Rehellisesti pärjäisitkö viikon yksin metsässä?
Kaukana sivistyksestä ilman puhelinta mukana vain reppu, tulitikut, eväsleipä ja vesipullo. Onko erätaitoja sekviytymiseen?
Kommentit (134)
No en pärjäisi. Varsinkaan nyt ku ei saa tulta tehdä.
Luulisin.
minulle ehkä helpoin tapa olisi vain maata jossain pehmeässä sammalikossa ja kuluttaa mahdollisimman vähän energiaa.
Ihminen pystyy hyödyntämään myös täysin saastunutta vettä ääritilanteissa. Peräaukon kautta ruutaten juomapullolla, keho pystyy imemään puoli litraa vettä vuorokaudessa. Se on elämää pitkittävä toimenpide, vaikka ei varsin mukava tapa olekaan.
Vierailija kirjoitti:
Suomessa saa aina tehdä tulen.
Olen niin fiksu että pakkaisin mukaan oikeat tarvikkeet.
En luettele. Googlaa.
Ap voisi ensin kokeilla selviytyykö hän yli 12 minuuttia ilman kaljaa. Alkaa jutut olemaan taas sillä tasolla, että kannattaisi yksi välipäiviä viettää.
Pärjäisin jos avauksessa olevien tarvikkeiden lisäksi olisi teltta, makuupussi ja onki. Metsä vesistön lähellä.
Muuten varmaan pärjäisin kaksikin viikoa, mutta kunnollinen makuupussi olisi oltava myös kesällä. Ilman sitä kyseenalaista edes hengissä selviäminen.
Miksi en pärjäisi? En kuitenkaan yhdellä eväsleivällä, vaan kyllä pitäisi olla kunnolla evästä, vaikka olisin liikkeellä parhaaseen marja- ja sieniaikaan ja olisi onki mukana. Vähintään suolaa pitäisi sen leivän lisäksi olla. Vettä Suomessa kyllä löytyy, niin yksi pullo riittää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vain maanomistajan luvalla, eikä silloinkaan metsäpalovaroituksen aikaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä lupia kysele. Hyvin on tulissa kuitenki pysytty.
Tottakai on erätaidot ja melko varmasti olen viettänyt elämästäni montakin viikkoa, yhteensä ehkä jopa kuukausia tuollaisissa olosuhteissa. Kyllä olen tottunut nukkumaan teltassa ja elämään ilman sähköjä tai juoksevaa vettä. Silti noloa, että en enää osaa sytyttää nuotiota kunnolla, mutta kyllä sen taidon saa palautettua.
No mihin siellä nyt viikossa kuolee, jos ei ole liian kylmä?
Vierailija kirjoitti:
No mihin siellä nyt viikossa kuolee, jos ei ole liian kylmä?
Kuppa tai keripukki on ne yleisimmät syyt.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kuusi päivää on pisin yhtäjaksoinen aika korvessa jossa lähin talo n.5km. En yhtään ihmistä sinä aikana nähnyt. Pieni kumivene, teltta ja virvelivehkeet rinkassa mukana. Pääasiassa kalaa söin, kuivamuonat tuli takaisin.
P*skapuhetta, miksi joku teki jotain noin tyhmää?
Oletko koskaan kuullut esim vaeltamisesta Lapin erämaissa? Siellä ei aina tule ihmisiä vastaan, vaikka menisi ihan merkattua reittiä
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
En mä lupia kysele. Hyvin on tulissa kuitenki pysytty.
Kyllä mun isä maanomistajana laittoi kaikille ylimääräisille tunkijoille tiukat paikat. Ei kyllä ollut kyse metsänkulkijoista vaan ihmisistä, jotka alkoi leiriytymään tontilla ja meni lukkojen läpi. Kyllä sen sai loppumaan. Jotkut niinku luuli, että isän tontti oli jotain kaikille vapaata leirintäaluetta :D Hienolla paikalla se on kyllä ja komiat maisemat.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos kyse on hengissä selviytymisestä siinä ei lupia kysellä.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Jos löytyisi juomakelpoista vettä, niin mikä ettei sitä viikon sinnittelisi. Saisi ainakin viettää viikon niin, ettei olisi mihinkään kiire.
Laitat vettä pulloon ja kiehautat nuotiossa.
Parempi olla sitten metallinen vesipullo tai tulee ikävä muovinkäry...
Kesti juuri ja juuri jonkun asiansa osaavan käsittelyn sopivan pienellä hiilloksella, pullo silti muutti muotoa jo varsin uhkaavasti.
Laita tilalle joku AVmetsääneksyjä joka tekee kokon ja laittaa kokkoon muovipullonsa niin se mitä todennäköisimmin on entinen muovipullo ja vesi on kokossa.
Pärjäisin. Saattaisin kyllä laihtua. Pitäisi tosin olla ehkä lämpöasteet plussan puolella. Ja jos hyttysiä olisi, niin varmaan kyllä kuolisin siihen ininään.
Turhaan tyhjää reppua roudaa mukana. Hakisin ensin repun täyteen viinaa.