Ystävän valehtelu, voiko antaa anteeksi?
Selvisi että yksi ystäväni on valhedellut lapsuudestamme lähtien. Hän on väittänyt että isänsä on kuollut, mutta olen saanut selville että hänen isänsä on elossa. Antaisityeko anteeksi?
Kommentit (40)
Minäkin luulin pitkään, että isäni on kuollut, kun kuulin äitini sanovan, että hän on kuollut hänelle. Lapset käsittää asiat joskus melko paljon väärin. En ollut isäni kanssa missään tekemissä ja hän oli minulle kuollut melko pitkään.
Mitä sillä on sulle merkitystä vai valikoitko ystävät vanhempien perusteella.
Vierailija kirjoitti:
En ikinä voisi antaa anteeksi.
Anteeksi mitä? Sitä että kaverin isä on tai ei ole kuollut?
Ajattelisin että sillä on hyvä syy että on kerrottu että on kuollut. Ei ole minun asiani tuomita ketään.
Voiko olla, että hänelle on lapsena valehdeltu että isä on kuollut? Eli sun ystävä on siis luullut kertovansa totuuden
Mitä tuossa pitäisi antaa anteeksi?
Itseasiassa olen ollut samanlaisessa tilanteessa. Kaverin ja veljensä isä oli kuollut. Mutta yleisesti tiedettiin että tyyppi asui naapurikaupungissa ja joi itseään hengiltä, tämän tiesi myös lapset itse. Ei olisi tullut mieleenkään alkaa korjailla näille tai suuttumaan.
Eiköhän ystävälläsi ole tarpeeksi raskas taakka ilman sinun kiukutteluakin.
Keverisi isällä on afrikkalainen sikarutto.
Porvoossako se valehteli? Sinulla on kyllä kovin valehteleva kaveri, kun jaksaa aina vaan tätä samaa. Surkea on sunkin elämä, kun olet aina tuollaimem mielensäpahoittaja.
Oispa joskus kiva nähdä nämä palstatrollit, millaisia luusereita olette.
Äijä on joko kuollut tai ei. Ystäväsi on idiootti. Joten välit poikki.
Ai nytkö se kuoli? Onko sama tyyppi, jonka isäksi kutsuma mies ei ollutkaan biologinen isä. Ja muuta vastaavaa...Oot niin huono. Trollolololoo.
Vierailija kirjoitti:
Äijä on joko kuollut tai ei. Ystäväsi on idiootti. Joten välit poikki.
Ja sinä olet tehnyt itsestäsi pellen, sinä olet ihan tööt tööt tööt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Ehkä oli hyvä syy, kaikki isukit ei ole kivoja.
Jonkun selityksen kuitenkin haluaisin. Itseltä katosi ystävä täydelliseen hiljaisuuteen, ei vastannut enää puhelimeenkaan??? Vuosien päästä sain kuulla, että oli tavannut miehen, joka vaati valitsemaan: hän tai ystävät? Niinpä tuo todella fiksu, koulutettu nainen valitsi hänet. Parahdin: Miksi et kertonut? Luulin, että minussa syy... yritti lämmitellä välejämme .. myöhäistä oli
Miksi rankaisit häntä siitä, että hän joutui väkivallan uhriksi?
Itse teki valinnan aikoinaan, kertomatta minulle mitään...
Onko mahdollista, että ystävällesi olisi valehdeltu, että hänen isänsä on kuollut? Eli hän on kertonut sinulle asian niin kuin luuli sen olevan? Ei siis tietoisesti valehdellut?
Tai hänen biologinen isänsä elää, mutta mies, jota hän piti isänään, on kuollut?
Puolpikkusiskoni on annettu ymmärtää meidän yhteisen isämme olevan kuollut, kun isä ei halunnut tätä lasta eikä halunnut olla missään tekemisissä.
En ole myöskään ikinä tavannut siskoani.
Jos asia on arka ja kipeä hänelle niin on helpompi kertoa, että hän on kuollut? = mulla ei ole enää isää.
Just. Et varmaan omassa elämässäsi, mutta hänen elämässään?