Missä ravintolassa olet viimeisen 10 vuoden aikana syönyt hyvää ruokaa Suomessa? (Ravintola jossa pöytiintarjoilu ja valmiit annokset)
Voi olla missä tahansa päin Suomea.
Itsellä jäänyt mieleen nyt jo lopettanut ravintola Presto Etelä-Esplanadilla, italialaista ruokaa ja hyvät näkymät Esplanadille, mukava tunnelma.
Kommentit (75)
Lähinnä noissa intialaisissa ja karvakäsikebabeissa. Suomalaisissa saa vaan jotain paskaa a'la kuhaa perunapyreellä.
Kirkkonummen Masalassa siinä junanradan lähellä ravintola nimeltä Golden Nepal. AAaaaaahhhh!!
Ja annos nimeltä Golden Special Chicken ! Naan-leipä oli niin hyvin tehty että tuli kyynel silmään!
Viihtyisä paikka ja maailman mukavimmat tarjoilijat! Suosittelen lämpimästi jos pyöritte siellä päin.
En ole kun ei ole varaa syödä toisten tekemää.
"valmiit annokset"
Eipä ole vielä kertaakaan tavinnut itse kokata ravintolassa
Viime viikolla japanilaisessa ravintola Murasakissa Helsingissä. Ihana paikka.
Hmm... Hämeenlinnassa Piparkakkutalossa 2017.
Harvoin missään ravintolassa saa enää hyvää ruokaa. Edes pihviä ei osata paistaa kypsäksi. Tämän takia en käy ravintoloissa. Ikinä ei saa sitä mitä tilaa. Kerran jouduin 2 kertaa lähettämään ruuan takaisin keittiöön kun ei vaan tullut kypsää pihviä. Kolmannellakaan kerralla ei tullut kypsää pihviä, mutta vaihdoin sitten isäni kanssa annoksia. Hänen kala sentään oli kypsää.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Onko ketään syönyt ravintola Olossa?Tämä kiinnostaisi, mutta onko sen arvoista laittaa satoja euroja ravintolaan ja vielä kun tästä keittiöpäälliköstä Mikko Pakolasta on noita huhuja missä kommentoi isompia naisia himoläskiksi yms? Itse en ole kuitenkaan xs kokoa, joten onko riskinä että hän kommentoi tai nauraa meitä isompia naisia siellä hellan takana?
Itse kävin siellä noin 8 vuotta sitten. Oliko se rahan arvoista? Ainutlaatuisena kokemuksena ja elämyksenä oli kyllä. Kävisinkö siellä uudestaan syömässä? Todennäköisesti en, sillä olen jo saanut sen kokemuksen.
Olihan siellä palvelu vähän hienompaa kuin Rossossa. Kertakokemuksena ihan mahtava.
Osa annoksista vähän pliisuja osa erinomaisia. Nälkäisenä ei kannata mennä.
Vierailija kirjoitti:
Winossa Flemarilla.
En ollut käynyt Winossa melkein 10 vuoteen, mutta kaveri houkutteli kuukausi sitten mukaan. Söin siellä kuukausi sitten parhaan ravintola-annoksen vuosiin; peuraa mustaherukalla, perunapyreellä ja liemellä. Annos oli pieni ja maksoi 22 euroa, mutta se maistui niin hyvältä, että tunsin endorfiinien kuplivan ateroidessa. Palvelu oli hyvin ystävällistä ja juomatietämys tietty kohdillaan.
Rantakerttu Turku. Rento, edullinen, korttelijoenranta-ravintola, jossa ruoka aika perus, mutta hyvää.
Kiitos vastauksesta! Helsingistä löytyisi myös tuo Palace, toki yhdellä lisätähdellä Oloon verrattuna. Hinnassa ei taida olla suurta eroa kuitenkaan, ja Palacen henkilökunta on kuuleman mukaan huomattavasti asiallisempaa ja ammattitaitoisempaa, kun Olon.
Luulen että valitsemme tämän enemmän kehuja saaneen, eikä ole koskaan tullut käytyä 2 michelin tähden ravintolassakaan joten varmasti käymisen arvoinen.
Vierailija kirjoitti:
Vierailija kirjoitti:
Winossa Flemarilla.
En ollut käynyt Winossa melkein 10 vuoteen, mutta kaveri houkutteli kuukausi sitten mukaan. Söin siellä kuukausi sitten parhaan ravintola-annoksen vuosiin; peuraa mustaherukalla, perunapyreellä ja liemellä. Annos oli pieni ja maksoi 22 euroa, mutta se maistui niin hyvältä, että tunsin endorfiinien kuplivan ateroidessa. Palvelu oli hyvin ystävällistä ja juomatietämys tietty kohdillaan.
Juu, pieniähän nuo annokset tuolla ovat, mutta maut ovat kohdillaan. Ystävällinen palvelu ja tietävät paljon viineistä (minä en :-)).
Saslik, Brasa, Alexanderplats, Gaucho. Helsingissä nämä.
Vierailija kirjoitti:
Kiitos vastauksesta! Helsingistä löytyisi myös tuo Palace, toki yhdellä lisätähdellä Oloon verrattuna. Hinnassa ei taida olla suurta eroa kuitenkaan, ja Palacen henkilökunta on kuuleman mukaan huomattavasti asiallisempaa ja ammattitaitoisempaa, kun Olon.
Luulen että valitsemme tämän enemmän kehuja saaneen, eikä ole koskaan tullut käytyä 2 michelin tähden ravintolassakaan joten varmasti käymisen arvoinen.
Jos haluatte hieman huokeamman kokemuksen, kannattaa tsekata Kuurna.
Addis Helsingissä. Aivan taivaallinen linssimuhennos. Myös etiopialainen kahvi todella hyvää.
Farouge Helsingissä, ihan törkeän hyvä ruoka 😋
Ravintola Casa Mare Helsingin Lauttasaaressa
Elite,muikkuterassi Savonlinnassa kesällä. Saari ravintola Sirpalesaaressa kesällä ulkona kalliolla.
1 h+ k Vaasa.