuokiin, lätkäisee aimo keon juustoraastetta päälle, käärii nämä vuoat folioon ja muovikelmuun ja työntää pakastimeen.

Jestas! 😂 Mikä ihmeen järki tuollaisia on tehdä! 

Vierailija
44/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Kolme koneellista pyykkiä päivässä? Onko tämä pakkomielteinen hygienian kanssa kenties?

Vierailija
45/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme koneellista pyykkiä päivässä? Onko tämä pakkomielteinen hygienian kanssa kenties?

Samaa mietin että miksi pestään noin paljon pyykkiä. Meillä 2 ihmistä vähemmän ja pyykkiä pestään koneellinen 2-3 krt viikossa. 

Vierailija
46/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ettekö te käytä maitoa ruuanlaitossa? Siis tee maitoon keitettyjä puuroja, kastikkeita, lettuja, pullaa? Tuolle sakille jo pelkkään riisipuuroon saa menemään kaksi litraa maitoa. Itse teen välillä myös suklaakiisseliä, siihenkin menee sama maitomäärä.

Minä leivon pullaa ja teen pannaria/lettuja vain jos on jäänyt jääkaappiin joku päiväysvanha maito tai joku on unohtanut lähes täyden maidon huoneenlämpöön niin että maito on lämmennyt muttei vielä pilalla. Ei niihin tuoretta maitoa tuhlata. Perunamuusiin laitan maitoa ja se taitaa olla ainoa maitoa tarvitseva ruoka meillä, eikä diigenkään paljoa maitoa mene. Riisipuuroa vain jouluna.

Vierailija
47/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mulla on vain 2 lasta, mutta 17 ja 20 - vuotiaat. Ruokamäärät on aivan erilaisia kuin tällä pikku perheellä.  Mitähän vinkkejä voisin tältä tädiltä saada, en keksi mitään, koska meillä tehdään oikeesti ruoat itse. Paitsi joskus on illaksi pakastepizzaa, kun on raskasta värkätä montaa lämmintä ruokaa joka päivälle.

Vierailija
48/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Jos on pieni kone tai jos noudattaa pesuohjeita pilkulleen? Kestovaippapyykkiä heillä ei ainakaan selvästikään ole.

Vierailija
49/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En ymmärrä tuota maidon kittaamista! Onko tuo yletön maidonjuonti ja muu käyttö oikeasti noin yleistä? Kaikissa näissä jutuissa ostetaan aina älytön määrä maitoa. Tuossakin perheessä ostetaan jutun mukaan 100 l kuussa, eli jokainen juo joka ikinen päivä YLI PUOLI LITRAA maitoa. Kuulostaa uskomattomalta, vaikka osa menisikin ruuanlaittoon.

Vierailija
50/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tommoinen oman elämänsä räväkkä Pikku Myy, kuvan perusteella. Naamansa ärsyttää ensi vilkaisulla. Eikä noissa ostoksissa ole päätä eikä häntää, vaikka ihmeen halvalla on saanut ostettua. Heittämällä lähtis satanen pois ruokalaskusta jos kaikki yksittäispakatut jutut, karkit ja muut höpöt jättäis pois. 

Vierailija
51/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Koko porukalle 500g tomaatteja, yksi kurkku ja jäävuorisalaattia, lisänä pakaste wok-vihanneksia ja herne-maissi-paprikaa tms. Banaani ainoa hedelmä. Ravintosuosituksten mukaan kasviksia pitäisi kulua 3 kiloa päivässä, tuossa ei taida olla sitä edes viikoksi. 

Positiivista tässä on se, että tuli itselle parempi mieli kasvisten kulutuksesta, ei aina siihen puoleen kiloon päästä, mutta tuohon verrattuna ollaan mallikansalaisia :D

Mihin tuo 500 g edes perustuu? Ei yhtään mihinkään. 

Vierailija
52/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Koko porukalle 500g tomaatteja, yksi kurkku ja jäävuorisalaattia, lisänä pakaste wok-vihanneksia ja herne-maissi-paprikaa tms. Banaani ainoa hedelmä. Ravintosuosituksten mukaan kasviksia pitäisi kulua 3 kiloa päivässä, tuossa ei taida olla sitä edes viikoksi. 

Positiivista tässä on se, että tuli itselle parempi mieli kasvisten kulutuksesta, ei aina siihen puoleen kiloon päästä, mutta tuohon verrattuna ollaan mallikansalaisia :D

Jutussa esitettyyn kuittiin. Siitä näkee, että terttutomaatteja on ostettu 500 g.

Vierailija
53/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Jutussa esitettyyn kuittiin. Siitä näkee, että terttutomaatteja on ostettu 500 g.

Ei vaan se yleinen suositus ihmisille, puoli kiloa päivässä?

