Mistä Kokoomuslaiset pariskunnat keskustelee keskenään? Miten heidän päivänsä kuluvat.
En tunne täysin kokoomuslaisia pariskuntia niin kiinnostaisi tietää. Raha-asiat varmaan näyttelee isoa roolia?
Kommentit (183)
Eli kun menet sairaalaan katsomaan omaistasi niin voit ajatella, että tuo sinipukuinen hoitajan vaatteet päällä oleva on AMK tutkinnon suorittanut työtön, joka on sairaalassa työkokeilussa työmarkkinatuella auttamassa osastonsihteeriä, hän tilaa läheisellesi laboratoriokokeita.
Vierailija kirjoitti:
Tapailin pari vuotta kokoomuslaista miestä ja tutustuin samalla hänen (kokoomuslaiseen) kaveripiiriinsä ja perheeseensä. Puheenaiheet:
- urheilu
- kalastus
- sijoitukset
-lapset, erityisesti heidän harrastukset ja koulumenestys
-omistukset (veneet, kesämökit, asunto)
-joskus joku taidenäyttely tai konsertti
- matkat
Mies oli mukava, mutta itse vasemmistohumanistina kaipasin jotain syvällisempää, joten suhde lopahti aikanaan.
Vaikka tämä aloitus on selvästi kieli poskessa tehty, tunnistan kuitenkin itse, kuinka "kokoomuslainen" arvomaailma ja elämäntyyli poikkeaa "vasemmistolaisesta".
Ja pakko vielä kertoa, että itse olen hyväpalkkaisessa työssä, työ on minulle tärkeää enkä nosta tukia. Vasemmistolaisuuteni näkyy siinä, että ymmärrän, että kaikki ei ole elämässä itsestä kiinni, vaan niin moni asia vaikuttaa, ihan lähtien siitä millaisiin olosuhteis
Pitää about yhtä paljon paikkaansa kuin että kaikki vasemmalla haluavat takavarikoida yrittäjien omaisuuden ja kukaan ei saa omistaa mitään. Todellisuudessa useimmat eivät edes huomaisi ketkä äänestää kokoomusta tavallisen arjen ja arvojen osalta.
Työttömiä on työmarkkinatuella toimistotöissä: sairaalat, vesilaitos, museot, taidemuseot, rakennusvalvonta, sivistyskeskus, sosiaalitoimisto, nuorisotalo, kansalaisopistot, sähkölaitos, tekninen puoli, hautausmaiden toimistot, seurakuntien toimistot jne.
Köyhien ulinasta me puhutaan ruokapöydässä ja siitä että mitä teemme, että saisimme leikattua heidän tukia pois tai ainakin huomattavasti pienemmäksi.
"Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille, valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uusia tilalle."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Vierailija kirjoitti:
"Hallitus lisäsi palkkatukea yrityksille, valtio maksaa 50 % tai 70 % palkasta 10 kuukautta ja aina saa ottaa uusia tilalle."
https://valtioneuvosto.fi/-//1410877/palkkatuen-uudistus-voimaan-heinak…
Kaupan kassalle tai ravintolaan tarjoilijaksi palkkatuella.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukijullien lapset ovat ammattikoulussa.
Ei ole vaan myös lukioissa.
Itse olin AMK tutkinnolla työkokeilussa työmarkkinatuella.
Lukiossa ovat kunnon kansalaisten lapset.
Aika monessa työpaikassa naamat vaihtuu.
Työtön hoitaa lapsia tarhassa palkkatuella 6 kuukautta ja sitten tulee uusi työtön tilalle.
Ensin hoitaa kiltti Virpi ja sitten tupakkaa polttava Rane.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Tukijullien lapset ovat ammattikoulussa.
Eli monen työttömän lapsi on lukiossa.
Jos politiikkaa puhumme, niin yleensä näkökulmana on Suomen etu. Kestääkö valtio, jonka johtoajatuksena on rankaista kovaa työnteosta ja omistamisesta, mutta palkita passiivisuudesta?
Kaupoissa näyttää olevan muutama vakituinen ja muiden myyjien naamat vaihtuu koko ajan.
