Mistä Kokoomuslaiset pariskunnat keskustelee keskenään? Miten heidän päivänsä kuluvat.
En tunne täysin kokoomuslaisia pariskuntia niin kiinnostaisi tietää. Raha-asiat varmaan näyttelee isoa roolia?
Kommentit (183)
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa työpaikassa naamat vaihtuu.
Työtön hoitaa lapsia tarhassa palkkatuella 6 kuukautta ja sitten tulee uusi työtön tilalle.
Ensin hoitaa kiltti Virpi ja sitten tupakkaa polttava Rane.
Kyllä lyhyestäkin työsuhteesta voi olla hyötyä, kun hakee sitten "oikeaa" työtä. Pahinta on, jos ei minkäänlaista työn laitaa ole koskaan kokeillut.
Ihan hyvä idea tuo on. Ei anneta yrityksille pelkkää rahaa- vaan ehkä sieltä sitten saadaan uusia työntekijöitä ja työhän halukkaita, kun joku huomaa, että ei se työssäkäyminen ihan hirveää olekaan.
Meillä ainakin on annettu vakipaikkoja aluksi lomittajina toimineille.
No, mulla on cv 2 sivua jo.
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on lyhyessä ajassa ulkoistanut vastuun omasta elämästään valtiolle ja kokevat, että yhteiskunnan täytyy tarjota heille kuninkaallinen elämä. Sellainen ei tietenkään ole mahdollista ja siksi katkeruus ja valitus. Kyvyttömyys nähdä hyvä ympärillään ja oikeudet ilman velvollisuuksia sairastuttavat mielen. Silloinkin syytetään vain muita, mutta koskaan ei nähdä omaa tekemistä syypäänä kaikkeen. Se on sääli, mutta ihmiset ovat keskimäärin todella tyhmiä, ja puolet ovat vielä sitäkin tyhmempiä.
Tämä ilmiö oli vahvana esimerkiksi koronan aikana kun yrittäjät EIVÄT itkeneet valtiota apuun ja pelastamaan.
Kuka tahansa voi näytellä vahvaa kun menee hyvin. Hädän hetkellä se punnitaan.
Yrittäjät on kovimpia itkemään ja vaatimaan kaikkea. Valtion pitäisi kouluttaa työvoima ja luoda infra. Työvoiman olla ilmaista. Ei veroja ja poliisi heti pihaan jos jotain sattuu.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vasemmisto on lyhyessä ajassa ulkoistanut vastuun omasta elämästään valtiolle ja kokevat, että yhteiskunnan täytyy tarjota heille kuninkaallinen elämä. Sellainen ei tietenkään ole mahdollista ja siksi katkeruus ja valitus. Kyvyttömyys nähdä hyvä ympärillään ja oikeudet ilman velvollisuuksia sairastuttavat mielen. Silloinkin syytetään vain muita, mutta koskaan ei nähdä omaa tekemistä syypäänä kaikkeen. Se on sääli, mutta ihmiset ovat keskimäärin todella tyhmiä, ja puolet ovat vielä sitäkin tyhmempiä.
Tämä ilmiö oli vahvana esimerkiksi koronan aikana kun yrittäjät EIVÄT itkeneet valtiota apuun ja pelastamaan.
Kuka tahansa voi näytellä vahvaa kun menee hyvin. Hädän hetkellä se punnitaan.
Yrittäjät on kovimpia itkemään ja vaatimaan kaikkea. Valtion pitäisi kouluttaa työvoima ja luoda infra. Työvoiman olla ilmaista. Ei veroja ja poliis
Viime talvena rikkaat vaati verovähennystä sähkölaskuun.
Kohta saa tehdä vuoden työsopimuksia ilman perustetta ja irtisanoa yhdestä virheestä.
Alle 50 hengen työpaikoilla ei ole enää kohta takaisinottovelvoitetta.
Hyvä uudistus.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa työpaikassa naamat vaihtuu.
