Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Karppi ja maitotuotteet?

Vierailija
26.01.2007 |

Kuinka paljon on liikaa maitotuotetta karpille?



Mun tulee helposti syötyä aika paljon maitotuotteita, ei niinkään lihaa tai kalaa, ja mietin on tällä merkitystä ja jos on niin mitä?



Syön päivittäin ainakin: luonnonjogurttia 2dl, raejuustoa 1-2dl, marjoja kerman tai rahkan (n. 1-2dl) tai molempien kanssa, juustoa jonkinverran, maitoa.



Muuten syön paljon salaattia ja kypsennettyjä kasviksia.



Osaako joku kokenut karppi kommentoida?

Kommentit (2)

Vierailija
1/2 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija:


Kuinka paljon on liikaa maitotuotetta karpille?

Mun tulee helposti syötyä aika paljon maitotuotteita, ei niinkään lihaa tai kalaa, ja mietin on tällä merkitystä ja jos on niin mitä?

Syön päivittäin ainakin: luonnonjogurttia 2dl, raejuustoa 1-2dl, marjoja kerman tai rahkan (n. 1-2dl) tai molempien kanssa, juustoa jonkinverran, maitoa.

Muuten syön paljon salaattia ja kypsennettyjä kasviksia.

Osaako joku kokenut karppi kommentoida?

Joitakin asioita tulee mieleen:

- rasvojen saannin yksipuolisuus ellet sitten lisää öljyä runsaasti salaatteihin tai syö esim. pähkinöitä

- toisaalta, saatko rasvaa tarpeeksi? Nuo kaikki paitsi kerma ja juusto sisältävät kohtuu vähän rasvaa

- hiilareita kertyy helposti liikaa

- monilla suuri maitotuotteiden määrä kovettaa vatsaa

- joillakin suuri maitotuotteiden määrä jumittaa laihdutusta

- täysrasvaista juustoa paljon syömällä tulee nopeasti protsku- ja energiarajat vastaan

- mitä maitoa juot? Et kai jotain rasvatonta, josta kaikki hyötyaineet on poistettu?

Ja sit ihan BTW. Valion uusi arkiraejuusto on halvempaa kuin tavallinen raejuusto, mutta siinä on enemmän hiilareita ja vähemmän rasvaa, joten kannattaa pysytellä tavallisessa.

Vierailija
2/2 |
26.01.2007 |
Näytä aiemmat lainaukset

nimittäin se, että lihaa/lintuja, sisäelimiä (etenkin maksaa) ja kalaa kannattaa pyrkiä syömään myös muista syistä kuin proteiinin lähteinä. Laadukkaina (tuoreina, maustamattomina, luomuna) ne sisältävät kaikki sellaisia hivenaineita, joita on mahdoton korvata muilla. - Sanokoot kasvissyöjät mitä lystäävät.



Jos olet laiska laittamaa arkena ruokaa, niin pyri edes kerran pari viikossa, vaikka vkonloppuna ostamaan laadukkaampaa & varinteikkaampaa eläinproteiinia, niin ruokavalio ei yksipuolistu liikaa.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Sisältö jatkuu mainoksen alla

Kirjoita seuraavat numerot peräkkäin: viisi kahdeksan yksi