Mies haukkuu lihavaksi...
Olen aika loppu ja tuntuu että sietokykyni on täysin rajoillaan. Olen ollut mieheni kanssa 10 vuotta (olen silti vain 28vuotias). Olen koko yhdessäoloajan ollut pyöreähkö. Menimme pari vuotta sitten naimisiin. Miehestäni on tullut todella ilkeä. Hän katsoo minua halveksivasti, kommentoi syömisiäni aivan jatkuvasti ja huomauttelee ruoan määrästä. Syön kuulemma liian isoja annoksia. Jos sanon vastaan (kuten aina) hän vaan käy sanomaan että puolustelen aina lihavia ja ihannoin lihavuutta(????). Mulla on aina ollut hyvä itsetunto mut tuntuu että liika on liikaa. Alkaa rakoilemaan. Loukkaavinta on ollut kun hän sanoi häpeävänsä minua. Myös hänen äitinsä on arvostellut ulkonäköäni. Ja tänään hän sanoi, että hän on puhunut painostani veljeni kanssa(minusta tämäkin on tosi loukkaavaa, eikö me ollakaan "samassa joukkueessa"?). Asiat voi sanoa niin monella tavalla. Itse en jaksa olla kokoajan suurennuslasin alla. Olen toki ylipainoinen, n. kymmenen kilon verran. Suurin osa ylimääräisestä painosta on pakkautunut vatsan alueelle. Mulla on käsittääkseni ihan kauniit kasvot ja olen aika hellä ja iloinen. Itse kehun miestäni paljon. Mulle on tärkeää että toisella on rakastettu ja hyvä olo. Mieheni ei myöskään halua harrastaa usein seksiä. Minusta tietysti tuntuu siltä, että se johtuu ulkonäöstäni. Joskus saattaa mennä 3 viikkoa väliä. Itse hän vaan sanoo ettei häntä kiinnosta kun hän väsyy seksistä niin paljon. Olen puhunut miehelleni loukkaantuneista tunteistani. Olen myös kertonut, että tarvitsisin positiivista palautetta (jos saisin sitä ees joskus, kestäisin varmaan paremmin jatkuvan kritiikin). Olen myös kysynyt häneltä, että mitä hän on tehnyt mun aviomiehelle?! Mitä te ajattelette tästä? tarvitsisin näkökulmia, Kiitos!
Kommentit (122)
Miksi olet naimisissa miehen kanssa joka sanoo häpeävänsä sua? Ottaisin eron saman tien jos olisin sinä. Turha sun on täällä lässyttää jos miehes haukkuu sua niin ota ero ettei tarvii kuunnella sitä paskan jauhantaa.
Minulle tuli ensimmäisenä mieleen, että jos tuo miehen ilkeily on alkanut nyt yhtäkkiä, niin hän vertaa sinua johonkuhun toiseen. Ehkä hän on ihastunut toiseen naiseen tai joku on osoittanut kiinnostusta häntä kohtaan. Hän vertaa sinua tuohon uuteen kiinnostukseen ja ärsyyntyy, kun pitää kenties hoikempaa naista sinua kauniimpana. Keskustelisin miehen kanssa vakavasti. Ja todellakin, kaikki ilkeily ja sinun selkäsi takana toimiminen osoittaa totaalista kunnioituksen puutetta. Pohtisin myös vakavasti omaa mielenterveyttä ja syitä, haluatko jatkaa suhteessa.
Tsemppiä! Ihmisen arvo ei todellakaan riipu koosta. Teoilla ja sillä, miten hän kohtelee toisia ihmisiä on suurin merkitys.
Ero on oikea ratkaisu. Minun eksä vinkui ja haukkui ja kun jätin hänen niin ruikuttaa vieläkin. En ota takas!
Olet hyvä. Ero olisi järkevä. Ei ole aikaa selvitellä onko sillä aspergeriä vai krooninen ilkeys, alkoholi vai mikä. Hanki erillään siitä miehestä asunto. Jos et voi erota, siihenkin on apua, että tulee eri näkökulmia. Uskon että onnistut.
Kaikenlaisia sitä leipä elättää, miestäs siis.
Eniten säälin tuommosia naisia jotka hyppää tuommosten elukoiden pillin tahtiin.
Vierailija kirjoitti:
Siis, ovatko naiset todella näin tyhmiä? Mies käyttää ap:ta hyväkseen ja ap luulee sitä rakkaudeksi... Mies on ainoastaan seksin takia ap:n kanssa, ei minkään muun. Tekstistä pystyy selvästi huomaamaan, että mies häpeää ap:ta. Mutta seksin takia sietää ap:ta toistaiseksi.
T. N22
Niin, käyttääkin! Ap taitaa olla jotain 5v tasoa henkisesti, kun ei ymmärrä että tuollainen henkinen väkivalta miehellä on sadistinen.
Ei tuossa ole mitään tehtävissä. Kun ei rakasta, niin ei rakasta.
