Ärsyttää termi sanoittaa
Mitä ennen tuota höpsötystä käytettiin? Itse sanoisin, että kertoa tunteistaan/ajatuksistaan. Kuvailla miltä tuntuu. Mitä mieltä muu kansa on?
Kommentit (14)
Ärsyttää muakin. Ennen myös puettiin sanoiksi, mikä on paljon parempi ilmaus kuin sanoittaa.
No mitä ilmaisua käyttäisit? Tosiaan se aiemmin tavallisempi samassa yhteydessä eli pukea sanoiksi on kankeampi. Ilmaista on vähän eri koska ilmaisu voi olla muuta kuin sanallista. Sanoittaa on täsmällinen kun halutaan kuvata prosessia ilmaista jokin asia sanallisesti.
Vierailija kirjoitti:
No mitä ilmaisua käyttäisit? Tosiaan se aiemmin tavallisempi samassa yhteydessä eli pukea sanoiksi on kankeampi. Ilmaista on vähän eri koska ilmaisu voi olla muuta kuin sanallista. Sanoittaa on täsmällinen kun halutaan kuvata prosessia ilmaista jokin asia sanallisesti.
Lapselle ja miksei aikuiseltakin voi kysyä miltä tuntuu, miltä tuntui aiemmin? Kertoisitko mitä tässä piirustuksessasi tapahtuu?
Ap
Joo sitä pitäisi käyttää vain laulujen sanoittamisen yhteydessä
Samaa mieltä. Sanoittaminen tarkoittaa eri asiaa, sitä että keksii laululle sanoja.
Se on lauluntekijöiden ja näytelmien sanastoa sanoittaa joku laulu runo kirja teos näytelmä . Joku torvi ne sitten äänittää ääneen lausuttuna tai huutaa mikkiin.
On kyllä tyhmästi ilmaistu, tuota ei vielä viime vuosituhannella käytetty tuossa tarkoituksessa. Vain lauluja voi sanoittaa.
Älä sanoita väkisin tytöltä tussua panoita jos et saa sano lekurille aaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaaa.Manit kouraan heti taikka kylmee peti ou jee .
Musta se on ihan ok, kun tosiaan puetaan tunteita sanoiksi tai vastaavaa. Mutta nyt yks kaveri on löytänyt tän trendisanan ja viljelee sitä sanan "sanoa" sijasta ja on olevinaan niin pätevänä. Vasta ripitti viranomaistahoa kiivaasti "sanoittaen" = sanoin, että asia on näin. Tuollainen rupeaa jo tökkimään höpötyksensietoami.
Sanoittaa-termistä minulle tulee mieleen musiikin tekeminen ja siinä nimenomaan biisien sanoittaminen. Noin se on aina ennen ollut. Nykyään on kaikenlaisia kotkotuksia, joista ei aina tiedä, mitä niillä milloinkin tarkoitetaan, ennen kuin on vähän aikaa seurannut jotain keskustelua tms.
Avaudutaan, kokoustetaan ja sanoitetaan. En minä ainakaan tällaista kieltä ymmärrä, mutta onneksi minun ei tarvitse elää tässä ajassa vaan voin elää menneisyydessä.
Vierailija kirjoitti:
Avaudutaan, kokoustetaan ja sanoitetaan. En minä ainakaan tällaista kieltä ymmärrä, mutta onneksi minun ei tarvitse elää tässä ajassa vaan voin elää menneisyydessä.
Ja käskytetään. Ennen käskettiin tai komennettiin.
Vitsi mikä tyhmä ap