Vierailija
54/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Aika ajoin joo, mutta en päivittäin tai edes viikoittain. Sen verran, että maitoa kuluu kolmen hengen taloudessa muutama litra kuussa, ja se kaikki menee ruuanlaittoon, käytännössä puuroon, satunnaisesti lettuihin.

Vierailija
55/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Kolme kiloa päivässä 😂😂😂😂😂😂

Vierailija
56/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Munat ja banaanit pois jääkaapista niin mahtuu muut paremmin.

Sekä säilyketölkit. Näkyi olevan ylimmällä hyllyllä.

Vierailija
57/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En ymmärrä tuota maidon kittaamista! Onko tuo yletön maidonjuonti ja muu käyttö oikeasti noin yleistä? Kaikissa näissä jutuissa ostetaan aina älytön määrä maitoa. Tuossakin perheessä ostetaan jutun mukaan 100 l kuussa, eli jokainen juo joka ikinen päivä YLI PUOLI LITRAA maitoa. Kuulostaa uskomattomalta, vaikka osa menisikin ruuanlaittoon.

Ja sitten ihmetellään kun on rauta-arvot pielessä, ihmekös tuo, kun joka ainoalla aterialla estetään raudan imeytyminen joko maidolla tai kahvilla, parhaassa tapauksessa vielä noilla molemmilla. 

Vierailija
58/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ollut mitään tuoreita raaka-aineita, paitsi eri marinadissa olevia broilerisuikaleita.

Missä kaikki kalat, lihat, perunat, porkkanat, sipulit, hedelmät, kasvikset jne.

Paljon oli eineksiä, karkkia, valmisruokia, pilttejä, pikkujogurtteja.jne.

Kun on noin kaksi pientä, niin heille voi tehdä itse ruokia. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, niitä keitellään. Soseutetaan sauvasekoittimellä, osa pakastetaan.

Edullista, terveellistä ja helppoa. Näin itse tein, kun oli kaksi taaperoa.

Kahdelle teinille sanoista aineksista ruuat, mutta toki maustoin ne eri tavalla.

Jälkiruoiksi ja välipaloiksi tein marjakiisseleitä, vispipuuroja, hedelmäsalaatteja, ja niitä söi kaikki.

Leikkeleitä ei käytetty ollenkaan, ainoastaan juustoa leipien päälle. Sämpylät leivoin itse.

Aamu-ja iltapalaa oli meillä lähes aina eri puuroja, marjakiisselien kanssa.

En kyllä näe tuon rouvan tekevän itse kovinkaan monipuolisia ja todellakin itse tehtyjä aterioita.

Eikä neljä lasta ole mikään suurperhe.Se on sitä sitten,niin lapsia on pari-kolme enemmän.

Vierailija
59/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ei ollut mitään tuoreita raaka-aineita, paitsi eri marinadissa olevia broilerisuikaleita.

Missä kaikki kalat, lihat, perunat, porkkanat, sipulit, hedelmät, kasvikset jne.

Paljon oli eineksiä, karkkia, valmisruokia, pilttejä, pikkujogurtteja.jne.

Kun on noin kaksi pientä, niin heille voi tehdä itse ruokia. Kalaa, kanaa, lihaa, kasviksia, niitä keitellään. Soseutetaan sauvasekoittimellä, osa pakastetaan.

Edullista, terveellistä ja helppoa. Näin itse tein, kun oli kaksi taaperoa.

Kahdelle teinille sanoista aineksista ruuat, mutta toki maustoin ne eri tavalla.

Jälkiruoiksi ja välipaloiksi tein marjakiisseleitä, vispipuuroja, hedelmäsalaatteja, ja niitä söi kaikki.

Leikkeleitä ei käytetty ollenkaan, ainoastaan juustoa leipien päälle. Sämpylät leivoin itse.

Aamu-ja iltapalaa oli meillä lähes aina eri puuroja, marjakiisselien kanssa.

En kyllä näe tuon rouvan tekevän itse

Ei taaperoiden, eli yli 1-vuotiaiden, ruokia kyllä tarvitse soseuttaa, saati lihoja keittää. Ihan samalla tavalla voi valmistaa kuin muunkin perheen ruuat. Noin muuten periaatteessa samaa mieltä, toki en kyllä mitään kiisseleitä tai vispipuuroja suosittelisi jokapäiväisiksi välipaloiksi, tuppaavat olemaan aika sokeripitoisia ruokia. 

Vierailija
60/84 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Paljonkohan näiden makrot,

fin carre maitosuklaa x 3, valkosuklaa, levyt.

snackday tortilla chips

kinder suklaapatukka 10-pack

taffel nacho cheese balls 

?

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kolme kolme kuusi