Tapahtumat

Kun kirjaudut sisään näet tässä ilmoitukset sinua kiinnostavista asioista.

Kirjaudu sisään

Muita, jotka vieroksuu keskiluokkaisen unelman normia?

Vierailija
19.05.2024 |

HellyHansen takit, kaksi keskihintaista autoa, rivitalo/omakotitalo, geneeriset harrastukset, helikopterivanhemmuus, Alkon käyttö "sivistyneesti" juomalla vain viinejä ja artesaanioluita, teennäinen kulturellius kulissina, kaksi lasta, kultainennoutaja

Kommentit (76)

Vierailija
1/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ei ei ja ei

Vierailija
2/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Muista vaativa asiantuntijatyö.

Ei ollut meitäkään varten. Lapsiperhevuodet vaativat tiettyä säntillisyyttä mutta niihin se loppuikin. Kohta taas tien päälle kesäksi.

Sisältö jatkuu mainoksen alla
Vierailija
3/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vassarin ulinaa. Juo sitä kiljuas ja lopeta mussutus.

Vierailija
4/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Mutta jos he ovat tyytyväisiä valitsemaansa elämään?

Ja tuo ylläoleva stereotyyppi on niin vasemmiston karikatyyri taas. Jotta pääsisivät pilkkaamaan ja repimään ydinperhettä ja taloudellista turvaa, johon eivät itse pääse käsiksi.

Vierailija
5/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tarkoittanut, että tällaisessa elämäntyylissä on jotain pahaa. Jos ihminen itse on tyytyväinen, olen tyytyväinen hänen puolestaan. Asiani koskee sitä, että tätä normia tuputetaan ainoana elämäntyylinä kaikille oletusarvona. Se ei kaikille sovi, mutta ne, joille sopii, niin se on mukavaa.

Vierailija
6/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

En tarkoittanut, että tällaisessa elämäntyylissä on jotain pahaa. Jos ihminen itse on tyytyväinen, olen tyytyväinen hänen puolestaan. Asiani koskee sitä, että tätä normia tuputetaan ainoana elämäntyylinä kaikille oletusarvona. Se ei kaikille sovi, mutta ne, joille sopii, niin se on mukavaa.

Ei se sovi, jos ei ole keskiluokkaa. Olet varmaan työväenluokkaa.

Vierailija
7/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Ja tuo ylläoleva stereotyyppi on niin vasemmiston karikatyyri taas. Jotta pääsisivät pilkkaamaan ja repimään ydinperhettä ja taloudellista turvaa, johon eivät itse pääse käsiksi.

Taloudelliseen turvaan pääsee käsiksi muitakin väyliä pitkin, kuin noudattamalla tarkkoja keskiluokkaisuuden normeja. Olen yksin asuva hyvätuloinen, hieman hippiluonne. Kaukana normeista monellakin tapaa. Taloudellisesti pyyhkii mukavasti, vaikka en ole ydinperheen äiti. 

Vierailija
8/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Missä sitä tuputetaan?

Vierailija
9/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Tuo tuntuu niin vieraalta, koska en ole sitä pahemmin nähnyt. Olen suvusta jossa arvostetaan elinikäistä opiskelua, puutarhaharrastusta ja kulttuurimenoja. Jossain vaiheessa huomasin että nuo harrastukset seuraavat lähes kaikkia suvun jäseniä, tulotasosta riippumatta. 

Vierailija
10/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vierailija kirjoitti:

Ei se sovi, jos ei ole keskiluokkaa. Olet varmaan työväenluokkaa.

Jos nuon paljon kiinnostaa muiden mielipiteet että pitää jaotella ihmisiä tyhjänpäiväisiin lokeroihin, ei ole kaikki hyvin.

Vierailija
11/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

En tahdo päätyy rivitalon päätyyn.

Vierailija
12/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Millaista elämää nyt elät, ja millaista haluaisit elää jos et ole tämänhetkiseen elämääsi tyytyväinen?

Vierailija
13/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Missä tälläistä normia on KOSKAAN tuputettu ainoana tavoiteltana elämäntapana?! Mistä olet tuollaista saanut päähäsi!

Vierailija
14/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Me asutaan hyvin keskiluokkaisella asuinalueella. Ei täällä tuota stereotypiaa juurikaan nää. Esim. me ollaan tukevasti ylempää keskiluokkaa, mutta meillä on vain yksi lapsi eikä esim. autoa ollenkaan. Tiedän muitakin autottomia perheitä. Mitä muuten tarkoitat geneerisillä harrastuksilla?

Helly Hansenin takki ei muuten ole mikään keskiluokan juttu.  

Vierailija
15/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Olen tilastollisesti keskiluokkainen ja minulta puuttuu tuosta normista melkein kaikki. Silti tunnen olevani todella tyypillinen luokkani edustaja, mutta ymmärrän, että nuo normit ovat ns. alemman luokan edustajien luomia. Heille tuo on tavoittamaton unelma, meille mahdollinen valinta.

Vierailija
16/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Luin että kusiluokka.

Vierailija
17/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Vasemmalla olevat reuna-ihmiset ovat kateellisia normaaleille ihmisille.

Vierailija
18/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Naurattaa, nämä aloittajan hellimät stereotypiat kun samaan hengenvetoon kiljuvat juuri stereotypioiden purkamisesta. 

Onko tuolla noiden lokerointihommassa oikeastaan mitään, mikä olisi johdonmukaista ja loppuun asti mietittyä?

Viholliskuvien räätälöinti kyllä osataan. Pysyvä parisuhdehan ei voi olla mitään muuta kuin tyhjää kulissia ja teeskentelyä, jonka kestää juuri ja juuri järjestelemällä sivusuhteet kaikille asianosaisille.

Tajuavatko nämä oman parodisuutensa?

Vierailija
19/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Ja tietysti puolet tuloista veroihin, täytyyhän olla mukana talkoissa. Onhan vasemmiston taiteilijoiden ihmisoikeus asua Hesan keskustassa asumistuella😂

Vierailija
20/76 |
19.05.2024 |
Näytä aiemmat lainaukset

Vierailija kirjoitti:

Eiköhän se ole ihan muut elämäntyylit, mitä tuputetaan.