Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Normaali työaika ei riitä, eikä ylitöistä makseta

Vierailija
21.05.2024 |

Mitä halvattua pitäisi tehdä, kun töissä ei _koskaan_ riitä 8 tunnin työaika, vaan aina menee 9-11 h. Mulla vielä pitkä määräaikaisuus jäljellä ja ne työt on sitäpaitsi pakko tehdä x ajassa, koska laki (ja yleinen työkulttuuri) sanoo niin. Tänäänkin 10h töissä ja varmasti sama huomenna. Eikä kerkii pitää ees 5 min kahvitaukoa. Koko ajan tulipalokiire kun joka päivä tulee uusia superkiireellisiä asioita vanhojen päälle 🤦🏼

N30+

Kommentit (70)

Vierailija
61/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Miksi olet hidas? Etkö osaa? 

Vierailija
62/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tajua miten tämä asia liittyy oikeisto-vasemmistopolitiikkaan. Töitä joissa työmäärä on mitoitettu väärin on ollut aina. 

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
63/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Tän takia aikoinaan purettiin röökitauot pois töistä. Se oli paha virhe.

Ennen kykeni hyvin ottamaan röökitauoilla takas omaa aikaa. Nyt porukka itkee kun ei saa edes pitää kahvitaukoja.

Röökitauoista se lähti ja olen kuullut ettei monella ole ruokkistakaan. Syövät viidessä minuutissa kiireellä.

Röökitaukojen poisto ja noitavaino oli suunniteltua. Melkein sama kuin vessataukoja alettaisi syynäämään.

Kesällä monissa työpaikoissa tarvitaan juoma/helletaukoja. Miten niiden laita on?

Kyllähän se tupakoimattomana vtuttaa, että jotkut saavat pitää kolme varttia ylimääräistä vapaata päivässä röökitaukojen varjolla ja toiset ei. Sitten osa näistä kehtaa väittää että sama aika menee joillain netissä notkumiseen, mutta eihän siihen taas liity se polttaako vai ei.

Vierailija
64/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ylimääräinen ahkerointi määräaikaisena kannattaa melko harvoin. Muut tottuvat vaatimaan samaa ja ehkä enemmänkin.

Olen ollut koko työurani määräaikaisissa töissä ja vaikka olisin nipistänyt tauoista ja tehnyt työajalla työtä koko ajan, hyvin harvoin jos koskaan olen kuullut asiasta kehuja. Käytännössä pidetään itsestäänselvyytenä ja ehkä jopa vähätellään.

Usein ylemmäs edenneet delegoivat töitä muille. Siinä ei auta jos itse tekee hiki hatussa. Muilla on kiire antaa hyvää kuvaa itsestään vaikka eivät yhtä ahkeria olisikaan. Samassa paikassa voi olla eri työmoraalisia ihmisiä ja henkilökemioilla tai muulla on usein suuri merkitys.

Vierailija
65/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Saat määräajan jälkeen lopputilin kuitenkin. Joko poltat nyt ittes loppuun tai teet sen ajan mistä maksetaan ja annat hommien jonoutua. On työnantajan ongelma ratkaista jonoutumispulma. Sun selkänahasta sitä ei voi loputtomiin repiä. 

Työparini repii senkin edestä. Joka viikko useita kertoja sanoo iltapäivästä et "nää on pakko tehdä heti" ja tuo helvetinmoisen paperipinon eteen. Ja jatkuvasti saan kuulla et miksi en osaa vielä sitä ja tätä. Uusi työ siis.

Ap

Onko työpari esimiehesi?

Vierailija
66/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Onneksi irtisanomista helpotetaan niin pääsee kätevästi eroon kaikista jotka ei hyppää volttia kun pomo haluaa.

Vierailija
67/70 |
21.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Dorkia riittää. Kahvitauot on lakisääteisiä ja ne pidetään. 2 x 15min. Ruokatauko on palkatonta aikaa.

Vierailija
68/70 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Siirry etätöihin ja pyydä tekemään toimeksiannoille varaus hkökoht kalenteriisi. Pidä oma työaikakirjanpitosi erillisenä.

Jatka pari viikkoa. Joko työpari alkaa harkita mitä kehtaa delegoida sinulle tai voit näyttää pomolle tupaten täynnä olevaa kalenteria, jonka perusteella teet puolet työajasta jonkun muun töitä ':D 

Kiitos vinkistä, mutta tässä työssä ei juuri etätöitä tehdä. Paperia on hyllyt ja lattiat täynnä. Ainoa mitä mietin, että miten jaksan järjissäni tän määräaikaisuuden loppuun. Nyt jo nukun tosi huonosti ja herään arkena/vkloppuna öisin miettimään työasioita.

Ap

Ainut keino on laittaa rajat sille työnteolle. Ei kuulosta paikalta, johon kannattaa jäädä, joten sanot selvästi että teet työt työajan puitteissa ja pidät siitä kiinni. Jos eivät tästä tykkää, mitä sitten? Jos saat huonot suositukset niin voit seuraavaan paikkaan hakiessa kertoa ihan rehellisesti tuosta näkemyserosta. Kyllä järkevissä työpaikoissa arvostetaan myös sitä, että työntekijä osaa huolehtia omasta jaksamisestaan ja arvioi työpanostaan realistisesti.

Vierailija
69/70 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Työterveyteen, sairausloma ja sen jälkeen keskustelu, jossa työterveys ja työnantajan edustaja mukana.

Vierailija
70/70 |
22.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mitä mieltä esihenkilösi on? Itse olen esihenkilönä työskennellessäni ohjeistanut lopettamaan työt työajan päättyessä, vaikka jotain jäisikin tekemättä. Ei ole työntekijän vastuulla yrittää "korjata" resursointiongelmia, joiden taustalla voi olla myös sellaista mitä ei voi kertoa työntekijöille. 

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: kaksi yhdeksän neljä