Työtön hoitaa lapsia tarhassa palkkatuella 6 kuukautta ja sitten tulee uusi työtön tilalle.
Ensin hoitaa kiltti Virpi ja sitten tupakkaa polttava Rane.
Kyllä lyhyestäkin työsuhteesta voi olla hyötyä, kun hakee sitten "oikeaa" työtä. Pahinta on, jos ei minkäänlaista työn laitaa ole koskaan kokeillut.Ihan hyvä idea tuo on. Ei anneta yrityksille pelkkää rahaa- vaan ehkä sieltä sitten saadaan uusia työntekijöitä ja työhän halukkaita, kun joku huomaa, että ei se työssäkäyminen ihan hirveää olekaan.
Meillä ainakin on annettu vakipaikkoja aluksi lomittajina toimineille.
Miten sinä kirjoitat työttömistä, kuin he olisivat joku kehitysvammaisten armeija, joiden pitää kokeilla ensin työtä!? Kaikilla työttömillä on tutkinto, ihmisillä on vuosikymmenten kokemus töistä! Neuvotko sinä oikeasti tuollaisia ihmisiä kokeilemaan työntekoa? Mikä sinä luulet oikein olevasi?
Yrittäjät nyt rehvastee kun on EK:n aisurit vallassa. Joku kriisi, tyyliin korona, sitten on taas yhteinen isänmaan asia ja tukea olisi saatava.
Miksi yrittäjät eivät hoida osuuttaan yhteiskunnassa? Kokoajan valittavat ja yrittävät pilata kaiken.
Ovat rikkain ryhmä kaikista ja itku senkun jatkuu. Mikään ei riitä.
Vierailija kirjoitti:
Kokoomus on suurin syyllinen suomalaisen koulun ja sivistyksen tärviöön. Sanni Grahn-Laasonen on suurin syyllinen peruskoulun ja ammattikoulun tuhoon, ja Jyrki Katainen oli jo sitä ennen pilannut yliopiston.
Kokoomus on järkyttävää porukkaa. Myyvät veronmaksajien omaisuuden ulkomaille, kuskaavat outoa jengiä kehitysmaista kadut täyteen ja tuhoavat sivistyksen. Lisäksi ottavat järkyttävät määrät velkaa ja antavat sen yritystuiksi ja rikkaiden verohelpotuksiin.
Juuri näin.
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus.
Olisi kyllä noloa yrittää tunkea takaisin työnantajalle, joka on juuri häpäissyt antamalla potkut! Olisi kyllä viimeinen paikka, johon itse pyrkisin. Minulla tosin on selkärankaa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Hyvä uudistus.
Olisi kyllä noloa yrittää tunkea takaisin työnantajalle, joka on juuri häpäissyt antamalla potkut! Olisi kyllä viimeinen paikka, johon itse pyrkisin. Minulla tosin on selkärankaa.
No, jos ei ole 200 000 asuntovelkaa.
On kuvaavaa, että köyhät luulevat keskiluokan puhuvan rahasta. Kun talouden kuukausitulot lähenevät viisinumeroista summaa, se tarkoittaa juuri vapautta rahan ajattelemisesta. Meillä puhutaan paljon tieteestä ja taiteesta.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei ole 200 000 asuasuntovelkaa.
Pitää nähdä asia tilaisuutena ottaa isopalkkaisempi työ, jos on mennyt velkaantumaan heppoisesti.
Vierailija kirjoitti:
On kuvaavaa, että köyhät luulevat keskiluokan puhuvan rahasta. Kun talouden kuukausitulot lähenevät viisinumeroista summaa, se tarkoittaa juuri vapautta rahan ajattelemisesta. Meillä puhutaan paljon tieteestä ja taiteesta.
Niin, kun on varaa, puhutaan siitä mitä ostetaan, ei siitä millä. Samoin rahasta ei koskaan tarvitse riidellä. Se kai köyhempien ikuinen riesa on, riidat rahasta.