Saattaisin luulla aloitusta trolliksi. Mutta mutta. Itsellänikin on kokemusta painoa kyttäävästä miehestä. Hänelle ylipainoinen nainen oli maailman kamalin asia. Ei edes syöpä tai läheisen kuolema pelottanut tuota kusipäätä niin paljon kuin se että jos oma eukko lihoo KILONKIN! Ja herra itse oli reilusti ylipainoinen paskamaha, minä hoikka. En voi muuta todeta kuin että JÄTÄ SE SIKA! Niin tein minäkin, ja päivääkään en ole katunut.
Itse tunnen kanssa erään kiltin tytön tai naisen oikeastaan. Hän on 32v, mutta käyttäytyy kuin teinit ja on tyttömäinen. Hän alkoi seurustelemaan jonkun rikollisen kanssa, koska piti tätä viehättävänä sekä jännittävänä elämän vaihteena. Huonosti siinä loppujenlopuksi kävi.
Siis mitä?? Olet vielä tuollaisen kanssa!?
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Lähetä eropaperit jo tänään ja laihduta kiusallasikin vielä ne 10 kg kesän aikana pois, että olet tosin hoikka kun ero on lopullinen. tuo nälvintä ei lopu koskaan ja lopulta se johtaa eroon kuitenkin. Kun lapsia ei vielä ole ja ehdit niitä hyvin vielä hankkiakin uuden sopivan miehen kanssa, niin nyt on oikea aika eroon. Anna mennä.
Minä tein näin. Olen kaunistunut eron jälkeen, koska olin miehen takia masentunut. Nyt en saman katon alle ota ukkoa, vaan näemme uuden miehen kanssa seksin merkeissä. Elämä on ihana.
Hyvä Sinä!
Sillä on toinen johon se on rakastunut, haukkuu sinua että voi perustella eron
Nyt siis ihmettelen, että haukkuiko mies painoasi jo ennen naimisiinmenoa, vai onko se alkanut vasta viimeisen parin vuoden aikana? Miksi mies ylipäänsä meni naimisiin "läskin" kanssa, jos painosi ei edes ole muuttunut? Ap, jätä se sika, tuo äijä ei rakasta sinua, sinulle käyttöä vain kodinkoneena, satunnaisena patjana ja henkisenä likasankona.
Rehellinen mielipide on että ukko luiskaan ja heti :D Aivan järkyttävä mulkvisti ja harrastaa henkistä väkivaltaa jatkuvalla syötöllä. Mies joka toimii noin, ei rakasta. Teidän parisuhteenne ongelma ei ole sinun painosi vaan se että mies ei kunnioita sinua, ei rakasta, ratkaisee konflikteja henkisellä väkivallalla ja on selvästi aivan kykenemätön näkemään vikoja itsessään. Joo, ero ei ole helppoa, mutta ajan kanssa myös sinä näivetyt tuossa parisuhteen irvikuvassa. Teillä ei ole lapsia ja olet vielä nuori ja ehdit mitä parhaiten tavata itsellesi sopivan miehen myöhemminkin jos nyt eroatte.
Oman kokemuksen pohjalta sanon että tämä höpötys siitä että "eroaminen ei ole niin helppoa" on yleensä ihan vaan muutoksen ja yksinjäämisen pelkoa - mikä on ymmärrettävää koska toinen on pitemmän aikaa haukkunut. Sitä ihan oikeasti uskoo että ei ole rakkauden arvoinen ja että kukaan ei voi pitää itseäni viehättävänä ja seksikkäänä ja kauniina tämän painoisena. Kokemuksesta voin sanoa ettei se pidä paikkansa ja itseäni kadutti eron jälkeen ainoastaan se, että odotin niinkin kauan. Olisi pitänyt lähteä aiemmin :) Tsemppiä!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Eroa. Normaalisti kuuluu kehua ja pitää hyvänä. Mies ei välitä susta paskan vertaa, kai sä nyt tajuut sen itsekin. Luuletko että haukkuminen kuuluu normaaliin parisuhteeseen, en väitä että teillä olisi normaali parisuhde. Sun mies on täys mulkku, ja sun täytyy erota, tai sit oikeasti vedät sitä lättyyn niin että lätisee. Pelkkä sanominen et: mua sattuu kun haukut mua ei riitä, vaan aivottomalle idiootille pitää näyttää konkreettisia juttuja, kuten tuo turpaan vetäminen. Puhuminen ei auta ikinä. Olet liian kiltti. Mies pitää sua pilkkanaan.
Uliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliuliul
Ja ikä oli...?
Niin kuin joskus viisas isäni sanoi, että naisella järki ja tunteet eivät mahdu samaan päähän. Ja totta se näyttää olevan, kun tätä palstaa lukee.
Eihän kymmenen kiloa ylipainoa vielä edes ole paljon. Sen kokoinen ihminen hukkuu täysin katukuvan massaan muiden joukossa ilman että pistää mitenkään silmään. Sun "mies" on vissiin itse raameiltaan aikamoinen kuivan kesän orava 😄
Vierailija kirjoitti:
Lihava mamma, hyi hyi 🤮
Kuulen tämän sillä Siskonpedin palomieskalenteri-äänellä :D
Potkase ukko mäkeen. Ehtii jonkun vässykän ihteään passaamaan.
Elämässä on muitakin arvoja kuin muutama kilo. Jos nämä puuttuu ihmiseltä, ei ole minkään väärti.