Vierailija kirjoitti:
Jos politiikkaa puhumme, niin yleensä näkökulmana on Suomen etu. Kestääkö valtio, jonka johtoajatuksena on rankaista kovaa työnteosta ja omistamisesta, mutta palkita passiivisuudesta?
Tai maksaa yritysten työntekijöiden palkat verorahoista.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen? Jossain maaseudulla voi olla ilman keskiarvorajaa toimiva lukio, jossa pari on.
Onneksi työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei kelpaa enää kohta työttömien sakkomaksuihin.
"Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksua työttömistä 42 miljoonaa euroa vuodessa jatkossa."
Me ollaan puhuttu paljon maailmansodan mahdollisuudesta, mitä Venäjä ja Kiina aikovat tehdä, eskaloituuko Ukrainan sota. Hassua, että köyhät luulevat, että mietimme heitä. Kyllä meidän kiinnostus on paljon merkittävämmissä asioissa.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Monen? Jossain maaseudulla voi olla ilman keskiarvorajaa toimiva lukio, jossa pari on.
Niin, kaupungeissa. Työttömän lapsella nimenomaan on aikaa lukea läksyjä vapaa-ajalla yläasteella, kun ei ole harrastuksia.
Tiedän, ulkopuolelle jää moni työssäkäyvän lapsi, eivät pääse lukioon kaupungeissa.
Vierailija kirjoitti:
Onneksi työkokeilu ja kuntouttava työtoiminta ei kelpaa enää kohta työttömien sakkomaksuihin.
"Vantaa joutuu maksamaan sakkomaksua työttömistä 42 miljoonaa euroa vuodessa jatkossa."
Vain ansiotyö käy jatkossa sakkomaksuihin. Jos kaupunki ei ota tes-palkalla työttömiä töihin niin maksaa enemmän sakkomaksuja.
Vakituisia saa kohta helposti irtisanoa, ehkä työt jaetaan.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Kenen sinä luulet olevan työtön? Millaisena sinä heitä pidät? Oletko seurannut mediasta miten yrityksiä menee konkurssiin? Mitä noiden yritysten työntekijöille tapahtuu, mitä heistä irtisanomisen myötä tulee? Suorittavan tason työntekijöistä sekä myös johtotason ihmisistä. He eivät ole mielestäsi siis kunnon kansalaisia ja näin ollen heidän lapsensa ei ole lukiossa?
Vierailija kirjoitti:
Aika monessa työpaikassa naamat vaihtuu.
Työtön hoitaa lapsia tarhassa palkkatuella 6 kuukautta ja sitten tulee uusi työtön tilalle.
Ensin hoitaa kiltti Virpi ja sitten tupakkaa polttava Rane.
Kyllä lyhyestäkin työsuhteesta voi olla hyötyä, kun hakee sitten "oikeaa" työtä. Pahinta on, jos ei minkäänlaista työn laitaa ole koskaan kokeillut.
Ihan hyvä idea tuo on. Ei anneta yrityksille pelkkää rahaa- vaan ehkä sieltä sitten saadaan uusia työntekijöitä ja työhän halukkaita, kun joku huomaa, että ei se työssäkäyminen ihan hirveää olekaan.
Meillä ainakin on annettu vakipaikkoja aluksi lomittajina toimineille.
Silloin myös tienataan hyvin, jos maksetaan valtavia summia veroja. Ei todellakaan harmittaisi maksaa 10 000 tuloista 40% veroa, kun käteen jää silti 6000! Kyllä ihminen voi sitten olla ahne!
Asian nopeasti tarkastamalla selviää, että työttömän peruspäivä raha on 744,2/kk siitä maksetaan 20% veroa ja työtön saa käteen 595,36. Työtön maksaa suhteessa järkyttävän paljon veoja tuloihin nähden. Toki verotusta noin korkealla pitämällä saadan etuus ilman verotusta näyttämään suuremmalta kuin mitä valtio sitä oikeasti ihmisille käteen maksaa. Työttömyyskorvauksen verotus on turhaa, se voisi olla veroton, niin ei kierrätettäisi turhaa valtion varoja ja säästettäisiin, kun ei tarvitsisi turhia käsittelijöitä.