Karvojen kasvu naisella
Inhottaa kesällä kun rahaa menee hirveesti eikä karvat siltikään pysy poissa kuin päivän tai 2, vaikka kuinka käytät karvanpoistoa tai vahaa. Mikä mua vaivaa? 😳
Kommentit (60)
Vierailija kirjoitti:
Laser-karvanpoisto on pysyvämpi ratkaisu. Kannattaa teettää joko sairaanhoitajalla tai lääkärillä, ei kauneushoitolassa. << Unohdit kertoa paljon maksaa? Jos naisella on hitonmoinen karvankasvu,kipin kapin läkärin niin tarkistavat hormoonisi ja jos liikaa mies hormonia,saat läkkeitä.Muutoin opettele päivitäin ajaa karvasi.
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmi. Itselläni ei ole karvoja juuri lainkaan jaloissa, eikä käsissä. En siis joudu poistamaan. Ne muutama karvat on niin hentoja ja näkymättömiä. Hiukset sen sijaan on paksut
Minulla sama, karvat säärissä ja kainaloissa on hennot ja vaaleat mutta hiukset päässä on paksut ja tummat. Taidan olla joku luonnonoikku.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onpa harmi. Itselläni ei ole karvoja juuri lainkaan jaloissa, eikä käsissä. En siis joudu poistamaan. Ne muutama karvat on niin hentoja ja näkymättömiä. Hiukset sen sijaan on paksut
Minulla sama, karvat säärissä ja kainaloissa on hennot ja vaaleat mutta hiukset päässä on paksut ja tummat. Taidan olla joku luonnonoikku. Kuinka niin joutuisit poistamaan karvat karvat jotka ilmaantuvat jonnekin silmäripstesi alapuyoliselle seudulle? Kylä karvoitus somitaa kroppia siinä kuin tukka päätä, Samalla tavalla iho somistaa pääkallon pintaa kuin vaikka sääriluun etusyrjää, silmämuna somistaa silmäkuopan, hamphat suun ja kynnet sormenpäät
On se normaalia. Luulisi, että nykyaikana karvoilla ei olisi enää väkiä, kun muutenkin saa olla uniikki ja mitä haluaa. Valitettavasti se ei mene niin. Tää vaatisi varmaan jonkun maailmanlaajuisen vapauta-säärikarvat-liikkeen! Sitä odotellessa.
Vierailija kirjoitti:
On se normaalia. Luulisi, että nykyaikana karvoilla ei olisi enää väkiä, kun muutenkin saa olla uniikki ja mitä haluaa. Valitettavasti se ei mene niin. Tää vaatisi varmaan jonkun maailmanlaajuisen vapauta-säärikarvat-liikkeen! Sitä odotellessa. Sheivaamattomuudessa ei ole mitään inhaa tahi prööttiä, vaan sen mukana tulevassa wokeudessa ja muissa vieraissa arvoissa. Tuo arvomaailman voisi ottaa tunnuksekseen jo ennestään syljettävän näköisen täysbroilerisuuden ja lakata takuttamasta nuorison päihän mielikuvaa että luomunaturaalius olisi meisvihaa ja yleistä yhteiskunannanrapautustahtoa
Onneksi minun karvani ovat aivan vaaleat, joten niitä ei huomaa vaikka olisi vähän kasvaneet.
T: blondi
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Laser-karvanpoisto on pysyvämpi ratkaisu. Kannattaa teettää joko sairaanhoitajalla tai lääkärillä, ei kauneushoitolassa.
Olisin käynyt jos olisi niin paljon ylimääräistä rahaa.
Onkohan mulla se joku hormoni vika, millä nimellä nyt kutsutaankin?
Se on PCOS varmaan mitä tarkoitat. Jos muita siihen sopivia oireita ei ole niin tuskin sulla sitä on.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi minun karvani ovat aivan vaaleat, joten niitä ei huomaa vaikka olisi vähän kasvaneet. No onneksi ne sentään tuntee, khjeh kräh......jos ne näkisi muttei niitä tuntisi niin olisi huomattavasti isompi pettymys
T: blondi
Minulla on myös todella tumma ja voimakas karvoitus.
Reilun vuoden jaksoin epiloida siinä toivossa, että karvat muuttuisivat hentoisimmiksi. No eivät muuttuneet, vaan yhtä mustina ja paksuina kasvoivat.
Olen myös kokeillut Veet-voiteet,- ka vahat, mutta eihän ne edes poista karvoja minulta.
Välillä kävin kauneushoitolassa vahauksessa, mutta kallistahan se oli, eikä lopputulos kovin kauaa kestänyt.
Eihän tämä tumman ja karvaisen naisen oleminen aina niin auvoista ole Suomessa. Vaaleat Elovenat kertovat siniset silmät pyöreinä, ettei heidän tarvitse ajella ja hyi kauheaa kuinka rumia karvat ovat.