Huonokuntoisista vanhuksista puhutaan paljon. Samoin lemmikeistää ja luonnosta. Politiikasta puhutaan myös.
Rahasta ei ehkä yllättäen puhuta kovinkaan paljon kun puolisoani se aihe ei kiinnosta ollenkaan. Itseäni kiinnostaa ja tiedän, että olen sen vuoksi mulkvisti kun hoidan asiat hyvin.
Niin sanotut syvälliset aiheet on jauhettu perusteellisesti läpi jo vuosia sitten. Vasemmistolaiset saattaisivat pitää meitä pinnallisina, tietämättä, että olemme puhuneet puhki länsimaisen filosofian ja pari tieteen alaa jo kauan sitten.
Lapsista, vanhoista vanhemmista, politiikasta, tv-sarjoista, historiasta. Riittäähän niitä jutunaiheita. Mistä demariparit juttelevat? Tai vasurit?
Mun mutsin yksi hyvä kaveri on kokoomuslainen ja myös sen mies on kokoomuslainen. Nainen käy jossain kokoomusnaisten päivillisillä ja ainakin Marinin hallituksen aikana ymmärsin, että päivällisten sisältö koostui lähes yksinomaan Marinin hallituksen haukkumisesta.
Mun mutsi taas on aina äänestänyt Vasemmistoliittoa!!
No se kaveri oli sitten mun mutsillekin haukkunut ihan hulluna Marinin hallitusta, vaikka sen täytyy ymmärtää, ettei mun mutsi todellakaan ole mikään kokoomuslainen, koska he tuntevat toisensa niin hyvin.
Mutta ei mutsi jaksanut sen kanssa politiikasta inttämään, vaikka ajatteleekin asioista ihan eri tavoin. Ihan hyviä kavereita he ovat siitä huolimatta, vaikka poliittiset näkemykset on ihan erilaiset. Ja se mutsin kaveri ja hänen miehensä ovat varakkaita, sitä nyt ei varmaan tarvitse edes mainita.
Noin henkilökohtaisella tasolla se mutsin kaveri on ihan reilu tyyppi. Hän on joskus maksanut jotain matkojakin mun mutsille eli ei ole mitenkään itsekäs henkilö sillä tavalla. Myös mulle tarjosi lapsena ravintolassa jotain kalliita aterioita, vaikkei kukaan pyytänyt. Myös se mies on ihan symppis tyyppi henkilökohtaisella tasolla. Ja se mies oli mun faijan kanssa hyvä kaveri joskus, vaikka mun faija oli aina tosi kova demari. Kännissä ne sitten väitteli jostain politiikasta. Tuo mies oli apteekkari ja se toi apteekista sitten "Apteekin konjakkia". Mun faija oli Rotareissa vaikka olikin demari ja hommasi sinne jäseneksi myös tuon kokoomuslaisen miehen. Ilman suositusta sinne ei olisi päässyt.
Yhteiskunnallisella tasolla vain mielipiteet poikkeavat hyvinkin paljon siitä mitä esim. mun mutsi edustaa.
Itse en ole koskaan äänestänyt Vassareita enkä Kokoomusta eduskuntavaaleissa. Yleensä demareita, joskus Vihreitä.
Ei ole pitkä aika siitä kun amerikkalaisen Stanfordin yliopistossa tehtiin joku kansainvälinen tutkimus, jonka lopputuloksena päädyttiin siihen, että "Amerikkalaisen unelman" tavoittelu on maailman helpointa Suomessa!!
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
No, jos ei ole 200 000 asuasuntovelkaa.
Pitää nähdä asia tilaisuutena ottaa isopalkkaisempi työ, jos on mennyt velkaantumaan heppoisesti.
Ei niitä saa. Satoja hakijoita.
Valtiolle määräaikaiseen työhön valittiin maisteri.
"Valtio irtisanoo tuhansia virkamiehiä ensi vuonna."
https://www.hs.fi/politiikka/art-2000010376944.html