Minkäs teet. Välillä ajelen, välillä en. Mieheni ei karvoja säikähdä ja on itsekin tumma ja karvainen. Tuuheasta parrasta varpaisiin saakka. Itselleni ilona karvankasvusta on paksu ja kihara tukka.
Vierailija kirjoitti:
Minulla on myös todella tumma ja voimakas karvoitus.
Reilun vuoden jaksoin epiloida siinä toivossa, että karvat muuttuisivat hentoisimmiksi. No eivät muuttuneet, vaan yhtä mustina ja paksuina kasvoivat.
Olen myös kokeillut Veet-voiteet,- ka vahat, mutta eihän ne edes poista karvoja minulta.
Välillä kävin kauneushoitolassa vahauksessa, mutta kallistahan se oli, eikä lopputulos kovin kauaa kestänyt.
Eihän tämä tumman ja karvaisen naisen oleminen aina niin auvoista ole Suomessa. Vaaleat Elovenat kertovat siniset silmät pyöreinä, ettei heidän tarvitse ajella ja hyi kauheaa kuinka rumia karvat ovat.
Minkäs teet. Välillä ajelen, välillä en. Mieheni ei karvoja säikähdä ja on itsekin tumma ja karvainen. Tuuheasta parrasta varpaisiin saakka. Itselleni ilona karvankasvusta on paksu ja kihara tukka. Ehkä luonto pelkää että joutuu luovuttamaan paljastamasi alueet tatskojen valtaan, jollei se heti ryhdisty ja ja epätoivoisesti ryhdy tuuttaamaan tanakkaa sänkeä kohtiin kutka se epäilee paljaaksiraivatun, kuin tatskojen tulla.....
On olemassa myös hoitoloissa tehtävät IPL-ja laserpoistot, joilla karvat hoidon myötä ohenevat ja karvankasvu vähenee pysyvästi. Tulee toki suht kalliiksi (hinta noin satasen per hoito ja näkyviin tuloksiin tarvitaan ehkä 5 hoitoa, minkä jälkeen tuloksia ylläpidetään harvemmin) mutta jos karvat tosiaan häiritsevät niin elämänlaatukin kohenee. Kannattaa katsoa netistä omalta paikkakunnalta joku hoitola ja pyytää arviota omaan tilanteeseen.
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole koskaan ollut kovin voimakasta karvankasvua, vaikka hiukset kasvavat ihan hyvin. Nyt keski-ikäisenä olen kadottanut loputkin karvat. Enää ei kasva mitään muuta karvaa kuin hiukset.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Minullakaan ei ole koskaan ollut kovin voimakasta karvankasvua, vaikka hiukset kasvavat ihan hyvin. Nyt keski-ikäisenä olen kadottanut loputkin karvat. Enää ei kasva mitään muuta karvaa kuin hiukset. Surkea case
Täällä toinen tosi karvainen nainen. Olen jo aikaa sitten todennut että en tee asialle mitään ja annan sen olla ja hyväksyn tosiasiat.
Säästyy paljon aikaa, rahaa ja vaivaa kun ei käytä kallisarvoista aikaansa pinnan siloitteluun.
Sama asenne minulla on meikkaamiseen ja hienosti pukeutumiseen. Ei kiitos, en tarvitse näitä mihinkään. Jos joku ei hyväksy minua sellaisena kuin olen niin olen mieluummin yksin.
Karvaiset kanssa sisaret, katsokaa Italian mammoja. Tummat hiukset ja tummat viikset. Omalla kohdallani uskon karvaisuuden olevan geeneissä. Isäni on tumma tukkainen ja karvainen kuin apina ja iho kestää aurinkoa palamatta ( ainakaan näkyvästi) . Olen perinyt samat ominaisuudet ja ne karvat.
Karvojen kasvu on normaalia kaikilla, toisilla enempi ja toisilla vähempi.
Vierailija kirjoitti:
Iho on niin herkkä kaikelle kosmetiikalle ja höylä rikkoo ihon(tulee punaisia nystyjä). Ja karva kasvaa entistä vahvempaa.
Tällainen laite ei ärsytä ihoa.
https://www.gigantti.fi/product/terveys-ja-hyvinvointi/ihokarvojen-pois…
Ps. Sheivaaminen ei vahvista karvaa
Sua vaivaa? Tuskin mikään.
Minua näin miehenä vaivaa tuo naisten alapään muotoilun muuttumisen kehitys.
-80 luvulla jalkojen välissä oli täysi puska.
-90 luvulla kiitorata.
2000 luvulla täysin sileäksi ajeltu.
Ja 2020 luvulla siellä on kulli!!
En oikeastaan olisi sinuna viellä yhtään huolissani muutoksen ollessa vielä tuossa vaiheessa. Kaikki hyvin.
Mutta ei siitä sen enempää...
Mua kans kehuttiin että karvaisella naisella on paljon hormooneja eli peto sängyssä. Ja niinhän mää olin.;)